Καλησπέρα σε όλους,
Έχω ένα Ideal Comfort του 1996 με λιγότερα απο 500 χιλιόμετρα, φυλαγμένο πολυ καλά, χωρίς σκουριές, άψογο χρώμα, χωρίς χτυπήματα, λειτουργικό, ουσιαστικά σαν καινούριο. Το αγόρασα τότε για άσκηση αλλά δεν.... Με φόβισε το έντονο κυκλοφοριακό και το άφησα.
Είναι όμως τώρα δυο χρόνια που έχω άλλο ποδήλατο, fitness, το οποίο χρησιμοποιώ καθημερινά και για να πηγαίνω στη δουλειά μου αλλά και σε μεγάλες βόλτες, κάνω περίπου 100-120χλμ την εβδομάδα. Αφού μου μπήκε λοιπον για καλά το μικρόβιο σκέφτομαι τι μπορω να κάνω το παλιό ideal. Να το αφήσω ως εχει δεν με ενδιαφερει γιατι ουτε mtb κάνω, ουτε εχω σε συμπάθεια τους 26ριδες τροχους του που κουραζουν στην πόλη (26 χ 1,95 ελαστικά).
Θέλω να του κάνω κάποια ανακατασκευή ώστε να εκμεταλλευτώ βασικά τον σκελετό του που ειναι σε αψογη κατάσταση και να βγεί κάτι περισσότερο χρηστικό για πόλη (ή ΚΑΙ για πόλη) απο το "mountain" που θεωρητικά είναι, δλδ να φτιαξω κάτι πχ σε cyclocross ή σε touring ή κατι εντελώς πόλης με φτεράκια κλασσικά, δερμάτινη σέλα με τσαντακι, δερμάτινα χερούλια κλπ έτσι για χαλαρές βόλτες εντός πόλης το ΣΚ.
Δεν εχω καταλήξει τελικά τι απο ολα θελω, γιατι δεν ειμαι βεβαιος ποιά απο τίς παραπάνω ανακατασκευές θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα με βάση το συγκεκριμένο μοντέλο που διαθέτω. Χρηστικά είτε cyclocross είτε touring είτε κάτι άλλο, θα τα ευχαριστηθώ παρά το ότι είναι εντελώς διαφορετικά ποδήλατα.
Κλείνω λίγο περισσότερο στο cyclocross ειναι η αλήθεια αλλά μόνο αν βγει όπως πρέπει.
Γιατι όμως προβληματίζομαι και φοβάμαι ότι θα δώσω χρήματα και δεν βγει και όπως πρέπει αλλα δειχνει παραξενο? Βασικό πρόβλημα είναι οι 26ριδες τροχοί. Θα ήθελα να τους αλλάξω σε 700c (νομιζω οτι οριακά πάω μεχρι 700x32c) αλλα δεν ξερω ουτε πως θα δείχνει οπτικά, ουτε αν θα λειτουργεί άνετα ο τροχός (πχ αν έρθει οριακά στο σκελετό δεν θα παίρνει φτερα - τα οποία δεν ξερω καν αν θελω- ή άν α μπουκώνει απο λασπη ισως ή κατι αλλο που δεν σκεφτομα
Ναι, δεν ξερω τι θελω.....και για αυτο ζητώ την συνδρομή σας σε ιδέες, προτάσεις, φώτο απο κατι ενδιαφερον με βαση τα παραπάνω κλπ.
Για να δουμε μπας και βγάλω άκρη.
https://www.youtube.com/watch?v=xmTF0RbGeFY
Περίμενε ούνο μινούτο να διαβάσω, μή κάνεις κάτι (ακόμα!)
ευχαριστώ!
Υ.Γ.: όχι μετατροπή σε 28, θα γίνει σα γαϊδάρα, βλέπε βίδεο!
μπορείς να βάλεις τα 26 σβαλμπε κοτζακ (1.1 αν θυμάμαι καλά) και να τοποθετήσεις ακροτίμονα, και να γίνει το "βρωμοποδήλατο" της βροχής, και της προπόνησης παντός καιρού και παντοδαπού εδάφους! εκτός αν σε τρώει η τσέπη σου για αναβάθμιση κέντρων τροχών(ωπα, μέχρι εκεί! ανάλογα τί θέλεις να κάνεις στη ζωή σου!)
