Περπατώντας στην Κοπεγχάγη, τόσο στο κέντρο όσο και στις γειτονιές, αντιλαμβάνεσαι εύκολα το υψηλό επίπεδο ποιότητας ζωής και την εύκολη καθημερινότητα. Η διαφορά με την Αθήνα (αλλά και τις ανάλογου μεγέθους ελληνικές πόλεις) είναι τεράστια. Ενα καλό παράδειγμα είναι η χρήση του ποδηλάτου. Σχεδόν όλοι οι κάτοικοι της πόλης διαθέτουν ποδήλατο, ενώ το 37% αυτών το χρησιμοποιεί καθημερινά για να μεταβεί στην εργασία ή τη σχολή του. Μάλιστα το 23% των οικογενειών διαθέτει τα λεγόμενα cargo bikes, ποδήλατα με μεγάλους κάδους στο μπροστινό τους μέρος, όπου κάθονται τα παιδιά. Η χρήση του ποδηλάτου, σε συνδυασμό με τις δημόσιες συγκοινωνίες (που καλύπτουν το ένα τρίτο των μετακινήσεων) αφήνουν την Κοπεγχάγη χωρίς κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πολλοί Δανοί, όπως η Αρχιτέκτων της Πόλης της Κοπεγχάγης κ. Tina Saaby, δεν διαθέτουν καν αυτοκίνητο!
Αν απορείτε για το αξίωμα της κ. Saaby, είναι γιατί ανάλογος θεσμός δεν υπάρχει σε καμία ελληνική πόλη. «Ο Αρχιτέκτων της Πόλης είναι ένας θεσμός που υπάρχει εδώ και έναν αιώνα στην Κοπεγχάγη, εγώ είμαι η 10η στη σειρά!», εξηγεί. «Ο Αρχιτέκτων της Πόλης είναι αυτόνομος και δρα συμβουλευτικά, προσπαθώντας να εμπνεύσει και να δώσει κίνητρα στον δήμο, στους κατοίκους και στην αγορά να εστιάζουν περισσότερο στην αρχιτεκτονική». Πού περιστρέφεται λοιπόν η συζήτηση για την αρχιτεκτονική στην Κοπεγχάγη; «Οταν μιλάμε για τη σχέση της αρχιτεκτονικής με τον δημόσιο χώρο, δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια. Μιλάμε για όλα όσα ζει ο πεζός περπατώντας στην πόλη, αυτή είναι η εμπειρία που θέλουμε να ενισχύσουμε. Στην κατεύθυνση αυτή κάνουμε παρεμβάσεις και παίρνουμε νομοθετικές πρωτοβουλίες· για παράδειγμα, υποχρεώνουμε τις μεγάλες επιχειρήσεις να κάνουν τις αίθουσες συναντήσεων και τα εστιατόριά τους στο ισόγειο, με μεγάλες τζαμαρίες ώστε ο πεζός να αντιλαμβάνεται τις δραστηριότητες που γίνονται στους κόλπους της πόλης καθώς περπατάει. Οταν ένας ιδιοκτήτης κρατάει άδειο για πολύ καιρό ένα ισόγειο, τότε παρεμβαίνουμε και τον προτρέπουμε να βρει μια χρήση. Στόχος μας είναι ο κάτοικος να μείνει 5 λεπτά περισσότερο στον δημόσιο χώρο».
Τη διαφορά δεν κάνει μόνο η τακτοποιημένη και ευνομούμενη πόλη, αλλά και η ίδια η πραγματικότητα των Δανών. Που, για παράδειγμα, εργάζονται 9 με 5 αδιαπραγμάτευτα, «γιατί το αφεντικό σου θέλει να γυρίσεις σπίτι να ξεκουραστείς για να είσαι αποδοτικός την επόμενη ημέρα», όπως λέει ο κ. Christiansen. «Ποιος ο λόγος άλλωστε να δημιουργείς ελεύθερους χώρους, αν δεν μπορείς να τους χαρείς»...
.
Μονο να κλαψω θελω τωρα...

Μονο να κλαψω...
Μονο να...
Μονο...
Σε ευχαχριστω για το λινκ... Αν και μια mini καταθλιψη την επαθα...
Ο κάθε λαός παίρνει αυτό που του αξίζει. Και ο κάθε ένας ξεχωριστά παίρνει αυτό που του αξίζει.
Δεν θέλετε όλοι το δικό σας προσωπικό σας αυτοκίνητο; Ε ζήστε στις πόλεις που όσοι είναι οι κάτοικοι είναι και τα αυτοκίνητα.
