ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΗΣΗ

36 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
b sabbath
Απών/απούσα

Ενώ κάνω ακτινολόγηση και μου βγαίνει σωστά αριστερά -δεξιά , αντιμετωπίζω πρόβλημα στο πάνω -κάτω της ζάντας, δηλαδή σαν να έχω πέσει σε λακούβα και να πηγαίνει πολύ λίγο πάνω-κάτω.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xifias
Απών/απούσα

χριστος ανεστη φιλε..

ομοιοπαθης κ γω.το περα δωθε το κατεχω,αυτο το ρημαδι το πανω κατω παντα εμφανιζεται απτο πουθενα κ μου χαλαει τη συνταγη.οπου διαβασα,δε περιγραφουν ακριβως τη λυση,το περνανε επιδερμικα λεγοντας οτι πρεπει οι δεξιες κ οι αριστερες ακτινες ναχουν την ιδια ταση.οκ σε μπροστινη ροδα πες,αλλα σε πισω ροδα δε ξερω πως βρισκει εφαρμογη αφου θα χαλασει το ομπρελιασμα.

b sabbath
Απών/απούσα

Την ελυσα και την ξανα εδεσα,κατα τυχη ηρθε λιγο καλυτερα,αλλα δεν γινεται δουλεια ετσι.
την βοηθεια σας παιδια

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Η (σωστη) ακτινολογηση, ειναι η πιο δυσκολη απο τις εργασιες που μπορει να γινουν σε ενα ποδηλατο.
Για να γινει, απαιτειται υπομονη, επιμονη, και καποιες γνωσεις, χωρις τις οποιες, ειναι σχεδον αδυνατον να γινει.
Πριν λοιπον ξεκινησει κανεις να κανει ακτινολογηση, καλο θα ηταν να μαθει δυο-τρια πραγματακια, για το τι ειναι και πως λειτουργει ενας τροχος ποδηλατου.
Κατοπιν, θα πρεπει να μαθει τη διαδικασια της ακτινολογησης (και του πλεξιματος του τροχου).
Υπαρχουν βεβαια στο U-tube παμπολα βιντεακια που αναφερονται ειτε στην ακτινολογηση, ειτε στο πλεξιμο του τροχου, αλλα οσα εχω δει μεχρι στιγμης, ειναι ελλιπη, δεν εξηγουν σωστα, και δεν δινουν σαφεις πληροφοριες.
Το καλυτερο και πληρεστερο βιβλιο με πρακτικες οδηγιες για το πλεξιμο και την ακτινολογηση του τροχου του ποδηλατου, ειναι το:
"A practical guide to wheel building" του Roger Musson.
Μπορει να βρεθει μεσω διαδικτυου, και ειναι πραγματικα πολυ διαφωτιστικο.
Ειναι η καλυτερη οδηγια που μπορω να σου δωσω, για το πλεξιμο και την ακτινολογηση του τροχου.
Αφου διαβασεις αυτο το βιβλιο, θα μπορεσεις να δεις με "αλλο ματι" την ακτινολογηση και το πλεξιμο του τροχου, και θα σου λυθουν πολλες αποριες σχετικα με αυτα.

b sabbath
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Η (σωστη) ακτινολογηση, ειναι η πιο δυσκολη απο τις εργασιες που μπορει να γινουν σε ενα ποδηλατο.
Για να γινει, απαιτειται υπομονη, επιμονη, και καποιες γνωσεις, χωρις τις οποιες, ειναι σχεδον αδυνατον να γινει.
Πριν λοιπον ξεκινησει κανεις να κανει ακτινολογηση, καλο θα ηταν να μαθει δυο-τρια πραγματακια, για το τι ειναι και πως λειτουργει ενας τροχος ποδηλατου.
Κατοπιν, θα πρεπει να μαθει τη διαδικασια της ακτινολογησης (και του πλεξιματος του τροχου).
Υπαρχουν βεβαια στο U-tube παμπολα βιντεακια που αναφερονται ειτε στην ακτινολογηση, ειτε στο πλεξιμο του τροχου, αλλα οσα εχω δει μεχρι στιγμης, ειναι ελλιπη, δεν εξηγουν σωστα, και δεν δινουν σαφεις πληροφοριες.
Το καλυτερο και πληρεστερο βιβλιο με πρακτικες οδηγιες για το πλεξιμο και την ακτινολογηση του τροχου του ποδηλατου, ειναι το:
"A practical guide to wheel building" του Roger Musson.
Μπορει να βρεθει μεσω διαδικτυου, και ειναι πραγματικα πολυ διαφωτιστικο.
Ειναι η καλυτερη οδηγια που μπορω να σου δωσω, για το πλεξιμο και την ακτινολογηση του τροχου.
Αφου διαβασεις αυτο το βιβλιο, θα μπορεσεις να δεις με "αλλο ματι" την ακτινολογηση και το πλεξιμο του τροχου, και θα σου λυθουν πολλες αποριες σχετικα με αυτα.