Τα σέβη μου
Μετατροπή σε drop bars, γίνεται πολύ εύκολα με αλλαγή σε χειριστήρια-τιμόνι-λαιμό. Αφήνεις ντεραγιέ ως έχουν (7αρια θα έχεις λογικά οπότε βάζεις shimano A070) και αν είσαι πολύ μερακλής βάζεις σύγχρονα cantilever φρένα κι έχεις ένα εισαγωγικό touring-cyclocross (αν βάλεις χωμάτινα ελαστικά) ή τέλος πάντως πολυχρηστικό ποδήλατο-εργαλείο.
Ανέβασε καμιά φωτογραφία και τα χαρακτηριστικά του ποδηλάτου για να γίνουμε όλοι πιο συγκεκριμένοι.
εγω θα το αφηνα με 26αρια λαστιχα. παντως εαν δεις οτι δεν σε βολευει, μια λυση ειναι να το πουλησεις. ειναι πολλοι που ενδιαφερονται για ενα nos vintage σκελετο.
Ίσως έχεις δίκιο και πρεπει να ξεχάσω τους 700c.Δεν ξερω γιατι, αλλά ενώ η διαφορά στο μεγεθος μεταξύ πχ 26x1.95 και 700x32c τελικά ειναι μικρή - 205 vs 216 cm - και οπτικά βγαζει ματι αλλα και η αίσθηση στο πετάλι ειναι τεραστια. Κρίμα.
drop bar τιμόνι ειναι μία ιδέα, αλλα και πάλι, με 26ριδες τροχους? Δεν θα ειναι λιγο περίεργο να το βλεπεις? Τα cyclocross ή turing, και γενικά μαλλον όλα τα ποδηλατα για πόλη που βλεπω εχουν 28 τροχό, πόσο μάλλον αυτα που εχουν drop bars...μη δειχνει παλι αστείο?
edit: σε αναζήτηση στο internet βλέπω ότι υπάρχουν κάποια (λίγα) touring bikes με 26" τροχό και dropbars. Cyclocross δεν βρήκα όμως.
butler....
Έχω κάνει την αλλαγή απο 26 σε 28 (στο ποδήλατο του βίντεο)και αφού προβληματίζεσαι για κάτι ανάλογο θα σου πω την άποψή μου
Λειτουργικά το ποδήλατο είναι καλύτερο έως πολύ καλύτερο ως 28αρι. είναι κυρίως πολύ πιο ευχάριστο και γρήγορο
Κάνα-δυο φορές που, πειραματιζόμενος, το ξανάκανα 26αρι, νόμιζα πως οδηγούσα κάτι πολύ κατώτερο.
Το χρησιμοποιώ στο καθημερινό περα-δώθε, βόλτες για γυμναστική και κάπου-κάπου για ολοήμερες βόλτες με ελαφρύ φορτίο, έχω κάνει περίπου 6000χμ απ το 2013 που έκανα την αλλαγή και δεν σκοπεύω να γυρίσω πίσω
Σαν 26 πλεονεκτεί -ως προς την άνεση- μόνο σε άγριο χαλικόδρομο-κατσικόδρομο, καθώς και στο βαρύ φορτίο (πάνω απο 20κ).... σ όλα τ άλλα υπολείπεται, σε άσφαλτο δε η διαφορά είναι τεράστια
Αν με ρωτούσες θα σου την πρότεινα αυτή την μετατροπή ανεπιφύλακτα εκτός κι αν το φορτώνεις πολύ
*....7mm ανεβαίνει το ΒΒ σε σχέση με τα 26χ2,1 που φοράει ως 26αρι.
7χιλ δεν ξέρω κατά πόσο το κάνουν "γαϊδάρα"
Περίμενε να ανεβάσω μια φωτογραφία το δικό μου... Θα κοιτάξω να το κάνω αύριο.
Καλησπερα..μηπως θα μπορουσες να μας πεις ποιο τιμονι ειναι αυτο και απο που το πηρες ,και επισης πως δουλεψαν αυτα τα φρενα μαυτες τις μανετες ?
Παντως πολυ ωραια κατασκευη..
ευχαριστώ για την απάντηση Σάκη! κατ΄ αρχήν να πούμε οτι είναι Tange prestige, και άξιζε η προσπάθεια, απλώς λίγο το αισθητικό κομμάτι ίσως με χάλασε. Νομίζω πως είναι 622-590=32/2 = 16mm μπορεί να κάνω λάθος όμως!
