Πριν από λίγες ημέρες επικοινώνησα με τον Μηχανικό που έχει αναλάβει την μελέτη της δημιουργίας ποδηλατόδρομου για το κομμάτι της Κηφισιάς. Το μελετητικό του γραφείο λειτουργεί και ως σύμβουλος για τον δήμο Κηφισιάς και πέραν του ποδηλατόδρομου έχουν κάνει και άλλες κυκλοφοριακές μελέτες για την Κηφισιά. Πρόκειται για τον Εκάλη – Χαλάνδρι και όχι για τον έτερο ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Φάληρο που εξήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός ΧωΔΕ. Καταρχάς το σημαντικότερο, κατά τον μηχανικό ο ποδηλατόδρομος έχει πάρει έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο οπότε δεν πρόκειται να έχουμε μια επανάληψη των Μελισσίων, αντιθέτως με την συμμετοχή των όμορων δήμων θα πιεστεί και το δημοτικό συμβούλιο των Μελισσίων για την κατασκευή του δικού του ποδηλατόδρομου. Το έργο θα δημοπρατηθεί και δεν θα το αναλάβει με ανάθεση η «Αναπτυξιακή» που είναι η δημοτική επιχείρηση τεχνικών έργων της Κηφισιάς. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1.5 εκατομμύριο ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από υπόλοιπα του Γ’ ΚΠΣ. Δεν χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Πράσινη Κηφισιά» του «Αττική 2007-2013» από το οποίο έχουμε αρχίσει να βλέπουμε κάποια έργα, οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για το αν τα χρήματα για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου πηγαίνουν αλλού. Ωστόσο από ότι κατάλαβα υπάρχουν χρονοδιαγράμματα που πιέζουν και θα πρέπει η δημοπράτηση και ή έναρξη των εργασιών να γίνει εντός του έτους. Από ότι μου είπε όμως ο μελετητής, ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος έργων το έχουν πάρει αρκετά ζεστά το θέμα.
Ο ποδηλατόδρομος θα γίνει σύμφωνα με τα στάνταρ που προτείνει ο κύριος Βλαστός και θα γίνει σε 2 τμήματα. Το τμήμα Α’ από την Νέα Ερυθραία έως το Άλσος Κηφισιάς θα ακολουθήσει την προτεινόμενη εναλλακτική διαδρομή και δεν θα πάει από την Τατοΐου όπως είχε αρχικά προταθεί. συγκεκριμένα ο ποδηλατόδρομος θα ακολουθήσει την διαδρομή: Στροφυλίου (από Ιωνίας έως Εμμ. Μπενάκη) Εμμ. Μπενάκη (από Στροφυλίου έως Στρεϊτ) αυτό το σημείο είναι και λίγο περίεργο, θα περνάει απέναντι στην Στροφυλίου πάλι και θα φτάνει έως την Δηλιγιάννη, Δηλιγιάννη (από Στροφυλίου έως Βας. Αμαλίας), Βας. Αμαλίας από Δηλιγιάννη έως Ανδριανού (Άλσος). Στο κέντρο της Κηφισιάς έχουν ήδη μετατραπεί αρκετοί από τους δρόμους σε ήπιας κυκλοφορίας. Το τμήμα Β’ της κατασκευής προβλέπει: Κασσαβέτη (από Κηφισίας έως Λεβίδου), Λεβίδου (από Κασσαβέτη έως Κολοκοτρώνη), Κολοκοτρώνη (από Λεβίδου έως Πεντέλης), Πεντέλης (από Κολοκοτρώνη έως Καποδιστρίου), Καποδιστρίου από (Πεντέλης έως Καραϊσκάκη), Καραϊσκάκη (από Καποδιστρίου έως Γούναρη), Γούναρη (από Καραϊσκάκη έως Ρόδου), Ρόδου (από Γούναρη έως Απόλλωνος), Απόλλωνος (από Ρόδου έως Εθ. Στρατού) Εθ. Στρατού έως Μελίσσια.
Στα περισσότερα σημεία ο ποδηλατόδρομος θα γίνει με διαπλάτυνση του πεζοδρομίου και σε κάποια θα γίνει σε συνύπαρξη με τα αυτοκίνητα, κυρίως στο κέντρο της Κηφισιάς (έτσι και αλλιώς από ότι φαίνεται το αυτοκίνητο θα φύγει από το κέντρο της Κηφισιάς με την ολοκλήρωση του υπογείου γκαράζ στην πλατεία πλατάνου σε 28-29 μήνες περίπου). Για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου, σίγουρα θα χρειαστούν να γίνουν γενναίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, και δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξουν αντιδράσεις (αυτό το λέω εγώ δεν το είπε ο μελετητής). Αν μπορέσουμε όσοι αγαπάμε το ποδήλατο να δείξουμε και στους υπόλοιπους τα οφέλη από τους ποδηλατόδρομους και από την ήπια μετακίνηση, θα βοηθήσουμε την κατασκευή τους αλλά το σημαντικότερο την αποδοχή και την χρήση τους.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Η εναλλακτική διαδρομή Α κρίνεις οτι είναι ικανοποιητική ή διανύεις το μισό λεκανοπέδιο για να φτάσεις στο άλσος?
