e-bice vs bicycles (νεα μοδα ή αναγκη ) ?? +,- και γιατι

68 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα

αφορμη του οτι μπορει καποιος να ειναι μετα3ι ενως ηλεκτροκινιτου η ενως απλου ποδηλατου και το οτι να μαμαμε το θρεντ που εχουν κανει τα παιδια με τα ηλεκτροκινιτα ποδηλατα ειναι το να ανοι3ω μη 3εροντας αν υπαρχει κατι αναλογο εδω!!

οποτε εδω πιστευω οτι μπορουμε να γραψουμε τις αποψεις μας και να τις τεκμιριοσουμε οσο και οπως μπορουμε και νιω8ουμε καλυτερα!!

πλανετ ΟΡΜΑΑΑΑΑΑΑ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
vec
Απών/απούσα

Επίσης πρέπει να ανοιχτούν και sticky topics user vs user! Βλέπω σε thread 52 νέα μηνύματα και τα 50 είναι βρισίδια άνευ επιχειρημάτων μεταξύ 2 μελών...

Για να επιστρέψω στο on-topic....
Ρίξτε μια μια ματιά σε αυτό όσοι έχετε διάθεση
http://www.scribd.com/doc/1960031/Electric-Bike-Use-in-China-and-Their-I...

Πάντως προσωπικά το e-bike θα το αντιμετώπιζα περισσότερο ως εργαλείο, ενώ το σκέτο bike και ως εργαλείο και ως μέσο αναψυχής. Όχι ότι δεν μπορείς να ευχαριστηθείς βόλτα με το e-bike, μηχανάκι, ΚΤΕΛ, αυτοκίνητο, τραίνο κτλ.

bullgr
Απών/απούσα

Έλεος... Όχι άλλες 400+ δημοσιεύσεις... Άκρη δεν θα βγει...
Είναι σαν να κυνηγά ο σκύλος την ουρά του... Όσο και να την κυνηγά, δεν πρόκειται να την πιάσει ποτέ...

Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα

εγω παλι 8α ελεγα περι ορε3εως ΚΟΛΟΚΙ8ΟΠΙΤΑ!!!
δλδ ο κα8ενας επιλεγει αυτο που του ειναι ποιο ευχαριστο και ποιο ευχριστο για τις μετακινισεις του βολτες του ! τωρα αν το 8εμα μας ειναι η εκγυμναση μεσω του ποδηλατου ναι σαφως με ενα απλο ποδηλατο κανεις πολυ καλυτερη γυμναστικη απο οτι αν εχεις και καπια υποβοη8ιση!!

kynhgos77
Απών/απούσα

To ποδηλατο προσφερει αυτονομια, ειναι εσυ και αυτο.
Το ηλεκτρικο σε δεσμευει, ειναι εσυ, αυτο και μια πριζα.
Χωρις την πριζα δεν μετακινουνται ευκολα τα 25 κιλα, ποσο μαλλον αν ζοριζεσε στα 12 κιλα και σε καναν να σκεφτεις το ebike.
Οποτε μιλαμε για 2 τελειως διαφορετικης φιλοσοφιας οχηματα, χωρις το ενα να υποβιβαζει το αλλο.

Η φραση ''γιατι πηρες ebike και οχι κανονικο'' δεν κολλαει. Ουτε το αντιστροφο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

i love e-bikes
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorized_bicycle

πάντως ένα e-bike Που γνώρισα κάποτε μου εκμυστηρευτικέ ότι όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει ποδήλατο
τυχαίο ??? δεν νομίζω

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:
To ποδηλατο προσφερει αυτονομια, ειναι εσυ και αυτο.
Το ηλεκτρικο σε δεσμευει, ειναι εσυ, αυτο και μια πριζα.
Χωρις την πριζα δεν μετακινουνται ευκολα τα 25 κιλα, ποσο μαλλον αν ζοριζεσε στα 12 κιλα και σε καναν να σκεφτεις το ebike.
Οποτε μιλαμε για 2 τελειως διαφορετικης φιλοσοφιας οχηματα, χωρις το ενα να υποβιβαζει το αλλο.

Η φραση ''γιατι πηρες ebike και οχι κανονικο'' δεν κολλαει. Ουτε το αντιστροφο.

Εξαρτάται σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε.
Υπάρχει το κοινό δηλαδή που δεν έχει ανάγκη ένα e-bike και το κοινό που το έχει ανάγκη. Για μένα δεν τίθεται θέμα ποιο από τα δύο μηχανήματα είναι πιο "ποδήλατο" καθώς και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με τα πετάλια τους.

Για μένα τίθεται το θέμα, ποιους εξυπηρετεί ένα e-bike και αν θέλουμε αυτούς που δεν μπορούν να μετακινηθούν, για τους χ ή ψ λόγους με ένα παραδοσιακό ποδήλατο, να τους έχουμε στις τάξεις αυτών που αυτό-κινούνται εναλλακτικά ή όχι. Και όταν λέω εναλλακτικά, αναφέρομαι σε εκείνους που δεν θα προτιμήσουν για τις μετακινήσεις τους κάτι που κινείται με ορυκτά καύσιμα, και κάτι που είναι δημόσιας χρήσης.

Για μένα τα e-bikes είναι η αμέσως επόμενη εναλλακτική επιλογή μετακίνησης για το ευρύ κοινό, και μία επιλογή που μπορεί να "φέρει" εκείνους που δεν θα το σκεφτόντουσαν υπό άλλες συνθήκες, στην χρήση του ποδηλάτου.

Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα

plannet wrote:
i love e-bikes
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorized_bicycle

πάντως ένα e-bike Που γνώρισα κάποτε μου εκμυστηρευτικέ ότι όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει ποδήλατο
τυχαίο ??? δεν νομίζω


οταν δν του δινεις σημασια τιν αποζιταει απελπισμενα.... σου αρεσει βρε αλιτακο να κανεις ρεφρες και να πρεπει να γραψεις κατι καπου κατι να κανεις !!!

αλιταμπουρα!!! φυσικα και u love e-bikes πισω απο αυτο το μισος σιγουρα κριβετε ενας μεγαλος ερωτας!!!

χερωμαι που το καταλαβες!!!

αντε και στην γιορτη σου 8α σου κανω δορο μια μπαταρια ... 3α ε !! :) γιατι εσυ 8α μας πεις σε λιγο οτι και τα φοτακια που εχουμε με μπαταριες ειναι μουφα και πραγματικα φωτα ειναι αυτα που περναν ρευμα απο το δυναμο που επερνε απο την ροδα !!!!

ε ?? καλα δν τα λεω ?? παλιο πλανετακο ????

