Ο άνθρωπος για να βελτιώσει και να εξελίξει την ζωή του γίνεται ιδιαίτερα εφευρετικός για να έχει όφελος από την τεχνολογία.
Στην Κίνα υπάρχει το bullet train, η διάσημη αμαξοστοιχία που στα ελληνικά θα την ονομάζαμε το «τρένο σφαίρα» και συνδέει το Πεκίνο με το Γκουαντζού. Ενδιάμεσα υπάρχουν περίπου 30 στάσεις για αποβίβαση κι επιβίβαση. Αν υπολογίσουμε πως σε κάθε στάση χρειάζονται 5 λεπτά για αυτήν την διαδικασία, σημαίνει ότι για τις 30 στάσεις απαιτούνται περίπου δυόμισι ώρες ταξίδι.
Πως γίνεται η επιβίβαση κι η αποβίβαση:
Το συγκεκριμένο τρένο λοιπόν λύνει το πρόβλημα της σπατάλης του χρόνου στον κάθε σταθμό που φτάνει με την παρακάτω διαδικασία: Πάνω στην οροφή του τρένου -όπως θα δείτε και στο βίντεο- υπάρχει προσαρμοσμένη μία πλατφόρμα η οποία συνδέεται με το εσωτερικό του τρένου. Σε αυτήν μπαίνουν οι επιβάτες που θέλουν να αποβιβαστούν στον επόμενο σταθμό.
Εκείνοι που βρίσκονται ήδη στην επόμενη στάση και περιμένουν να επιβιβαστούν στο τρένο, μπαίνουν σε μία άλλη πλατφόρμα και περιμένουν εκεί. Μόλις φτάσει το τρένο αφήνει την πλατφόρμα, που είναι προσαρμοσμένη στην οροφή του και προσαρμόζει επάνω του την καινούργια, με τους νέους επιβάτες.
Με αυτόν τον τρόπο συνεχίζεται αδιάκοπα το ταξίδι του τρένου. Κάθε φορά η νέα πλατφόρμα που εισάγει τους επιβάτες μέσα στο τρένο, στη συνέχεια προσαρμόζεται στο πίσω μέρος του βαγονιού για να αποβιβαστούν οι επιβάτες. Η αλλαγή της πλατφόρμας γίνεται εν-κινήσει. Αντιλαμβάνεστε τώρα πόσο μικρότερη γίνεται αυτή η διαδρομή με το τρένο «σφαίρα» ή σε πιο ελεύθερη μετάφραση το τρένο «αστραπή».
Δείτε το βίντεο:
http://www.pyles.tv/News/allokota/Epivatiko-treno.aspx
Αν ενας επιβατης μπαινει στην αφετηρια και θελει να κατεβει στο τερμα,πρεπει να αλλαζει πλατφορμες σε καθε σταθμο?
Η μια θα αφηνεται σε καθε νεο σταθμο και θα φευγει αντιστοιχα αυτη που ειναι ηδη εκει...
wow..λυπαμαι αυτους που τους αρεσει ο υπνακος στο τρενο:P
σσ.αλλιως πρεπει να υπαρχουν 30 πλατφορμες σε συνδυασμο των 29 ΠΑΝΩ στο τρενο,για να ειναι μονιμως ο καθε επιβατης στο ιδιο σημειο χωρις να χρειαστει να μπαινοβγαινει μαζι με οσους θελουν να κατεβουν/ανεβουν.Σωστα? (απευθυνομαι στα μαθηματικα μυαλα γιατι τα εχω ξεχασει λιγο :p)
edit.η τρομερη απορια μου λυθηκε με το οτι -προφανως- το τρενο εχει και εσωτερικο τμημα για τους πιο μακρυνους επιβατες
Τώρα εξηγούνται όλα...
αυτό είναι το τρένο που χρησιμοποιεί ο δικός μας ΟΣΕ τα τελευταία 50 χρόνια στη γραμμή Πελοππονήσου Αθήνας-Κιάτου-Πάτρας-Καλαμάτας.
Και δεν φτάνει μόνο αυτό αλλά με την τριπλή γραμμή καθόλο το μήκος του και τα συχνά δρομολόγια .....
