Ανησυχία – Αταξία – Ανασφάλεια
Άλλο πράγμα το έθνος άλλο το κράτος και άλλο η πατρίδα.
Η Ελλάδα ανέκαθεν ήταν μια χώρα διαφορετική από τις άλλες. Κάνει λάθος ο Σαββόπουλος όταν λέει πως εδώ είναι Βαλκάνια δεν είναι παίξε γέλασε. Δεν είμαστε Βαλκάνιοι είμαστε Μεσόγειοι.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως είμαστε η μόνη χώρα στον πλανήτη που γιορτάζει στις εθνικές επετείους την έναρξη και όχι την λήξη των αγώνων για την ελευθερία. Ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πως η λήξη του πολέμου του 40 έγινε τελικά στις 5 του Νοέμβρη του 1944. Όταν βγήκε από τα ελληνικά σύνορα και ο τελευταίος Γερμανός στρατιώτης.
Το κράτος από τη μεταπολίτευση έως και σήμερα απέτυχε να προσφέρει στους πολίτες του ψωμί – παιδεία – ελευθερία. Η επανάσταση του Πολυτεχνείου δεν τελείωσε. Οι ίδιες αξίες είναι άμεσα απαιτητές και σήμερα. Λαός που δεν γνωρίζει τη ιστορία του θα την ξαναπεράσει έλεγε ο Τσόρτσιλ.
Δεν είναι δυνατόν για περισσότερα από 20 χρόνια 2 οικογένειες να παράγουν ανθρώπους ικανούς να κυβερνήσουν αυτόν τον τόπο. Εάν δεν έχεις στις φλέβες σου πρωθυπουργικό DNA από πατέρα παππού ή θείο δεν μπορείς να κυβερνήσεις .Άσχετο αν έχεις IQ εξωγήινου, άσχετο αν η μόρφωσή σου είναι σαν τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αν δεν είσαι κομματόσκυλο και της οικογενείας όποια και αν είναι αυτή για να επιβιώσεις το πιθανότερο είναι να ανοίξεις σουβλατζίδικο και να τυλίγεις το σουβλάκι με φωτοτυπία από το πτυχίο σου. Γιατί η μάσα στην Ελλάδα δεν θα πεθάνει ποτέ!
Νομίζω πως το πολίτευμα της χώρας μας θα ήταν σωστότερο να λέγεται οικογενειακή δημοκρατία.
Είναι τυχαίο που οι πολιτικοί που είναι ή προορίζονται για να γίνουν πολιτικοί πέρασαν όλοι από δυτικά πανεπιστήμια;
Οι δυτικοί σέβονται το παρελθόν τους και τακτοποιούν το μέλλον μας. Στο Μανχάταν και στο Σικάγο είναι απολύτως φυσιολογικό να πυροβολείται στο ψαχνό μέχρι και ο πορτοφολάς. Την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου του 1944 Άγγλοι ακροβολιστές ρίχνανε στο ψαχνό σε Έλληνες που διαδήλωναν στο Σύνταγμα με το σύνθημα > κατά της αγγλικής κατοχής του Τσόρτσιλ που ακολούθησε τη γερμανική κατοχή του Χίτλερ. Αποτέλεσμα 28 νεκροί αυτή τη μέρα, περίπου 100 την επόμενη και η αρχή του εμφυλίου πολέμου.
Ο Σον Κόνερυ έχει κάθε δικαίωμα να εμφανίζεται με την παραδοσιακή σκοτσέζικη καρό του φούστα σε επίσημη πρεμιέρα και παγκόσμια χειροκροτήθηκε για αυτό. Φαντάσου τώρα κάποιος δικός μας ηθοποιός να εμφανιζόταν με φουστανέλα. Την επόμενη ακριβώς μέρα το πιθανότερο θα ήταν να αλλάξει καριέρα και να γίνει μανάβης αν ήταν δυνατόν να συγκεντρώσει ότι θα του είχαν πετάξει το αφηνιασμένο πλήθος.
Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει το οξύμωρο : Κτηνοτρόφος να πανηγυρίζει για την κομματική νίκη και να ντύνει από το Datsoun μέχρι και τις αγελάδες του με κομματικές σημαίες και μετά ο ίδιος να χύνει το γάλα του έξω από το υπουργείο της κυβέρνησης που ο ίδιος ψήφισε και μετά να την ξαναψηφίζει. Μη βιαστείτε να τον κρίνετε, δεν είναι σχιζοφρενής . Είναι οπαδός. Ακολουθεί την ομάδα του χάσει κερδίσει και σπάει το ΑΤΜ και καίει το αυτοκίνητό σου γιατί έχει μανούρα. Αλλά ρόδα είναι και θα γυρίσει και θα ξαναπάρουμε πρωτάθλημα.
Ο ‘Έλληνας είναι Χριστιανός. Το πρώτο σύνταγμα της Ελλάδας χαρακτηρίζει τον Χριστιανό Έλληνα. Λες και δεν πολέμησαν Μουσουλμάνοι κατά του σουλτάνου. Μερικοί από τους οπλαρχηγούς που ποζάρουν με τις μουστάκες τους στα σχολεία ήταν Μουσουλμάνοι και Αρβανίτες αλλά εξίσου Έλληνες και περισσότερο από τους περισσότερους από εμάς.
Τον καλύτερο ορισμό για το ποιος είναι ο καλύτερος Χριστιανός τον έδωσε ο Ντόουκινς όταν έλεγε πως ο καλός Χριστιανός είναι αυτός που στη βραδινή του προσευχή παρακαλάει τον καλό θεούλη να αλλάξει τους νόμους του σύμπαντος προς το δικό του συμφέρον. Λες και ο Χριστός αν υπάρχει αυτό περιμένει να ακούσει και να πράξει ανάλογα.
Ο Ερνέστο Γκουεβάρα γνωστός στους περισσότερους ως ‘’Τσε’’ είχε πει πως δεν υπάρχει αναίμακτη επανάσταση.
Η ιστορία ας με διορθώσει αλλά νομίζω πως βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας επανάστασης που θα προσθέσει άλλη μια αργία στους δημοσίους υπαλλήλους που από το προηγούμενο χρόνο ξέρουν αν η 1 Μαΐου κολλάει με Σαββατοκύριακο του χρόνου για να κανονίσουν εκδρομούλα.
Ο 15χρονος Αλέξης Γρηγορόπουλος δεν είναι ο πρώτος που σκοτώνεται άδικα αλλά είναι ο πρώτος σε αυτή τη συγκυρία. Για την ιστορία αναφέρω τον φόνο του Μιχάλη Καλτεζά στην ίδια περιοχή από αστυνομικό το 1985. Ο Παυλόπουλος και ο Χηνοφώτης ανέλαβαν την πολιτική ευθύνη και υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους στον πρωθυπουργό που δεν τις έκανε δεκτές και ανέλαβε αυτός την ευθύνη αλλά μόνο φραστικά αφού δεν παραιτήθηκε . Άρα δεν ανέλαβε την ευθύνη , άρα φταίει ο Ερμής που είναι ανάδρομος. Το παλικάρι πάει τζάμπα και καλά θα κάνετε όσοι μπορείτε να μάθετε το ζώδιο και τον ωροσκόπο του Αλέξη και αν τυχών ταιριάζει με το δικό σας καλύτερα να μείνετε σπίτι.
Κατ' αρχάς, δεν θα μπορούσες να τα πεις καλύτερα.
Δεύτερον, να ξαναματαεπισημάνω πώς, θεωρούμε δημοκρατία το δικαίωμα του να εκλέγεις αντιπροσώπους για τέσσερα χρόνια, ενώ δημοκρατία είναι το δικαίωμα στην ψήφο, δηλαδή, στην ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, που σήμερα δεν έχουμε.
Δυστυχώς, την ώρα που εμείς κλαίμε το παιδί κι' αναρωτιόμαστε, μην μου πει κανείς ότι ο Εφραίμ και οι τριγύρω του σφογγοκωλάριοι, δεν χαίρονται που το θέμα τους πέρασε σε δεύτερη μοίρα.
Πώς τους είπες ; Οι "γνωστοί-άγνωστοι.....;"
Καλό! Να σου πώ ένα με πόντιους!!!
πολυ ενδιαφερουσα οπτικη γωνια , αναλυση , συμπερασματα
H σημερινή γενιά των νέων νομίζω ότι τώρα αποδεικνύει πώς έχουν το δυναμικό να αλλάξουν καταστάσεις και δεν είναι τα αποβλακωμένα "κομπιουτερόπαιδα", που πολλοί έχουν αποκαλέσει. Κι επειδή καλή δεν είμαι στο λόγο, προτιμώ να αφιερώσω την παρακάτω "μπαλάντα του κυρ Μέντιου", που τα λέει πολύ καλύτερα (για όσους δεν την γνωρίζουν):
Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
Ερμηνεία: Νίκος Ξυλούρης
Δεν λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια
κούτσα μια και κούτσα δυο στης ζωής το ρημαδιό
Μεροδούλι ξεροδούλι δέρναν ούλοι οι αφέντες δούλοι
ούλοι δούλοι αφεντικό και μ' αφήναν νηστικό
και μ' αφήναν νηστικό
Ανωχώρι κατωχώρι ανηφόρι κατηφόρι
και με κάμα και βροχή ώσπου μου 'βγαινε η ψυχή
Είκοσι χρονώ γομάρι σήκωσα όλο το νταμάρι
κι έχτισα στην εμπασιά του χωριού την εκκλησιά
του χωριού την εκκλησιά
Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο
ΑΝ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΜΙΑΣ ΘΑ 'ΡΘΕΙ ΑΝΑΠΟΔΑ Ο ΝΤΟΥΝΙΑΣ,
θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
Και ζευγάρι με το βόδι άλλο μπόϊ κι άλλο πόδι
όργωνα στα ρέματα τα φεδό σας στρέμματα
Και στον πόλεμο όλα για όλα κουβαλούσα πολυβόλα
να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαί
για τ' αφέντη το φαί
Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο
αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
Koίτα οι άλλοι έχουν κινήσει έχει η πλάση κοκκινίσει
άλλος ήλιος έχει βγει σ' άλλη θάλασσα άλλη γη
Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο
αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
μιας και δόθηκε μια ποιητική έμφαση στην κουβέντα...
