Γενικά τον τελευταίο καιρό ψάχνομαι για ποδήλατο και παρακολουθώ αγγελίες...
Βλέπω μεταχειρισμένα ποδήλατα, που καινούργια τα βρίσκεις 500€ ξέρω γω, να πωλούνται 480€, επειδή είναι μόνο 2 μηνών κτλ. (ή καλύτερα επειδή βγήκαν μάπα και οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να τα ξεφορτωθούν...)
Anyway, όταν αγοράζεις όμως ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή μηχανάκι, αν κάνεις ένα γύρο το τετράγωνο της γειτονιάς σου, χάνεις απευθείας 30-40% της αρχικής τιμής και θεωρείται πλέον ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ.
Δε λέω, καλή φάση να έχουν αξία τα ποδήλατα, αλλά για ποιο λόγο να μη δώσω +10% της τιμής του μεταχειρισμένου και να το πάρω καινούργιο;
Έχω καταλάβει κάτι λάθος;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
30-40% της αξίας τους χάνουν μηχανάκια 4ετίας με αρκετά χιλιάδες χλμ πάνω τους.
Ένα ποδήλατο που έχει κάνει 100μέτρα είναι ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ
Μάπα ποδήλατα δεν υπάρχουν... συνήθως πρόκειται για "άστοχες" αγορές.. και ναι με τα 20-30 ευρώ που θα γλυτώσεις θα πάρεις πχ ένα κράνος..
ότι και με όλα τα καταναλωτικά αγαθά που έχουμε αγοράσει ακριβά. Επειδή τα πληρώσαμε, νομίζουμε ότι τόσο αξίζουν! Είναι όμως παράλογο να ζητάει κάποιος την αρχική τιμή, η οποίο περιλαμβάνει τα έξοδα του μαγαζιού, τους φόρους του τελωνείου κτλ για ένα ποδήλατο που έχει πατήσει στο δρόμο. Έστω και για 100 μέτρα. Κατά πάσα πιθανότητα είναι ακόμα καινούργιο, αλλά δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Π.χ. μια κλωτσημένη βίδα; Μια πρόχειρα μπαλωμένη σαμπρέλα; Μια γρατζουνιά που δε θα προσέξεις; Όλα αυτά είναι πλημμελήματα και μπορεί να στα κάνει και το ίδιο το μαγαζί κατά λάθος, αλλά όταν μιλάμε για 30 ευρώ διαφορά, καλό δεν είναι να ξέρεις με ποιον πρέπει να συνεννοηθείς αν προκύψει κάτι; Αλλιώς θα επιμείνεις να σε καλύψει με εγγύηση το μαγαζί όταν ξέρεις το ιστορικό του ποδηλάτου, και αλλιώς όταν σου πει "κακή χρήση" και δεν ξέρεις αν όντως έχει γίνει κάτι τέτοιο.
Πέρα από τα φιλοσοφικά όμως, 2 πολύ σημαντικά πράγματα.
-Κάποιες (πολυδιαφημισμένες εδώ μέσα και ίσως όχι μόνο αυτές) εταιρείες που δίνουν μακροχρόνιες εγγυήσεις σε κάποια εξαρτήματα καλύπτουν μόνο τον πρώτο ιδιοκτήτες
-Βάζοντας μια απόδειξη 500 ευρώ στην εφορία με το ισχύον σύστημα, αν έχεις πιάσει το ποσό για το αφορολόγητο παίρνεις πίσω 50 ευρώ! Άρα τελικά αν δε σου δώσει την απόδειξη ο πρώτος αγοραστής αγοράζεις ακριβότερα!
Γενικοτερα στις αγορες οι τιμες καθοριζονται απο τη προσφορα και τη ζητηση.Αν το ποδηλατο των 500 ευρω βρισκει μεταχειρισμενο αγοραστη στα 480, τοτε εκει ειναι η τιμη του.Συμφωνω ομως μαζι σου οτι ειναι ψηλα οι τιμες των μεταχειρισμενων γενικα ,οχι μονο στα ποδηλατα αλλα και στα αυτοκινητα ,πχ (εψαχνα για μτχ πολυ καιρο αλλα βρηκα αυτη την αγορα υπερτιμημενη ,για αυτο κατεληξα να αγορασω καινουριο).Ο λογος νομιζω οτι ειναι οτι ο πωλητης δεν θελει να αποδεχτει τη χασουρα που εγινε αμεσα με την αγορα του καινουριου.Αυτος ειναι και ο λογος που βλεπεις οτι στις αγγελιες ,η αρχικη τιμη πεφτει ραγδαια και αν δε πεσει απλα δε βρισκει αγοραστη.Ο ιδιος ο πωλητης που πουλαει το δυο μηνων 480 ,αν καταφερει να το πουλησει και παρει το χρημα στα χερια του ,οταν θα παει να αγορασει ενα μτχ ιδιας αξιας ,δεν θα θελει με τιποτα να δωσει 480 αλλα 400!με αυτη τη νοοτροπια ομως, η αγορα δεν κινειται και το αποτελεσμα ειναι οι περισσοτεροι να αγοραζουν καινουριο και να γεμιζουν οι αποθηκες ποδηλατα ,οπως οι δρομοι αυτοκινητα κτλ κτλ...