θεωρώ σταθερό το ελαστικό, μάλλον με το ελαστικό μαζί μικραίνει η διαφορά
Καλή συνέχεια, ευχαριστώ!
Δεν ξέρω αν μοιάζει με γαιδάρα
αλλά εμένα ποιό πολύ μου φέρνει σε μουλάρι, φορτωμένο!!!
edit: mongoose switchback '97
σέβομαι, τα παίρνω όλα πίσω! φλεξάρει, και είναι και ανθεκτικό το Tange(4130 θερμικά κατεργασμένο μάλλον είναι)
αιθεροβάμων ....
το τιμόνι είναι αυτό:
http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMI/on-one-midge-handlebar
Είναι βολικό αλλά απαιτεί πιο πολλούς αποστάτες και πιο κοντό στεμ, μ' αποτέλεσμα να δείχνει λίγο παράξενα
Οι λεβιέδες είναι αυτοί:
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=42669;menu=1000,4,41;mid%...
και είναι φτιαγμένοι ειδικά για v-brakes (άλλη διαδρομή, άλλη μοχλική σχέση),οπότε δουλεύουν μια χαρά. (υπάρχει κι ένα μοντέλο της Cane Creek ειδικό για v-brakes αλλά πολύ πιο ακριβό)
Petaliaris...
Το "ανέβασμα" του ΒΒ (και κατά συνέπεια του κέντρου βάρους) ήταν αυτό που με προβλημάτιζε όταν σκεφτόμουνα την μετατροπή.
Τελικά προχώρησα όταν είδα πως υπάρχουν ποδήλατα σοβαρών κατασκευαστών που έχουν την ΒΒ στο ίδιο ή και σε μεγαλύτερο ύψος (απ αυτό που θα προέκυπτε στο δικό μου) και κανένας δεν παραπονέθηκε!
Τελικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα συμπεριφοράς ή ισορροπίας ή ότι άλλο,
εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να δω διαφορά ως προς αυτό
Η ακτίνα τροχού με τα 32αρια που φοράω τώρα είναι 342...με τα 26χ2,1 που έχω είναι 335 ήτοι 7,,,8μμ διαφορά χοντρά-χοντρά. Το ΒΒ είναι τώρα στα 303 με 305χλ μετρημένο χωρίς ακρίβεια
Για την εμφάνιση δεν μπορώ να πω κάτι είναι ζήτημα υποκειμενικό, το μόνο που ξενίζει εμένα είναι οι πολλοί αποστάτες που απαιτεί το συγκεκριμένο τιμόνι, κατά τα άλλα θεωρώ το ποδήλατο όμορφο
Σε ευχαριστούμε! η παρέμβασή σου με φέρνει πιό κοντά στη τόλμη & τη πράξη! Βρήκα το βίντεο άκρως διδακτικό, (πληκτρολογώντας Tange prestige,όταν είχα και εγώ κάποτε την ίδια ανησυχία της μετατροπής 26'' σε 28'' και ομολογώ πως... με ξάφνιασες ευχάριστα που "ήρθες" τόσο ...γρήγορα! Να είσαι πάντα καλά & καλές πεταλιές!
http://www.cateye.com/data/resources/Tire_size_chart_ENG.pdf
για να μην υπαρχει συγχυση σχετικα με το μεγεθος των τροχων, να ενας αναλυτικος πινακας με την περιμετρο διαφορων ζαντων και ελαστικων. για να μετατρεψεται την περιμετρο σε διαμετρο, διαιρειται με 3,14. η ακτινα ειναι το μισο. και το υψος του δισκοβραχιονα βγαινει αφαιρωντας το bb-drop απο την ακτινα.
Ευχαριστω για την απαντηση..
μάλιστα...
διάβασα όλα τα παραπάνω μηνύματα και θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τις σκέψεις που μοιραστήκατε και τις ιδέες που ανταλλάξατε.
