Το άσπρο σχέδιο για τα ποδήλατα Η προκήρυξη, Πρόβος Άμστερνταμ 1966
Τα άσπρα σχέδια των Πρόβος - Το άσπρο σχέδιο για τα ποδήλατα και όχι μόνο Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα
Άδεια κυκλοφορίας ποδηλάτου Για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι
Τρίπολη και Ποδήλατο Αναμνήσεις, Ιστορικές και Κοινωνικές Διαδρομές
Categories:
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
......της Isabel Marks
Τρελοί ποδηλάτες άλλης εποχής
.....στον Πειραιά.
ΠΗΓΗ.ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ,δημοσιογράφος-ερευνητής.
http://www.koutouzis.gr/podilata.htm
145 χρόνια κυκλοφορεί το ποδήλατο στους ελληνικούς δρόμους
Είναι δε κακόν τεράστιον το ποδήλατον, όχι τόσον διά τους μεταχειριζομένους αυτό, οι οποίοι πέφτουν την ημέρα κάθε δύο δευτερόλεπτα, όσον διά τους ατυχείς περιπατητάς των οδών.
http://www.arcadiaportal.gr/news/145-hronia-kykloforei-podilato-stoys-ellinikoys-dromoys
Έφυγε από την ζωή ο Ναυπλιώτης Χαράλαμπος Ραφαηλίδης - Υπήρξε ο πρώτος κατασκευαστής ποδηλάτων στην Ελλάδα.
http://www.argolikeseidhseis.gr/2016/09/blog-post_631.html
....... πόλης είναι κοντά.
http://www.mbike.gr/article-aspcatid7189subid2pubid14756/
Ήταν καλοκαίρι του 1890.
http://mlp-blo-g-spot.blogspot.gr/#!/2013/12/SachtlebenAllenGreece1891.html
Απίστευτες φωτογραφίες πάνω στην Ακρόπολη.
Βλέπω πως το λινκ δεν μας βγάζει ακριβώς στην σελίδα αλλά βάλτε ποδηλατο στην αναζήτηση και τότε μάλλον θα το βρείτε.
Link: http://mlp-blo-g-spot.blogspot.gr/2013/12/SachtlebenAllenGreece1891.html
Μια λεπτομερεια που αξιζει να αναφερθει, ειναι το γεγονος οτι τα ποδηλατα με τα οποια εφθασαν στην Ελλαδα, κριθηκαν ως ακαταλληλα (νομιζω ειχαν ηδη σπασει καποια αλλα), και επιλεχθηκαν τα (εννοειται μονοταχυτα) Humber ως πιο καταλληλα για τη συνεχιση του εγχειρηματος.
Μια ματια στο δισκοβραχιονα και την αλυσιδα των ποδηλατων, λεει πολλα.
Οι συνθηκες του ταξιδιου ομως ηταν τετοιες, ωστε καπου στην Κινα, εσπασε (στο down tube νομιζω) το ποδηλατο του ενος, και το επισκευασαν προχειρα δενοντας το με συρματα και σιδερα, για να τελειωσουν το ταξιδι.
Πραγματικα ηρωϊκες εποχες...
Το βιβλιο αξιζει και με το παραπανω την καθε σελιδα του.
Νομιζω ομως πως στο βιβλιο δεν ειναι ολοκληρο το πληρες κειμενο που εγραψαν οι δυο ταξιδιωτες, πρεπει να εχει "συμπυκνωθει".
Across Asia on a Bicycle by Thomas Gaskell Allen and William Lewis Sachtleben
http://www.gutenberg.org/ebooks/31111
http://www.gutenberg.org/files/31111/31111-pdf.pdf
.................και ο Βασίλειος Καψαμπέλης (14 Απριλίου 1891).
pireorama.blogspot.gr
Η 1η Βιοτεχνία Κατασκευής Ποδηλάτων στην Ελλάδα
Η 1η Βιοτεχνία Κατασκευής Ποδηλάτων στην Ελλάδα
Ποδήλατο, από το 1960
Το ποδήλατο στην Αλεξανδρούπολη
Είναι παμπάλαιο αλλά και μοντέρνο συγκοινωνιακό μέσο, ευκίνητο οικονομικό, διασκεδαστικό, αντιρρυπαντικό, υγιεινό, απελευθερωτικό, in, φυσικό και τελικά βολικό.
http://ordoumpozanis-teo.blogspot.gr/2012/12/blog-post.html
...........................της Τρίπολης.
