Κοπενχαγη :
http://www.youtube.com/watch?v=VVz_FZ6ziJk
http://www.youtube.com/watch?v=ZtX8qiC_rXE
http://www.youtube.com/watch?v=RXznapqmulE
http://www.youtube.com/watch?v=a_8dGodhGtI
http://www.youtube.com/watch?v=OYajXN4pPHI
http://www.youtube.com/watch?v=ibCcp0Y3OB0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-0CoL51K00M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=99LhLZEP7z4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uMSWq6yXYW4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2zzHAXIaZ-A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mrKXSRafDOI&feature=related
329 χλμ. λωρίδες 37χλμ. μονοπατιών για 1,901,789 κατοικους της μητροπολιτικής περιοχής
1 χλμ για 5196 κατοικους
http://presentations.thecyclistwebhouse.com/The_Third_Wave_of_Cyclists/P...
Βερολίνο :
http://www.youtube.com/watch?v=ZPFDo1SQJIM
http://www.youtube.com/watch?v=7tmK0fl5LY4&feature=related
620 χλμ. μονοπατιών (bike paths) , 80 χλμ. ποδηλατοδρόμων/λωρίδων (bike lanes) για 5,000,000 κατοίκους της μητροπολιτικής περιοχής.
Δηλαδή 1 χλμ.μονοπατιού+λωρίδας ανα 7143 κάτοικοι ή 1 χλμ.λωρίδας ανα 62.500 κατ.
http://www.treehugger.com/files/2007/07/bike_city_berli.php
Μόναχο:
http://www.youtube.com/watch?v=UFFKTa2w7RM
200 χλμ για μια μητροπολιτική περιοχή 5,2 εκ.
δηλαδή : 1χλμ για 26.000 κατοίκους
http://www.destination-munich.com/munich-by-bike.html
Παρίσι :
http://www.youtube.com/watch?v=x0AYUMl4rME
http://www.youtube.com/watch?v=JICvPbjgSAA
http://www.youtube.com/watch?v=eYQXPrO3Ta8
Νεα Υόρκη:
http://www.youtube.com/watch?v=q9DciyXiRug&feature=related
998χλμ για 19,069,796 κατοίκους της μητροπολιτικής περιοχής.
δηλαδή 1 χλμ άνα 19108 κάτοικοι.
http://www.nyc.gov/html/dcp/pdf/bike/map_complete.pdf
Το μέγαλο 'πυροβολικό' στις μετακινήσεις όμως της τεράστιας μητρόπολης των ΗΠΑ είναι το εκτενέστατο δίκτυο Μετρό που είναι το 1 από τα δύο παγκοσμίως που λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα.
Η Νέα Υόρκη αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα των ΗΠΑ ως προς την εξάρτηση της από τα ΜΜΜ και το Μετρό.
Ως αποτέλεσμα πάνω από τα μισά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο (54%), ενώ στο Μανχάταν (που είναι και η περιοχή όπου εργάζεται το μεγαλύτερο ποσοστό) το ποσοστό είναι ακόμα υψηλότερο (75%) όταν το επίσημο εθνικό ποσοστό είναι 8%.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_New_York_City#Mass_transi...
Λισαβόνα:
http://www.youtube.com/watch?v=LFLcMdiEHTo
Βανκουβερ:
http://www.youtube.com/watch?v=4qo5z3CY2FQ
Πεκίνο:
http://www.youtube.com/watch?v=e4KaRjoQeCI
Μπογκοτά:
http://www.youtube.com/watch?v=ELa5CHsUepo&feature=related
300,9 χλμ για 9,600,000 της μητροπολιτικής περιοχής
Δηλ.: 1 χλμ. ανά 31.904 κάτοικοι
http://en.wikipedia.org/wiki/Bogot%C3%A1%27s_Bike_Paths_Network
Αμστερνταμ:
http://www.youtube.com/watch?v=xHyvc4vBshU
http://www.youtube.com/watch?v=NrqG0DqkSlw
http://www.youtube.com/watch?v=gAYjUHKlH9k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qk6YxhKH590&feature=related
400 χλμ. για μια μητροπολιτική περιοχή 2,158,372 κατοίκων
δηλ : 1 χλμ για 5396
http://goamsterdam.about.com/od/gettingaroundamsterdam/ig/Photos--Amster...