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Guppy wrote:

αντε και στην γιορτη σου 8α σου κανω δορο μια μπαταρια ... 3α ε !! :) γιατι εσυ 8α μας πεις σε λιγο οτι και τα φοτακια που εχουμε με μπαταριες ειναι μουφα και πραγματικα φωτα ειναι αυτα που περναν ρευμα απο το δυναμο που επερνε απο την ροδα !!!!

ε ?? καλα δν τα λεω ?? παλιο πλανετακο ????


δυναμό rulez

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

marlene wrote:

Εξαρτάται σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε.
Υπάρχει το κοινό δηλαδή που δεν έχει ανάγκη ένα e-bike και το κοινό που το έχει ανάγκη. Για μένα δεν τίθεται θέμα ποιο από τα δύο μηχανήματα είναι πιο "ποδήλατο" καθώς και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με τα πετάλια τους.


Πεντάλ έχουν και τα αυτοκίνητα
:D

και δεν πιστεύω να είπε κάποιος να καταργηθεί ως μέσο μετακίνησης
αλλά όταν κάποιος είναι υγιής και κάθετε μου παίρνει e-bike γιατί είναι τεμπέλης
θα τον κράξω
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@guppy
το καλύτερο μου το είχε πει κάποιος

μου είπε
ότι όταν πάει γυμναστήριο δεν μπορεί να ανέβει μια ανηφόρα με κανονικό ποδήλατο και πήρε e-bike

και μου ήρθε στο μυαλό αυτό
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://pictures.howbits.com/wp-conte...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

plannet wrote:
marlene wrote:

Εξαρτάται σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε.
Υπάρχει το κοινό δηλαδή που δεν έχει ανάγκη ένα e-bike και το κοινό που το έχει ανάγκη. Για μένα δεν τίθεται θέμα ποιο από τα δύο μηχανήματα είναι πιο "ποδήλατο" καθώς και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με τα πετάλια τους.


Πεντάλ έχουν και τα αυτοκίνητα
:D

και δεν πιστεύω να είπε κάποιος να καταργηθεί ως μέσο μετακίνησης
αλλά όταν κάποιος είναι υγιής και κάθετε μου παίρνει e-bike γιατί είναι τεμπέλης
θα τον κράξω
:D

Μόνο που τα πεντάλ του αυτοκινήτου δεν κινούν το όχημα σπρωγμένα από την ανθρώπινη δύναμη. ( η ειδοποιός διαφορά που λέμε). Το κινούν καίγοντας υγρά καύσιμα που παράγουν καυσαέρια. ( τι απλά που σου τα λέω.. είδες.;;!! )

Δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις ποιος από όλους όσους αγοράζουν ebike το κάνει από τεμπελιά ή ποιος το κάνει από ανάγκη. Μπορεί κάποιος από αυτούς να το προτιμήσει γιατί πιστεύει ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει με το ποδήλατο, αλλά ακόμα και με ένα ebike πάλι θα κάνει μερικές πεταλιές και δεν θα καταφύγει στο ρυπογόνο αυτοκίνητο.

Για μένα αυτό είναι θετικό και καλύτερο σαφώς από το να προτιμήσει ένα σκούτερ, μία μηχανή ή οτιδήποτε άλλο δεν του δίνει την δυνατότητα να κουνήσει έστω και ελάχιστα τα ποδαράκια του.

Προτιμώ να δω όλους αυτούς τους χλαπατσεμένους οδηγούς που κυκλοφορούν μέσα στους ντενεκέδες τους, ( a.k.a αυτοκίνητα) να είναι πάνω σε ebike στην τελική..Κάτι καλύτερο για το περιβάλλον και την ζωή τους θα έχουν κάνει.. Όχι το τελειότερο αλλά από την κατάσταση που επικρατεί τώρα, κάτι είναι και αυτό..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

marlene wrote:

Μόνο που τα πεντάλ του αυτοκινήτου δεν κινούν το όχημα σπρωγμένα από την ανθρώπινη δύναμη. ( η ειδοποιός διαφορά που λέμε). Το κινούν καίγοντας υγρά καύσιμα που παράγουν καυσαέρια. ( τι απλά που σου τα λέω.. είδες.;;!! )


Και τα πεντάλ του αυτοκινήτου δύναμη θέλουν
δεν πατιούνται με την σκέψη

marlene wrote:

Δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις ποιος από όλους όσους αγοράζουν ebike το κάνει από τεμπελιά ή ποιος το κάνει από ανάγκη. Μπορεί κάποιος από αυτούς να το προτιμήσει γιατί πιστεύει ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει με το ποδήλατο, αλλά ακόμα και με ένα ebike πάλι θα κάνει μερικές πεταλιές και δεν θα καταφύγει στο ρυπογόνο αυτοκίνητο.

το θέμα είναι πως αν το e-bike το καβαλούσαν μόνο όσοι το έχουν ανάγκη δεν θα έβγαινε στην αγορά η θα ήταν πανάκριβη η παραγωγή του
και το αυτοκίνητο δεν είναι ο εχθρός μας
εμείς οι ίδιοι μας είμαστε

marlene wrote:

Για μένα αυτό είναι θετικό και καλύτερο σαφώς από το να προτιμήσει ένα σκούτερ, μία μηχανή ή οτιδήποτε άλλο δεν του δίνει την δυνατότητα να κουνήσει έστω και ελάχιστα τα ποδαράκια του.

Προτιμώ να δω όλους αυτούς τους χλαπατσεμένους οδηγούς που κυκλοφορούν μέσα στους ντενεκέδες τους, ( a.k.a αυτοκίνητα) να είναι πάνω σε ebike στην τελική..Κάτι καλύτερο για το περιβάλλον και την ζωή τους θα έχουν κάνει.. Όχι το τελειότερο αλλά από την κατάσταση που επικρατεί τώρα, κάτι είναι και αυτό..


και εγώ θέλω λιγότερα αυτοκίνητα αλλά αν γίνει συνηδητά κανείς δεν θα πάρει e-bike :D
αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες που δεν μπορείς να τις αντιληφθείς

εσύ κόλλησες με το ότι τι καλό που είναι ένα e-bike

Alexlink
Απών/απούσα

Ενα φυσικο μεσο μετακινησης εχουμε, δεν θα το καταντησουμε σαν τα αλλα.
Μια μπαταρια ειναι τοσο επικινδυνο και βλαβερο για το περιβαλλον οσο και τα ρυπογονα καταλυπα της βενζινης και περισσοτερο, εαν δεν ανακυκλωθει καταλληλα. Δεν ειναι τυχαιο που ποτε δεν ηταν ευρεος διαδεδομενο μεσο μετακινησης τα ηλεκτροκινητα (δεν ισχυει για τα υβριδικα). Και η φορτιση της μπαταριας στοιχιζει πολυ στην ''τιμητικη'' της.
Υπαρχει λογος να παρει κανεις ενα ηλεκτρικο ποδηλατο;(σκεφτειτε λογικα κανοντας προσωπικη αυτοεξεταση)
Ποια γραμμη διαχωριζει το ποδηλατο με το ηλεκτρικο ποδηλατο και το μηχανακι;
Αυτη η γραμμη θεωρω πως ειναι αμελητεα.