Οι σκέψεις μου αυτη τη στιγμή ειναι οι εξης:
Οπως ειπα και πριν, παρόλη την ελάχιστη διαφορά - λίγα mm - με την εναλλαγή τροχών, υπάρχει κάτι που δείχνει λίγο παράξενο στο ποδήλατο το φίλου στο βίντεο. Βέβαια 100 θα το δουν και ένας θα το προσέξει αλλα μου αρκει οτι θα το προσέχω εγώ και θα μου ξενίζει. Άρα μάλλον δεν θα προχωρήσω σε αλλαγή τροχών. Αυτο φυσικά δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση οτι η προσπάθεια και το αποτέλεσμα το φιλου σάκη δεν πιάσαν τόπο και λειτουργικά και χρηστικά.
Το ποδήλατο στην φωτο του φίλου ακάκιου ειναι ενδιαφέρον και σχετικά οικονομική μετατροπή , όπως ειπε και ο Τασακος10 ένα τιμόνι, μανέτες και στο τσακίρ κέφι αλλαγή και στα φρένα με κατι καλύτερο.
Αν υπάρχουν άλλες ιδέες και καμιά φώτο (γιατι οπως καταλάβατε ειμαι οπτικός τύπος) ειναι όλες ευπρόσδεκτες.
Θα ανεβάσω φώτο του ποδηλάτου όπως ειναι σήμερα, ελπιζω το απόγευμα.
Και μία ερώτηση: Βλέπω σε κάποια ποδήλατα με dropbars - συνήθως ανακατασκευασμένα ή ψιλορετρό - ότι εχουν τα shifter των ταχυτήτων στην ακρη του τιμονιου. Αυτό ειναι για καλυτερη (?) λειτουργικότητα, για design ή κάτι άλλο?
Καλημέρα σε όλους και ευχαριστώ.
butler.........
Tα 26αρια με drop bar κατα την γνώμη μου δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημα...γκούγκλαρε την φράση « surly lht 26" » και θα δεις άπειρες φωτο
*σχετικά με τα shifters
Σε dropbar δεν μπορείς να βάλεις τα shifters των MTB(σαν αυτά που φοράει το δικό σου) γιατί είναι ασύμβατα ως προς την διάμετρο
τα δε σύγχρονα shifters (τα ενσωματωμένα με τα λεβιέ των φρένων) των κουρσάδων, είναι πανάκριβα, χώρια που έχουν και θέματα συμβατότητας με τις μεταδώσεις των ΜΤΒ
Έτσι τα bar-ends (αυτά που βλέπεις στην άκρη του τιμονιού) είναι μια καλή λύση....πέραν αυτού είναι και τέρατα αντοχής οπότε τα προτιμούν οι τουρίστες
Για τα bar end shifters που αναφερεις...χρησιμοποιουνται σε dropbars γιατι η αλλη λυση ειναι κουρσομανετες μια λυση ακριβοτερη και περιπλοκοτερη...τα barends ειναι φτηνοτερα απλουστερα στην επισκευη (κατι σημαντικο αν εισαι σε ταξιδι), και απλα στην λειτουργια...εννοειται δεν κανουν αν κανεις γρηγορες βολτες με γκρουπ κλπ..αλλα για ταξιδι η για την πολη ειναι μια χαρα...το ντιζαιν ειναι θεμα προσωπικο βεβαια...εμενα μαρεσουν και τα χρησιμοποιω...
κατα την γνωμη μου βαλε φαρδια καραφλα λαστιχα και μετατρεψε το σε single speed. γενικοτερα προσπαθησε να αφερεσεις βαρος. και θα γινει το καλυτερο ποδηλατο για ευευλικτη και ανετη μετακινηση μεσα στην πολη. παραθετω και φωτογραφια για να παρεις μια ιδεα.
οσο αφορα το τιμονι μπορεις να του βαλεις ενα ψηλο riser για ανεση ή bullhorn για πιο σκυφτη θεση. τα drop-bar προσωπικα δεν μου αρεσουνε σε 26αρι.
είδα το παρακάτω surly lht και το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον. Το δικό μου εχει ακριβώς αυτο το χρώμα, μπεζ ανοικτό. Δεν ειναι ασχημο...
Και βρέχει σήμερα και το ποδήλατο που χρησιμοποιώ για να έρθω στη δουλεια δεν εχει φτερά, παλι μουσκεμα θα γίνω. Να η λύση λοιπον, και ιδιαίτερα χρήσιμη.