Βαρκελώνη:
http://www.youtube.com/watch?v=NTVkseDY-JM
140,2 χλμ
Esther Anaya, Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Spain
PRESENTATION TITLE: Public Bikes, are they developing as true public transport in Spain?
http://www.velo-city2009.com/assets/files/VC09-subplenary-5.2.pdf
σ.10
Ολλανδία-Μπογκοτα-Κοπενγχαγη:
http://www.youtube.com/watch?v=5rwwxrWHBB8
Μουενστερ
http://www.youtube.com/watch?v=JR4bMwkwgPk
Ντέιβις:
http://www.youtube.com/watch?v=acjIRMkVvVA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=H-IqAK_oaxg&feature=related
Πορτλαντ:
http://www.youtube.com/watch?v=MOy6hEh3e7Q
http://www.youtube.com/watch?v=XZLwvbLea1o
http://www.youtube.com/watch?v=6LgD9A0IwFI
161 χλμ. για 2,217,325 της μητροπολιτικής περιοχής.
1 χλμ ανά 13.772 κάτοικοι
http://www.portlandonline.com/transportation/index.cfm?c=34772
http://online.wsj.com/article/SB124242099361525009.html
Βουδαπέστη:
http://www.youtube.com/watch?v=is6K6-jdR88&feature=related
Βιέννη :
1,050 χλμ για 2,268,656 της μητροπολιτικής περιοχής
Δηλαδή : 1 χλμ ανά 2160 κάτοικοι .
http://www.wien.gv.at/english/leisure/bike/
Τορόντο:
112 χλμ. λωρίδων 168χλμ. μονοπατιών για 5,113,149 της μητροπολιτικής περιοχής
Δηλ. 1 χλμ.(λωρίδας+μονοπατιού) για 18.261 κάτοικους ή 1 χλμ.λωρίδας για 45.653
http://www.toronto.ca/transportation/index.htm
Σικάγο:
179 χλμ για 9,785,747
δηλ. 1 χλμ. για 54.669 κατοικους.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_Chicago
Αβάνα:
Στην Αβάνα υπάρχουν περίπου 1εκ. ποδήλατα για μια μητροπολιτική περιοχή 2,15 εκ.
http://books.google.gr/books?id=9efP7_A_j3EC&pg=PA180&lpg=PA180&dq=bike+...
(σ.354)
26χλμ.
http://www.culturechange.org/bicycling.htm
1χλμ για 82.682 κατοίκους
Σεβίλλη
120 χλμ για 1.5 εκ.
1χλμ για 12.500 κατοίκους
Ηράκλειο Κρήτης:
http://www.youtube.com/watch?v=uDkWiUERd2Q
Βουκουρέστι:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31396183&l=aeadaaca56&id=1009259367
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31396182&l=2d0154237b&id=1009259367
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31396181&l=ed46c72db3&id=1009259367
Μπορώ να βρω πουθενά χάρτες με ποδηλατόδρομους, είτε σε πόλεις είτε στην ύπαιθρο? Μιλάμε γι Ευρώπη, έτσι?
Θα βρεις τον χάρτη της eurovelo στην ecf http://www.ecf.com/3188_1 (λεει και που να τον αγοράσεις) . Ο χάρτης αυτός περιλαμβάνει τους ποδηλατικούς άξονες που διασχίζουν την Ευρώπη. Δυστυχώς το τμήμα της Ελλάδας δεν υλοποιήθηκε ποτέ παρόλο που η μελέτη έχει γίνει..
