Σήμερα , όπως βλέπουμε καθημερινά ,
και ασχετα με το τι λέει ο ΚΟΚ,
στην κορυφή μιας υποτιθέμενης
οδηγικής πυραμίδας είναι ο ισχυρότερος
π.χ η τριαξονική νταλίκα.
Εμείς είμαστε στον πάτο πριν τους πεζούς.
Επιδιώξη μας πιστευω πρέπει να είναι
να ανατραπεί αυτη η σχέση και
να ισχύσει η προτεραιοτητα με βάση την κοινωνικη χρησιμότητα
και το ποιος είναι πιο ευάλωτος.
Σε αυτή την πυραμίδα πρώτος θα είναι ο πεζός μετα τα Μ.Μ.Μ και μετα εμείς.
Μπορεί να μην είμαστε πρώτοι αλλά δεν θα είμαστε προτελευταίοι.
Για να επικρατήσει όμως αυτή η πυραμίδα οφείλουμε να δινουμε το παραδειγμα.
Έτσι πρέπει να αφήνουμε χώρο στους πεζούς στα φανάρια,να μην τρέχουμε σύριζα διπλα τους κ.λπ.
Όχι γιατι είμαστε καλοί ανθρωποι, αλλά γιατί απλά μας συμφέρει.
Γιατί αν εκμεταλλευόμαστε την διαφορά δυναμης απέναντι στον πεζό
διαιωνίζουμε το σημερινό μοντέλο.
Ευχαριστώ όσους έκαναν τον κόπο να το διαβάσουν
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Σε πολλές πόλεις του κόσμου την απόλυτη προτεραιότητα την έχει το ποδήλατο για διάφορους λόγους, π.χ. απαιτείται έργο για επανεκκίνηση από στάση - θέματα διατήρησης της ισορροπίας κ.α. Έτσι σε ποδηλατοδρόμους και διαβάσεις ο ποδηλάτης έχει προτεραιότητα. Αν χρειαστεί βέβαια να ανεβεί πεζοδρόμιο εκεί δεν το συζητάμε, προτεραιότητα ο πεζός.
Όταν τα είχα συζητήσει κάποτε αυτά με φίλους από Γερμανία με είχαν πληροφορήσει πως αυτά τα μαθαίνουν από το σχολείο στην κυκλοφοριακή αγωγή και θεωρούνται δεδομένα.. Για τα δεδομένα της Ελλάδος ίσως η κατάταξή σου να έχει περισσότερη λογική..
πάρα πολύ καλή ανάλυση aldro. Προσυπογράφω πολύ ευχαρίστως το μανιφέστο σου :)
ακριβώς έτσι έχουν τα πράγματα. Ελπίζω ότι όσο πάει θα βελτιώνεται η κατάσταση δηλαδή ότι όλα αυτά τα προφανή θα γίνουν προφανή για όλο και περισσότερους
στην νταλικα ποιος θα το πει?? Γιατι καλα εμεις να ειμαστε κυριοι και να σεβομαστε τους πιο αδυνατους απο εμας (και πολυ σωστα και ετσι πρεπει να κανουμε, ειναι και θεμα αγωγης και πολιτισμου) αλλα ποιος θα πει στον μ@λ@κ@ ή μ@λ@κω με το SUV (chic) οτι πρεπει να μας παραχωρησει προτεραιοτητα αφου κατα τη δικη τους λογικη αφου εχουν πληρωσει 100 χιλιαρικα δεν μπορω εγω να τους περιοριζω (το παραδειγμα με το suv το εθεσα γιατι τσακωθηκα χτες με καποιον τετοιο, μπορει καλιστα να ειναι μεγαλο sedan, νταλικα κτλ Εδω μια χτες με ενα picanto στην Καλιθεα φωναζε σε εναν τυφλο που δεν περναγε γρηγορα απεναντι και την καθυστερουσε στον δρομο (το τι ακουσε βεβαια, ημουν και φορτωμενος απο το suv)). Παραδοξως τα μεσαια φορτηγα (μεγεθους transit) συνηθως ειναι καλοι και βοηθανε και σεβονται.