Αν δεν είσαι σίγουρος οτί το προς πώληση ποδήλατο είναι καινούργιο ή οτί μπορεί να έχει κάποιο ελάττωμα τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην πάρεις καινούργιο ποδήλατο ή τουλάχιστο να ζητήσεις χαμηλότερη τιμή για το μεταχειρισμένο.
Μόνος σου το βγάζεις το συμπέρασμα. Ο πωλητής όπως και να'χει τα δικά του θα πει. Ετσι κι αλλίως δεν νομίζω οτί όσοι πουλάν τα ποδήλατα τους από 500 480 βρίσκουν να τα πουλήσουν.
...καινούργιο είναι το ποδήλατο!
Εάν ξέρεις να εκτιμήσεις λίγα βασικά πράγματα πρίν την αγορά μπορείς
να καταλάβεις ακόμη και τι χρήση έχει γίνει στο ποδήλατο.
Και 10% να κερδίσεις καλό είναι, εκτός εάν έχεις σκοπό να κάνεις αγορά με δόσεις.
Σκέψου πως ένας ποδηλατάς γέλασε τον αγοραστή (όντας νέος και άσχετος) και του πούλησε λάθος νούμερο.
Γιατί πρέπει να το λουστεί ο ιδιοκτήτης ή να ξεφτιλίσει την τιμή του;
Απλά εάν ρίξει περισσότερο την τιμή πιθανότατα να το πουλήσει πιο γρήγορα!
Όσο για την απόδειξη εννοείται πως την ζητάς για όλους τους ευνόητους λόγους και όχι μόνο πρός χάριν της εφορίας.
Σχετικά με την εγγύηση που καλύπτει μόνο τον πρώτο ιδιοκτήτη για εμένα δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας, ίσως επειδή ξέρω ότι για την χρήση που θα κάνω σε ένα ποδήλατο οι πιθανότητες να πάθει ζημιά
(ο σκελετός κυρίως) είναι ελάχιστες.
Να ξέρεις...κάθε πράγμα έχει τον αγοραστή του - και αυτός βρίσκεται αργά ή γρήγορα.
Αν αγορασεις ενα ποδηλατο καινουριο απο μαγαζι 1000 ευρω, θεωρεις την τιμη του νορμαλ για το συγκεκριμενο ποδηλατο. Αν μετα απο 1 μηνα και 10 χλμ το βαλεις αγγελια στην λογικη τιμη των 900 ευρω, οι υπολοποι θα το θεωρησουν ακριβο.
Πιστευω παιζει σημαντικο ρολο και η καταναλωτικη μανια που συνδεεται αμεσα και καλμαρει με την αγορα καποιου προιοντος απο μαγαζι και οχι στον δρομο απο καποιον ιδιωτη.
Αν συμπεριφερομασταν στην αγορα του καινοριου, οπως στην αγορα του μεταχειρισμενου, οι τιμες θα ηταν χαμηλοτερες απ'οτι τωρα.
Στο καινουριο πληρωνεις το προιον + την ' αναγκη' να καταναλωσεις. Στο μεταχειρισμενο θελεις να πληρωσεις μονο το προιον για αυτο σου φαινετε και ακριβο.
Αν αγορασεις ενα ποδηλατο καινουριο απο μαγαζι 1000 ευρω, θεωρεις την τιμη του νορμαλ για το συγκεκριμενο ποδηλατο. Αν μετα απο 1 μηνα και 10 χλμ το βαλεις αγγελια στην λογικη τιμη των 900 ευρω, οι υπολοποι θα το θεωρησουν ακριβο.