Δεν θελω να κατακρινω!Καποιος αλλος μπορει να εχει μια καθετη αποψη για αλφα βητα λογους!

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Alexlink wrote:
Ενα φυσικο μεσο μετακινησης εχουμε, δεν θα το καταντησουμε σαν τα αλλα.
Μια μπαταρια ειναι τοσο επικινδυνο και βλαβερο για το περιβαλλον οσο και τα ρυπογονα καταλυπα της βενζινης και περισσοτερο, εαν δεν ανακυκλωθει καταλληλα. Δεν ειναι τυχαιο που ποτε δεν ηταν ευρεος διαδεδομενο μεσο μετακινησης τα ηλεκτροκινητα (δεν ισχυει για τα υβριδικα). Και η φορτιση της μπαταριας στοιχιζει πολυ στην ''τιμητικη'' της.
Υπαρχει λογος να παρει κανεις ενα ηλεκτρικο ποδηλατο;(σκεφτειτε λογικα κανοντας προσωπικη αυτοεξεταση)
Ποια γραμμη διαχωριζει το ποδηλατο με το ηλεκτρικο ποδηλατο και το μηχανακι;
Αυτη η γραμμη θεωρω πως ειναι αμελητεα.

Δεν θελω να κατακρινω!Καποιος αλλος μπορει να εχει μια καθετη αποψη για αλφα βητα λογους!

Μία μη σωστά ανακυκλωμένη μπαταρία σαφώς και είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, όμως τα καυσαέρια των οχημάτων που κινούνται με υγρά καύσιμα δεν υπάρχει περίπτωση να ανακυκλωθούν ή να γίνουν πιο καθαρά ποτέ.

Προσωπικά, όπως είπα και πιο πάνω, και δεδομένης της υπάρχουσας κατάστασης, θα προτιμούσα οι χιλιάδες οδηγοί που κινούνται κάθε μέρα μόνοι τους μέσα στο αυτοκίνητο τους, να προτιμούσαν να κινηθούν, με ebikes.

Οι μπαταρίες τώρα των ebikes μπορούν άνετα να φορτιστούν και με την ηλιακή ενέργεια. Ένα μικρό φωτοβολταικό μπορεί να φορτίσει άνετα μία τέτοια μπαταρία. Άρα το περιβαλλοντικό της κόστος πέφτει ακόμα πιο χαμηλά.

Η γραμμή που διαχωρίζει το ηλεκτρικό ποδήλατο από το μηχανάκι είναι ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο μπορεί κάποιος να το χρησιμοποιήσει και αμιγώς σαν ποδήλατο. Άλλωστε τα περισσότερα από αυτά τα ποδήλατα, είναι πρώτα ποδήλατα και έχουν σαν προαιρετική λειτουργία την ηλεκτροκίνηση.

Επίσης κατά την κίνηση τους δεν παράγουν ρύπους, δεν προκαλούν θόρυβο, αν και με μοτέρ έχουν χαμηλές ταχύτητες, ( και έτσι δύσκολα μπορούν να προκαλέσουν πολύ σοβαρά ατυχήματα) και γενικότερα είναι μία πολύ καλή εναλλακτική για εκείνους που είναι πλέον σε μία ηλικία που δεν τους επιτρέπει να περάσουν ( άμεσα ενδεχομένως ) σε καθεαυτό ποδήλατα.

Όσο για το ποιοι είναι αυτοί μπορώ να σου φέρω άπειρα παραδείγματα που είμαι σίγουρη ότι μπορείς να τα βρεις και στον περίγυρο σου. Τους γονείς σου για παράδειγμα, ( ή τους δικούς μου αν και οι δικοί μου είναι αρκετά ηλικιωμένοι πλέον για να ασχοληθούν γενικότερα). Η μαμά σου για παράδειγμα, κάνει όλες τις μετακινήσεις της με ποδήλατο;
Αν όχι, πως θα την έπειθε κάποιος, ειδικά αν είναι κάποιας μέσης ηλικίας ( 45-50 + ) να πάρει τώρα ένα ποδήλατο και να το υιοθετήσει για όλες της τις μετακινήσεις;

Το λάθος που κάνουν όσοι απορρίπτουν τα ebikes είναι ότι κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια. Το ότι εγώ ή εσύ έχουμε την ικανότητα ή την αντοχή για να κινηθούμε με ποδήλατο, δεν σημαίνει ότι ισχύει και για άλλες κατηγορίες ατόμων.

Σε κάθε περίπτωση, και πάντα μιλάω για την Ελλάδα, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι κάτι που θα μπορούσε να μειώσει τα αυτοκίνητα, και φυσικά τους "μοναχικούς" οδηγούς, ( αυτούς που μόνοι τους κυκλοφορούν παντού με το ατομικό τους αυτοκίνητο), είναι κάτι που μπορεί να το αγοράσει ο καθένας σχετικά φθηνά, να μην κωλώσει με την ιδέα ότι δεν θα μπορέσει να το κυκλοφορήσει άνετα λόγο σωματικής αδυναμίας και κάτι που μπορεί να οδηγήσει και ορισμένους στο να χρησιμοποιήσουν αργότερα ένα κανονικό ποδήλατο.

Δεν βλέπω κάτι κακό σε κάποια τέτοια εξέλιξη..

Alexlink
Απών/απούσα

Εχεις δικιο στα λεγομενα σου. Εγω ποτε δεν ημουν αντιθετος σε λυσεις φιλικες προς το περιβαλλον. Απλα ειμαι δυσπιστος ως την πρακτικη εφαρμογη αυτης της λυσης, με δεδομενο και τα ιδιοτελη συμφεροντα, επισης. Μην νομιζεις, πολυς κοσμος δεν εχει ιδεα για το ΚΟΚ, νοικοκυρες, μερικοι εφηβοι, πιο ηλικιωμενα ατομα-θα σκοτωθουν στο δρομο. Εδω οι μηχανες που αναπτυσουν μια αλφα ταχυτητα, κινδυνευουν απο το λανθασμενο τροπο οδηγησης τους και τους ανυπομονους οδηγους αυτοκινητων. Και που ειναι η συντηρηση, οι φορτισεις και αλλα τετοια; Ο κοσμος προτιμαει τα ΜΜΜ και προσωπικα τα ποδια μου, οπου ειναι περισσοτερο πρακτικα.
Τα ebikes ειναι χρησιμα σε ορισμενα ατομα με ειδικες περιστασεις. Για το ευρη κοινο δυσκολο το βλεπω!

kynhgos77
Απών/απούσα

Μην συγκρινετε δυο τελειως διαφορετικα πραγματα.
Marlene παω στοιχημα οτι οσοι εχουν παρει ebike το τελευταιο πραγμα που σκεφτηκαν (αν το σκεφτηκαν) ειναι οτι ρυπαινει λιγοτερο.
25 και 30 κιλα απλα δεν ονομαζονται ποδηλατο γιατι αν μεινει απο μπαταρια το αφηνεις και περνεις ταξι.
Ενα ηλεκτρικο μηχανακι ειναι, που εκμεταλλευεται την μοδα του ποδηλατου για να πουλησει.