Κάποτε θα 'ρθουν να σου πουν
πως σε πιστεύουν, σ' αγαπούν
και πώς σε θένε
Έχε το νου σου στο παιδί,
κλείσε την πόρτα με κλειδί
ψέματα λένε
Κάποτε θα 'ρθουν γνωστικοί,
λογάδες και γραμματικοί
για να σε πείσουν
Έχε το νου σου στο παιδί
κλείσε την πόρτα με κλειδί,
θα σε πουλήσουν
Και όταν θα 'ρθουν οι καιροί
που θα 'χει σβήσει το κερί
στην καταιγίδα
Υπερασπίσου το παιδί
γιατί αν γλιτώσει το παιδί
υπάρχει ελπίδα
Τραγούδι που ερμήνευσε ο Παύλος Σιδηρόπουλος
Σωστά τα είπες, πολύ σωστά. Αλλά δε νομίζω ότι το θέμα είναι μόνο τής κυβέρνησης. Και πριν παρεξηγηθώ, λέω ότι η κυβέρνηση αυτή είναι μια τεράστια αποτυχία, απλώς εννοώ ότι το πρόβλημα είναι γενικότερο, η παρακμή αγγίζει όλους τους θεσμούς.. Γι' αυτό και τώρα ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Όταν ακόμα και αυτοί που υποτίθεται υπάρχουν για να σε προστατεύουν, σε σκοτώνουν έτσι για πλάκα, τότε καταλύεται πια και ολοφάνερα η ιδέα (γιατί περί αυτού επρόκειτο..) τής ύπαρξης κράτους (και πόσο μάλλον κράτους δικαίου..) και ευνομίας.
Όπως είπες και εσύ, το κράτος απέτυχε να δώσει αυτά που έπρεπε, και τα τελευταία 30 χρόνια υπάρχει παρακμή στην Ελλάδα. Και οι συγκεκριμένοι στις ζεστές θεσούλες τους αυτά τα 4, 4.5 χρόνια δεν μπορούσαν να 'χουν κάνει χειρότερη δουλειά! Μας καταλήστεψαν, μας φλόμωσαν στα ψέματα, μας άφησαν να καούμε, μας επιβάρυναν κι άλλο με φόρους και "λιτότητα"... Ποια λιτότητα; Λιτότητα για όλους εκτός των ίδιων!
Όποιος μπορέσει, ας πάει στην κηδεία.
Τα χειρότερα έρχονται..
Όσοι δεν μείνετε στο σπίτι και αποφασίσετε να κατεβείτε στις πορείες όπως αυτή που έγινε το βράδυ της Δευτέρας θα διαπιστώσετε ότι οι εξουσιαστές είναι πιο έξυπνοι από εμάς.
Από το βράδυ του Σαββάτου 6 Δεκεμβρίου όλη η Ελλάδα ήξερε ότι σε όποιο μαγαζί σπάει θα γίνει πλιάτσικο.
Το βάρος έπεσε στην ΕΥΠ. Και όποιος νομίζει ότι η Αθήνα κάηκε χωρίς σχέδιο είναι βαθιά νυχτωμένος.
1ο: Ο μπάτσος το σκότωσε το παιδάκι εν ψυχρώ.
2ο:: Ο κόσμος έχει αγριέψει.
3ο: Οι νέοι είναι αυτοί που ρισκάρουν πάντα.
4ο : Ο κόσμος μισεί την αστυνομία του κράτους.
5ο : Η κυβέρνηση επικοινωνιακά έχει αποτύχει και κανένας δεν φαίνετε να την έχει ανάγκη.
6ο : Φάγανε τόσο πολύ που οι καρέκλες σφήνωσαν στα τετράπαχα οπίσθιά τους και δεν βγαίνουν ούτε με νυστέρι.
Η ΚΥΠ διαπίστωσε ότι χρειαζόταν μια αντιπυρική ζώνη για να μη καεί η κυβέρνηση και αποφάσισαν πως αυτή θα ήταν η Αθήνα. Ο τρόπος είναι πια γνωστός σε όλους:
Ρίχνουν ΚΥΠες στους αντιεξουσιαστές για να κατευθύνουν τα σπασίματα και το πλιάτσικο. Για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση σπάνε και καίγονται καταστήματα στη μέση της πορείας και ο κόσμος κοιτάζει αποσβολωμένος προσπαθώντας να φτιάξει ανθρώπινες αλυσίδες για να προστατέψει την πορεία. Η μυρωδιά από καμένο πλαστικό είναι έντονη και αποπνικτική. Κρατάς γερά αγκαζέ τον διπλανό σου και περιμένεις κάτι να γίνει για να σταματήσει το χάος. Οι μάσκες νοσοκομείου που κάποιοι άγνωστοι φίλοι μας μοίρασαν και το Maalox που ψεκάσαμε στα μούτρα μας για την ώρα μας προστατεύουν από την άχνη των χημικών που έπεσαν στους γύρω δρόμους. Στην Ακαδημίας ένα μαγαζί καίγεται… Ο κόσμος φωνάζει ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ και αρκετοί ποδοπατούνται. Τρέχουμε ενωμένοι και λίγο πριν από την πλατεία Κλαυθμώνος γίνεται το αδιαχώρητο. Από πίσω ο κόσμος να πιέζει γιατί καίγεται και από μπροστά έντρομο πλήθος να έρχεται αλαφιασμένο Γιατί τα ΜΑΤ αποφάσισαν να ρίξουν δακρυγόνα μέσα στη πορεία. Πίεση αφόρητη και διέξοδος δεν υπάρχει. Τα μάτια καίνε το στόμα καίει. Δεν βλέπεις τίποτα πια μόνο τρέχεις. Κάποιοι έκαναν το λάθος και έτριψαν τα μάτια τους, άλλοι λουσμένοι στον έμετο εκλιπαρούν για βοήθεια και εσύ αισθάνεσαι ότι καταρρέεις.
Χρειάζεσαι αέρα. Μια λέξη μόνο μπορεί να περιγράψει τα πάντα γιατί οι άλλες τελείωσαν: Πόλεμος!
Τώρα είναι όλοι σίγουροι πως η αστυνομία χρειάζεται. Μερικοί λένε και για στρατό.
Στο Μενίδι και στα Λιόσια σχεδόν παράλληλα ταιριάζει το: μάθανε ότι γαμιώμαστε πλακώσανε και οι γύφτοι και ξεκινάει και εκεί το σπάσιμο καταστημάτων και το πλιάτσικο. Οι μπάτσοι τρίβουν τα χέρια τους, Η Κυβέρνηση τα δικά της και εμείς τα μάτια μας γιατί δεν πιστεύουμε αυτά που βλέπουμε.
Ο Καραμανλής βγαίνει μιξοκλαίγοντας και υπόσχεται ότι το κράτος θα καλύψει τις ζημιές. Η δεν έχει καταλάβει το μέγεθος ή λέει ψέματα. Μάλλον και τα δύο γιατί αν τα χρήματα υπήρχαν δεν θα υπήρχε κρίση. Ο Παυλόπουλος λέει το απίστευτο μην πιστεύεται αυτά που βλέπετε και ο κόσμος δεν κλαίει από τα γέλια αλλά γελάει από τα κλάματα.
Τελικά ο λαός ξεχνά τι σημαίνει δεξιά! Αλλά και διέξοδο σε αυτό το χάος δεν βλέπω. Τα καλύτερα έρχονται!
Θες να πεις ότι όλη ιστορία κατασκευάστηκε για να ξεχάσουμε το "Βατοπαίδι" (τα άλλα τα έχουμε ήδη ξεχάσει), απλά ξέφυγε από κάθε έλεγχο όπως συνήθως, αλλά χειρότερα αυτή τη φορά...
καμία απολύτως σχέση!
Συμφωνώ ότι, περισσότερο βλέπω μια προβοκατόρικη στάση, παρά μια αυθόρμητη αντίδραση αγανακτισμένων πολιτών, πολύς και ανόητος ρομαντισμός.
Στο κάτω-κάτω, ποιοί πλήττονται, σε βάθος χρόνου, από τα συμβάντα...
Και τέλος-τέλος, δεν είναι απαραίτητο να έχουν κατασκευάσει επεισόδια, αρκεί να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα αυτά που προέκυψαν και μάλιστα, όχι εντελώς ξαφνικά.
