Όπως διέλυσα την πίσω ρόδα απο ένα παλιό κουρσάκι για να την καθαρίσω και να περάσω νέες ακτίνες παρατήρησα κάτι με το κέντρο... πήγα να βγάλω την καστανιά και άρχισε να γυρίζει όλο το κομμάτι που έχει τις βόλτες τις καστανιάς για να βιδώσει.., διορθώνεται αυτό;; πειράζει να το βάλω έτσι όπως είναι;;
παραθέτω εικόνα για να δείτε ποιό κομμάτι εννοώ..
προσέξτε πως έχει βγει το γράσο από μέσα απτα ρουλεμάν για να καταλάβετε.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 152.58 KB |
![]() | 379.6 KB |
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
όπως βλέπετε στην εικόνα 17 το χέρι μου απ'την αριστερή μεριά μπορεί άνετα να γυρίσει μαζι με την καστάνια και το κομμάτι που βιδώνει, κρατώντας βέβαια κόντρα απ΄την άλλη μεριά
...αλλα και στη 16, βλεπουμε οτι δε βλεπουμε τιποτα. Με τι καταφερες να τραβηξεις τοσο θολες φωτογραφιες;
Εν πασει περιπτωσει, αν κρατωντας τη μια φλαντζα του κεντρου (το δισκο με τις τρυπες για τις ακτινες) σταθερη με το ενα χερι, και μπορεις με το αλλο χερι να περιστρεφεις την απεναντι φλαντζα, τοτε το κεντρο σου εχει αφησει χρονους, και αυτο που το κραταει να μη γινει δυο κομματια εν ωρα λειτουργιας, ειναι ο αξονας με τους κωνους (και τις μπιλλιες).
Πολυ συχνα, σε παρομοιες περιπτωσεις, αν τραβηξεις με δυναμη την μια φλαντζα αντιθετα/μακρια απο την αλλη, εχουν την ταση να αποχωριζονται η μια απο την αλλη, και να γινονται απο δυο χωρια χωριατες.
Συνηθως το παθαινουν αυτο τα παλια σιδερενια/ατσαλινα κεντρα, τα οποια ειναι φτιαγμενα απο 3 πρεσσαριστα κομματια, διαφορετικα μεταξυ τους.
Οπως καταλαβαινεις, αν συμβαινει αυτο στην περιπτωση σου, τοτε ειναι η καταλληλη στιγμη, για να αρχισεις να ψαχνεις για ενα καινουριο πισω κεντρο.
ακριβώς αυτό που είπες έχω πάθει columbus,πωω το περιμενα αυτό αλλά τώρα τι να βάλω καινούργιο κέντρο πίσω και να αφήσω το παλιό μπροστά; υπάρχει περίπτωση να βρώ ίδιο παλιό εδω μέσα;;
ursuss γράφει το κέντρο μου.. τώρα το άλλο πρόβλημα είναι το πώς θα βγάλω την καστάνια εκείνο το μπαρμπαδέλι που βιδώνει στο κέντρο για να κρατάει την κασέτα για να το βάλω στο επόμενο κέντρο, τέτοιο εργαλείο δεν έχω ακόμα και θα πήγαινα στο κοντινό ποδηλατάδικο να μου το βγάλει, θα μπορέσει;
...δεν ηξερες, δε ρωταγες;
Την κασσετα, (αν προκειται για ποδηλατο με ταχυτητες), η το μονο γραναζι με το ελευθερο(το..."μπαρμπαδελι") τα αφαιρουν απο το κεντρο πριν λυσουν τις ακτινες και αφαιρεσουν τη ζαντα.
Τωρα, θα πρεπει να πιασεις σε μια μεγγενη το κεντρο, η μαλλον τη φλαντζα πανω στην οποια ειναι βιδωμενο το γραναζι με το ελευθερο (γιατι το υπολοιπο κεντρο θα γυριζει τρελλα, αφου εχει διαλυσει), και με το καταλληλο καρυδακι/εργαλειο, να ξεβιδωσεις αριστεροστροφα το γραναζι.
Και καλα, τωρα, το κεντρο ειναι ετσι κι αλλιως κατεστραμμενο, και δεν σε νοιαζει αν το "μασησει" η μεγγενη.
Αν ομως ηταν ενα καλο κεντρο, θα επρεπε προ κειμενου να αφαιρεσεις την κασσετα/γραναζι, η να καταστρεψεις το κεντρο, η να καταστρεψεις την κασσετα, η να ...ξαναπλεξεις τον τροχο, να λυσεις κασσετα/γραναζι κρατωντας κοντρα τον τροχο απο τη ζαντα, και μετα να ξαναξεπλεξεις ακτινες/ζαντα...
Οπως και να'χει, μην τρελαινεσαι. Το μονογραναζο με την ενσωματωμενη καστανια, δεν ειναι ακριβο. Κι αν το παλιο δεν ειναι καποιο συλλεκτικο, η σπανιο, η...πανακριβο, πιο βολικο και συμφερον ειναι να το αντικαταστησεις με ενα καινουριο.
Οποτε, βρες ενα κεντρο της προκοπης που να ειναι συμβατο αισθητικα και χρονολογικα με το χαλασμενο (αν σε ενδιαφερει να αναπαλαιωσεις το ποδηλατο, κι οχι απλα να το επισκευασεις), βαλτου και ενα μονο γραναζι η κασσετα, και πλεξε το παλιο στεφανι αν ειναι σε καλη κατασταση, κατα προτιμηση με καινουριες ακτινες της προκοπης.