Δεν μπορεις να εισαι μεταξυ ενος ποδηλατου και ενος ebike, μπορεις να τα εχεις και τα 2 οπως μπορεις ταυτοχρονως να εχεις και μηχανη και αμαξι. Το καθενα ειναι για διαφορετικη δουλεια και για διαφορετικη ευχαριστηση.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Alexlink wrote:
Εχεις δικιο στα λεγομενα σου. Εγω ποτε δεν ημουν αντιθετος σε λυσεις φιλικες προς το περιβαλλον. Απλα ειμαι δυσπιστος ως την πρακτικη εφαρμογη αυτης της λυσης, με δεδομενο και τα ιδιοτελη συμφεροντα, επισης. Μην νομιζεις, πολυς κοσμος δεν εχει ιδεα για το ΚΟΚ, νοικοκυρες, μερικοι εφηβοι, πιο ηλικιωμενα ατομα-θα σκοτωθουν στο δρομο. Εδω οι μηχανες που αναπτυσουν μια αλφα ταχυτητα, κινδυνευουν απο το λανθασμενο τροπο οδηγησης τους και τους ανυπομονους οδηγους αυτοκινητων. Και που ειναι η συντηρηση, οι φορτισεις και αλλα τετοια; Ο κοσμος προτιμαει τα ΜΜΜ και προσωπικα τα ποδια μου, οπου ειναι περισσοτερο πρακτικα.
Τα ebikes ειναι χρησιμα σε ορισμενα ατομα με ειδικες περιστασεις. Για το ευρη κοινο δυσκολο το βλεπω!

Ιδιοτελή συμφέροντα υπάρχουν και θα υπάρχουν παντού. Αν το καλοσκεφτείς ιδιοτελή συμφέροντα μπορεί να έχει και κάποιος που σου πουλάει ένα ποδήλατο. :)
Θέλω να πω ότι αν είναι να είμαστε προκατειλημμένοι τότε θα πρέπει να είμαστε για όλα. ( αλλά αυτό είναι και λάθος.. )

Σε αυτό που αναφέρεις για τον ΚΟΚ και την επικίνδυνη οδήγηση με συγχωρείς αλλά διαφωνώ. Προτιμώ στην τελική ο κάθε άσχετος να είναι πάνω σε ένα ποδήλατο ή σε ένα ebike παρά να παίρνει στα χέρια του το "φονικό όπλο" που λέγεται αυτοκίνητο, μηχανή κτλ και να κυκλοφορεί αδέσποτος στον δρόμο, πιστεύοντας μάλιστα ότι είναι και γαμώ τους οδηγούς. ( αν και οι περισσότεροι στερούνται ακόμα και της κατάλληλης εκπαίδευσης πριν πάρουν στα χέρια τους ένα τιμόνι. Δεν είναι λίγοι δηλαδή εκείνοι που έχουν αγοράσει τα διπλώματα και τις άδειες τους).

Το πόσο πιο επικίνδυνη είναι η οδήγηση ΙΧ το αποδεικνύουν οι ίδιες οι στατιστικές. Δεν χρειάζεται δηλαδή απόδειξη το πόσο επικίνδυνο είναι ένα αυτοκίνητο στα χέρια του ακατάλληλου οδηγού.

Επίσης ο κόσμος δεν προτιμάει τα ΜΜΜ. Αυτό το ξέρουμε. Και δεν τα προτιμάει γιατί ούτε ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην προώθηση αυτών των μέσων από την πολιτεία, ούτε επαρκείς επενδύσεις έχουν γίνει για την αναβάθμιση και καλύτερη λειτουργία αυτών. ( και γιατί να το κάνει αυτό άλλωστε.. ^_^)

Δυστυχώς ζούμε σε μία χώρα που εισήγαγε ότι χειρότερο υπάρχει από την αυτοκινητική κουλτούρα που υπάρχει στο εξωτερικό και αυτό δεν έγινε τυχαία, είναι αποτέλεσμα πολλών δεκαετιών προώθησης και διαφήμισης του αυτοκινήτου σαν του πιο ξεκούραστου, άνετου και ασφαλούς μέσου μετακίνησης.. ( που δεν είναι έτσι αλλά κανείς δεν πρόκειται να ισχυριστεί κάτι τέτοιο στο ευρύ κοινό) χωρίς να γίνεται πουθενά κουβέντα για τα αρνητικά του στοιχεία, τα οποία δυστυχώς τα βλέπουμε όλοι εκ των υστέρων και στην πράξη.

Για μένα λοιπόν νεωτερισμοί σαν τα ebikes είναι ίσως ένα πρώτο βήμα και μία καλή εναλλακτική για να αρχίσει να αλλάζει η υπάρχουσα παγιωμένη νοοτροπία απέναντι στις προσωπικές μετακινήσεις.
Δεν λέω ότι δεν πρέπει να δοθεί έμφαση και στα ΜΜΜ. Ασφαλώς αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει και που αφορά την Παιδεία που θέλει να δώσει η πολιτεία στους πολίτες της.
Όμως από ιδιωτικής απόψεως τα ebikes είναι ένα πολύ καλό εναλλακτικό μέσο, που σε συνδυασμό με μία καλή καμπάνια υπέρ του ποδηλάτου, θα κάνει πολύ κόσμο να αφήσει τα αυτοκίνητα του πίσω και να βγει στον δρόμο να αυτο-κινηθεί, κυριολεκτικά πλέον.