Σου είπαν γιατί δεν επελέγη η προτεινόμενη?[Τατοιου].
Απο όσους έχω δει να ποδηλατούν προς τα κεί η Τατοίου είναι συνήθως η επιλογή τους.
Μήπως ρώτησες αν θα μπούν κολωνάκια ή κάγκελα για την προστασία απο παρκάρισμα?
Πώς προτείνεις να δείξουμε υποστήριξη?Αν είναι κ μπορούμε να μαζευτούμε για κανα 'critical way' να φανούμε...
Εναλλακτικά μπορείτε να κάνετε κάτι αντίστοιχο με του Χαλανδρίου,οι τοπικές κινήσεις ελέγχουν πιο εύκολα τα προάστια τους.
Όσο για τις αντιρρήσεις των κατοίκων για τα παρκαρισμένα,καλό λόγο δεν θα ακούσεις.Αυτό είναι 99.9% σίγουρο.Για όλους καλοί είναι οι ποδηλατόδρομοι αρκεί να μην τους πληρώσουν και να μην τους πάρουν τις θέσεις..Δηλαδή..@@@
σσ.μπορεί να φανεί κάπως σε μορφή kmz ή pdf η χάραξη?Η να συγκεντρώνουμε σιγά σιγά τις διαδρομές για να βλέπουμε την κινητικότητα κάθε δήμου και τους κόμβους.
Σοφία δες στο φατσοβιβλίο ότι έχουν αναρτήσει στην υποσελίδα τους οι πεζοί - ποδηλάτες Νέας Ερυθραίας & Κηφισιάς. Υπάρχει φωτογραφικό υλικό . Κολωνάκια θα χρησιμοποιηθούν απ' ότι έμαθα για να προφυλάσσουν τους ποδηλάτες. Και τέλος δεν μας ενδιαφέρει καθόλου η γκρίνια των νεοελληναράδων της περιοχής. Να πάρουν κι αυτοί ποδηλατάκι (έχουν και τα φράγκα άλλωστε στην περιοχή). Πάντως πρόκειται για καλή επιλογή δρόμων.
Το είχα ακούσει πρίν την Πανελλαδική οτι υπάρχει αυτή η κίνηση κ προσωπικά μ'αρεσει που μπήκαν μαζί..
Σήμερα το πρωί που ερχόμουν σκεφτόμουν οτι όντως πρέπει να τους πάρουμε με το μέρος μας με κάποιες στρατηγικές κινήσεις [όπως η συγχώνευση των ονομάτων] γιατί πραγματικά χρειάζονται χώρο και οι δύο ομάδες.
Απλά έλεγα μήπως να έμπαιναν και εδώ οι φώτο ή σε κανα flick ή photobucket,facebook πρέπει να έχεις για να τις δείς:P [εγώ δεν έχω πχ.]
Μπράβο για τον ενδιαφέρον σας,σας βάζω και στο Χαλάνδρι να δούν κ άλλοι τα καλά νέα και ότι χρειαστείτε [αν έχετε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό σας],είμαστε δίπλα :)
Η επιλογή δρόμων είναι η πιο λογική κατά την γνώμη μου. Η Στροφυλίου έτσι και αλλιώς θα έπρεπε να είχε γίνει ήπιας κυκλοφορίας εδώ και καιρό. Η διαδρομή είναι όμορφη και λειτουργική, εξυπηρετεί αρκετές γειτονιές (Στροφύλι, Αλώνια, Κεφαλάρι, Άνω Κηφισιά) και ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον συνδέσουν και την Κάτω και την Νέα Κηφισιά με το κέντρο. Όχι μόνο για τους ποδηλάτες, αλλά και για τους πεζούς που θα έπρεπε να υπάρχει μια σύντομη και όμορφη διαδρομή περιπάτου για να φτάσουν ως το κέντρο. Η υποστήριξη θα έλεγα πως ξεκινάει πρώτα από το άμεσο περιβάλλον μας. Χτες για παράδειγμα εξήγησα σε ένα από τους καλύτερους μου φίλους (μέγας λάτρης της αυτοκίνησης, όχι της ντίσκο των παιδικών μας χρόνων.. της άλλης ) την αναγκαιότητα των ποδηλατόδρομων και των πεζοδρομήσεων στην περιοχή μας. Για την Ευρωπαϊκή εβδομάδα μετακίνησης (a.k.a. μέρα χωρίς αυτοκίνητο) έχει εκφράσει ενδιαφέρον η δήμαρχος Νέας Ερυθραίας (όπου οι ποδηλατόδρομοι έχουν προχωρήσει αρκετά) να κάνουμε κάτι συλλογικά, αφενός μεν για να ενημερωθεί και να γνωρίσει ο κόσμος το τι είναι αυτό που ξεφύτρωσε στην γειτονιά τους και πως χρησιμοποιείται και επίσης για να προβληθούν τα οφέλη από την ύπαρξη του. Θα υπάρξουν νεότερα όσο πλησιάζει ο Σεπτέμβρης.