Γιατί, δεν μπορείς να κρατάς σε διαρκή κλοιό μια περιοχή και να έχεις την απαίτηση να σε γλυκοκυττάνε κιόλας όταν τους στοιχειώνεις με τις κλούβες από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ μέχρι την βόλτα για καφέ!
Πόσο μάλιστα σε έναν λαό που έχει αναπτύξει συγκεκριμένα αντανακλαστικά απέναντι στις κρατικές δυνάμεις λόγω εξαιρετικά κακού παρελθόντος και διχαστικών, οπαδικών τακτικών του πρόσφατου κομματικού βίου!
Ότι κι αν γίνει σε αυτή τη χώρα πάντα "αυτός" θα κατηγορηθεί.
Άλλωστε "αυτός" φταίει για όλα! Για τα πάντα! Δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΕ για το οποίο δεν φταίει. Οι ταγοί του είναι "πάντοτε" χοντροί και χορτασμένοι. Πρεσβεύει μία "ουτοπία". Θα γράφουμε το όνομα με πεζό γράμμα στην αρχή, ενώ στο σχολείο μάς έμαθαν να το γράφουμε με κεφαλαίο. Με τον τρόπο αυτό θα δείχνουμε την αποστροφή μας και την περιφρόνησή μας. Άλλωστε ποιοι είναι αυτοί που θα πουν σε μας τι να κάνουμε; Εμείς είμαστε αυτοί που τα ξέρουν όλα! Αχ, αν δεν είχε έρθει αυτός να δεις τι καλά που θα ήμασταν. Μέχρι να έρθει τα κάναμε όλα τέλεια! Υπήρχε ισότητα - ελευθερία - δικαιοσύνη για όλους. Υψηλό πνεύμα. Υψηλού επιπέδου διδασκαλία για όλους! Η θέση του καθενός ήταν αυτή που έπρεπε στην κοινωνία, είτε ήταν άντρας, είτε γυναίκα, είτε παιδί, είτε αρτιμελής, είτε ανάπηρος. Δεν βασίλευε καμία δεισιδαιμονία και όλα αντιμετωπίζονταν με βάση την κοινή λογική. Ήρθε όμως "αυτός" και όλα τούτα τα καλά χάλασαν! Όποιος τώρα τολμά να "τον" υπερασπιστεί θα τον πουν τουλάχιστον "ηλίθιο". Αντιθέτως, περισπούδαστα κείμενα που αναλύουν σε "βάθος" την κατάσταση θα καταδείξουν την ουσία του προβλήματος και ΦΥΣΙΚΑ θα βρουν χώρο για να "τον" κατηγορήσουν. Άλλωστε όπως είπα και στην αρχή για ΟΛΑ "αυτός" φταίει. Σύμφωνα βέβαια με τους "γνώστες". Καθώς φαίνεται των πάντων. Όχι όμως και της παθητικής και της ενεργητικής φωνής. Η παθητική με -αι και η ενεργητική με -ε.
Τι είπα τώρα; Τίποτε μωρέ, μονολόγησα, άστο καλύτερα...Άλλωστε τι ξέρω εγώ; Καθώς φαίνεται όχι και πολλά...
Η κόλαση είναι οι άλλοι! (Ζαν Πολ Σάτρ).
Δυστυχής όποιος το πιστεύει.
Ας μιλήσουμε για Γραμματική.
Στο κείμενό μου:
Το ΄΄πιστεύετε'' όντως έπρεπε να γραφτεί με -ε, γιατί είναι β΄ πληθυντικός, όχι γιατί είναι ενεργητική φωνή. Καθώς και το χτενίζεστε γράφεται με -ε αν και είναι παθητική φωνή. Δηλαδή ένα κείμενο που θα έλεγε ότι: ΄΄Εδώ ο κόσμος καίγεται και τύποι σαν και εσένα χτενίζεστε και ψάχνετε για ορθογραφικά.΄΄ γράφεται...έτσι.
Στο κείμενό σου με μια γρήγορη ματιά:
Το ό,τι όταν είναι αναφορική αντωνυμία χρειάζεται κόμμα.
Επίσης το ασ'το επειδή είναι δύο λεξούλες χρειάζεται απόστροφο.
Και αφού τελειώσαμε με τις παπαριές ας μιλήσουμε για πολιτική:
Στα κείμενά μου γράφω για την περίοδο από την κατοχή και έπειτα. Εσένα όμως πιθανολογώ ότι σου έμειναν αυτά που γράφω για τον Θεό του μεζέ (Κωστάκη). Δεν θα μπω στον κόπο να σου εξηγήσω περισσότερα, γιατί πολύ απλά δεν αξίζει. Θα ήθελα όμως να είχες το θάρρος της γνώμης σου και να υποστηρίζεις τα γραφόμενά σου. Έτσι κάνουν οι άνθρωποι που έχουν αρχές και ψυχικό σθένος. Δικό σου είναι μόνο αυτό που μπορείς να προστατέψεις.
Ας μιλήσουμε προσωπικά:
Δεν καίμε αυτά που αγαπάμε. Αν κρίνω απο το logo σου που αντιπροσωπεύει την εικόνα σου σε αυτό το μικρό κομμάτι της ψηφιακής παρέας-κοινωνίας οι απόψεις μας περί ηθικής και αξιών απέχουν έτη φωτός.
Δεν τα γνωρίζω όλα. Το ομολογώ.
Αλήθεια τι σημαίνει το λογότυπο που χρησιμοποιώ; Έδωσες μία ερμηνεία. Είσαι ελεύθερος να δώσεις και δεύτερη και τρίτη. Δεν σημαίνει ότι είναι και η σωστή βέβαια. Ο λόγος που χρησιμοποιώ το λογότυπο αυτό είναι προσωπικός και τον έχω εξηγήσει σε άλλο νήμα, δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο να τον εξηγήσω πάλι.
Θυμίζω πως ο συγγραφέας του πρώτου κειμένου σε ένα νήμα μπορεί να κάνει αλλαγές ανά πάσα στιγμή. Όχι όμως και αυτών που ακολουθούν. Οπότε το "Scripta Manent" ισχύει για τα ενδιάμεσα, όχι όμως για το πρώτο και το τελευταίο από τα κείμενα. Τουλάχιστον σε αυτό εδώ το φόρουμ.
Σε κάποιον άλλο που είπε "ισχύουν αυτό και εκείνο" ζήτησα αποδείξεις. Με αποκάλεσε "ηλίθιο". Από σένα δεν περιμένω παρόμοιους χαρακτηρισμούς. Θα απογοητευτώ πάρα πολύ (φαντάζομαι και οι φανατικοί αναγνώστες των κειμένων σου) αν αντιδράσεις με τον ίδιο τρόπο. Στο παραπάνω κείμενο αναφέρεσαι και σε ιστορικές περιόδους πριν από την κατοχή. Για παράδειγμα:
"Μερικοί από τους οπλαρχηγούς που ποζάρουν με τις μουστάκες τους στα σχολεία ήταν Μουσουλμάνοι και Αρβανίτες αλλά εξίσου Έλληνες και περισσότερο από τους περισσότερους από εμάς"
Ομολογώ ότι στο κείμενό μου υπήρξε ειρωνεία προς το πρόσωπό σου. Ίσως αισθάνθηκες άσχημα. Σου ζητώ συγγνώμη. Η συγγνώμη μου είναι ειλικρινής. Το έκανα ακριβώς για να αντιδράσεις και να καταλάβεις πως αισθάνομαι κι εγώ όταν ειρωνεύεσαι με ευκολία κάποια πράγματα που για κάποιους είναι ιερά.
Από έναν άνθρωπο της δικής σου μόρφωσης και ευφυίας περιμένω το αυτονόητο: ονόματα οπλαρχηγών, ονόματα ιστορικών που τους αναφέρουν ως τέτοιους, πηγή της πληροφορίας δηλαδή (βιβλίο, έκδοση κτλ).
Ως τότε μπορώ και εγώ να υποστηρίξω ότι για όλα τα δεινά στην Ελλάδα φταίνε οι εξωγήινοι, οι οποίοι "υπάρχουν εκεί έξω".
Θα το πω απλά: σέβομαι τις απόψεις σου. Δεν έχω το δικαίωμα ούτε και θα το εφάρμοζα ακόμα και αν το είχα, να σου απαγορεύσω εσένα ή οποιουδήποτε, να έχεις τις όποιες απόψεις. Όμως με ειρωνείες και αστήρικτες κατηγορίες και δηλώσεις, το μόνο που θα πετύχουμε είναι άλλο ένα φόρουμ που δεν έχει να πει τίποτε.
Μπορούμε να συνεχίσουμε τις "παπαριές" (όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφερες), μπορούμε όμως και να τις αποφύγουμε.
Ευχαριστώ πολύ
Με εκτίμηση (ΔΕΝ είναι ειρωνικό)
Η ταμπέλα του ξερόλα που προσπαθείς να μου κολλήσεις και ο τρόπος που το κάνεις με ενοχλεί. Όπως με ενοχλεί και το εγώ δεν ξέρω αλλά τα χώνω.
Ή ξέρω και παραθέτω δημόσια την άποψη μου ή δεν γνωρίζω - δεν απαντώ γιατί εκτείθωμαι.