Οσον αφορά ποδηλατόδρομους διαφόρων πόλεων, βάλε καλύτερα στο google bike lanes και την πόλη που θέλεις και θα σου βγάλει τι υπάρχει. Συνήθως τους ποδηλατικούς χάρτες των πόλεων, τους δίνουν στα τουριστικά γραφεία (στην Ευρώπη εννοώ) χωρίς κόστος.
για US είναι το ειδικο google bike lanes όχι τόσο για ευρωπη
για τα υπέροχα link πολιτισμού που μοιράστηκες μαζί μας. Αυτά είναι καλό να τα υπενθυμίζει κανείς όσο συχνότερα γίνεται γιατί είναι πιο χρήσιμα από το ευτελές χιούμορ υπολελειμένης διανοίας ατόμων που παραθέτουν link με αποκλεισμένες από ΙΧ "υποψίες ποδηλατοδρόμων" του Ελλαδιστάν
Copenhagen again:
http://www.youtube.com/watch?v=PS18RcH8nzM&feature=player_embedded
Copenhagen Lady In Red
http://www.youtube.com/watch?v=yyrpSaMG7hU&feature=related
Παρίσι με το σύστημα δημοτικής ενοικιασης ποδηλατων (Velib) (20.000)
http://www.youtube.com/watch?v=v6L-ZC3YPTg&feature=player_embedded
Διαβάστε και πως το σύστημα αυτό ενίσχυσε την γενικότερη κυκλοφορία ποδηλάτων (εδώ με τον αλήτη τον κακλαμάνη μόνο κανένα γύρο πριν τις εκλογές την βγάζουμε)
http://www.copenhagencyclechic.com/2008/05/la-semaine-du-vlib-et-du-vloc...
Ποια είναι η αναλογία των 20.000 ποδηλατων για τα 11,8 εκ. της μητροπολοτικής περιοχής των Παρισιων για την Αθήνα των 3,1 εκ.;
Η αναλογία του Παρισιου είναι 1 ποδήλατο για 590 άτομα, άρα για την Αθήνα αυτό σημαίνει :5.200 ποδήλατα !!!
Φανταστείτε να υπήρχαν 5.200 σε εκατοντάδες σημεία της Αθήνας ανά πασα στιγμή διαθέσιμα και δωρεάν ή φθηνά στην ενοικίαση τους !!!
ότι το πάτωμα ήταν σκληρό (γιατί κάποιος τράβηξε τη φλοκάτη) κατά την πτώση μας από το όνειρο.
Πω πω ρε παιδιά σκεφτείτε ότι για πράγματα που έξω είναι δεδομένα εμείς εδώ όχι μόνο τα ονειρευόμαστε, αλλά τα σαρκάζουμε κι όλας (καραμαζοχισμός του κερατά βλ. ταινία The instict με τον Antony Hopkins - τη σκηνή με το γορίλα στο κλουβί)
Θα κάνω μια μινι έρευνα για τα δημοτικά συστήματα ενοικίασης ποδηλατων και θα παρουσιάσω μερικά πράγματα για αυτά ( by the way δεν είναι δεδομένα όπως λες είναι καινούργιο σύστημα και υπαρχει σε λιγες πόλεις και στην αρχή υπήρχαν και παρατραγουδα αλλά τώρα ψιλοστρώνει το πραγμα)
Βεβαίως αν κάτι είναι νέο π.χ. στο Μοντρεαλ ή στο Παρίσι αυτό σημαίνει πως θα έρθει εδώ μετά από 50 χρόνια και αν.