god saved the bike...fell free na postareis tis photos mas
oso gia thn kinisi nai pezoi k podilates pane mazi opws k kifisia nea erithrea mias kai pleon einai mia xoriki enotita p.x. xarilaou trikoupi den mporeis na deis pou telionei o neas dimos k arxizei o allos. to idio isxiei kai gia tous podilatodromous mias xriazete o enas ton allon.
ευχαριστώ,μόλις σας βρήκα.Δρόμους δεν ξέρουμε αλλά θα φτιαχτεί
απο κάθε δήμο ένα αρχείο.
Εαν ανεβάσετε και άλλες let me know...
Καλημερίζω:)
Έκανα προχθές τη διαδρομή Στ. ΗΣΑΠ Κηφισιά - Εκάλη από τους δρόμους που θα περάσει ο περίφημος (πλέον) διαδημοτικός ποδηλατόδρομος Εκάλη-Χαλάνδρι. Στο τμήμα της Κηφισιάς (η διαδρομή περιγράφεται παραπάνω), η διαδρομή είναι πολύ όμορφη και πολύ βατή (πολύ ήπιες κλίσεις). Ο δρόμος έχει ήδη χαρακτηριστεί ήπιας κυκλοφορίας. Έργα δεν γίνονται ακόμα στην Κηφισιά.
Στο τμήμα της Νέας Ερυθραίας (περνάει από τις οδούς Στροφυλίου και Γεωργίου Παπανδρέου) τα έργα έχουν προχωρήσει. Δεν έχει γίνει τίποτα ακόμα στη Στροφυλίου, αλλά στην Γεωργίου Παπανδρέου κοντεύουν να τελειώσουν. Οι κλίσεις στη Νέα Ερυθραία είναι πιο έντονες, αλλά πολύ βατές. Οι δρόμοι που έχουν επιλέξει πολύ όμορφοι και περνούν από την καρδιά της πόλης. Πρόβλημα είναι λίγο η διάσχιση της Κηφισίας. Κίνδυνος-θάνατος είναι ένα λούκι για τα νερά που διατρέχει (δυστυχώς) στη μέση τον ποδηλατόδρομο. Πιστεύω να βάλουν σχάρα από πάνω και πάλι όμως ο γνωστός τρόπος συντήρησης των υποδομών με κάνει να πιστεύω ότι θα αποτελεί πάντα κίνδυνο για τους ποδηλάτες.
Στην Εκάλη (περνάει από την οδό Ρόδων) οι κλίσεις είναι επίσης βατές και η διαδρομή πανέμορφη (είναι πολύ ψηλά με θέα στην Πάρνηθα, στις βίλες της υψηλής κοινωνίας και στην Πεντέλη). Μελανή εξαίρεση αποτελεί το τελευταίο τμήμα του ποδηλατόδρομου (από Βιολέττας μέχρι λεωφόρο Διονύσου), όπου οι κλίσεις είναι τεράστιες και δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ποδηλατόδρομος (η ανάβαση είναι αδύνατη - την κατάφερα με πολύ μεγάλη δυσκολία και η κατάβαση επικίνδυνη - αναπτύσσει τεράστιες ταχύτητες το ποδήλατο). Πρόκειται πραγματικά για πίστα slalom. Τα έργα μόλις ξεκίνησαν στην Εκάλη.
Νομίζω δημιουργείται μία πολύ ωραία διαδρομή για να πάει κάποιος από την Κηφισιά και να κάνει το γύρω της Πεντέλης (Εκάλη - Διόνυσος - Αγ. Πέτρος - Πεντέλη). Βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με το βουνό, ανεβαίνει πολύ ψηλά χωρίς να το πολυκαταλάβει και αν στρίψει στην οδό Βιολέττας δεξιά διατηρείται ψηλά και αποφεύγει το slalom. Για Πάρνηθα δεν βολεύει ιδιαίτερα, πρέπει να ζητήσουμε μελλοντικά να συνδεθεί η Κηφισιά με το Τατόι.
