Ένα βήμα πιο κοντά στην Πάτρα έρχεται ο Προαστιακός μετά και την έγκριση από το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ της δημοπράτησης τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος-Πάτρα, από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, συνολικού μήκους 21,5 χλμ, συμπεριλαμβανομένης και της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας, συνολικού μήκους περίπου 5 χλμ ανά κλάδο.
Πρόκειται για την κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χωρίς ισόπεδες διαβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ.
«Το συγκεκριμένο έργο, λόγω του μεγέθους του, πρόκειται να τονώσει τη κατασκευαστική αγορά, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη δημιουργία θέσεων εργασίας», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης.
Το εν λόγω τμήμα αποτελεί μέρος της γραμμής Ροδοδάφνη - Ρίο, η οποία συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Κατά μήκος της συγκεκριμένης γραμμής θα κατασκευαστούν πέντε σταθμοί στις περιοχές Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθοπύργου και Αραχωβιτίκων.
Ε, τα ποδήλατα μπαίνουν στον προαστιακό.
;;
Μα η απόσταση Κιάτο - Ροδοδάφνη είναι πάνω από 70 χλμ.... Καλό για τους κατοίκους του Ρίου αλλά για τους Αθηναίους ή Κορίνθιους....
Αχ, δεν το πρόσεξα. Το έργο είναι μόνο για 21,5 χιλιόμετρα. Δεν μπορούσαν τουλάχιστον να το φτάσουν μέχρι το Ρίο και το Αίγιο; Ή το θέλουν να είναι ήσυχο και άνετο για τους παραθεριστές; Κόστος: 14,6 εκατομμύρια / χλμ. (φθηνότερο από τραμ).
Ε λοιπόν το ποδήλατο έχει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο σ' αυτό το έργο. Πλέον θα μπορούμε να πηγαίνουμε Αθήνα-Κιάτο με ηλεκτροκίνητο προαστιακό, Κιάτο-Ροδοδάφνη με ποδήλατο (70 χλμ), Ροδοδάφνη-Αραχωβίτικα με ηλεκτροκίνητο προαστιακό, Αραχωβίτικα-Ρίο με ποδήλατο, και τέλος Ρίο-Πάτρα με ντηζελοκίνητο προαστιακό (ή πάλι με ποδήλατο).
Επίσης ξέχασαν να μας πούνε αν το κομμάτι που θα φτιάξουνε θα έχει ρεύμα, σηματοδότηση, και συρμούς. Μην τα θεωρείτε αυτονόητα!
Αντί οι κάφροι να ολοκληρώσουν τον Προαστιακό Αθήνα-Χαλκίδα-Θήβα (ο οποίος υποτίθεται θα ήταν έτοιμος το 2006!) κάθονται και κάνουν κομμάτια στο πουθενά που δεν εξυπηρετούν κανέναν.