Δεν παρακολουθώ τα πάντα στο site για να γνωρίζω την ερμηνεία του logo σου. Με την ίδια λογική όφειλες να ήξερες την άποψη μου για τα logo. Έχω απαντήσει και έγω αντίστοιχα σε προηγούμενο post.
Όσο για τις αποδείξεις που ζητάς και αφού σου αρέσει το ψάξιμο σου προτείνω την ΄΄Ιστορία του νεοελληνικού κράτους (Κωμικοτραγική) 1830-1977΄΄ του Βασίλη Ραφαηλίδη, εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου. Εκεί θα βρεις ό,τι χρειάζεσαι, καθώς και παραπομπές σε άλλες εκδόσεις.Αναφέρει μέσα όλες τις πηγές που χρειάζεσαι. Δεν συνεχίζω με το παραπάνω θέμα μέσα στο blog γιατί η κουβεντούλα μας θα αλλάξει θέματολογία και γιατί δεν παραδίδω εργασία για διδακτορικό.
Εάν σε εξυπηρετεί να φταίνε οι εξωγήινοι ή οι δεινόσαυροι είναι καθαρά δικό σου θέμα.
Σε ένα υγιές διάλογο δεν παραθέτουμε απόψεις για να την σπάσουμε στον άλλον και για να τον κάνουμε να αντιδράσει. Η βία φέρνει βία και ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα η ευθεία. Δεν χρειάζεται να με κάνεις να αντιδράσω. Μπορείς να με ρωτήσεις ευθέως. Δεν γίνεται όμως να σου μιλάω για το δάσος και να μου δείχνεις το δέντρο. Θα προτιμούσα να έπαιρνες μια σαφή θέση και να τοποθετήσεις τον εαυτό σου στις εξελίξεις που τρέχουν ή έστω να τοποθετηθείς κάπου για να μπορέσω να σε βλέπω καθαρά. Ίσως να είναι και ο μόνος τρόπος για να αποφύγουμε τις παπαριές.
Είπες εύγλωττα και παραστατικά πολλά απ' όσα με εκφράζουν και δεν λέω ο ίδιος, γιατί μάλλον μου λείπει το χάρισμα. Με μερικά δεν είναι ότι δεν συμφωνώ, απλά τα ψάχνω ακόμα. Σίγουρα, όμως, εκφράζεις αυτά που σκέφτομαι με πολύ καλύτερο τρόπο από τις "παπαριές" που έχουν πλημμυρίσει το site.
Υποθέτω ότι ο Automation θέλησε απλά να δώσει μια άλλη οπτική σε μέρος αυτών που έγραψες, εκφράζοντας τις σκέψεις του όπως όλοι εδώ μέσα και στο Διαδίκτυο άλλωστε. Η δημιουργική διαφωνία σκεπτόμενων ανθρώπων μόνο καλά μπορεί να δώσει, γιατί κατά τ' άλλα γεμίσαμε με βουβάλια που μονομαχώντας στον βάλτο έχουν ποδοπατήσει τα βατράχια.
Κοιτώντας τα πράγματα όσο πιο ουδέτερα μπορώ, δεν καταλαβαίνω πώς άνθρωποι που προφανώς δεν μπορούν (ή δεν θέλουν σύμφωνα με άλλους) να κάνουν την δουλειά τους -να προστατέψουν το κοινωνικό σύνολο από επικίνδυνες ενέργειες & να διασφαλίσουν την ελευθερία της μετακίνησης- περιφέρονται διαλαλώντας ότι είναι παρόντες. Πώς μπορούν να μην λένε "λυπάμαι, δεν μπόρεσα, ας έρθει κάποιος άλλος". Θεωρώ την αξιοπρέπεια το πολυτιμότερο χαρακτηριστικό ενός ανθρώπου. Προφανώς όσοι μας διαφεντεύουν δεν έχουν κανένα πρόβλημα να την ξεπουλήσουν με αμοιβή το γάτζωμα στην εξουσία και την αποχή από την πραγματική εργασία.
Υ.Γ.: πριν μου πεις για τα τελικά "-ν", τα βάζω από άποψη. Δεν μου αρέσει να μου τα κόβουν.
Με εκτίμηση.
Διαβάζω με προσοχή τα όσα γράφεις.
Θα απαντήσω επίσης με προσοχή:
α) Δεν θα προσπαθούσα ποτέ να σου "κολλήσω την ταμπέλα του ξερόλα". Κάνε μου όμως αν θέλεις τη χάρη και ξαναδιάβασε το αρχικό σου κείμενο προσεκτικά. Από τη μια μιλάς για την πολιτική κατάσταση, για τον Τσώρτσιλ και την κατοχή και εντελώς ξαφνικά "πετάγεται" από το πουθενά και ένας "δεκάρικος" κατά του Χριστιανισμού. Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω και δεν μπορώ να καταλάβω που "κολλάει". Δεν συνδέεται με το υπόλοιπο κείμενο, μπορείς να το παραλείψεις και κανείς να μην καταλάβει ποτέ ότι υπήρχε. Ο τρόπος και το ύφος του αποσπάσματος αυτού με ενόχλησε. Το θεωρώ τελείως περιττό και αυτό θέλω τόση ώρα να σου πω. Δεν ήθελα καν να αναφέρω τη λέξη διότι μόλις γίνει αντιληπτή, κινδυνεύει να αποκτήσει και αυτό το νήμα δεκάδες σελίδες με διαμάχες. Αν το φόρουμ έδινε τη δυνατότητα προσωπικού μηνύματος θα σου έστελνα ένα για να λήξει το θέμα εκεί και μεταξύ μας. Ελπίζω τώρα να είμαι σαφής.
β) Το γεγονός ότι δεν σου δίνω την ερμηνεία του λογοτύπου μου είναι γιατί δεν σε αφορά. Φυσικά και δεν είσαι υποχρεωμένος να παρακολουθείς τα πάντα στο φόρουμ. Με αδικείς όμως με την ερμηνεία που έδωσες, παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι θα προσφέρει τίποτε στη συζήτηση αν το εξηγήσω.
γ) Όπως είπα, από έναν άνθρωπο της δικής σου μόρφωσης και ευφυίας περιμένω να αντιληφθεί αμέσως τι εννοώ με τον όρο "αποδείξεις". Φυσικά δεν σου ζητάω να "γράψεις διδακτορικό". Καλό θα είναι όμως όταν σκοπεύει κανείς να θίξει κάτι ευαίσθητο, όπως είναι η θρησκεία, να στηρίζει κάπου τα λεγόμενά του. Επαναλαμβάνω τη λέξη "ιερό". Όταν για κάποιους κάτι είναι ιερό, τότε καλό είναι αν σκοπεύει κανείς να το θίξει δημόσια να είναι καλά προετοιμασμένος. Πόσο πιο ξεκάθαρα μπορώ να το πω;
Έχεις δίκιο να μου ζητάς θέση στα τρέχοντα θέματα. Πιστεύω όμως πως ένα διαδικτυακό φόρουμ δεν μπορεί να φιλοξενήσει μια τέτοια συζήτηση, για θέματα τόσο σοβαρά. Αν θέλεις μπορούμε να πάμε μια ποδηλατοβόλτα παρέα, να καλέσουμε και τον Όφιο αν θέλει, ή όποιον άλλο και να ανταλλάξουμε εκεί θέσεις και απόψεις "ενώπιος ενωπίω".
α)Ο ‘Έλληνας είναι Χριστιανός. Το πρώτο σύνταγμα της Ελλάδας χαρακτηρίζει τον Χριστιανό Έλληνα κτλ.
Το παραπάνω κείμενο παρατέθηκε, αν και γνώριζα εκ των προτέρων ότι είναι πολύ πιθανό να θίξει και να προκαλέσει αντιδράσεις, για να συνδέσει την ταυτότητα του Έλληνα Χριστιανού με την ταυτότητα του Έλληνα ψηφοφόρου. Οι περισσότεροι Έλληνες δεν ψηφίζουν κατά συνείδηση αλλά κατά συμφέρον και πίστη. Αυτά τα δύο στοιχεία χαρακτηρίζουν τον Έλληνα Χριστιανό ή τον Χριστιανό Έλληνα αν θέλεις. Να σου θυμίσω ότι μόλις πριν λίγο καιρό διαχωρίστηκε η σχέση πολιτείας και εκκλησίας στο μόνο έγραφο που πιστοποιεί αυτόματα το ποιός είσαι(αστυνομική ταυτότητα), αλλά ποτέ σε αυτόν τον τόπο δεν έγινε αυτός ο διαχωρισμός και κατά συνείδηση. Δεν νομίζω ότι θίγω Χριστιανούς αλλά Έλληνες. Δεν θα σου ζητούσα ποτέ να αποδείξεις την πίστη σου γιατί η πίστη του καθενός δεν αποδεικνύεται.
β)Όσον αφορά στο logo σου αν σε έθιξα σου ζητώ συγγνώμη απλά με ενοχλεί η είκόνα που προβάλλει όπως θα σε ενοχλούσε και εσένα σαν εικόνα (οπτικά) ένας ανάποδος σταυρός, άσχετα πως και με τι κείμενο θα μπορούσε κάποιος να δικαιολογίσει την ύπαρξή του, πόσο μάλλον αν δεν συνοδεύεται απο αυτό. Βεβαίως και είναι δικαίωμα σου να χρησιμοποιείς ό,τι θέλεις.