Αυτο το βιβλιο μπορω να το βρω και στα ελληνικα?γιατι τα αγγλικα τα αφησα πισω μου πριν 20 ετη.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Υπαρχει μονο στα αγγλικα.
Μπορεις να το δεις ομως σαν μια καλη ευκαιρια, να "ξεσκονισεις" τα αγγλικα σου.
Ποτε δεν ειναι αργα.

gtasul
Απών/απούσα

Για να μην ανοίγω άλλο topic:

Το σκέφτομαι εδώ και κανα μήνα να το επιχειρήσω, αλλά το ψιλοτρέμω... :)

Μπορεί και να καταστρέψω τον τροχό; Σε ποδηλατά που ρώτησα μου είπε ότι θα μάθω αν χαλάσω. Και δεν έχω καβάτζες για χάλασμα.

Πως δουλεύει ο τροχός και το πλέξιμο, το 'χω. Το χέρι όμως δεν πιάνει. Με επιμονή όμως, έχω καταφέρει πολλά μαστορέματα πάνω στο ποδήλατο, που νόμιζα ότι δεν τα είχα. Όμως την ακτινολόγηση την αντιμετωπίζω με σεβασμό και φόβο... :)

touteo
Εικόνα touteo
Απών/απούσα

πολυ καλα κανεις!!

touteo
Εικόνα touteo
Απών/απούσα

http://www.cyclist.gr/article.php?id=1307

το βρηκα απο το μερος του σαιτ χρησιμα.επισης το καλυτερο απο το να χαλασεις για να μαθεις,ειναι να μαθεις ΜΑΖΙ με καποιον εμπειρο.χεχε.αλλα αντε να βρεις ποδηλατα να σε μαθει

Stiv Apos
Εικόνα Stiv Apos
Απών/απούσα

φιλε τελικα δε σε βοηθησε κανεις ετσι οπως θα ηθελες καλο κουραγιο ..και εγω αυτο ακριβος το προβλημα εχω και δεν ξερω τη να κανω

gtasul
Απών/απούσα

@touteo: Ναι το έχω δει το άρθρο, το παρουσιάζει αρκετά απλά, ευχαριστώ για την υπενθύμιση.

@Stiv Apos: Έχω κανονίσει κανα δυό μεγάλες ποδηλατοβόλτες τον επόμενο μήνα. Μετά από αυτές, σκέφτομαι να το επιχειρήσω, και ότι θέλει ας γίνει. Θα ενημερώσω για αποτελέσματα. :)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για αυτό και ένας custom πλεκτός κοστίζει όσο κοστίζει.
Βρείτε έναν τροχοό ότι ναι 'ναι από τις αγγελίες και
καλή εξάσκηση. Εγώ χάλασα δυο τροχούς για να μάθω και
ακόμα δεν έχω πιάσει πίσω ρόδα. Τους μπροστά τους
ξεπετάω αέρα πλέον, έχω 3 πλεκτούς να κάθονται :P

Αυτό που δεν λένε στα βίντεο και ίσως στα βιβλία είναι
ότι όσο ρίχνουμε την ποιότητα σε στεφάνι-ακτίνες, τόσο
δυσκολότερη η ακτινολόγηση και τόσο πιο ατελές το τελικό
αποτέλεσμα.