Ακριβώς!
-
Θεωρω οτι η αποψη του Aldro ειναι σωστη κατα την γνωμη μου.
Και παραθετω το γιατι, στην απαντηση μου σε θεμα του Aldro, για το τι πρεπει να γινει:
http://www.podilates.gr/node/33096#comment-260002
"
Τον θεωρω πολυ δικαιο νομο.
Το ιδιο θα επρεπε να εφαρμοζεται π.χ. και σε σύγκρουση νταλικας με αυτοκινητο ή
αυτοκινητου με μηχανακι.
Θα γινονταν ολοι ποιο προσεχτικοι αναλογα την επικινδυνοτητα του οχηματος, και θα ηταν ποιο ασφαλης οι δρομοι.
Μετρα οπως πχ απαγορευση κυκλοφοριας το ΣΚ για νταλικες πιθανον να μην χρειαζονταν.
Η λογικη αυτη ισχυει οταν τρακαρουν αυτοκινητα (οταν δεν υπαρχουν αλλα σηματα) και φταει οποιος ερχεται απο αριστερα (γιατι ο οδηγος καθετε αριστερα).
Δεν εχει επεκταθει αυτη η λογικη ομως σε αλλους τυπους οχηματος εκτος απο αυτοκινητο με αυτοκινητο."
Αν και η ενσταση για το σταματα ξεκινα των ποδηλατων σε διαβαση πεζων, εχει ενα νοημα (αρκει ο ποδηλατης να μην μπαινει με 35+ χμ/ω )
...
πολυ καλη ερωτηση.
Πραγματι οι ανθρωποι πρεπει να ενημερωθουν,
να αποκτησουν κυκλοφοριακη παιδεια
να αποκτησουν κυκλοφοριακο ηθος
στοιχεια απαξιωμενα στην γενικοτερη πλειοψηφια τους.
...
Ποιος θα τους το πει;
Εμεις.
η ποδηλατικη κοινοτητα
η κοινοτητες των πεζων
των δρομεων
των μηχανοβιων
αλλα και αλλες κοινοτητες
αλλωστε ποιος μας λεει οτι ο νταλικιερης δεν ειναι και μηχανοβιος και ποδηλατης και δρομεας και σκεϊτας και πεζος;
ή το παιδι του, ή το παιδι του αδελφου του.
ή η γυναικα του που δεν μπορει να κυκλοφορησει με το καροτσακι.
...
αλλα δεν θα τους την πουμε στους δρομους σε καθενα ξεχωριστα εν θερμω.
Θα διεκσικησουμε συλλογικα την αλλαγη στους νομους.
...
η κομβικη λεξη σε ολα αυτα ειναι η λεξη "κοινοτητα"
ολοι αυτοι οι ανθρωποι μαθαινουν σιγα σιγα να επικοινωνουν
να αναγνωριζουν διαφορετικοτητες
αλλα και κοινα στοιχεια
να βλεπουν τη δυναμη τους αλλα και τις αδυναμιες τους.
και μαθαινουν σιγα σιγα τι σημασια της λεξης αλληλοσεβασμος
και σεβασμος του πιο αδυνατου
και αυτα τα δυο σιγα-σιγα τα περνανε μεσα στις εγκεφαλικες τους συναψεις σαν Αυτοσεβασμος.
...
αλλα για να παψει αυτο να γινεται μονο σιγα-σιγα, χρειαζονται επιταχυντες
και αυτοι λεγονται νομοι
Νομοι του κρατους.
Ο νομος που αποδιδει εξ αρχης Αντικειμενικη Ευθυνη στον ισχυροτερο ειναι ενας απ'αυτους.
Πως εφαρμοζεται αυτό στη Στοκχόλμη στην Σουηδία
. http://www.tellusthinktank.com/featuredarticle/stockholm-turns-traffic-p... .