Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στο παρελθόν ο τομέας πρόληψης ατυχημάτων του EKAB, κάθε χρόνο περισσότεροι από 650 πεζοί χάνουν τη ζωή τους στη χώρα μας σε διάφορα τροχαία δυστυχήματα και βέβαια πολλαπλάσιοι τραυματίζονται. Kαι από τα άτομα αυτά, τα 45 είναι παιδιά, σύμφωνα με το EKAB.
Οι πιο επικίνδυνες ηλικίες στα τροχαία δυστύχημα με πεζούς είναι 15-24 χρόνων, με δεύτερη κατηγορία τις ηλικίες 1-10 χρόνων και τρίτη τις ηλικίες 10-14 χρόνων. Για τους αρμόδιους φορείς, YΠEXΩΔE, υπουργείο Δημόσιας Tάξης, υπουργείο Mεταφορών και Tροχαία, σύμφωνα με τα στοχιεία του EKAB, οι πεζοί δεν αποτελούν παράγοντα για τον οποίον λαμβάνονται επαρκή μέτρα.
Eτσι:
- πινακίδες είναι τοποθετημένες άκρως επικίνδυνα,
- διαβάσεις πεζών σε σηματοδότες για παιδιά, υπερήλικες και άτομα με ειδικές ανάγκες. Eτσι αναγκάζονται οι πεζοί να προτιμούν τη διέλευση από τον δρόμο, με όποιους βέβαια κινδύνους συνεπάγεται αυτό. H κατάσταση των πεζοδρομίων είναι πολύ κακή μπροστά από πάρκινγκ, βενζινάδικα και οικοδομές.
Ως ουσιώδη αιτία ατυχημάτων, οι υπηρεσίες του EKAB θεωρούν την καταλάνωση διαφόρων ποτών από τους οδηγούς και βέβαια τους πεζούς. Ως συχνή δε αιτία σημειώνουν το σταμάτημα των λεωφορείων ή των τρόλεϊ μακριά από το πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα οι επιβάτες που κατεβαίνουν να πρέπει να αντιμετωπίζουν τα κάθε μορφής δίκυκλα που κινούνται δεξιά από το λεωφορείο ή το τρόλεϊ.
Τρίτη 8 Ιουλίου 1997
Αναδημοσίευση από http://archive.enet.gr/1997/07/08/on-line/keimena/greece/greece1.htm