Ο πρώτος τροχός ήταν ένα παλιός της πλάκας που είχα ο οποίος
επί μια εβδομάδα τον πάλευα και στο τέλος τον παράτησα καθώς
δεν με ικανοποιούσε ούτε η τάση αλλά ούτε η απόκλιση που είχε.
Ο δεύτερος τροχός ήταν ποιοτικός με ποιοτικές ακτίνες και απλά
τον είχα τελειώσει σε 2 ώρες και δεν το πίστευα πόσο διαφορά
έκανε η καλή "πρώτη ύλη"

Πάντως μην μπλέκετε το πλέξιμο με την ακτινολόγηση. Το πρώτο
απαιτεί διάβασμα, λεφτά για εργαλεία, χρόνο και εξάσκηση.
Το δεύτερο απαιτεί μια απλή κατανόηση των βασικών και έναν
ακτινολόγο. Το να στρίβεις 3-4 ακτινοκεφαλα μισή στροφή
κάθε 2-3.000 χλμ δεν είναι κάτι τρελό..

gtasul
Απών/απούσα

Το θέμα είναι ποια 3-4 ακτινοκέφαλα; :)

Από ότι κατάλαβα συμβουλεύεις να μην το επιχειρήσουμε στο ποδήλατο που χρησιμοποιούμε.

Σε κάποιες ακτίνες του πίσω τροχού μου παίζεις μπουζούκι.

Ο δικός μου φόβος δεν είναι να μην τα καταφέρω με την πρώτη. Είναι να χαλάσω εντελώς τον τροχό. Τον να μην τα καταφέρω και να τον πάω στον ποδηλατά, δεν έγινε και κάτι, έτσι κι αλλιώς αυτό θα έκανα. Άμα τον χαλάσω όμως, έμεινα χωρίς ποδήλατο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ο κάθετος άξονας είναι ο έυκολος. Βρίσκεις τις
ακτίνες ανάμεσα στις οποίες το στεφάνι κάνει σαμάρι
ή λακούβα και σφίγγεις ή ξεσφίγγεις. Προφανώς οι
ακτίνες που βρίσκονται στην αρχή της παραμόρφωσης
θα στριφτούν πολύ λιγότερο από αυτές που βρίσκονται
στο κέντρο της παραμόρφωσης. Σφίγγοντας/βιδώνοντας
μαζεύεις το στεφάνι, ξεσφίγγοντας/ξεβιδόντας χαλα-
ρώνεις το στεφάνι.

Ο οριζόντιος άξονας είναι λίγο πιο μπελαλίδικος.
Ας πούμε ότι έχουμε μια περιοχή 4 ακτίνων στην
οποία ο τροχός φεύγει προς τα αριστερά. Η μια
λύση είναι να αφήσεις τα αριστερά ακτινοκέφαλα
ως έχουν και να σφίξεις τα δεξιά ώστε να φέρεις
τον τροχό προς την δεξιά μεριά. Η άλλη λύση
είναι να σφίξεις μεν τα δεξιά αλλά να ξεσφίξεις
και λίγο τα αριστερά ώστε να έρθει λίγο περισσότερο
προς τα δεξιά ο τροχός.

Από εκεί και μετά πρέπει να έχεις μια συνολική
εικόνα του τροχού. Να έχεις δηλαδή μια εικόνα
του πόσο σφιγμένες είναι οι ακτίνες για να μπορείς
να κρίνεις εαν σε παίρνει να σφίξει κι άλλο ή
αν απλά πρέπει να ξεσφίξεις τις απέναντι ώστε να
μην κουρέψεις τα ακτινοκέφαλα ή να μην χαλάσεις
τον κάθετο άξονα.

Γενικά το σφίξε, στρίψε κλπ σε έτοιμο τροχό είναι
πολύ μικρό κάθε φορά. Μιλάμε για 1/8 της στροφής
άντε 1/4 και σιγά σιγα.