γ) Πραγματικά πιστεύεις οτι κάποιος δεν μπορεί να θίξει κάποιο θέμα με την υποψία ότι αυτό είναι ιερό για κάποιον άλλο; Με την παραπάνω λογική δεν θα έπρεπε να υπάρχουν καν αθλητικές εφημερίδες. Ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός,ο ΠΑΟΚ, η ΑΕΚ και άλλες ομάδες για κάποιους ανθρώπους είναι πάνω και από τον ίδιο τον Θεό που πιστεύουν και αυτό είναι δικαίωμά τους. Πάντως αν το θέλεις είμαι διαθέσιμος να κουβεντιάσουμε κατ ιδίαν για όποιο θέμα έχω αναφέρει.
Τον Όφιο δεν τον γνωρίζω προσωπικά μόνο τηλεφωνικά μιά φορά και μου είναι πολύ συμπαθής. Δεν θα ήθελα όμως να αποκλείσω και οποιονδήποτε θα ήθελε να συμμετέχει σε μια κουβέντα. Η επικαιρότητα είναι πάρα πολύ σοβαρή και μας αφορά όλους!
Κατ' αρχάς σε ευχαριστώ για την απάντηση. Ομολογώ ότι εργάζομαι και παράλληλα ρίχνω "κλεφτές" ματιές περιμένοντας την απάντησή σου. Χαίρομαι που ήρθε ακριβώς τη στιγμή που χρειαζόμουν ένα διάλειμμα από αυτό που κάνω.
Εφόσον το λογότυπό μου σε ενοχλεί, αισθάνομαι τότε υποχρεωμένος να το δικαιολογήσω. Φυσικά δεν θέλω να "κάψω" το ποδήλατο, να το καταστρέψω δηλαδή. Είδα τη φωτογραφία αυτή τυχαία και μου κίνησε το ενδιαφέρον. Είναι μια τραγική φωτογραφία που δείχνει μία αποθήκη που καίγεται και στο κέντρο της το επίμαχο ποδήλατο. Ένοιωσα πως αν απομονώσω το ποδήλατο από το υπόλοιπο "κάδρο", τότε θα εκφράζει την εσωτερική "φλόγα" που αισθάνομαι για την ποδηλασία, την οικολογία, την εναλλακτική μετακίνηση. Μπορεί να φαντάζει αφελές ίσως. Όμως έτσι το βλέπω με τη δική μου ματιά και ζητώ (ειλικρινά) συγγνώμη για την ενόχληση. Ίσως έχω μεγάλη φαντασία τελικά.
Παίρνοντας "πάσα" από τα ίδια μου τα γραφόμενα θέλω να σου πω ξανά ότι και εμένα με ενόχλησε το ύφος του αποσπάσματός σου. Θεωρώ ότι έχει ειρωνικό ύφος και μπορούσες να το αποφύγεις.
Φυσικά δεν περιμένω να αποκλειστεί η δυνατότητα κάποιου να γράφει επικρίσεις για θέματα που άλλοι τα θεωρούν ιερά. Αυτό που λέω είναι "φρόντισε να τα στηρίζεις όταν τα θίγεις" και όχι "μη τα θίγεις καθόλου". Δύσκολα θα έκανα την προτροπή αυτή σε κάποιον άλλο. Όχι από θέμα υπεροψίας, αλλά διότι θεωρώ ότι εσύ ειδικά κατέχεις την ικανότητα να αποφεύγεις παρόμοιες σκοπέλους.
Αν πρόσεξες στο προηγούμενο κείμενό μου καλώ στη βόλτα-συζήτηση οποιονδήποτε το επιθυμεί, απλά στον Όφιο αναφέρθηκα διότι συμμετέχει ήδη παραπάνω. Επίσης γιατί θεωρώ από τα όσα γράφει ότι θα αποτελέσει έναν πολύ καλό συνομιλητή. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν θα είναι τέτοιος και όποιος άλλος φίλος ή φίλη θα έβρισκε ενδιαφέρουσα μια τέτοια συζήτηση.
Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση, ζητώ συγγνώμη αν σε έθιξα με οποιοδήποτε τρόπο και ελπίζω πραγματικά να πραγματοποιηθεί η συνάντηση και η συζήτηση αυτή.
Να είσαι καλά.
Καλοί μου είσαστε πολύ ωραίοι.
...οταν πάτε στήν βόλτα πέστε μου και μένα....μ' αρέσουν συζητήσεις με κόσμιες διαφωνίες...
( εξομολογούμαι ότι μου αρέσουν τόσο τα πολιτισμένα και εμπνευσμένα ντιμπέιτς, ώστε καμιά φορά διαφωνώ μόνο και μόνο για να ακούσω ευσταθή επιχειρήματα από τον συνομιλητή μου) ;)
Mπράβο και στους δύο!
Υποδειγματικός διάλογος, που δείχνει το επίπεδό και των δυό σας!
Θα μπορούσε να έχει τίτλο "βασικές αρχές δημοκρατικής παιδείας".
Και για να παραμείνω ειλικρινής, μιας και είναι το μόνο μου προτέρημα, εγώ θα είχα καταχεστεί με οποιονδήποτε συνομιλητή...
Την καλημέρα μου.
Ο πρωθυπουργός είναι ανύπαρκτος και αποτυχημένος, ο υπερυπουργός του είναι κρετίνος, δεν τον λέω βλάκα γιατί ο βλάκας είναι τιμητική διάκριση για τον συγκεκριμένο ( κρετίνος είναι αυτός που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το σώβρακο από το παντελόνι). Η Αθήνα σπάει και καίγεται και ο Κεφτές παρακαλάει να μη γίνουν οι πορείες στο κέντρο γιατί η καρέκλα του τρίζει και είναι πια πολύ χοντρός για να τον αντέξει.
Γίνεται η κηδεία του Αλέξη και αργότερα μπάτσος ρίχνει καμιά 10αριά μπαλοθιές μάλλον για να το γιορτάσει παρά για να απωθήσει το πλήθος (για αυτή τη δουλειά υπάρχουν τα χημικά). Και αυτός δεν έχει καταλάβει που βρίσκεται αλλά κρατάει όπλο. Την ίδια στιγμή η αστυνομία βγάζει επίσημη ανακοίνωση ότι αυτό που άκουσε ο κόσμος είναι οι γραμμές του τραμ (;). Μετά αλλάζει την ανακοίνωση και μιλάει για ένα πυροβολισμό; Επίσημα;
Όλοι κλέβουν με την δικαιολογία ότι τους έκλεβαν και επιτέλους μπορώ πια να καταλάβω γιατί ο καραγκιόζης Ζορό της Θεσσαλονίκης παραμένει τόσα χρόνια δηλωμένος σφόδρα ερωτευμένος με τον πρωθυπουργό του. Μάλλον έβλεπε χρόνια πριν σε αυτόν υποσυνείδητα το alter-ego του.
Και εγώ διαφωνώ με τον automation για τελείες και καταφέρνουμε να λύσουμε και το μεσσανατολικό σε μια κουβέντα - επίδειξης γνώσεων και κριτικής σκέψης και όλα είναι μέλι γάλα; Γαμώτο τι γίνεται εδώ; Γιατί δεν είμαστε όλοι στο δρόμο; Δεν αντέχω στην ιδέα ότι θα με κυβερνήσει ο άνθρωπος που αλλάζει την αλυσίδα εν κινήσει με το δάχτυλο. Ο Γιωργάκης ξαφνικά έγινε Γιώργος όχι γιατί μεγάλωσε, αλλά γιατί ο Κώστας έγινε τοσοδούλης και μπροστά του ο άλλος φαντάζει γίγαντας. Η μπανανία μπροστά μας φαντάζει Μαϊάμι. Στο πρώτο πράγμα που ξεχωρίζουμε είναι για το Χριστουγεννιάτικο κατανυκτικό πνεύμα που μας έχει καταβάλει, δεν μπορούμε να κρατηθούμε τόσο που ανάβουμε πρώτοι παγκοσμίως το Χριστουγεννιάτικο μας δέντρο έτσι γιατί τα όμορφα δέντρα όμορφα καίγονται.
Υ.Γ. Απελευθερώνω ημιάγρια ένστικτα και καλό θα ήταν να μη μιλήσουμε για ορθογραφικά και συντακτικό γιατί ο πολιτισμός μου εξαντλείται. Ευχαριστώ προκαταβολικά. Σπύρος.
Καλημέρα φίλες και φίλοι.
Μπορεί όντως η χθεσινή μας συνομιλία να περιείχε και λίγη επίδειξη γνώσεων. Αυτό όμως έγινε ως μέσο για την επίτευξη του τελικού σκοπού. Ο οποίος είναι αυτό που ειπώθηκε παραπάνω: μια διαφωνία ΜΠΟΡΕΙ να γίνει πολιτισμένα. Ακόμα και σήμερα.