Δεν θέλετε όλοι το δικό σας προσωπικό πάρκινγκ για το αυτοκίνητο σας και κατά προτίμηση έξω από το σπίτι σας; Ε ζήστε στις πόλεις που θα υπάρχουν τόσα σταθμευμένα αυτοκίνητα όσοι και οι κάτοικοι, ( που δεν θα υπάρχουν δηλαδή αλλά λέμε τώρα).
Δεν θελετε όλοι να αυτο-κινείστε και να έχετε και free pass σε όλους τους δρόμους, πεζόδρομους πεζοδρόμια κτλ;; Ε ζήστε σε πόλεις όπου δεν θα υπάρχει δρόμος πεζοδρόμιο και πεζόδρομος για να διαβεί κανείς άλλος παρά τα αυτοκίνητα με τους οδηγούς τους.
Θέλετε να μαρσάρετε την καινούργια καυλιάρικη μηχανή σας;; Ε ζήστε σε πόλεις που θα έχουν φασαρία.. και μες στο καυσαέριο και μες στην αιθαλομίχλη. Θέλετε και όλοι να μένετε στην πρωτεύουσα;; Ε ζήστε ο ένας καβάλα στον άλλον.
And so on με ότι βάλει ο νους σας.. Εγώ δεν λυπάμαι πια κανέναν, και δεν λυπάμαι πια για τίποτα. Ζούμε στις πόλεις που μας αξίζουν, με αυτά που εμείς έχουμε επιλέξει, με τους πολιτικούς και τις επιλογές που εμείς ψηφίζουμε, με τις συνθήκες και ποιότητα ζωής που εμείς έχουμε διαλέξει, και με ότι άλλο έχουν αυτά να μας προσφέρουν.
Και είμαστε και η "ωραιότερη χώρα του κόσμου"
και "οι Έλληνες είναι οι πιο έξυπνοι και ωραίοι και γαμάω τύποι του κόσμου"
και οι "ξένοι είναι μαλάκες, αδελφές και πισωγλέντηδες και άσχετοι"..
( κάπου εδώ το διάβαζα τις προάλλες.. δεν θυμάμαι που τώρα αλλά εδώ τα διάβασα αυτά τα παραπάνω).
Α και για αυτούς που δεν τους αρέσει αυτό που ζούνε κάθε μέρα.. έχω να απαντήσω αυτό που μου είχαν απαντήσει και εμένα πριν από κάτι χρόνια σε αυτό το φόρουμ..
Αν δεν σου αρέσει σήκω και φύγε..
όση καλή προαίρεση κ αν επιστρατεύσω, πέρα από ακραίο μου κάνει κ λίγο άδικο
Γιατίιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι;;;;;;;;;
Τι έχει η μηχανοκίνητη, τσιμεντωμένη αηδία και δεν σας αρέσει δηλαδή τώρα;; Αφού εδώ και πενήντα χρόνια όλοι κόβανε τον κώλο τους να την αποκτήσουν. Αφού οι περισσότεροι έχουν το αμαξάκι τους και οι περισσότεροι ζούνε στο διαμερισματάκι τους..
Όποιος δεν θέλει να ζει έτσι θα αρνιόταν απόλυτα οριζοντίως και καθέτως να ζει έτσι.
Και όποιος δεν γουστάρει την κάθε κυβέρνηση που πέρασε από αυτόν τον τόπο, θα αρνιόταν κατηγορηματικά οριζοντίως και καθέτως να υπάρχει αυτό το πράγμα.
Χρόνια πριν έγραφα για αυτά τα πράγματα, και μου έλεγαν όλοι σήκω και φύγε αν δεν σου αρέσει.
Λοιπόν η απάντηση είναι σωστή. Σε όποιον δεν του αρέσει η Ελλαδάρα, να σηκωθεί να φύγει.. ( το αυτό και εγώ... έχω και προυπηρεσία στο άθλημα.. )
Σιγά μην λυπηθώ κανέναν ή σιγά μην λυπηθώ για οτιδήποτε.
No mercy για τους ηλίθιους.. !
τι να κάνουμε τώρα. μαζί με την βλακεία μας -κ εξαιτίας της- κουβαλάμε κ ένα γερό ένστικτο επιβίωσης. θα προσπαθήσουμε μάλλον να επιβιώσουμε κ στο περιβάλλον έλλειψης ελέους. γι αυτή μας την επιμονή να υπάρχουμε συγγνώμη