Όσον αφορά τη φορά της στροφής, Εαν δουλεύουμε με
τα ακτινοκέφαλα όρθια (το κεφάλι προς το ταβάνι)
τότε προς τα δεξιά σφίγγει και προς τα αριστερά
χαλαρώνει όπως γίνεται συνήθως.

Συνηθίζεται όμως να δουλεύουμε με τα ακτινοκέφαλα
προς τα ξαπλωτά (το κεφάλι στο πάτωμα) οπότε αν
στρίψουμε δεξιά χαλαρώνει και αριστερά σφίγγει.

Αυτό σε γενικές γραμμές απλά να έχει στο νου σου
ότι η ποιότητα των υλικών κάνει τεράστια διαφορά.
Ένα κακής ποιότητας στεφάνι το σφίγγεις ως ένα
σημείο και από εκεί και μετά αρχίζει να ξαναχαλά.
Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου
αντί να σφίξεις τη μια πλευρά θα πρέπει να χαλαρώσεις
την άλλη για να ισιώσει.

Το αν θα μάθεις σε δικιά σου ρόδα εξαρτάται από το
αν ξέρεις τι κάνεις :) Αν έχεις πιάσει τα 2-3 βασικά
και καταλαβαίνεις τι θα γίνει εαν κάνεις το Α και Β
τότε προχώρα. Σου προτείνω να πάρεις έναν ακτινολόγο
της προκοπής που να πιάνει το καψούλι από 3 μεριές
διαφορετικά θα αρχίσεις να κουρεύεις τα πλαϊνά του.
Επίσης ρίχνουμε λίγο λαδάκια στις βόλτες τις ακτίνας
και μέσα στην τρύπα της ζάντας.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

να ρωτήσω, γιατί είναι πιο δύσκολη η ακτινολόγηση στον πίσω τροχό; Ο xifias είπε ότι το προβλημα είναι η ομπρελίαση. Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ασχοληθούμε με την ομπρελίαση. Δεν είναι αυτομάτως σωστή από την στιγμή που ακτινολογούμε, με το στεφάνι να περιστρέφεται ανάμεσα στα όρια που θέτονται δεξιά και αριστερά π.χ. από τα V-Breakes (αν ακτινολογούμε πάνω στο ποδήλατο) ή τέλος πάντων τα όρια που θέτονται από το ειδικό στάντ ακτινολόγησης (αν ακτινολογούμε πάνω σε αυτό);

Εγώ θεωρώ πολύ πιο δύσκολο το να έχουν όλες οι ακτίνες περίπου την ίδια τάση (έτσι δεν πρέπει;) τουλάχιστον με ακουστικό έλεγχο.

Νομίζω όμως ότι το 100% του κύκλου δεν είναι δυνατόν να το πετύχεις ή κάνω λάθος;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ο πίσω τροχός δεν είναι συμμετρικός, οι δεξιές ακτίνες
είναι πιο κοντά στο στεφάνι και πιο κοντές (στα χαρτιά).

Δεν μπορείς δηλαδή μόλις πλέξεις τις ακτίνες να τις
πιάνεις μια μια στη σειρά και να τις σφίγγεις μισή
στρόφή μέχρι να φτάσεις την επιθυμητή τάση όπως θα
έκανες στον μπροστά τροχό. Αν το κάνεις θα έχεις
έναν τροχό με σωστές τάσεις μεν αλλά το κέντρο
(hub) θα είναι αλλού αντ' αλλού και εδώ είναι
που μπαίνει το ομπρέλιασμα.

Οι ακτίνες στον πίσω τροχό δεν έχουν την ίδια τάση.
Οι δεξιές είναι πολύ πιο σφιγμένες από τις αριστερές.
Πέραν αυτού, οι ακτίνες έτσι και αλλιώς δεν πρόκειται
να έχουν όλες την ίδια ακριβώς τάση καθώς δεν υπάρχει
το τέλειο στεφάνι.