σε ευχαριστώ κκολόμπους είσαι μια πραγματική ποδηλατοεγκυκλοπαίδια... τώρα λέω να πλέξω πάνω στα παλιά στεφάνια κεντρα-ακτίνες-ρουλεμαν κλπ ποσο θα μου βγει περίπου αν παρω τα πιο οικονομικά... και μιας και σε βρήκα να σε ρωτήσω και κάτι άλλο σε ένα άλλο ποδήλατο που έχω εχει δισκοβραχίωνα με σφήνες(κλασική κολοκατασκευη)και κουνιέται και θέλω να βάλω δισκοβραχίωνα καρε, αλλά δεν ξέρω τι πρέπει να κανω με την μεσαια τριβή, η δικιά μου ειναι αυτη με κάτι καπακια που τα ξεβιδωνεις και με το χερι.. πραγματικά αν καταλάβεις και πάλι τι εννοώ έτσι πως τα λέω απλά προσκυνάω...
βασικά τα στεφάνια πως θα καταλάβω ότι είναι καλά και μπορω να ξαναπλέξω πάνω τους; σκουριές και στραβώματα δεν εχει παντως
ολα διορθωνονται.παιρνεις ενα αξονα λιγο πιο χοντρο εχοντας φτιαξει τη μια μυτη του οβαλ ακριβως οσο και η εσωτερικη πατουρα'χωρις τις εδρασεις των ρουλεμαν'κωνους κοινως.αφαιρεις τους κωνους πιανεις το κεντρο με το χερι καθετα πανω σε μια μεταλλικη επιφανεια και χτυπας μια φορα ν ανοιξει ξανα το πρεσσαρισμα που εχει και να πιασει.προσεχεις εαν γυριζει ισια σχετικα και επαναλαμβανεις πιο δυνατα,ετσι ξανασφηνωνει.ιδεωδες ειναι να μπει σε τορνο να το γυριζει σιγα σιγα ωστε να επιτυχεις πληρη ευθυγραμμιση κα·ι να το χτυπας δεμενο στο τσοκ επανω.ξανα κωνους ζεσταινοντας το με θερμο αερα να μπει ευκολα χωρις αστοχιες και σπασιματα και ετοιμο.βασικα εγω το εκανα μονο για πολυ σπανια κεντρα.αλλιως δεκα δεκαπεντε ευρω και αλλαγη με καινουργιο ναι.
Αν βρισκεσαι στη Αθηνα, κανε εναν κοπο και περνα απο καποια παλια ποδηλαταδικα του κεντρου, που εχουν ακομα παλιο στοκ καινουριων ανταλλακτικων.
Υπαρχουν λοιπον ακομη καποια πισω κεντρα, 36τρυπα, με σφραγιστα ρουλεμαν, μαρκας Sachs-Maillard. Παιρνουν βιδωτη κασσετα, και ειναι για ανοιγμα πισω ψαλιδιων 124 χιλιοστ.
Αν τα ψαλιδια σου εχουν ανοιγμα τοσο, η περιπου τοσο, ειναι μια παρα πολυ καλη επιλογη, γιατι η τιμη τους ειναι 10-15 ευρω, και γιατι η μεχρι τωρα εμπειρια λεει οτι ειναι περιπου αθανατα.
Για ακτινες και καψουλια υπολογιζε περιπου 15-20 ευρω (για ποιοτικες DTSwiss double butted ανοξειδωτες).
Το πλεξιμο κοστιζει 15-20 ευρω.
Για το αλλο ποδηλατο με τις σφηνες στο δισκοβραχιονα:
Πριν κανεις οτιδηποτε, θα πρεπει να υπολογισεις/μετρησεις την chain-line με βαση την πισω κασσετα. Αυτο, αν δεν προτιθεσαι να αλλαξεις κασσετα.
Κατοπιν θα πρεπει να δεις τι chain line δινει ο κατασκευαστης του δισκοβραχιονα που θελεις να αγορασεις, και με τι μηκος αξονα μεσαιας τριβης.
Με βαση αυτο το στοιχειο, θα πρεπει να διαλεξεις μηκος αξονα καινουριας μεσαιας τριβης, ωστε η chain line του καινουριου δισκοβραχιονα, να συμφωνει με την chain line που εχεις βρει με βαση την πισω κασσετα.
Πριν απο αυτο ομως, θα πρεπει να δεις τι ειδους σπειρωμα εχει η παλια μεσαια τριβη: Εγγλεζικου τυπου, Ιταλικου τυπου, η τελος Γαλλικου τυπου.
Αν το σπειρωμα ειναι Εγγλεζικου η Ιταλικου τυπου, θα βρεις ευκολα σφραγιστη μεσαια τριβη με καταλληλο μηκος αξονα, για το ποδηλατο σου.
Αν ειναι Γαλλικου τυπου, τοτε καλυτερα ασχολησου με κατι αλλο, αν δεν θελεις να ξοδεψεις αρκετα, η να καταφυγεις σε ανοιγμα νεων σπειρωματων επανω στα υπαρχοντα στο κελυφος της μεσαιας τριβης του σκελετου, και αλλες τετοιες περιεργες λυσεις.
Περι chain line.(link is external)
Περι σπειρωματων και διαστασεων μεσαιας τριβης.(link is external)
Περι τροπων λυσιματος δισκοβραχιονα με σφηνες.(link is external)
οκ σας ευχαριστω πολύ για την βοηθεια σας για την ωρα το θεμα εχει παγώσει αλλά θα ενημερώσω πριν κανω δε κάποια κίνηση