Οι παλιοί ποδηλατάδες της Τρίπολης
.............Πρόβος
Τον Ιούλιο του 1983, οι Θεσσαλονικείς είδαν μια πρωτότυπη διαμαρτυρία. Περισσότερα από 200 άτομα της Οικολογικής Κίνησης –ανάμεσά τους και πάρα πολλά παιδιά- πήραν τα ποδήλατά τους και ξεχύθηκαν στους δρόμους της πόλης. Με την ποδηλατάδα τους, ζητούσαν να μην κατασκευαστεί ο περιφερειακός και να προστατευτεί το δάσος Σέιχ Σου. Απαιτούσαν επίσης να φύγουν τα ΙΧ από την πόλη, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κατάλληλες υποδομές για την κίνηση των ποδηλάτων. Η διαμαρτυρία τους όμως δεν εξελίχθηκε ειρηνικά....
http://www.mixanitouxronou.gr/i-diamartiria-me-podilata-sti-thessalonikipou-prokalese-ton-epeno-tou-isangelea-ta-prostima-omos-epivlithikan-kanonika/
Το "ποδηλατάκι έχει μεγάλη και σταθερή πορεία στην πόλη των Χανίων από το 1960, όπου σε ηλικία 16 ετών ο Χελιουδάκης Νίκος ανοίγει το κατάστημα στο χώρο που βρίσκεται και σήμερα. Αντικείμενο εργασίας ήταν οι επισκευές και οι ενοικιάσεις σε ποδήλατα και μηχανάκια.
Εκείνη την εποχή υπήρχαν τα αντρικά ποδήλατα (διπλοσκέλετα και μονοσκέλετα), τα κουρσάκια (κλασσικά ποδήλατα χωρίς ταχύτητες) Ευρωπαϊκής παραγωγής. Τα γερμανικά Gerrig, Vismarg, Phoinix, Flandra, τα Βρετανικά Phillips, BCA.
http://www.podilataki.gr/history.html
.................................
Το μακρινό 1893 έχουμε την απαρχή της ποδηλασίας στην Πάτρα, καθώς εκείνη τη χρονιά εκδηλώθηκε στην πόλη πρωτοβουλία του Παναχαϊκού για να εισαχθεί η ποδηλασία ως άθλημα και στην Πάτρα. Στην Ελλάδα τα πρώτα ποδήλατα εισήχθησαν το 1869.
Τα πρώτα χρόνια η κοινωνία και ο Τύπος των Πατρών δεν είδαν με συμπάθεια την ποδηλασία. Δεν άργησαν όμως να εκτιμήσουν τη χρησιμότητα του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου. Με τίτλο «Διά ποδηλάτου επί το ταχύτερον» και με προφανή θαυμασμό η «Πελοπόννησος» γράφει τις 10 Αυγούστου 1897:
«Εις Αχαΐαν μετέβη χθές επί ποδηλάτου υπάλληλος του καταστήματος Αμβούργερ και Σία, όπως λάβη εκ των κτημάτων της περιφερείας Δραγάνου δείγματα σταφίδος. Ανεχώρησε δε αυθημερόν κομίζων περί τας δέκα οκάδας διαφόρων ποιοτήτων».
Στην αύξηση της δημοτικότητας του ποδηλάτου συνέβαλλε και η διέλευση από την Πάτρα περιηγητών που ταξίδευαν με το νέο όχημα. Τον Απρίλιο του 1896 έφθασε στην Πάτρα προερχόμενος από το Μπρίντεζι ο Αυστριακός φοιτητής Ιωσήφ Αϊχμπίνλερ, 24 ετών, γιος βουλευτή της Βαυαρίας. Ο νεαρός φοιτητής συνέχισε την περιήγησή του προς την Αθήνα με το ποδήλατό του.
Τον ίδιο χρόνο πέρασε από την Πάτρα ένας Άγγλος ποδηλάτης με το ακριβότερο ποδήλατο της εποχής. Η αξία του υπολογιζόταν σε 75 λίρες Αγγλίας.
https://sportin.gr/content/o-aystriakos-foititis-me-podilato-stin-patra-1896