Τώρα για μένα η χρήση των ebikes δεν θα πρέπει να αναγάγεται σαν μία κόντρα των αμιγώς ποδηλατών απέναντι στους "γιαλαντζί". ( αυτό είναι κουτό).
Όπως είπα και στο πρώτο μου ποστ, το θέμα τίθεται στο αν επιθυμούμε να αυξήσουμε τον αριθμό μας, όλοι εμείς που αφήνουμε το αυτοκίνητο πίσω και δεν κρεμόμαστε από τις τιμές των υγρών καυσίμων ( που κακά τα ψέματα ελέγχουν την οικονομία μας), και όχι σε κάποια θεωρητική ιδεολογική διαμάχη για το ποιος είναι πιο αυθεντικός ποδηλάτης, ή πιο οικολόγος στις μετακινήσεις του.
Θέλω να πω ότι δεδομένων των συνθηκών, κάθε μικρό βήμα απέναντι σε μία πιο οικολογική και ορθή περιβαλλοντικά μετακίνηση, ιδιαίτερα στα Ελληνικά αστικά κέντρα, είναι σαφώς καλύτερη από την διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης. Ακόμα και οι "γιαλαντζί" ποδηλάτες, θα αυξήσουν την κρίσιμη μάζα εκείνων που αυτό-κινούνται πραγματικά, οπότε οι "αμιγείς" ποδηλάτες που τώρα κράζουν ενάντια στα ebikes θα ωφεληθούν σε βάθος χρόνου, αφού μοιραία όσο περισσότερος κόσμος βγαίνει στον δρόμο με αυτόν τον τρόπο, τόσο περισσότερο θα αυξηθεί η πίεση προς την Πολιτεία ώστε να κάνει έργα και ρυθμίσεις προς όφελος αυτού του είδους μετακινήσεων.

esp
Απών/απούσα

Ειχα ξεκινήσει να γράφω μια απάντηση αλλά μου φάνηκε ότι έβγαινε εκτός θέματος. Τελικά η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τους προβληματισμούς μου, οπότε τους γράφω πάλι.
Πραγματικά δεδομένα: Χρησιμοποιώ για τις μετακινήσεις μου ποδήλατο, μηχανή και αυτοκίνητο (τα έχω τα χρονάκια μου και μαζεύτηκαν τα "οχήματα"). Από όταν διάβασα για τα e-bikes, άσχετα από το εάν τα θεωρώ ποδήλατα ή όχι, μου έθεσα τις εξής ερωτήσεις:

1. Πρέπει να προσθέσω ένα e-bike στη "συλλογή" μου;
2. Μπορώ να αντικαταστήσω κάτι με e-bike;

Μετά από ενδελεχή συζήτηση με τον εαυτό μου, κατέληξα "όχι και στα δύο". Για το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι μάλλον προφανής. Καλύπτω όλες τις ανάγκες μου με ότι ήδη έχω, οπότε θα ήταν περιττό έξοδο και ρύπανση.

Στο δεύτερο πρέπει να εξετάσω με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τις καθημερινές ανάγκες μου. Αποστάσεις χωρίς ιδιαίτερο φορτίο και μέχρι 10 χλμ την ημέρα τις κάνω άνετα με το ποδήλατο, κανένα όφελος στην αντικατάστασή του με e-bike. Μεγαλύτερες των 20 χλμ τις καλύπτω με τη μηχανή στον καλύτερο δυνατό χρόνο. Το e-bike θα είναι πιο αργό, με μικρότερη αυτονομία (το πάνω από 20 χλμ μπορεί να σημαίνει και 80 χλμ) και μικρότερη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου.
Μετακινήσεις με σοβαρό φορτίο (σε βάρος ή όγκο) και μετακινήσεις σε ημέρες με δύσκολες καιρικές συνθήκες, τις κάνω με το αυτοκίνητο. Εδώ ξεφύγαμε για τα καλά, ούτε συζήτηση για e-bike.
Μένει ανοιχτό το ερώτημα για τα 10-20 χλμ. Τις καλύπτω ανάλογα με τα κέφια μου είτε με ποδήλατο είτε με μηχανή. Μόνο για "προσθήκη" θα μπορούσα να σκεφτώ, αλλά επανερχόμαστε στο πρώτο ερώτημα - μάλλον επιβάρυνση παρά όφελος προκύπτει.

Καταληκτικά, δεν είναι bicycles vs e-bikes, αλλά που μπορεί μέσα στο σύνολο των διαφορετικών οχημάτων να χωρέσει το e-bike. Την τύχη τους μάλλον θα την κρίνουν οι διαφορετικές ανάγκες το καθενός μας. Οι ανάγκες κανονικά προηγούνται, αλλά η διαφήμιση προσπαθεί και τις περισσότερες φορές καταφέρνει να το ανατρέψει. Οπότε είναι μια δύσκολη διάκριση, ακόμα και εκ των υστέρων. Το μόνο που θα μπορέσει σχετικά σίγουρα να απαντηθεί είναι εάν δούμε ένα φούσκωμα των πωλήσεων e-bikes, το οποίο σε μερικά χρόνια θα εξαφανιστεί. Τότε μάλλον θα πρόκειται για μόδα.

Alexlink
Απών/απούσα

Ειδες;Πρακτικα δεν συμφερουν τα ebikes. Τα εχω δοκιμασει...και αστο...αντι να πω κατι κακο, θα πω οτι ειναι στη μοδα. Διαβαζα και ενα προσπεκτους ενος ηλεκτροκινητου ποδηλατου και εκει, μεταξυ των αλλων, εγραφε οτι κανεις γυμναστικη χωρις να ιδρωσεις! Ενιωσα οτι με κοροιδευουν!!

Οι ανθρωποι δημιουργουν νεα πραγματα για να τους διευκολυνουν..αλλα καποιες φορες περνανε τα ορια! Δεν ειναι τυχαιο που στην σημερινη εποχη εχουμε τους περισσοτερους παχυσαρκους εξαιτιας καποιων διευκολυσεων στην ζωη τους (ενας λογος). Δεν ειναι τυχαιο που πολλοι ανθρωποι δεν εχουν χρονο παρα την διευκολυνση εργασιων απο τις νεες τεχνολογιες (π.χ. κινητα, υπολογιστες κτλ).

Βεβαια, δεν ειμαι καθετος. Εαν ολα αυτα τα χρησιμοποιεις καταλληλα αναλογα με τις αναγκες σου, σιγουρα θα ωφεληθεις.

Εαν δεν αυξησουν την αποδοση της ηλεκτροκινησης και την πρακτικοτητα, δεν προκειται να συνεχιστει η νεα μοδα. Η' να φτιαξουν νεα τυπο κινησης.

portokali
Απών/απούσα

το ρεύμα που χρησιμοποιείται για να φορτιστεί μια μπαταρία πως νομίζεις ότι παράγεται;
κατά 80% από ορυκτά καύσιμα, βλ. λιγνίτη....
α, εισάγουμε και ρεύμα από Βουλγαρία, το οποίο παράγεται με πυρηνική σχάση.....