Σωστά λες ότι δεν πετυχαίνουμε 100% κύκλου και δεν έχει
νόημα να το ψειρίζουμε καθώς βάζοντας το λάστιχο εξαφα-
νόζονται πολλά :)

Stiv Apos
Εικόνα Stiv Apos
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Ο κάθετος άξονας είναι ο έυκολος. Βρίσκεις τις
ακτίνες ανάμεσα στις οποίες το στεφάνι κάνει σαμάρι
ή λακούβα και σφίγγεις ή ξεσφίγγεις. Προφανώς οι
ακτίνες που βρίσκονται στην αρχή της παραμόρφωσης
θα στριφτούν πολύ λιγότερο από αυτές που βρίσκονται
στο κέντρο της παραμόρφωσης. Σφίγγοντας/βιδώνοντας
μαζεύεις το στεφάνι, ξεσφίγγοντας/ξεβιδόντας χαλα-
ρώνεις το στεφάνι.

Ο οριζόντιος άξονας είναι λίγο πιο μπελαλίδικος.
Ας πούμε ότι έχουμε μια περιοχή 4 ακτίνων στην
οποία ο τροχός φεύγει προς τα αριστερά. Η μια
λύση είναι να αφήσεις τα αριστερά ακτινοκέφαλα
ως έχουν και να σφίξεις τα δεξιά ώστε να φέρεις
τον τροχό προς την δεξιά μεριά. Η άλλη λύση
είναι να σφίξεις μεν τα δεξιά αλλά να ξεσφίξεις
και λίγο τα αριστερά ώστε να έρθει λίγο περισσότερο
προς τα δεξιά ο τροχός.

Από εκεί και μετά πρέπει να έχεις μια συνολική
εικόνα του τροχού. Να έχεις δηλαδή μια εικόνα
του πόσο σφιγμένες είναι οι ακτίνες για να μπορείς
να κρίνεις εαν σε παίρνει να σφίξει κι άλλο ή
αν απλά πρέπει να ξεσφίξεις τις απέναντι ώστε να
μην κουρέψεις τα ακτινοκέφαλα ή να μην χαλάσεις
τον κάθετο άξονα.

Γενικά το σφίξε, στρίψε κλπ σε έτοιμο τροχό είναι
πολύ μικρό κάθε φορά. Μιλάμε για 1/8 της στροφής
άντε 1/4 και σιγά σιγα.

Όσον αφορά τη φορά της στροφής, Εαν δουλεύουμε με
τα ακτινοκέφαλα όρθια (το κεφάλι προς το ταβάνι)
τότε προς τα δεξιά σφίγγει και προς τα αριστερά
χαλαρώνει όπως γίνεται συνήθως.

Συνηθίζεται όμως να δουλεύουμε με τα ακτινοκέφαλα
προς τα ξαπλωτά (το κεφάλι στο πάτωμα) οπότε αν
στρίψουμε δεξιά χαλαρώνει και αριστερά σφίγγει.

Αυτό σε γενικές γραμμές απλά να έχει στο νου σου
ότι η ποιότητα των υλικών κάνει τεράστια διαφορά.
Ένα κακής ποιότητας στεφάνι το σφίγγεις ως ένα
σημείο και από εκεί και μετά αρχίζει να ξαναχαλά.
Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου
αντί να σφίξεις τη μια πλευρά θα πρέπει να χαλαρώσεις
την άλλη για να ισιώσει.

Το αν θα μάθεις σε δικιά σου ρόδα εξαρτάται από το
αν ξέρεις τι κάνεις :) Αν έχεις πιάσει τα 2-3 βασικά
και καταλαβαίνεις τι θα γίνει εαν κάνεις το Α και Β
τότε προχώρα. Σου προτείνω να πάρεις έναν ακτινολόγο
της προκοπής που να πιάνει το καψούλι από 3 μεριές
διαφορετικά θα αρχίσεις να κουρεύεις τα πλαϊνά του.
Επίσης ρίχνουμε λίγο λαδάκια στις βόλτες τις ακτίνας
και μέσα στην τρύπα της ζάντας.