είναι εύλογο πως έπεσε έξω οικονομικά
Αυτό ακριβώς το τραίνο χρησιμοποιείται cyclelife για την Τρίπολη κλπ, αλλά επειδή πάει τόοοσο γρήγορα, για αυτό προλαβαίνεις να δεις μόνο ένα συρμό την ημέρα, και αν. Με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν οι επιβάτες τα ΚΤΕΛ και το γενικότερο συνάφι τους...
δεν νομίζω ότι υπάρχει αυτό το τρένο ούτε στην Κίνα ούτε πουθενά
στην καλύτερη είναι μακέτα, στη χειρότερη επιστημονική φαντασία
αλλά ότι τα τρένα μας εδώ στο Ελλάντα είναι για κλάματα είναι διασταυρωμένο :P
Σχετικά με την 1η απορια κάθε επιβάτης θα χρησιμοποιεί μόνο 1 πλατφόρμα για επιβίβαση και μόνο 1 για αποβίβαση, όποιοι και να είναι οι σταθμοί επιβίβασης και αποβίβασης και μπορεί να έχει ήσυχο το κεφάλι του για τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Σχετικά με τη 2ο, υποθέτω ότι σε κάθε σημείο επιβίβασης & αποβίβασης θα υπάρχει μια διαθέσιμη πλατφόρμα όπως και σε κάθε κινούμενο συρμό όπου όταν φτάνει στο σταθμό θα παίρνει την πλατφόρμα της επιβίβασης και θα αφήνει την πλατφόρμα της αποβίβασης, έτσι και μετά την αναχώρηση θα υπάρχει εκατέρωθεν μια διαθέσιμη πλατφόρμα. Αυτό απαιτεί, οι επιβάτες προς επιβίβαση να μπαίνουν στην πλατφόρμα μόνο όταν σιγουρευτούν ότι ο επόμενος συρμός που θα περάσει, τους εξυπηρετεί. Έτσι γίνεται και για τους επιβάτες προς αποβίβαη από το τρένο αντιστρόφως, αν ο επόμενος σταθμός τους εξυπηρετεί. Απλά στις αποβάθρες α) για κάθε σταθμό θα πρέπει να προλαβαίνουν να βγαίνουν οι επιβάτες από τον προηγούμενο συρμό και να μπαίνουν του επόμενου, β) αντίστοιχα και για κάθε συρμό θα πρέπει να προλαβαίνουν να βγαίνουν οι επιβάτες από τον προηγούμενο σταθμό και να μπαίνουν του επόμενου. Κάτι για το οποίο θα πρέπει να ρυθμίζονται και τα τρένα ώστε να υπάρχει κάποιο ελάχιστο όριο στη χρονική απόσταση της διέλευσης των διαφόρων συρμών από τον ίδιο σταθμό.
Κύριε cdouvis, δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει τέτοιο τρένο στον κόσμο. Τεχνικά το θεωρώ ιδιαίτερα εφικτό και εξυπηρετικό.
Αυτό είναι μια ιδέα ενός εφευρέτη, αλλά είναι εντυπωσιακή ιδέα.
http://www.treehugger.com/files/2008/06/taking-efficiency-to-its-limits-...
Υπάρχουν απλές και αποτελεσματικές ιδέες που μπορούν να γίνουν πολύ πιο εύκολα (π.χ. ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα).
Την τεχνολογία όλοι την θαυμάζουμε, όχι όμως και τη χαζομάρα. Ή κάνω λάθος;
Αν αυτό το τρένο έχει 30 σταθμούς, τότε σε όλη τη διαδρομή, εκεί που χρειάζονταν ένα τρένο τώρα θα χρειάζονται 31 (με τα μικρά μαζί).
Χώρια οι έξτρα κατασκευές στους σταθμούς.
Και η έξτρα ενέργεια που θα καταναλώνει όλο το σύστημα;
Και η πιθανότητα λάθους χειρισμού, γιατί προφανώς κομπιούτερ θα ελέγχει τον συντονισμό των τρένων - να μην πούμε τίποτα για ανθρώπινο χειρισμό.
Όλα αυτά για να μειωθεί ο χρόνος κατά 150 λεπτά, σε μία μόνη διαδρομή.
Ένα παλιό ρητό έλεγε: πάω αργά γιατί βιάζομαι.
Να τα διαβάζαμε σε κανένα site τεχνολογίας αυτά, άντε να εξετάσουμε νέες ιδέες.