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Αν το δεις από την σκοπιά κάποιου που έχει και αυτοκίνητο και μηχανή ναι ίσως να μοιάζει περιττό. Τι γίνεται όμως με εκείνους που έχουν μόνο αυτοκίνητο, ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μηχανή, ( μιλάω και για τον εαυτό μου.. δεν ξέρω να οδηγώ μηχανή και δεν έχω μάθει να οδηγώ ούτε παπί) και θέλουν κάτι που θα τους εξυπηρετεί στα 20+ χιλιόμετρα; ( που μπορεί όμως να μην είναι 80 και μάλλον έτσι θα είναι αφού οι διαδρομές σε μέρη που έχει κίνηση, όπως τα κέντρα των πόλεων δύσκολα θα βγουν από αυτό τον αριθμό χιλιομέτρων).
Όπως είπα και πιο πάνω καλό θα είναι να μην γενικεύουμε κρίνοντας μόνον από τις δικές μας ικανότητες ( όταν μιλάμε για ποδήλατο) ή τις δικές μας ανάγκες. ( τα μέχρι 80 χιλιόμετρα με φορτίο).

Εγώ π.χ θα προτιμούσα να δω την αδελφή μου ή την μαμά μου να κυκλοφορεί με ebike, και σαφώς θα θεωρούσα ότι κινείται πιο οικολογικά και καθαρά, από το να παίρνει για ψύλλου πήδημα, κυριολεκτικά, το αυτοκίνητο της για να πάει όπουδήποτε. Και μερικά στοιχεία για την αδελφή και την μαμά για να καταλάβετε και για ποιο κοινό μιλάμε, που δεν είναι ούτε μικρό ούτε η εξαίρεση.
Αδελφή: ετών 45, δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά με σκέτο ποδήλατο, μάλλον δεν αντέχει και δεν πρόκειται να το σκεφτεί, είναι δημόσια υπάλληλος και δουλεύει στα 10 χιλιόμετρα από το σπίτι της, όπου πάει με το αυτοκίνητο, και πρέπει να πηγαίνει "ευπρεπώς ενδεδυμένη" καθώς αυτό απαιτεί η θέση στην οποία εργάζεται.
Μαμά: Ετών 70 με πρόβλημα υπέρτασης, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει μηχανάκι, ( τώρα στα γεράματα) συνήθως μετακινείται με το αυτοκίνητο για να πάει να κάνει τα ψώνια της σε αποστάσεις μικρότερες των 3 χιλιομέτρων κάθε φορά. Λόγο υπέρτασης δεν κάνει να ζορίζεται, αν και ο γιατρός επιμένει ότι πρέπει να ασκείται με ήρεμους ρυθμούς, οπότε η επιλογή "σκέτο ποδήλατο" δεν ενδείκνυται για την κατάσταση της.
Να.. αμέσως αμέσως δύο κατηγορίες ανθρώπων που θα τους βόλευε πολύ ένα ebike και να δύο αυτοκίνητα λιγότερα στον δρόμο.. Γιατί να μην υπάρχει και αυτή η επιλογή λοιπόν για αυτούς τους ανθρώπους, ( και άλλους με ίδιες ανάγκες) ;;

Alexlink
Απών/απούσα

marlene wrote:

Αδελφή: ετών 45, δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά με σκέτο ποδήλατο, μάλλον δεν αντέχει και δεν πρόκειται να το σκεφτεί, είναι δημόσια υπάλληλος και δουλεύει στα 10 χιλιόμετρα από το σπίτι της, όπου πάει με το αυτοκίνητο, και πρέπει να πηγαίνει "ευπρεπώς ενδεδυμένη" καθώς αυτό απαιτεί η θέση στην οποία εργάζεται.
Μαμά: Ετών 70 με πρόβλημα υπέρτασης, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει μηχανάκι, ( τώρα στα γεράματα) συνήθως μετακινείται με το αυτοκίνητο για να πάει να κάνει τα ψώνια της σε αποστάσεις μικρότερες των 3 χιλιομέτρων κάθε φορά. Λόγο υπέρτασης δεν κάνει να ζορίζεται, αν και ο γιατρός επιμένει ότι πρέπει να ασκείται με ήρεμους ρυθμούς, οπότε η επιλογή "σκέτο ποδήλατο" δεν ενδείκνυται για την κατάσταση της.
Να.. αμέσως αμέσως δύο κατηγορίες ανθρώπων που θα τους βόλευε πολύ ένα ebike και να δύο αυτοκίνητα λιγότερα στον δρόμο.. Γιατί να μην υπάρχει και αυτή η επιλογή λοιπόν για αυτούς τους ανθρώπους, ( και άλλους με ίδιες ανάγκες) ;;

Για την αδερφη σου, η πρωτη επιλογη συμφωνα με τις αναγκες της, ειναι το μετρο και τα λεωφορεια. Εαν δεν εχει κυκλοφορησει ξανα σκετο ποδηλατο δεν θα συνιστουσα το ebike. Γιατι, δεν γνωριζει την οδικη συμπεριφορα του διτροχου, το οποιο ειναι πολυ σημαντικο για την ασφαλεια της. Ναι μεν, οι κανονες του ΚΟΚ ισχυουν το ιδιο και για τα αυτοκινητα και για τα διτροχα, αλλα η συμπεριφορα τους ειναι τελειως διαφορετικη. Και κατα δευτερον, εαν η αδερφη σου φοραει φουστες για την ευπρεπη εμφανιση της, δεν ξερουμε κατα ποσο θα ηταν ανετα πανω στο ποδηλατο. Η αμεσως επομενη επιλογη ειναι το μηχανακι. Εφοσον πηγαινοερχεται μονη της θα ηταν προτιμοτερο, Πολυ καλυτερα απο το αυτοκινητο.

Για την μητερα σου, η πεζοπορεια θα ηταν το ιδανικοτερο συμφωνα και με το γιατρο που ειπε να ασκειται σε ηρεμους ρυθμους. Ισα-ισα, ειναι απο τις καλυτερες ασκησεις για αυτην την ηλικια και θα την βοηθησει επιπλεον στην υπερταση.

Το ebike λοιπον μπαινει ή στην δευτερη ή στην τριτη επιλογη.

Alexlink
Απών/απούσα

portokali wrote:
το ρεύμα που χρησιμοποιείται για να φορτιστεί μια μπαταρία πως νομίζεις ότι παράγεται;
κατά 80% από ορυκτά καύσιμα, βλ. λιγνίτη....
α, εισάγουμε και ρεύμα από Βουλγαρία, το οποίο παράγεται με πυρηνική σχάση.....