Στο διά ταύτα τώρα. Όταν ο "Κωστάκης" έπαιζε μπάλα μπροστά στις κάμερες κατάλαβα ότι είναι το "πριγκηπόπουλο" που ανατράφηκε με τέτοιο τρόπο ώστε μια μέρα να "γίνει βασιλιάς". Έχοντας από παιδί στενή σχέση με τον αθλητισμό, δεν ήθελα και πολύ για να καταλάβω ότι ο άνθρωπος "ΔΕΝ το είχε" όπως συνηθίζεται να λέγεται τελευταία. Προφανώς, κάποιοι ευφάνταστοι σύμβουλοι τού πρότειναν να παίξει μπάλα ώστε να δείξει ένα "μοντέρνο πρόσωπο". Αν ήταν ρεαλιστής και ειλικρινής θα τους έλεγε πως δεν μπορεί να κάνει κάτι που δεν γνωρίζει πως γίνεται. Η συνέχεια γνωστή και ο τότε αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης παρήλασε μπροστά από τις (απαραίτητες) τηλεοπτικές κάμερες για κάποιες μέρες υποβασταζόμενος από πατερίτσες. Το παρακάτω ερώτημα ίσως δεν χρειάζεται καν απάντηση: Πόσο υπεύθυνος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος που ακολουθεί συμβουλές επιπόλαιων ανθρώπων; Τους οποίους μάλιστα πληρώνει αδρά γι' αυτές τις συμβουλές;
Πάμε στον "έτερο Καπαδόκη", το Γιώργο. Καλό "παιδί". Καλός υπουργός των εξωτερικών υποθέσεων. Αίσθησή μου όμως είναι ότι "μέχρι εκεί". Αν κάποιο βράδυ έχετε αϋπνίες και κάνετε το λάθος να ξεγελάσετε τον εαυτό σας επιχειρώντας μια "καναλότσαρκα", είναι πολύ πιθανό να πέσετε πάνω σε διαφημίσεις "μέντιουμ" και άλλων γραφικών τύπων που υπόσχονται "λύση" των προβλημάτων σας έναντι αδράς αμοιβής, βασιζόμενοι σε ένα θολό "κληρονομικό χάρισμα". Άραγε εκεί να βασίζεται και ο Γιώργης μας; Γιατί και αυτός δεν με πείθει ότι έχει την ικανότητα να φτιάξει ομελέτα. Είναι γνωστό σε όλους δε, πως για την παρασκευή μιας ομελέτας απαιτείται το...σπάσιμο των αυγών! Μπορείς Γιώργο μου να το κάνεις; Ο αείμνηστος πατέρας σου είχε φέρει στην Αθήνα και είχε παρουσιάσει σε μία προεκλογική συγκέντρωση (νομίζω το 1984) τον αδικοχαμένο Ούλωφ Πάλμε, τότε πρωθυπουργό της Σουηδίας. Έναν άνθρωπο που πήγαινε στον κινηματογράφο μόνος με τη γυναίκα του. Δεν είχε συνοδεία. Έναν άνθρωπο που είχε φτιάξει ένα κοινωνικό κράτος πρότυπο για το λαό τον οποίο ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ. Κάποτε έτυχε να σε συναντήσω κι εγώ στον κινηματογράφο Γιώργο μου. Ήσουν φιλικός και διακριτικός. Καθώς έβλεπα όμως τους άντρες της προσωπικής σου φρουράς να έχουν πιάσει "πόστα" στις εισόδους και τις εξόδους της αίθουσας, καθώς σε έβλεπα να αποχωρείς στο τέλος της προβολής με το αυτοκίνητο που σε μετέφερε σταθμευμένο ΠΑΝΩ στο πεζοδρόμιο, με μία μηχανή μεγάλου κυβισμού πίσω να σε ακολουθεί και μία μπροστά να προπορεύεται, θυμήθηκα άθελά μου τον Ούλωφ. Θυμήθηκα το κλάμα του λαού που παρακολουθούσα τότε από την τηλεόραση. Όχι, δεν σου ζητώ να παίρνεις αχρείαστα ρίσκα. Θα πω ότι ήταν τιμή σου το γεγονός ότι είπες στους άντρες σου "παρακολουθήστε την ταινία", ζητώντας τους έτσι να χαλαρώσουν. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να μην πω πως ο Ούλωφ είχε θυσιαστεί διότι ήταν ΗΓΕΤΗΣ. Ποιος άραγε είναι ηγέτης σήμερα; Ποιος είναι το "δέκα το καλό" που θα πάρει την "ομάδα" στην πλάτη του, όταν όλοι πιστεύουν ότι το "παιχνίδι χάθηκε"; Ποιος είναι αυτός που θα αντιδράσει με σύνεση; Ποιος είναι αυτός που θα ΤΟΛΜΗΣΕΙ να δώσει το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ στους πολίτες από τους οποίους ζητάει θυσίες, ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΟΣ αυτός τη δική του "βολή" και τα δικά του προνόμια;
Πού είναι οι ηγέτες, πού είναι οι πνευματικοί άνθρωποι; Η προηγούμενη γενιά έγραψε "ένα το χελιδόνι και η άνοιξη η ακριβή" και το μελοποίησε παραδίδοντάς μας ένα έργο ΑΘΑΝΑΤΟ. Η δική μας γενιά ΤΙ θα παραδώσει στις επόμενες; Το δελτίο "ειδήσεων lifestyle" εμετικών τηλεοπτικών καναλιών;
Έχουμε έναν τελευταίο, το Μίκη και ο Θεός να τον έχει καλά. Ακόμα και τώρα που άλλοι στην ηλικία του θεωρούν εαυτούς απόμαχους και πως το έργο τους έχει ολοκληρωθεί, αυτός παρεμβαίνει. Μας συμβουλεύει και μας θυμίζει πως ακόμα χρειάζεται "δουλειά πολλή". Στο σημείο αυτό παραθέτω τους ΑΘΑΝΑΤΟΥΣ (επιμένω) στίχους:
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άλλες ερμηνείες: Γιώργος Νταλάρας || Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Ενα το χελιδόνι κι η άνοιξη ακριβή
για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή
Θέλει νεκροί χιλιάδες να 'ναι στους τροχούς
Θέλει κι οι ζωντανοί να δίνουν το αίμα τους.
Θε μου Πρωτομάστορα μ' έχτισες μέσα στα βουνά
Θε μου Πρωτομάστορα μ' έκλεισες μες στη θάλασσα!
Πάρθηκεν από μάγους το σώμα του Μαγιού
Το 'χουνε θάψει σ' ένα μνήμα του πέλαγου
σ' ένα βαθύ πηγάδι το 'χουνε κλειστό
μύρισε το σκοτάδι κι όλη η άβυσσος
Θε μου Πρωτομάστορα μέσα στίς πασχαλιές και Συ
Θε μου Πρωτομάστορα μύρισες την Ανάσταση
Πηγή: http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=60
Επιτρέψτε μου να παραθέσω και τους στίχους του απαραίτητου "αδελφού" τραγουδιού-ποιήματος:
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άλλες ερμηνείες: Γιώργος Νταλάρας
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
και μυρσίνη συ δοξαστική
μη παρακαλώ σας μη
λησμονάτε τη χώρα μου!
Αετόμορφα έχει τα ψηλά βουνά
στα ηφαίστεια κλήματα σειρά
και τα σπίτια πιο λευκά
στου γλαυκού το γειτόνεμα!
Τα πικρά μου χέρια με τον κεραυνό
τα γυρίζω πίσω απ' τον καιρό
τους παλιούς μου φίλους καλώ
με φοβέρες και μ' αίματα!
Πηγή: http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=573
Το κράτος είναι οι τράπεζες. Αμφιβάλλει κανείς;
Το κράτος (κατά Δραγούμη) είναι "το πουκάμισο του έθνους" , που σημαίνει εξυπηρετεί την οντότητα.
Είναι, λοιπόν σήμερα το κράτος, το πουκάμισο των τραπεζών.
Δεν επιθυμεί ηγέτες που θα φέρνουν άνοιξη και εμπνεύσεις.
Δεν επιθυμεί ανεξέλεγκτες καταστάσεις που εμπίπτουν σε μη προβλέψιμες συμπεριφορές.
Όσο για ποίηση και μάλιστα μελοποιημένη, μάλλον κάνεις πλάκα...
Σε ό,τι αφορά τις αναφορές μου περί Δραγούμη και έθνους, περίμενε και θα δεις τι σχόλια θα λούσουν την ιντερνετική ύπαρξή μου έτσι και το πάρουν χαμπάρι. Μπορώ μάλιστα να σου πω και τα ονόματα (ιντερνετικά) αυτών που περιμένω να αντιδράσουν...
Όποιος έχει δει τα zeitgeist δεν πορεί παρά να συμφωνήσει μαζί σου. Ο διαχωρισμός κράτους έθνους και πατρίδας γίνεται στη πρώτη φράση του post.
Ο automation φαντάζομαι ότι απευθύνεται στο έθνος. Ο Ελύτης τουλάχιστον για το έθνος τα έγραψε. Διαφωνώ εξίσου στη μελοποιημένη ποίηση αλλά στην προκειμένη περίπτωση ο μόνος τρόπος για να γίνει μετάγγιση συναισθήματος και γνώσεως σε έναν λαό σχεδόν αμόρφωτο που είχε μάθει να ακούει Μπιθικότση και μπουζούκι ήταν εκείνος που ευφυέστατα έπιασε ο Μίκης. Κρίνουμε χρησιμοποιώντας και την ιστορική συγκυρία πάντα(πρόσφατα άκουσα μελοποιημένο Καβάφη και έφριξα).