MTV εισαι ωραιος τπτ αλλο

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Stiv Apos wrote:

MTV εισαι ωραιος τπτ αλλο

NTV

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

No Television

Άτιμο πράγμα η όραση και το μυαλό :)

touteo
Εικόνα touteo
Απών/απούσα

ΩΧ....πλακα κανεις..τι επαθα βραδυατικα.

ε οχι..τωρα το αλλαξες να μας μπερδεψεις!

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

akt

συγνώμη που επιμένω. Αλλά για να καταλάβω. Ας πούμε κάνω ακτινολόγηση πάνω στο ποδήλατο. Το ποδήλατο είναι ανάποδα. Το κέντρο σταθεροποιείται στο σημείο Α και δεν μετακινείται δεξιά και αριστερά. Με τα φρένα B ορίζω το περιθώριο μέσα στο οποίο επιτρέπω στον τροχό να αποκλίνει (ένα χιλιοστό δεξιά και αριστερά). Αν καταφέρω να ακτινολογίσω τον τροχό μου έτσι, το ομπρελίασμα αυτόματα είναι σωστό. Δεν είναι έτσι;

Μιλάω μόνο για ακτινολόγιση ενός έτοιμου τροχού και όχι για πλέξιμο αποτην αρχή.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

...εφόσον θες απλά να διορθώσεις ένα σημείο του τροχού. Αν δηλαδή σ ενα σημείο έχει φύγει λίγο από την μια πλευρά.

Το σχήμα σου δεν είναι απόλυτα σωστό μιας και δίνει την εντύπωση πως οι ακτίνες είναι οι διακεκομμένες γραμμές ενώ οι ακτίνες βρίσκονται μέσα από τα γραναζια. Ένα καλυτερο σχήμα είναι αυτό:

true

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

scrabler wrote:
...εφόσον θες απλά να διορθώσεις ένα σημείο του τροχού. Αν δηλαδή σ ενα σημείο έχει φύγει λίγο από την μια πλευρά.

ε ναι για μικρές επιδιορθώσεις. Άρα δεν χαλάει η ομπρέλα. μένει το πρόβλημα με την περίπου ίδια τάση των ακτίνων της ίδιας πλευράς.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

diopan wrote:
akt

συγνώμη που επιμένω. Αλλά για να καταλάβω. Ας πούμε κάνω ακτινολόγηση πάνω στο ποδήλατο. Το ποδήλατο είναι ανάποδα. Το κέντρο σταθεροποιείται στο σημείο Α και δεν μετακινείται δεξιά και αριστερά. Με τα φρένα B ορίζω το περιθώριο μέσα στο οποίο επιτρέπω στον τροχό να αποκλίνει (ένα χιλιοστό δεξιά και αριστερά). Αν καταφέρω να ακτινολογίσω τον τροχό μου έτσι, το ομπρελίασμα αυτόματα είναι σωστό. Δεν είναι έτσι;

Μιλάω μόνο για ακτινολόγιση ενός έτοιμου τροχού και όχι για πλέξιμο αποτην αρχή.