ακομα και αν ειναι αναμενα στο ''κοκκινο'' τα πολυπριζα (συνηθως οταν λειπουμε απο το σπιτι), καταναλωνουν ρευμα οπου συνεπαγεται την εκλιση διοξειδιου του ανθρακα στο περιβαλλον!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

marlene wrote:
Αν το δεις από την σκοπιά κάποιου που έχει και αυτοκίνητο και μηχανή ναι ίσως να μοιάζει περιττό. Τι γίνεται όμως με εκείνους που έχουν μόνο αυτοκίνητο, ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μηχανή, ( μιλάω και για τον εαυτό μου.. δεν ξέρω να οδηγώ μηχανή και δεν έχω μάθει να οδηγώ ούτε παπί) και θέλουν κάτι που θα τους εξυπηρετεί στα 20+ χιλιόμετρα; ( που μπορεί όμως να μην είναι 80 και μάλλον έτσι θα είναι αφού οι διαδρομές σε μέρη που έχει κίνηση, όπως τα κέντρα των πόλεων δύσκολα θα βγουν από αυτό τον αριθμό χιλιομέτρων).
Όπως είπα και πιο πάνω καλό θα είναι να μην γενικεύουμε κρίνοντας μόνον από τις δικές μας ικανότητες ( όταν μιλάμε για ποδήλατο) ή τις δικές μας ανάγκες. ( τα μέχρι 80 χιλιόμετρα με φορτίο).

Εγώ π.χ θα προτιμούσα να δω την αδελφή μου ή την μαμά μου να κυκλοφορεί με ebike, και σαφώς θα θεωρούσα ότι κινείται πιο οικολογικά και καθαρά, από το να παίρνει για ψύλλου πήδημα, κυριολεκτικά, το αυτοκίνητο της για να πάει όπουδήποτε. Και μερικά στοιχεία για την αδελφή και την μαμά για να καταλάβετε και για ποιο κοινό μιλάμε, που δεν είναι ούτε μικρό ούτε η εξαίρεση.
Αδελφή: ετών 45, δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά με σκέτο ποδήλατο, μάλλον δεν αντέχει και δεν πρόκειται να το σκεφτεί, είναι δημόσια υπάλληλος και δουλεύει στα 10 χιλιόμετρα από το σπίτι της, όπου πάει με το αυτοκίνητο, και πρέπει να πηγαίνει "ευπρεπώς ενδεδυμένη" καθώς αυτό απαιτεί η θέση στην οποία εργάζεται.
Μαμά: Ετών 70 με πρόβλημα υπέρτασης, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει μηχανάκι, ( τώρα στα γεράματα) συνήθως μετακινείται με το αυτοκίνητο για να πάει να κάνει τα ψώνια της σε αποστάσεις μικρότερες των 3 χιλιομέτρων κάθε φορά. Λόγο υπέρτασης δεν κάνει να ζορίζεται, αν και ο γιατρός επιμένει ότι πρέπει να ασκείται με ήρεμους ρυθμούς, οπότε η επιλογή "σκέτο ποδήλατο" δεν ενδείκνυται για την κατάσταση της.
Να.. αμέσως αμέσως δύο κατηγορίες ανθρώπων που θα τους βόλευε πολύ ένα ebike και να δύο αυτοκίνητα λιγότερα στον δρόμο.. Γιατί να μην υπάρχει και αυτή η επιλογή λοιπόν για αυτούς τους ανθρώπους, ( και άλλους με ίδιες ανάγκες) ;;


όλο σου το σόι προβληματικό είναι????

ο δικός μου παππούς είναι 80 ετών και μια χαρά πάει με το ποδήλατο
:D
αλλά εγώ δεν έχω προβληματικό σόι μάλλον
:D

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

plannet wrote:

όλο σου το σόι προβληματικό είναι????

ο δικός μου παππούς είναι 80 ετών και μια χαρά πάει με το ποδήλατο
:D
αλλά εγώ δεν έχω προβληματικό σόι μάλλον
:D

Έχεις όμως τρολικό σόι και αυτό μου φαίνεται είναι χειρότερο.. Αλήθεια.. Ο παππούς σου πως δείχνει;; Σαν το άβαταρ σου στο πιο γερασμένο;; ( χάλι μαύρο δηλαδή;; )

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ζητάω συγνώμη εαν έχουν απαντηθεί τα ερωτήματα.

1. Πόσου κύκλους φόρτισης βγάζει μια μπαταρία;
2. Πόσα χιλιόμετρα σου δίνει ο κάθε κύκλος;
3. Πόσο κοστίζει η αγορά και η εγκατάστασή της;
4. Η μπαταρία είναι κοινή του εμπορίου ή συγκεκριμένη;
5. Αν βάλω δική μου μπαταρία χάνω την εγγύηση;

6. Όταν ισχυρίζεσαι ότι έχεις πρόβλημα και δεν μπορείς να πεταλάρεις ένα ποδήλατο 10 κιλών, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πεταλάρεις ένα ηλεκτρικό 25 κιλών με γρανάζωμα "παίρνω τα γόνατα στο χέρι";

7. Μήπως τελικά θα ανοίγεις απλά το γκάζι και θα γυρνάς τα ποδαράκια μια στο τόσο όπως τα παιδάκια που τα πάνε σπρωχτά οι γονείς τους;
8. Μήπως τελικά δεν θες ποδήλατο αλλά θες να το παίζεις εναλλακτίque

9. Μήπως αντί να δώσεις 800-1000-1500 για μια παπαριά, να βγάλεις δίπλωμα για 50 κυβικά μηχανάκι, να αγοράσεις ένα μηχανάκι και να σου μείνουν ρέστα;

Πάρε και ένα σπαστό 25 κιλά να γουστάρεις
http://www.iloveebikes.com/ebike123.html

esp
Απών/απούσα

Με βάση τις δημοσιεύσεις εδώ και σε άλλες συζητήσεις, καταλήγω ότι σύγκριση των e-bikes μπορεί να γίνει μόνο με μοτοποδήλατα.

Η κόντρα, επομένως, πρέπει να γίνει ηλεκτρικά μοτοποδήλατα vs βενζινοκίνητα μοτοποδήλατα. Μου φαίνεται ότι είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Εάν πρέπει να την συνεχίσουμε, δεν έχω τις γνώσεις για να προχωρήσω. Θα μπορούσα να βάλω κάποια κριτήρια, χωρίς να μπορώ να δώσω ποσοτικοποιημένες απαντήσεις. Είναι κυρίως περιβαλλοντικά, επειδή εκεί ισχυρίζονται ότι πλεονεκτούν τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα.

Μερικά παραδείγματα:
Για την μεταφορά ίδιου ωφέλιμου φορτίου ποιό όχημα είναι πιο αποδοτικό (καταναλώνει λιγότερη ενέργεια), και πόσο ρυπαίνει η παραγωγή της (στα ελληνικά δεδομένα).
Πόσο ρυπαίνει η παραγωγή του κάθε κινητήρα και τι χρόνο ζωής έχει.
Πόσο ρυπαίνει η παραγωγή και απόσυρση των ανταλλακτικών, και πόσα θα χρειαστούν στη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Πόσο ρυπαίνουν τα αναλώσιμα (λάδια, ελαστικά, μπαταρίες κλπ) και χρόνος ζωής τους.
Συνάρτηση των παραπάνω είναι και το κόστος κτήσης / χρήσης, χωρίς να αποτελεί απόλυτο κριτήριο. Εάν ένα απο τα δύο οχήματα αποδειχτεί πλεονεκτικό με βάση τα κριτήρια προστασίας του περιβάλλοντος και έχει λίγο μεγαλύτερο κόστος, μπορώ να το δεχτώ.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Ζητάω συγνώμη εαν έχουν απαντηθεί τα ερωτήματα.