Πιστευω παιζει σημαντικο ρολο και η καταναλωτικη μανια που συνδεεται αμεσα και καλμαρει με την αγορα καποιου προιοντος απο μαγαζι και οχι στον δρομο απο καποιον ιδιωτη.
Αν συμπεριφερομασταν στην αγορα του καινοριου, οπως στην αγορα του μεταχειρισμενου, οι τιμες θα ηταν χαμηλοτερες απ'οτι τωρα.
Στο καινουριο πληρωνεις το προιον + την ' αναγκη' να καταναλωσεις. Στο μεταχειρισμενο θελεις να πληρωσεις μονο το προιον για αυτο σου φαινετε και ακριβο.
Αν αγορασεις ενα ποδηλατο καινουριο απο μαγαζι 1000 ευρω, θεωρεις την τιμη του νορμαλ για το συγκεκριμενο ποδηλατο. Αν μετα απο 1 μηνα και 10 χλμ το βαλεις αγγελια στην λογικη τιμη των 900 ευρω, οι υπολοποι θα το θεωρησουν ακριβο.
Πιστευω παιζει σημαντικο ρολο και η καταναλωτικη μανια που συνδεεται αμεσα και καλμαρει με την αγορα καποιου προιοντος απο μαγαζι και οχι στον δρομο απο καποιον ιδιωτη.
Αν συμπεριφερομασταν στην αγορα του καινοριου, οπως στην αγορα του μεταχειρισμενου, οι τιμες θα ηταν χαμηλοτερες απ'οτι τωρα.
Στο καινουριο πληρωνεις το προιον + την ' αναγκη' να καταναλωσεις. Στο μεταχειρισμενο θελεις να πληρωσεις μονο το προιον για αυτο σου φαινετε και ακριβο.
Τίποτα δεν έχεις καταλάβει λάθος. Απλά μην δέχεσαι να πληρώσεις μόνο 20 ευρώ λιγότερα για κατι μεταχειρισμένο στον κάθε κομπογιαννίτη, και τότε ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης θα δουλέψει για σένα.
οταν βαζουμε αγγελια ψαχνουμε για αγοραστη/πωλητη
εδω ψαχνουμε για κοροιδο
ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΙΜΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.ΓΕΝΙΚΑ Ο ΕΛΛΗΝ ΕΤΣΙ ΤΟΧΕΙ ΔΕΙ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΟ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΥΛΙΟΤΑΝ ΣΕ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΗ Η ΧΑΡΙΖΟΤΑΝ.ΤΩΡΑ ΕΓΙΝΕ ΕΜΠΟΡΕΥΣΙΜΟ ΕΙΔΟΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ 400 Ε ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ 500, Η 500 ΓΙΑ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ 600, ΟΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΤΗΝΟ.
Ναί αλλά ξεχνάς δύο σημαντικούς παράγοντες:
1. Την παλαιότητα (γιατί εάν δώσεις 400 για ποδήλατο των 500 που είναι μιας εβδομάδας ή μηνός και έχει πάει 2- 4 βόλτες το παίρνεις και κάνεις και κωλοτούμπες).
2. Την κατάσταση οπτική αλλά και λειτουργική βέβαια. Δεν βάζεις ίσα και όμοια ένα χρέπι ποδήλατο (ή αυτοκίνητο) με κάποιο άλλο που είναι σε κατάσταση βιτρίνας και ας είναι ίδια ημερομηνία αγορασμένα!
Από εκεί και μετά, λειτουργεί όπως γράφτηκε και παραπάνω ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης.
Έτσι και αλλιώς ο αγοραστής είναι αυτός που έχει το πάνω χέρι συνήθως.
...μην τσιμπάτε...
...το μεταχείρο επιβάλλεται να ξεκινάει με - 50%...
..θελει ελεγχο (της καταστασης του) , υπομονη και παζαρι.
8 στα 10 ποδηλατα που εχω μαζεψει ηταν μεταχειρισμενα και αγορασα ΑΚΡΙΒΩς οτι πληρωσα , ειτε αμεσως ειτε με λιγο παζαρι.
Και θα το ξανακανω..
Άμα είσαι τζαμπατζής (όχι εσύ προσωπικά) ξεκινάς και με -99%!
Παρακολουθώ της αγγελίες καιρο τώρα γιατί εψανχα για την γυναίκα μου που τελικά κατέληξα σε καινούργιο γιατί υπάρχουν αρκετές προσφορές στα μαγαζιά.