Κατ'αρχη, ριξε μια ματια στο παραπανω post του Scrabler, για καλυτερη κατανοηση του πως ειναι κατασκευασμενος ο τροχος. Μονο ετσι γινεται σωστα κατανοητο το τι ειναι, και πως "λειτουργει" το πιαταρισμα/ομπρελιασμα.
Με τα φρενα μπορεις οντως να περιορισεις το ευρος αποκλισης της ζαντας δεξια-αριστερα. Κι αν εισαι λεπτολογος, μπορεις να το περιορισεις λιγοτερο απο +/-1 χιλιοστο δεξια-αριστερα.
Ομως, χρησιμοποιωντας τα τακακια των φρενων σαν οδηγο, σε καμμια περιπτωση δεν μπορεις να ελεγξεις/ρυθμισεις σωστα το ομπρελιασμα ειτε του πισω, ειτε του μπροστα τροχου.
Κι αυτο, γιατι κανεις δεν σου εγγυαται οτι τα φρενα λειτουργουν κεντραρισμενα:
Με δεδομενο οτι το μακαρονι (εξωτερικο περιβλημα της ντιζας) τερματιζει στο ενα σκελος του φρενου, ενω το καθ'εαυτο συρματοσχοινο τραβαει το απεναντι σκελος του φρενου (στην περιπτωση των πιο διαδεδομενων V-brake), το ποσο θα κλεισει το καθε σκελος του (μπροστα η πισω) φρενου την στιγμη που φρεναρουμε, εξαρταται απο πολλους, πρακτικα απροσδιοριστους παραγοντες, οπως η τριβη του συρματοσχοινου μεσα στο "μακαρονι", τυχον εμποδια που συναντα η ντιζα του φρενου στο δρομο της (αλλες ντιζες φρενων η ταχυτητων, σχαρες αποσκευων που τυχαινει να ακουμπανε στη ντιζα, κλπ), η ακομη και η (ανομοια) τριβη που παρουσιαζει το καθε μπρατσο του φρενου πανω στον πυρο στον οποιο εδραζεται.
Για να μπορουν να ανοιγουν τα μπρατσα των φρενων μετα το φρεναρισμα, αλλα και για να βρεθει μια λυση σ'αυτο το προβλημα, στο ανομοιο τραβηγμα των μπρατσων του φρενου δηλαδη(στα V-brake, αλλα και στα Cantilever και στα U-brake), οι διαφοροι κατασκευαστες εχουν εφοδιασει το καθε ζευγαρι των μπρατσων των φρενων με ενα , η δυο στην καλυτερη περιπτωση ελατηρια, τα οποια τραβανε προς τα πισω και ανοιγουν τα μπρατσα, και τα οποια ελατηρια επιδεχονται ρυθμιση/προφορτιση, η οποια αφου ρυθμιστει, φροντιζει ωστε τα μπρατσα του φρενου να ανοιγουν/κλεινουν ομοιομορφα, ισαπεχοντας απο τη ζαντα.
Η ρυθμιση λοιπον αυτη, δεν γινεται "στον αερα", αλλα με βαση τη ζαντα, και την εκαστοτε θεση της. Δεν μπορει επομενως να ρυθμισεις το πιαταρισμα της ζαντας με βαση τα τακακια των φρενων, γιατι αντιθετα, ρυθμιζεις τη θεση των τακακιων των φρενων, με βαση τη ζαντα.
Και κανεις δεν σου εγγυαται οτι η ζαντα (ειδικα σε ενα ποδηλατο μαζικης παραγωγης) ειναι σωστα, η απολυτα κεντραρισμενη/πιαταρισμενη.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

οκ καλύφθηκα πλήρως.
Ευχαριστώ. για τις απαντήσεις.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.... πρόταση.... νομίζω έχει φτάσει η ώρα....
Ξέρω ότι δυό - τρια γνωστά και καλά μέλη του φόρουμ το κατέχουν το θέμα ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ.
Αν κάποιος άλλος φίλος διέθετε ένα σταντ ακτινολόγησης ... εγώ προσωπικά διαθέτω δύο τροχούς για δοκιμή - σφάλμα....(*)
Θα μπορούσε να γίνει live μάθημα... κυρίως για ακτινολόγηση του στυλ: φέρνω τον τροχό που έχει πάρει λίγο... [όχι πλέκω_από_την_αρχή)].

Τι λέτε?

.
.
.
(*) ο ένας είναι παλιός, ο άλλος μάχιμος, αλλά και οι δύο κάθονται και δεν με νοιάζει πως θα καταλήξουν....χεχε

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το ομπρέλιασμα είναι όταν πλέξεις τροχό εξαρχής.
Σε έτοιμο τροχό απλά στρίβεις λίγο τις ακτίνες
με το πρόβλημα και δεν ασχολείσαι με τίποτα
άλλο. Το ότι το στεφάνι του τροχού δεν παίζει
δεξιά αριστερά δεν σημαίνει ότι το hub είναι
κεντραρισμένο.