Σίγουρα για κάποιους ο Ίων Δραγούμης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Έληνας σωβινιστής για εμένα πάλι όχι. Με την ίδια λογική θα μπορούσαμε να εντάξουμε σε αυτή τη κατηγορία και τον Διονύση Χαριτόπουλο μια κατά τη γνώμη μου λαμπρή σκέψη του σήμερα.
Και μια και μιλάμε για ποίηση και για πολιτικά κοράκια που κανένα σκοπό δεν έχουν να ξεκουμπιστούν από τη ζωή μας:
Και τα φτερά του ο Κόρακας ποτέ δεν ξανανοίγει, εκεί ακόμα
Κάθεται χωρίς σκοπό να φύγει, πάνω από την πόρτα, στης Παλλάδας την
πάλλευκη την προτομή.
Και τ` απλανή του μάτια ολόιδια μοιάζουν με κάποιου δαίμονα ονειρευτή.
Κι όπως το φως της λάμπας πάνω του χύνεται από ψηλά, στο πάτωμα
απλώνεται η μαύρη του σκιά.
Κι από τα βάθη αυτής της κυματίζουσας σκιάς ν` ανυψωθεί η ψυχή μου
δεν θα μπορέσει - Ποτέ πια!
Edgar Allan Poe - Το Κοράκι
Το πέτυχες πάλι. Μας 'σκότωσες' με το αγαπημένο ποίημα.
"...μα η νύχτα δεν πιστεύει στην αυγή..." - Σεφέρης
ακολούθησα τη συζήτηση διαβάζοντας προσεκτικά. Είμαι βαθιά πεποισμένος ότι τα γεγονότα δεν έχουν μόνο πολιτικό χαρακτήρα. Υπάρχουμε σε νύχτα...πιστεύει κάποιος στην αυγή άραγε;
Τελικά θα βρεθούμε;
Θέλω κι εγώ...αν βρεθείτε...
Τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα πρίν γίνουν καλύτερα. "Πατήρ πάντων πόλεμος" έλεγε ο παππούλης Ηράκλειτος και είχε δίκιο. Υπάρχει νύχτα και είναι μεγάλη με λιγοστό φώς στον ορίζοντα. Μάλλον πολική θα την έλεγα.
Από την άλλη δεν υπάρχει κακό χωρίς να εμπεριέχει το καλό μέσα του. Οι πιτσιρικάδες αποδεικνύουν ότι δεν παίζουν μόνο playstation. Περιμένω μια έκρηξη δημιουργικότητας που για τελευταία φορά έγινε σε αυτόν τον τόπο σε μεγάλη κλίμακα στα χρόνια της μεταπολίτευσης. Το μόνο που με ανησυχεί είναι μην επαναληφθεί η ιστορία ως φάρσα όπως συνήθως γίνεται όταν υπάρχει επανάληψη της.
Η κυβέρνηση θα πέσει και η κατάσταση όσο οι κρεκλοκένταυροι παραμένουν στην εξουσία είναι μη αναστρέψιμοι. Το θέμα είναι τι θα γίνει την επόμενη μέρα. Προσωπικά δεν έχω πολιτική διέξοδο.
Το ΠΑΣΟΚ δεν πείθει κανέναν και τα κορυφαία του στελέχη που είναι έτοιμα να αναλάβουν την εξουσία είναι άνθρωποι που αρίστευσαν και αυτοί στη διαφθορά.
Το ΚΚΕ δεν μας δίνει καμία απολύτως εγγύηση ότι δεν θα βρεθούμε μπροστά σε ένα Σταλινικό καθεστώς. Μια και το ανέφερα ο Καραμανλής μου θυμίζει τον Ζαχαριάδη που του ήταν αδύνατο να δεχθεί ότι νικήθηκε το αντάρτικο και πολύ απλά έθεσε το όπλο παρά πόδα. Με αυτόν τον τρόπο απλά έδωσε παράταση στον μεταπολεμικό εμφύλιο.
Ο ΛΑΟΣ έχει τις αρχές του αλλά αν δεν σας αρέσουν αυτές που έχει μπορεί να φτιάξει και άλλες και με κορυφαία του στελέχη όπως ο Άδωνης όταν δεν φτιάχνει το βιβλιοπωλείο του που δεν βαρέθηκαν να του το καίνε μοιάζει να δουλεύει για τη Ελληνοφρένεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα θολό τοπίο ένα μπάχαλο που όπως είπε η Παπαρήγα ότι "χαϊδεύει" τα αυτιά των κουκουλοφόρων. Εγω πιστεύω ότι απλά "χαϊδεύει" αυτιά. Νέος να είναι και να έχει αυτιά για χάϊδεμα...
Απλά κανονίστε το πού και πότε.
Το βιβλίο του Ραφαϊλίδη ειναι όλα τα λεφτά. Το έχω διαβάσει 4-5 φορές και είναι τραγικό το πως επαναλαμβάνονται πολλές καταστάσεις του παρελθόντος. Πραγματικά κάποια πράγματα στην Ελλάδα έχουν μείνει κολλημένα 40-50 χρόνια πριν.
Επαναλαμβάνονται με μαθηματική ακρίβεια γιατί το ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορούσε να δώσει ώθηση σε κάτι άλλο είναι εγκλωβισμένο σε οργανωτικά μοντέλα και φόρμες που περνάνε από 'πατέρα' σε 'γιό'. Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ. Ίσως ένας μηχανισμός σαν της Αναγέννησης μας βγάλει από τον τρέχοντα Μεσαίωνα. Κάτι ας πούμε σαν βαθιά γνώση του παρελθόντος και εξονυχιστική καταγραφή εκ του σύνεγγυς του παρόντος, αποτίμηση και επι τόπου αξιολόγηση κι απόφαση. Κι αυτός ο μηχανισμός να λειτουργεί σταθερά κι όχι περιοδικά. Πόντο πόντο, στιγμή πρός στιγμή. Με κινήσεις χειρουργικής ακρίβειας και σεβασμού στο 'σώμα'. Όταν διαβάζω φράσεις του στυλ να οργανώσουμε την επερχόμενη επανάσταση, φοβάμαι. Φοβάμαι αυτούς που θεωρούν ότι ξέρουν κι αποφασίζουν για όλους. Σε ότι γίνει πρέπει να είμαστε όλοι συμμέτοχοι. Αυτοί που προετοιμάζουν μόνοι τους κάτι για όλους ανεξάρτητα από προθέσεις έχουν αποτύχει παντελώς ιστορικά και μόνο κακό έχουν φέρει.
Ήταν μια διαφωτιστική εμπειρία ο διάλογος μου με πιτσιρικάδες. Η διαμαρτυρία τους δεν έχει σαφή στόχο, απλά εκδήλωση θυμού και οργής, ξέσπασμα. Ο Αλέξης ήταν απλά η αφορμή να ξεχειλίσει αυτό που έτσι κι αλλιώς περίσσευε. Και αυτό που περίσσευε είναι ταξικό, ασφυκτικά πιεστικό...νύχτα. Μερικοί από αυτούς που συμμετείχαν στο πλιάτσικο το έκαναν για να πάρουν "κινητό που δε θ'αγόραζες ποτέ". Δεν άκουσα για πλιάτσικο σε καταστήματα τροφίμων από φτωχούς και εξαθλιωμένους (μετανάστες θα προσέθετα). Αλλά σε εμπορικά με είδη λίγο πολύ πολυτελείας... Το ίδιο έγινε και στην πόλη που μένω.
Μένω εμβρόντητος όσο σκέφτομαι ότι το παρόν σύστημα, όχι μόνο πολιτικό, κυρίως όχι πολιτικό, δεν έχει δημιουργήσει τελικά ανθρώπους αδιάφορους, αλλά οργισμένους, θυμώδεις και ανήθικους που δεν σκέφτονται, δεν ξέρουν τι θέλουν να αλλάξουν, δεν μπορούν να προτείνουν και να αρθρώσουν λόγο, πρότασεις...Σε αυτό δε φταίει μόνο το πολιτικό σύστημα. Αλλά όλοι εμείς!
Φωτόνιε, να κάνουμε πόλεμο αλλά να έχουμε τουλάχιστον σκοπούς όχι μόνο τα μέσα. Πώς θα δημιουργήσει ένας νους σκλαβωμένος; Πώς θα δημιουργήσει μια διάνοια αλλοτριωμένη;
Άραγε δε μεγάλωσε εσύ ακούοντας στερεότυπες εκφράσεις "γίνε υδραυλικός να τα 'κονομας"; Τι κρύβει άραγε αυτό το στερεότυπο; Αυτό που βλέπω έντονα (νύχτα) μη σκέφτεσαι...μη σκέφτεσαι...
Παιδεία δεν είναι η μόρφωση... το καινούριο δεν το φέρνει ο πόλεμος αλλά ο άνθρωπος στην ουμανιστική του διάσταση...
Εκτίμησα πολύ τις απόψεις σου,
με εκτίμηση, Hercha.
Όπως λέει και ο Νικόλας ο Παπάζογλου "Εγώ δεν είμαι ποιητής είμαι στιχάκι".