Αυτο που έχω δει εδω μέσα είναι ποδήλατα που μπήκαν στην σωστή τιμη έφυγαν πριν δεις την αγγελία.
Ποδήλατο που έχει φύγει απο το μαγαζί έστω και με μια μέρα πρέπει να πέσει κάτω απο 20% για να γινει ελκυστικό διαφορετικά δεν έχει κανένα νόημα για τον αγοραστή.
Ασε που στο μαγαζί μπορείς να πετύχεις μια μικρή έκπτωση οπότε γίνετε εντελώς ανουσιο να δεις το μεταχειρισμένο.
Φυσικά η αγορα είναι ελεύθερη και ισχύει ο νόμος της προσφοραςνκαι της ζήτησης.
Με ειλικρινη διαθεση για χαβαλε (δεν θελω να σε προσβαλλω) , απλα ηθελα να πω οτι μου φανηκε πολυ αστεια , απομονωμένη , η φραση :
"Παρακολουθώ της αγγελίες καιρο τώρα γιατί εψανχα για την γυναίκα μου που τελικά κατέληξα σε καινούργιο γιατί υπάρχουν αρκετές προσφορές στα μαγαζιά."
χεχεχεεχ!
Xαχαχα
Ελα ντε μου αυτο είπα και εγω όταν όπως στα μαγαζιά βρίσκεις μοντέλα του 2010 με τιμές κοντά σε στα ελαφρος μεταχειρισμένα εσύ τι θα αγοραζες? Προσωπικά για μένα τα 50 ή 100 ευρώ δεν είναι η διαφορά τιμής που θα πήγαμε σε μεταχειρισμένο.
Βέβαια αυτα είναι προσωπικες απόψεις του καθενός.
Εγώ παρακολουθώ τις αγγελίες επειδή ψάχνω για την γυναίκα μου... Ως παρενέργεια, έχω αγοράσει δεκατέσσερα ποδήλατα και κάτι ψιλοανταλλακτικά.
Εκείνη είναι ακόμα άφαντη...
..ιδιαιτερα ενα παλιο ή λιγο πιο ξεχωριστο απο τα συνηθισμενα (πχ mountain ideal κτλ) εχουν την χαρη τους.
Προσωπικα το καταδιασκεδαζω να αγοραζω κατι παλιο αλλα καλο (ή κατι στο οποιο εχω κολλησει) και να το ανακατασκευαζω (με σκοπο βεβαια να το βολταρω).
Οταν το ποδηλατο ειναι συγχρονο (πχ το dahon speed p8) για εμενα , προσωπικα , το οτι ειναι μεταχειρισμενο λειτουργει ευεργετικά , γιατι δεν υπαρχει αυτη η περιοδος που εχουν τα καινουρια (να το κρατησω δηλαδη του κουτιου και απαραλλαχτο οσο περισσοτερο μπορω) , οποτε η διασκεδαση με τις αλλαγες ξεκινα αμεσως!
Στο speed ,με τα 300+ διαφορα στην τιμη το μετετρεψα κατευθειαν σε mini velo επιδοσεων και μου εμειναν και ρεστα !
Χαχαχαχαχαχαχα!
Αλήθεια, τι μοντέλο είναι?
Οι τιμές που αγοράζει κάποιος ποδήλατο ποικίλουν από πόλη σε πόλη και από μαγαζί σε μαγαζί. Άλλη τιμή θα πάρεις στην Αθήνα με τα κάμποσα ποδηλατάδικα, άλλη τιμή από τον γνωστό και φίλο ποδηλατά, άλλη τιμή από το ένα και μοναδικό μαγαζί σε απόσταση 200χλμ και άλλη από το διαδικτιακό μαγαζί.
Επομένως η τιμή του μεταχειρισμένου είναι λογικό να ποικίλει. Θυμάμαι και εδώ περιπτώσεις όπου πουλιόντουσαν μεταχειρισμένα ποδήλατα και ανταλλακτικά σε τιμές τραγικές επειδή η αρχική αγορά είχε γίνει σε τιμές του λήσταρχου Νταβέλη.
Από εκεί και μετά τα ποδήλατα δεν είναι αναλώσιμα. Ένα ποδήλατο χωρίς πτώσεις, χωρίς ζημιές στην εμφάνιση, λειτουργικό 100% με την απαραίτητη συντήριση δεν πρόκειται να πωληθεί 100 Ευρώ επειδή είναι 15 ετών. Μόνη εξαίρεση αν μιλάμε για ποδήλατο του κώλου με το τελευταίο no name ανταλλακτικό.