Για να πετύχεις περίπου την ίδια φαντάσου ότι οι
ακτίνες ειναι χορδές κιθάρας και πρέπει να βγάζουν
τον "ίδιο" ήχο στο αυτί σου. Απλά σου ξαναλέω ότι
οι ακτίνες δεν έχουν την ίδια τάση διότι το στεφάνι
έχει κατασκευαστικές ατέλιες. Επομένως μην παλεύεις
να τις φέρεις στα ίδια.

xifias
Απών/απούσα

...den exw kataferei na ftiaksw to panw katw se zantes poyxw piasei.to deksia aristera erxete.alla ta panw katw exw thn entypwsh oti 8eloyn poly perisotero sfiksimo gia na er8oun k ayto xalaei olh th douleia meta.k ta pera dw8e k genika h zanta xanei th mpala.

mia kainouria zanta,toulax oi fthnes diplopates pouxw asxolh8ei,den einai pote swsta kentrarismenes wste na koumpwsoun kateu8eian swsta panw sto skeleto,k 8eloun ompreliasma epitopou,pou einai aplo sxetika,apla sfiggeis ola ta deksia kapsoulia px to idio k an xreiazetai ksesfiggeis ta aristera.siga siga dokimazeis k blepeis,basei kapoiou stantar kentrikou shmeiou,px trupa gia ftero/sxara,h metras me kordela thn apostash stefaniou apo ka8e chainstay/seat stay.

sorry gia to aggliko,de mpainoun ta ellhnikos gia kapoio logo.exei kapoios kataferei na ftiaksei ta panw katw empeirika?h apla anametadidei osa lene ta forum k ta video?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ μια χαρά το έχω φτιάξει απλά το δουλεύω σε βάση ακτινολόγησης.
Ο πίσω θέλει λίγο πιο ιδιαίτερη μεταχείρηση όταν τον πλέκεις από
την αρχή. Πρέπει να μαζέψεις εξαρχής της ακτίνες της κασέτας και
μετά προχωράς στα υπόλοιπα.

Πρέπει όμως να "ακούμε" και τον τροχό. Το ότι μια περιοχή του
στεφανιού κάνει σαμάρι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να
σφίξουμε τις εκεί ακτίνες αλλά μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει
να ξεσφίξουμε όλες τις υπόλοιπες...

Σιγά σιγά υπομονή και εξάσκηση.

gtasul
Απών/απούσα

Ότι ο πίσω πλέκεται έτσι, δεν το ήξερα ούτε το είχα φανταστεί!

Τώρα φαίνεται λογικό. Και αφού την πιάσαμε την κουβέντα, να ρωτήσω: Αυτό το μη συμμετρικό πλέξιμο στον πίσω τροχό το πετυχαίνουμε με διαφορετική τάση, η και με διαφορετικό μήκος στις ακτίνες;

Όπως το καταλαβαίνω θέλουμε ίδια τάση, διαφορετικό μήκος, σωστά;

Παιδιά ευχαριστούμε πολύ, η βοήθεια ανεκτίμητη.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Στον πισω τροχο, και οι ακτινες της δεξιας πλευρας ειναι κοντυτερες απο αυτες της αριστερης, και οι τασεις τους ειναι μεγαλυτερες.
Για την ακριβεια, οσο πιο πιαταρισμενος/ομπρελιασμενος ειναι ο τροχος, τοσο μεγαλυτερη διαφορα υπαρχει στα μηκη και στις τασεις των ακτινων.
Παραλληλα, η αντοχη των τροχων μειωνεται οσο αυξανει η ασυμμετρια/ομπρελιασμα.
Αυτος ειναι και ο λογος για τον οποιο οι τροχοι των trekking ειναι ισχυροτεροι απο τους τροχους κουρσας:
Πλεκοντας με ακριβως ιδια υλικα (ζαντα-ακτινες) τροχο για trekking και τροχο για κουρσα, καταληγει ο trekking τροχος, να ειναι ανθεκτικοτερος απο αυτον της κουρσας.
Μ'αυτη τη λογικη, οι τροχοι που ειναι πλεγμενοι γυρω απο κεντρα εσωτερικων ταχυτητων (απολυτα συμμετρικοι δηλαδη), ειναι ανθεκτικοτεροι απο ολους, μιλωντας παντα για πισω τροχους.