Ισως μπορώ να το κάνω χειμερινό βρόχο-ποδήλατο (οπως ειπε και ο πεταλιάρης παραπάνω) με 26ρια φαρδιά ελαστικά (βροχής αν υπαρχουν-δεν ξέρω - προτάσεις για διάσταση τύπο κλπ??), φτεράκια για πλήρη κάλυψη του ελαστικού, σχάρα για τσάντα με τα αδιαβροχα κλπ.
Για το τιμόνι δεν ξερω, ειμαι αναμεσα στο dropbarr και στο bullhorn. Αυτα τα bullhorn δεν τα εχω χρησιμοποιήσει ποτέ, εχει κανεις εμπειρία? Βολευουν? προσωπική αποψη για τον καθε ενα βεβαια αλλά αν εχει καποιος καποια γνώμη ας την πεί.
Τα endshifters τα βρίσκω συμπαθητικά οπτικά και χρηστικά και επειδή οπως βλέπω το όλο έργο θα κοστίσει κάτι, ισως τα προτιμήσω.
Αρχικά νομιζω θα δω για μεταχειρισμένα υλικά (τιμονια, λαιμό κλπ) ή για καποια λυση ε-μπάι.
η σελίδα με περισσότερες φωτο του surly:
http://djcatnap.com/surly-long-haul-trucker-touring-build/
geatle ευχαριστώ για τη πρόταση. Ωραιο το ποδήλατο στη φώτο, δικό σου?
Για single speed μέσα στην Αθήνα με τόση ανηφορα/κατηφόρα, διστάζω ειναι η αλήθεια, δεν ξερω αν το αντέξω.
δηλαδη με το surly που ζυγιζει 16 κιλα δεν θα κουραστεις? δεν θες touring. θες κατι ελαφρυ και γρηγορο. οσο για οταν βρεχει για να διατηρηθεις στεγνος χρειαζεσαι ενα ολοσωμο αδιαβροχο.
και οχι δεν ειναι δικο μου το πορτοκαλι.
σωστό και αυτό.....
Δεν είμαι καλός φωτογράφος αλλά παίρνετε μια ιδέα για τον "εφημερίδα" τον χιλιομετροφάγο...
Πολυ ωραιος ο εφημεριδας...
Για να λυνω τις αποριες μου....εδω πως δουλεψαν αυτες οι μανετες με τα v brakes?????
αιθεροβάμων..."πως δουλεψαν αυτες οι μανετες με τα v brakes?"
Αν και δεν μπορώ να διακρίνω στις φωτο, εικάζω πως φοράει "mini v-brakes",
είναι v-brakes μικρότερου μήκους που απαιτούν και μικρότερη διαδρομή ώστε να μπορούν να δουλέψουν με τέτοιες μανέτες
π.χ. https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=35122;menu=1000,4,320,321...
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=168610;menu=1000,4,320,32...
*...πολύ ωραίο-πολύ προσεγμένο ποδήλατο αυτό!
αιθεροβάμων το ποδήλατο είναι καταπληκτικό, συγχαρητήρια !!!!
Προς τα εκεί προσανατολίζομαι τελικά παρά το αυξημένο βάρος που σωστά πρόσεξε ο geatle.
Τι σέλα είναι αυτή που φοράει? Brooks? Και μπορείς να εξηγήσεις για το σχέδιο με τις εφημερίδες πως το έκανες? Αυτοκόλλητο είναι?
@sakisgr..αυτο φανταζομαι κιεγω ,γιαυτο ρωτησα μηπως ειναι κατι αλλο..γιατι αυτο με mini v brakes δηλαδη, το εχω κανει κιεγω στο ποδηλατο της φιλης μου ενα scott metrix που του βαλαμε ντροπ μπαρ ,αλλα στην πραγματικοτητα δεν λειτουργει καλα..οι δαγκανες πρεπει να ειναι πολυ κοντα στα στεφανια οποτε η αισθηση της μανετας ειναι περιεργη και επισης δεν εχεις περιθωριο να ξεκουμπωσεις το φρενο για να βγαλεις την ροδα..(εκτος αν εγω δεν εχω κανει κατι καλα..)
Ο εφημεριδας αν καταλαβα καλα ειναι του tasakos...αλλα πραγματι ειναι πολυ ωραιο..☺
Ωπ σωστό !!!
τα credits ολα στον Τασακος10 λοιπον.