Κλασσικό παράδειγμα όλα τα megisto του 2010 τα δίνουν 300 ευρώ από 370-400. Αυτό είναι σχεδόν μείωση τιμής κατά το 1/4. Επίσης σε καμία περίπτωση δεν χάνεις 40% της αξίας του αυτοκινήτου τόσο εύκολα.
Πολύ σωστό αυτό. Ειδικά όσοι παίρνουν πρώτη φορά ποδήλατο, 9 φορές στις 10 δεν ξέρουν τι ακριβώς χρειάζονται ή αν όντως χρειάζονται ή θέλουν να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο. Από εκεί γεμίζουν οι αγγελίες και για αυτό ακριβώς το λόγο είμαι υπερ της αγοράς μεταχειρισμένου ποδηλάτου εφόσον βρίσκουμε κάτι στο μέγεθος μας. Οι τιμές είναι μάλλον λογικές οποτε μπορείτε να βρείτε καλές ευκαιρίες!
Τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Αν ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο έχει τιμή 10%-20% χαμηλότερα από την χαμηλότερη τιμή της αγοράς ενός καινούριου, απλά δεν είναι καθόλου ελκυστικό για τον υποψήφιο αγοραστή, εκτός κι αν αυτός γνωρίζει προσωπικά τον πωλητή (ακόμα χειρότερα δε για τα ανταλλακτικά όπου το ποσοστό πέφτει στο 30-40%). Ο λόγος προφανής, η διαφορά είναι πολύ μικρή, οπότε γιατί να πάρει το παλιό (κι ας λάει ο πωλητής ότι έχει κάνει μόνο 100μ) κι όχι το καινούριο, άσε που το κατάστημα ίσως κάνει και ευκολίες. Η κατάσταση χειροτερεύει δε όσο μεγαλύτερη είναι η αρχική τιμή, δηλ κάποιος που έχει την οικονομική άνεση να αγοράσει ποδήλατο της τάξης των πχ 2000ε δε θα το πάρει μεταχειρισμένο στα 1500-1700, είναι πολύ κοντά στην αρχική τιμή. Αυτό που πρέπει να καταλάβει ο πωλητής είναι ότι η διαφορά απεικονίζει το δικό του κόστος χρήσης. Οπότε προσέχουμε πολύ καλά τι αγοράζουμε.
Συγνώμη για το σεντόνι.
ένα θέμα που υπάρχει εδώ είναι όταν το ποδήλατο έχει αγοραστεί από ελλάδα και οι υποψήφιοι αγοραστές παραθέτουν λινκ από την τιμή που πουλιέτε έξω που συνήθως είναι 10-20% κάτω εκτός εξαιρέσεων ή βγαίνει προσφορά το μοντέλο ενώ έχει αγοραστεί ποιό ακριβά . Δεν έχω καταλήξει ακόμα τι είναι δίκαιο και κλίνω στο να θεωρώ την τιμή εδώ την σωστή γιατί από έξω υπάρχει ρίσκο (μου έχει έρθει τρέκινκ αρκετά χτυπημένο).
Νομιζω οτι το παραδειγμα που εδωσες ειναι λαθος... Αν δεν παρεις ενα ποδηλατο μεταχειρο 1500(εννοειται στη σωστη κατασταση)αντι για 2000 κερδιζωντας 500 ολοκληρα Ευρω (για πολλους σημερα ειναι μηνιατικο τα 500) τι θα παρεις??? Εσεις αν αγοραζατε ποδηλατο κ μετα απο 1 μηνα βλεπατε οτι θελετε να αλλαξετε κατηγορια θα επρεπε να το χαρισετε??..Ασε που κ 500 να το παρεις κ να το βαλεις 300(σουπερ τιμη ευκαιρεια)θα σε παρει ο αλλος κ θα σου πει: φιλε με 200 ερχομαι να το παρω τωρα!!!...ωπα ρε φιλε...εγραψα πουθενα ''κλεμενο'' κ δεν το θυμαμαι???
υ.γ. προς τον φιλο που λεει οτι τα μεταχειρο θα πρεπει να πωλουνται -50%..
: Αμα παρεις ποδηλατο κ δεν σου ταιριαξει(για οποιδηποτε λογο),πριν το βαλεις αγγελια στειλε μου π.μ να στο αγορασω εγω -50%(εννοειται χωρις παζαρια!!!
Σωστος ο stolimer