Δεν έχω διαβάσει πολλούς ποιητές. Ούτε πολλούς φιλοσόφους. Μπορώ να σας πω για την επιστήμη και την τεχνολογία αν θέλετε. Αυτά με "τράβαγαν" πάντοτε. Από την εποχή των 70's- 80's. Τότε που αντί για τον κώλο της "Καθεμιανάκου", στην τηλεόραση βλέπαμε "Εκπαιδευτική Τηλεόραση", "Γράμματα και Αριθμοί", "Κόκκινοι Γίγαντες και Άσπροι Νάνοι". Τότε που πιστεύαμε πως η γνώση είναι προτέρημα. Τότε που πιστεύαμε πως η γνώση θα μας ανοίξει τις πόρτες και ίσως για κάποιους να τις άνοιξε.
Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι οι "νόμιμες σύζυγοί" μου. Η ποίηση και η φιλοσοφία απλά μου κλείνουν που και που το μάτι και με καλούν να "απιστήσω" για λίγο μαζί τους.
Για μένα η γνώση έχει μεγάλη, τεράστια αξία. Είμαι σίγουρος και για εσάς. Όσο περισσότερο έχεις την ψευθαίσθηση ότι την αποκτάς, τόσο περισσότερο διαπιστώνεις πως κατέχεις ελάχιστη από αυτή.
Αυτή τη γνώση τη χάσαμε, όταν υποβαθμίσαμε την παιδεία. Ήθελε αλλαγή η παιδεία σίγουρα. Όσοι ζήσατε με τη μπλε ποδιά και το ξύλο στα παγωμένα χέρια με τη βέργα, θέλατε να αλλάξει. Το ίδιο και εγώ, γιατί και εγώ τα ίδια έζησα. Κατά την ταπεινή μου άποψη η αλλαγή έγινε βιαστικά. Χωρίς πρόγραμμα. Χωρίς σχέδιο. Η παιδεία άρχισε να υποβαθμίζεται, οι όποιες αρχές και αξίες χάθηκαν. Καθώς τώρα (υποαπ)ασχολούμαι στη λεγόμενη "Ανώτατη Εκπαίδευση" διαπιστώνω πράγματα που χάνονται και όμως έχουν αξία. Κάποιος φοιτητής μού είπε κάποτε ότι η ορθογραφία είναι άχρηστη και μόνο οι αργόσχολοι ασχολούνται μαζί της. Φταίει αυτός; Φταίει κάθε παιδί που μεγαλώνει με υποπροϊόντα, με την αρχή της "μίζας", του "μέσου" και της πλήρους αναξιοκρατίας τα οποία τον οδηγούν προς παρόμοιες απόψεις; Τη δεκαετία του '50 ο αείμνηστος Βασίλης Λογοθετίδης έλεγε στην ταινία "Ένας Ήρωας με Παντούφλες" πως η χώρα αυτή δεν βγάζει τίποτε άλλο πέρα από "ήρωες και ελιές θρούμπες".
Την εποχή της ειρήνης η χώρα αυτή η ευλογημένη θα έπρεπε να έχει βιομηχανική παραγωγή. Να αναπτύσσεται σωστά. Να προστατεύει το περιβάλλον. Να προσέχει τα παιδά της. Αντί αυτού τα παιδιά της "τρώγωνται" μεταξύ τους. Άνθρωποι σαν τον Κυριάκο μάς λένε ότι "νοιώθουν έτοιμοι" να "μπουν στην πολιτική". Λες και μας ένοιαζε. Λες και δεν μας έφτανε ο ένας, η δεύτερη, είχαμε ανάγκη και από τρίτο. Συνομίληκε Κυριάκο και εγώ αισθάνομαι έτοιμος. Αλλά αν το ανακοινώσω στα "μέσα" θα μου πουν ότι "χέστηκε ο Πολύδωρος" διότι εγώ δεν έχω το "κληρονομικό χάρισμα".
Επίσης και ο fotonios μπορεί να είναι έτοιμος. Μπορεί και ο Όφιος. Μάλλον ούτε αυτοί το έχουν το ρημάδι το χάρισμα. Οπότε αυτός ο περίφημος Πολύδωρος θα μας φάει όλο το ρολό από το χαρτί υγείας.
Το ξέρατε ότι πλέον οι τοίχοι στα εκπαιδευτικά ιδρύματα λένε "τα πτυχία copies κτώνται"; Μπορείς να κακολογήσεις αυτούς που το έγραψαν; Πάρ' το σου λένε για να έχεις τα "τυπικά προσόντα". Μόλις τα αποκτήσεις, τότε δίνεις στο δημόσιο σύμφωνα με το Πι Έψιλον τάδε. Στο σχολείο σού έλεγαν να πας φροντιστήριο για να "μπεις". Μόλις μπήκες σου είπαν να ξαναπάς φροντιστήριο για να "το πάρεις". Μόλις το παίρνεις σου λένε να πας πάλι φροντιστήριο για να "μπεις" πάλι. Έτσι δε και καταφέρεις και "μπεις" τότε όλα μέλι γάλα. Δεν σε "κουνάει" κανένας. Μία μαλάκω (με συγχωρείτε για τη γλώσσα μου, αλλά νομίζω ότι επιβάλλεται) μού είχε πει κάποτε σε ένα "γραφείο" ότι "που να ξέρω εγώ τι θέλει ο ΚΑΘΕΝΑΣ". Αυτό είσαι φίλε μου γι' αυτούς. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ!!! Έτσι σε βλέπουν, μέχρι να πάει 2 η ρημάδα η ώρα και να σχολάσουμε. Μέχρι τότε και μπροστά από τον "πάγκο" είσαι ο ΚΑΘΕΝΑΣ. Έτσι όμως σκέφτεσαι και εσύ γι' αυτούς, έτσι δεν είναι; Οπότε; Ο κύκλος της φαυλότητας απλά μένει.
Εγώ λοιπόν δεν είμαι ποιητής. Είμαι ο λυγμός του...
Να συναντηθούμε βέβαια, ίσως μπορέσω να συμμετάσχω στη βόλτα που διοργανώνεται για την Παρασκευή 12/12 το απόγευμα.
Φίλε Σπύρο να είσαι σίγουρος πως όταν μιλάω περί ορθογραφίας δεν "ξύνομαι" καθόλου. Περισσότερα ενώπιος ενωπίω (χωρίς βέβαια τον Χατζηπαπαράου).
Αναφέρθηκα με τα λόγια του Ηράκλειτου και όχι με δικά μου γιατί ο λόγος του εξηγείται ποικιλότροπα αναλόγως το ποιός και πως το διαβάζει ο κάθε ένας. Όταν ο Ηράκλειτος έλεγε πως: " Δεν μπορείς να μπεις δύο φορές στο ίδιο ποτάμι" μάλλον εννοούσε ότι μπορείς να μπεις αλλά πραγματικά αν βγεις και ξαναμπείς θα είναι τι ίδιο ποτάμι; Μιλάω αλήθεια για πραγματικό πόλεμο; Για να αλλάξει ο άνθρωπος και να πιάσει επιτέλους την ουμανιστική του διάσταση δεν απαιτείται εσωτερική διαμάχη;
Αγαπητή Royaloak, κάποιοι πρέπει να ασχολούνται με την προετοιμασία (πχ) της επανάστασης, γιατί διαφορετικά θα την "κάνουν" άλλοι σε βάρος μας (θυμίσου τη χούντα και τη χούντα του Κοκού - που δεν πρόλαβε). Συμφωνώ προφανώς ότι πρέπει να είμαστε όλοι συμμέτοχοι αλλά επειδή δεν είναι όλοι στην ίδια φάση πάντα, κάποιοι θα είναι πιο μπροστά, οι άλλοι θα ακολουθήσουν... αλλά σκέψου, όλοι οι οργισμένοι αυτές τις μέρες να μπορούσαμε να είμαστε οργανωμένοι και αντί για σπασίματα και πορείες να αποφασίζαμε (όπως περίπου τα περιγράφεις κι εσύ) τι να κάνουμε: στο σπίτι, τη γειτονιά, τη δουλειά. Η χαμένη γερμανική επανάσταση του 1918-1923 ήταν αυτό ακριβώς: η Ρόζα Λούξεμπουργκ και ο Καρλ Λήμπκνεχτ άργησαν να οργανώσουν (βασικά να φύγουν από το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα) με τελικό αποτέλεσμα το θάνατό τους αλλά και την ήττα της επανάστασης σε Γερμανία αλλά και Ρωσία (με το Στάλιν μετά) και Ισπανία (Γκουέρνικα). Υπολόγισε πόσα εκατομμύρια νεκρούς στοίχισε αυτό... (Η τελευταία σου φράση είναι παντελώς ατυχής νομίζω).
Μια που το ανέφερες .
Το Malox ΔΕΝ το βάζουμε στο πρόσωπό μας ΠΡΙΝ τα δακρυγόνα . Το βάζουμε μετά και με την προυπόθεση ότι είναι διαλυμένο σε κρυο νερό - για να μας ανακουφίσει. Και ει δυνατόν ξεπλένουμε λίγο μετά με άφθονο νερό.
(Το malox αντιδρά με τα δακρυγόνα σε εξώθερμη αντίδραση εξουδετερώνοντάς τα. Το νερό αποροφά τη θερμότητα και έτσι ανακουφίζεσαι . Αν το ρίξεις πιο πριν, ανακατεύεται με τον ιδρώτα σου ενώ το νερό φεύγει. Οπότε ουσιαστικά καίγεται πάνω σου το δακτυγόνο )
τελικά η φωτογραφία που έχεις βάλει διεγείρει τα πνεύματα!! ;-))