εγώ να μην περιμένω μέχρι τότε και να την κάνω για βορρά νωρίτερα επειδή είναι σίγουρο ότι σε 50 χρόνια θα βλέπω τα ραδίκια ανάποδα
Λισαβόνα : ποιηση και ποδηλατοδρομος
http://vimeo.com/5823275
Πορτλαντ : δύσκολη και επικινδυνη αριστερή στροφή ; ΟΧΙ ΠΙΑ
Η λύση ; Τα "launchpads".
http://vimeo.com/10559007
το βιντεο για το Πορτλαντ από :
http://www.portlandize.com/search/label/infrastructure
αρχίζω και βάζω το συνολικό μήκος των ποδηλατοδρόμων σε πόλεις
να αναφέρω πως στην Αθήνα είναι περίπου 23,4 χλμ για 3,686,371 κατοίκους της μητροπολιτικής περιοχής δηλ. : 157.537 κάτοικοι για κάθε χιλιόμετρο.
http://www.podilates.gr/?q=node/12001
Πρωταθλήτρια φαίνεται πως ειναι η Βιέννη.
http://www.ibike.org/library/statistics-data.htm
με επιφυλαξη ως προς την ακρίβεια του :
ποσοστα από τις μεταφορές που γίνονται καθημερινα με ποδήλατο
Βερολίνο :
12%
Μόναχο :
10%
Πορτλαντ:
8%
Σεβίλλη :
6,6%
Σαραγόσα:
3%
Vitoria-San Sebastian :
2-3%
Βαρκελώνη :
1,33%
Νομίζω ότι το 1 χιλιόμετρο για 157.537 κατοίκους ακούγεται καλύτερα και είναι πιο σωστό, κατά τα άλλα, καλή δουλεία, ευχαριστούμε
Cycling Copenhagen, Through North American Eyes
Μια βορειοαμερκάνικη ματιά στην ποδηλασία στην Κοπενχάγη.
http://vimeo.com/13499122
ποσοστα από τις μεταφορές που γίνονται καθημερινα με ποδήλατο
Μπογκοτα , Κολομβία :
2000 : 0,4%
2008 : 4,5%
Παρίσι :
2008 : 3%
Μελβούρνη:
2006 : 2%
2008 : 5%
Κοπενχαγη :
2008 : 38%
στόχος 2015 : 50 %
Νέα Υορκη :
2008 : 1%
Μεξικό :
2008 : 1%
πηγή :
Παρουσίαση στο velo-city 2010
From Mobility to Proximity Landscapes, Presenting Bicycle Mobility Strategy for Mexico City
Antonio Suarez + Pedro Camarena, Unam Arquitechture Faculty, Mexico
http://shoploppen.dk/Velo-city_presentations/Antonio%20Suarez-Pedro%20Ca...
σελ.18
Ordu, (Κοτύωρα), πόλη στον Εύξεινο Πόντο, Τουρκία:
το Oulu Φινλανδίας μάλλον είναι η πόλη που δεν χρειάζεται να δεις αυτοκινητο ποτέ σου αν ποδηλατείς.
αφού η αναλογία είναι 1 χλμ για 278 κατοίκους
http://www.podilates.gr/?q=node/13072
ευχαριστουμε dimik
http://www.podilates.gr/?q=node/13180
Εδώ διεξάγεται συζήτηση από τους Νεοϋορκέζους για τους ποδηλατόδρομους και -λουρίδες στη Νέα Υόρκη, μέσ' από τις σελίδες του New York Times.
Groningen, Ολλανδία
Σε μια περιοχή 84 τ.χλμ
Με 220 χλμ. ποδηλατικων διαδρομών (λωρίδων/μονοπατιων)
Με 187.000 κατοίκους
Με 135.000 θέσεις εργασίας
Με 47.000 φοιτητές
Με 85.000 σπίτια
Με 71.000 αυτοκίνητα
Με 300.000 ποδήλατα
και με το ρεκόρ στη δυση ως προς το ποσοστό καθημερινών μετακίνησεων με ποδήλατο (περίπου 60%)
http://www.globalideasbank.org/site/bank/idea.php?ideaId=378
Erik van Huissteden, City of Groningen – traffic department, The Netherlands
PRESENTATION TITLE: Bicycle station of Groningen. The final touch of an integrated cycle parking policy
http://www.velo-city2009.com/assets/files/paper-van-Huissteden-sub3.1.pdf
__
πηγη :
http://www.velo-city2009.com/assets/files/VC09-subplenary-4.2.pdf