1. Πόσου κύκλους φόρτισης βγάζει μια μπαταρία;
2. Πόσα χιλιόμετρα σου δίνει ο κάθε κύκλος;
3. Πόσο κοστίζει η αγορά και η εγκατάστασή της;
4. Η μπαταρία είναι κοινή του εμπορίου ή συγκεκριμένη;
5. Αν βάλω δική μου μπαταρία χάνω την εγγύηση;

6. Όταν ισχυρίζεσαι ότι έχεις πρόβλημα και δεν μπορείς να πεταλάρεις ένα ποδήλατο 10 κιλών, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πεταλάρεις ένα ηλεκτρικό 25 κιλών με γρανάζωμα "παίρνω τα γόνατα στο χέρι";

7. Μήπως τελικά θα ανοίγεις απλά το γκάζι και θα γυρνάς τα ποδαράκια μια στο τόσο όπως τα παιδάκια που τα πάνε σπρωχτά οι γονείς τους;
8. Μήπως τελικά δεν θες ποδήλατο αλλά θες να το παίζεις εναλλακτίque

9. Μήπως αντί να δώσεις 800-1000-1500 για μια παπαριά, να βγάλεις δίπλωμα για 50 κυβικά μηχανάκι, να αγοράσεις ένα μηχανάκι και να σου μείνουν ρέστα;

Πάρε και ένα σπαστό 25 κιλά να γουστάρεις
http://www.iloveebikes.com/ebike123.html[/quote]

Στην έκθεση είδα ebikes στα 16 κιλά τα οποία για να "περάσουν" στην μπαταρία πρέπει πρώτα να κάνεις πετάλι και μετά να πατήσεις τον διακόπτη που έχουν ώστε να μπει η ηλεκτρική υποβοήθηση.
Άρα αυτό που ισχυρίζεσαι ότι τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι βαριά, δεν είναι ο κανόνας αλλά μάλλον η εξαίρεση. ( άλλωστε η τεχνολογία προχωράει).
Από όσα μου είπαν, οι μπαταρίες κρατάνε για δύο με τρία χρόνια, κρατάνε για 40 χιλιόμετρα κάθε φορά, η αντικατάσταση πάει γύρω στα 70 ευρώ, ( μετά την πάροδο τριετίας) ανάλογα με το πως τις χρησιμοποιείς και τι χιλιόμετρα κάνεις. Δεν ξέρω αν μπορείς να βάλεις την δική σου μπαταρία.. Αλλά όταν λες την δική σου μπαταρία τι ακριβώς εννοείς;; Προφανώς και πρέπει να βάλεις και στο ebike την μπαταρία που είναι κατάλληλη για αυτό. Στο κινητό σου βάζεις τις "δικές" σου μπαταρίες;; ( δεν σε ειρωνεύομαι. Απλά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες ότι βάζεις την "δική" σου μπαταρία).

Από την άλλη ακόμα και κανονικό ποδήλατο να έχει κάποιος θα του "τραβήξει" χρήματα. Κάποιες βελτιώσεις από εδώ κάποια ανταλλακτικά λόγο φθοράς.. γενικότερα ότι χρησιμοποιείς χρειάζεται συντήρηση ή αντικατάσταση κάποιων ανταλλακτικών.
Εγώ πάντως έχω ρίξει ήδη άλλα 300 ευρώ πάνω στο ποδήλατο μου, και μη φανταστείς ότι του έχω κάνει τίποτα θεαματικές αλλαγές. Αλλά αυτά τα λεφτά είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που θα μου έφευγαν για βενζίνες, ασφάλειες κτλ αν χρησιμοποιούσα αυτοκίνητο, και σε βάθος χρόνου δεν φαίνονται γιατί τα δίνεις λίγα λίγα.

Διαφωνώ με αυτό που λες για το μηχανάκι. Τα μηχανάκια καίνε υγρά καύσιμα, άρα παράγουν και καυσαέρια, είναι θορυβώδη, χρειάζεσαι άδεια για να τα κυκλοφορήσεις, είναι σαφώς πιο επικίνδυνα για κάποιον που δεν έχει σχετική εμπειρία, πληρώνεις ασφάλεια για αυτά, τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα και σαφώς φεύγεις πάνω από το ποσό των 800-1000-1500 που θα έδινες για την "παπαριά" ( ebike) όπως την λες. Και θα ακουγόταν σαν κακόγουστο αστείο να δεις μία κυρία 50+ να παίρνει πρώτη φορά στην ηλικία της άδεια για μηχανάκι.
Ebike όμως μπορεί να οδηγήσει και από το να πάρει το αυτοκίνητο της για να κάνει πέντε στοιχειώδεις μετακινήσεις, εγώ προσωπικά προτιμώ να την δω με ηλεκτρικό ποδήλατο.

Αν μπορεί βέβαια να κυκλοφορήσει με κανονικό ποδήλατο, ναι θα προτιμούσα να το δω αυτό.. αλλά επειδή ξέρουμε όλοι μας, ( εκτός από εκείνους που εθελοτυφλούν ) ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί εύκολα και ιδιαίτερα στις ηλικίες εκείνες που δεν έχουν ξανά ασχοληθεί με το αντικείμενο, ερχόμαστε και κάνουμε το εξής ερώτημα: ( ρητορικό ή μη).
Τι προτιμάμε;
Ebike ή αυτοκίνητο;; ( η ερώτηση ebike ή μηχανάκι απλά δεν υφίσταται.. Αυτός που μπορεί να κυκλοφορήσει με μηχανάκι το έχει κάνει ήδη. ) .

Το μη χείρον βέλτιστον σε κάθε περίπτωση εάν και εφόσον βλέπουμε ρεαλιστικά την κατάσταση και όχι από μία μάλλον νεφελώδη ιδεολογική σκοπιά. :)

esp
Απών/απούσα

marlene wrote:

Ebike ή αυτοκίνητο;; ( η ερώτηση ebike ή μηχανάκι απλά δεν υφίσταται.. Αυτός που μπορεί να κυκλοφορήσει με μηχανάκι το έχει κάνει ήδη. ) .

Γράψαμε σχεδόν ταυτόχρονα, δεν ξέρω εάν είχες προφτάσει να διαβάσεις τα δικά μου. Έτσι και αλλιώς θα ήθελα λίγη τεκμηρίωση γιαυτό.

contact