Ο ποδηλάτης υποτίθεται ξέρει να δαμάζει το χρόνο. Αλλά να τα διαβάζουμε σε σάιτ ποδηλατών;
Προβληματισμός είπα... μη βαράτε...
Δεν ειναι ασχημο σαν ιδεα γιατι μειωνει πολυ τον χρονο ταξιδιου. Δηλαδη ενα ταξιδι 5 ωρων με 20 στασεις γινετε σε 3.30 ωρες. Μην σου πω και παρακατω αν λαβεις υπ οψη και τον χρονο που χρειαζεται για την επιταγχυσνη και την επιβραδυνση στους σταθμους.
Οσο για την ενεργεια μην ξεχνας αξιολογο μερος της καταναλωσης προερχετε απο τις επιταγχυνσεις απο σταση μεχρι να πιασει τα 200 χλμ ας πουμε. Κανε ενα ταξιδι με αυτοκινητο σερι και το ιδιο με 20 στασεις και θα με θυμηθεις.
Οσο για το κοστος κατασκευης, αυτα θα κερδιθουν απο το ακριβοτερο εισιτηριο.
Σιγουρα ομως εχει και προβληματα δεν το συζηταμε. Αν πχ οι επιβατες που θελουν να επιβιβαστουν σε ενα σταθμο ειναι περισσοτεροι απο τις θεσεις στην πλατφορμα και το τρενο ειναι κατα 70% αδειο?
Το εισητηριο θα ανταγωνιζετε αυτο του αεροπλανου?
Με την ασφαλεια των επιβατων τι γινετε? Με τις αποσκευες τιυς? Γιατι βλεπω πως σε 2 δευτερολεπτα η πλατφορμα αποκτα την ταχυτητα του τερνου απο σταση. Δηλαδη εδω μιλαμε για g... λουνα παρκ.
Ενταξει 2 συτερολεπτα δεν ειναι, ειναι 4, αλλα και παλι θα πρεπει να ριχνει την ταχυτητα αρκετα στο περασμα του σταθμου, γυρω στα 50 για να υπαρχει και μια ασφαλεια. Εδω σε μια επιαγχυνση λεωφορειου που θελει 17 δευτερολεπτα να πιασει τα 100 αν δεν κρατηθεις θα βρεθεις στο πισω παρπριζ.
...μεγαλύτερες χαζομάρες που έχει εφεύρει ο άνθρωπος.
Αντί να σηματοδοτήσουν τους δρόμους και να μάθουν να οδηγούν πιο σωστά φτιάχνουν πλατφόρμες που θα κάθονται επάνω σαν κλώσσες και θα περιμένουν.
Το επόμενο βήμα θα είναι πεζοδρόμια πλατφόρμες που θα πληκτρολογείς τον προορισμό σου στο 100ης γενιάς iphone και το κυλιόμενο πεζοδρόμιο θα σε πηγαίνει εκεί που θέλεις χωρίς να σου κόβουν το δρόμο αυτοί που περπατάνε μαζί σου.
Τραγικότατα λυπήρο και επίσης απορώ πως γίνεται να αρέσει σε κόσμο εδώ μέσα αφού υποτίθεται οτι γενικότερα οι ποδηλάτες έχουν μια κάποια πιο αντισυμβατική αντίληψη.
Ούφ, μου έφυγε ένα βάρος, πάω να χορέψω λίγο.
http://www.youtube.com/watch?v=2LlHsWojUwM&feature=related
Τι παρανοικά διαβάζω εδώ;
Δεν χρειάζεται ούτε 30 αλλαγές για κάθε επιβάτη στις πλατφόρμες ούτε τίποτα άλλο.
Οι επιβάτες μπαίνουν σε μία πλατφόρμα επιβίβασης περιμένουν το τρένο που έρχεται, αυτό αφήνει πριν προσεγγίσει τον σταθμό την προηγούμενη πλατφόρμα που είχε πάνω του με αυτούς που είναι να αποβιβαστούν και παίρνει την επόμενη. Οι επιβάτες μόλις ξεκινήσει το τρένο κατεβαίνουν στα βαγόνια και ανεβαίνουν εκείνοι που θέλουν να κατέβουν στην επόμενη στάση. Που ακριβώς σας μπέρδεψε το θέμα;
Γιατί θα καταναλώνει μεγαλύτερη ενέργεια το τρένο; Οι πλατφόρμες προφανώς θα πιάνουν σε κάτι σαν οδοντωτό για να φρενάρουν, δεν καταναλώνουν ενέργεια οι ίδιες γιατί τις κινεί το τρένο, το δε τρένο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια γιατί δεν χρειάζεται να σταματήσει εντελώς για να αφήσει τους επιβάτες του, αλλά απλά επιβραδύνει για να φύγει μετά αφού κλειδώσει πάνω του η νέα πλατφόρμα.