και υστερα?
ηρθαν οι μελισσες?
εγινε ο ποδηλατοδρομος?
να παμε?
θα κερνανε και αναψυκτικα?
περιμενω μια απαντηση...
μα οχι, σοβαρα μιλαω.
Μαθατε κατι?
εγινε
Ποδηλατώντας όλο το καλοκαίρι διάφορες ώρες της ημέρας είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος με τον ποδηλατόδρομο της Κηφισιάς από το σταθμό προς Νέα Ερυθραία. Ακόμα και τις πιο θερμές ώρες τις ημέρας είχε απίστευτη σκιά, αρκετά φαρδής ώστε όταν διασταυρωνόμαστε με τα κλασικά εμπόδια (γιαγιά που γυρνάει με καροτσάκι από λαϊκή, αθλητής που κάνει τζόκινγκ, μαμά που περπατάει με την κόρη της, αντίθετα κινούμενος ποδηλάτης) να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα, το τερέν ΑΨΟΓΟ και η ασφάλεια του ποδηλάτη πολύ καλή. Δροσιά όλο το καλοκαίρι, άνεση, ασφάλεια. Τι άλλο να θέλει κανείς; Νομίζω αν υπάρχουν βραβεία πρέπει να του το δώσουμε!
είναι και αυτός στρωμένος με τις κλασσικές χαζές ορθογώνιες πέτρες?Στην Νέα Κηφισιά που πέρασα πρόσφατα δυστυχώς είναι έτσι
ωπ, έγραψα για ποδηλατόδρομους στο θρέντ για την Κέρκυρα..
Κηφησιά βλέπω 1,5 μιλιόνι απ το Γ' ΚΠΣ ? μπράβο μπράβο ..
όπως φαίνεται είμαι από τους πολύ λίγους που είναι αντίθετοι με όσους ποδηλατόδρομους έχω δει κατασκευασμένους έως τώρα, και βέβαια και με όσους παρόμοιους προπαγανδίζονται να κατασκευαστούν στο μέλλον.
Στην Κηφισιά δεν έχω ιδέα τι φτιάχτηκε..
Αν θέλει ας μας πει ο kathanas ή όποιος άλλος τους ξέρει, τι πλάτος έχουν ? τι υλικό ? πάνε όλο ευθεία ή έχουν ζικ-ζακ ? περιφράσσονται κι αυτοί με σιδερένια κολωνάκια ? με πόση ταχύτητα εκτιμάει ότι μπορείς να κινηθείς ? έχει δει κόσμο να τους χρησιμοποιεί ή οι ποδηλάτες εξακολουθούν στο δρόμο ??
.........................δεν φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού.
https://www.podilates.gr/publication/podilatodromoi-kifisias-eidiki-diadromi-gia-podilates
Αντιθέτως η ανάπτυξη μιας εξ'ολοκλήρου νέας υποδομής για την αποκλειστική κυκλοφορία και των ποδηλάτων φαίνεται πως έρχεται να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ασθμαίνουσα υπάρχουσα υποδομή των αυτοκινήτων.
Εξ'ορισμού λοιπόν οποιαδήποτε τέτοια ποδηλατική υποδομή απαιτεί πέρα των χρημάτων για την υλοποίηση της και ένα εξίσου σημαντικό ποσό για την συντήρηση αυτής και όχι μόνο αφού εμπλέκονται στην συντήρηση τους ακόμα και πάγια έξοδα κηπουρικής!!!
Συνεχίζεται ακόμα και εδώ μία συμπεριφορά εκδίωξης του πεζού που εντελώς τυχαία και λόγω της μικρής αποδοχής που έχουν οι ποδηλατόδρομοι παρουσιάζονται ως παρεμβάσεις που παρουσιάζουν οφέλη για τον πεζό αλλά αυτό δεν αναιρεί την κακή αρχική αντιμετώπιση των πεζών.
Στο όνομα της δικής μας προστασίας,περιορίζουμε τους πεζούς και στην ουσία προστατευουμε την αποκλειστική χρήση των δρόμων απο τα αυτοκίνητα.Οι δρόμοι στην Αθήνα χωράνε τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τους ποδηλάτες,οφείλουν λοιπόν οι μελετητές να επενδύσουν τα χρήματα όχι σε υλικοτεχνικές μελέτες αλλά στην εκπαίδευση και στην καλλιέργεια αμοιβαίου σεβασμού.