Δεν βλέπω κάποιο μειονέκτημα σε αυτήν την ιδέα, ούτε από άποψη χρόνου, ούτε από άποψη κόστους.
Για φανταστείτε να έκαναν κάτι παρόμοιο και στο μετρό, όπου σε κάθε στάση γίνεται στις πόρτες του το έλα να δεις..Να έχει κανένα τέτοιο κόλπο για να το βάλε βγάλε κόσμο και ουσιαστικά να περνάει από την στάση απλά με μικρότερη ταχύτητα χωρίς να σταματάει..
Και γαμώ τις ιδέες είναι αυτή.. μακάρι να το φτιάξουν..
Υποτίθεται ντε...
Με αυτές τις χαζομάρες οι πόλεις μεταλλάσονται από πόλεις για ανθρώπους (υποτίθεται) σε ποντικότρυπες.
Χώροι ασφυκτικοί, υπερκορεσμένοι, ισοπεδωμένοι, όπου το ανθρώπινο πλάσμα ισοδυναμεί με ένα ασήμαντο μυρμήγκι.
Ενώ αν δεν υπάρχουν εναλλακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι υποτίθεται ποντικότρυπες;;
Δεν καταλαβαίνω καν αυτό σας το επιχείρημα. Οι πόλεις είναι ήδη ποντικότρυπες, υπερκορεσμένες από ανθρώπους που ισοδυναμούν σε μυρμήγκια. Και δεν έγιναν έτσι γιατί εγκαταστάθηκαν σε αυτές οι "χαζομάρες" που λες, αλλά έγιναν έτσι γιατί δεν υπήρχαν αυτές οι "χαζομάρες" στην περιφέρεια, ώστε να μην νιώθει ο εκεί πληθυσμός απομονωμένος και με λιγότερες ευκαιρίες από ότι στην πόλη.. Η έλλειψη αυτών των "χαζομάρων" συνέβαλε στην αστικοποίηση..
Οι πόλεις μας δεν θα γίνουν έτσι αν βελτιωθούν οι μετακινήσεις με ΜΜΜ, ίσα ίσα αν υπάρχουν τέτοια μέσα, ίσως να είναι πιο εύκολο για τους ανθρώπους να ξεκολλήσουν από τα αστικά κέντρα και να μετεγκατασταθούν στην περιφέρεια.
Μίλαγα τις προάλλες με μία γυναίκα κάποια ηλικίας η οποία έθεσε το εξής ερώτημα.
"Είμαι 70 χρονών.. πως θα μετακινηθώ αν δεν έχει καλή ανταπόκριση το τρένο; Δεν είμαι σε θέση να χρησιμοποιήσω κάποιο άλλο μέσο για να μετακινηθώ"
Και ρωτάω εγώ τώρα: Σε χώρες, ( τουλάχιστον του Δυτικού κόσμου), όπου ο μέσος όρος του πληθυσμού γερνάει, είναι ή δεν είναι αυταπάτη να λέμε ότι οι ποδηλάτες δεν θα έπρεπε να εξετάζουν την βελτίωση των μέσων ΜΜΜ, και δη αυτών σταθερής τροχιάς;
Σε χώρες δε, σαν την Ελλάδα, θα έπρεπε κάτι τέτοια να είναι η προτεραιότητα μας, κυρίως για να ξεκολλήσουμε από την τόσο καλά προπαγανδισμένη λογική του αυτοκινήτου..
ετσι ακριβώς είναι. Ο ΟΣΕ δεν βρίσκεται σ' αυτό το χάλι γιαι η τεχνολογία είναι ακόμα πίσω. Ο ανθρώπινος παράγοντας τα φταίει, η διαφθορά των πολιτικών και φυσικών του υπευθύνων. Τα ίδια και για τις αστικές συγκοινωνίες φυσικά
Δεν σημαίνει ότι μόνο η τεχνολογία θα λύσει τα προβλήματα, αλλά ούτε είναι και εχθρός μας.