γειά σας ρε παιδιά,
απόκτησα ένα παλιό μεταχειρισμένο κουρσάκι το οποίο έπειτα και ανασκευάστηκε ολικώς σε ποδηλατά αφαιρώντας και αντικαθιστώντας όλα τα περιφερειακά του με καινούρια. Ο μάστορας έριξε έξτρα δουλειά καθαρίζοντας και την όποια σκουριά είχε ο σκελετός μιας και το ποδήλατο σάπιζε σε αποθήκη με υγρασία. Οπότε έχοντας καινούριο ποδήλατο και νέος στο θέμα κούρσα θέλω να ρωτήσω αν μπορώ και με ποιό τρόπο εννοώντας λογική να ρυθμίσω τον λαιμό του τιμονιού ώστε να ταιριάζει στο σώμα μου και στο στήσιμο μου πάνω στο ποδήλατο κατά την διάρκεια της κίνησης. Δεν έχω καβαλήσει κούρσα πέρα από περιστασιακές δοκιμαστικές βόλτες με άλλα ποδήλατα..
ΑΝεβάζω και κάποιες φωτογραφίες για βοήθεια..
https://ibb.co/rf9jdqb
https://ibb.co/j3rR2GM
https://ibb.co/fYjjhT3
https://ibb.co/m5XqH6g
Καλώς τονε!
Ωραία η τουριστική κούρσα, μακάρι να βγει σκυλί, με υγειά σου! ! Πρέπει να δεις οπωσδήποτε δυό θεματάκια ασφαλείας. Πρώτον, σαν να φαίνεται οτι ο λαιμός είναι πολύ έξω (πάνω ). Tα γράμματα που φαίνονται... δεν έπρεπε να φαίνονται (έχει μιά χαραγή, ή γράφει "ελάχιστο μήκος" , minimum insertion, κάτι τέτοιο. Σχεδόν όλοι οι λαιμοί, παγκοσμίως το αναγράφουν, στην δική τους γλώσσα). Για τη ρύθμιση του ποδηλάτου στο σώμα σου, οκ, σεβαστό να πειράξεις λίγο ή αλλάξεις λαιμό. Για να είσαι όμως ασφαλής, πρέπει να κατέβει, ωστε να χωθεί μέσα, να γίνει έλεγχος απο τον τεχνικό (και μετά να τον πληρώσεις). Επίσης σημαντικό θέμα ασφαλείας, είναι τα φρένα. Ο άξονας στο μπροστινό πηρούνι φαίνεται μαιμουδεμένος, ανεξήγητα μακρύς, Τα παπουτσάκια μεγάλα, θέλει πολύ προσοχή στο φρενάρισμα μην μπλοκάρει κανας τροχός.. Για φαντάσου να "βρίσκει" εκεί που είναι η βάση για τις ταχύτητες. Δεν θα μπορέσεις να στρίψεις που λέει ο λόγος, στην καλύτερη περίπτωση δεν θα φρενάρεις σωστά, θα φλεξάρει ολο αυτό το πράγμα ,δεν ξέρω.... Αλουμινένιες, σωστές μου φαίνονται οι ζάντες, αλλα το σύνολο πέδηση, αλλαγές ταχυτήτων, εμπνέει φόβο μπορεί να είναι ιδέα μου. Δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ειδικά αν το έχεις για commuting. Και θέλουμε να μην γίνεις (πραγματικός! ) ιπτάμενος τίγρης!
To θέμα είναι να το έφτιαχνες με τα "δικά" του ορίτζιναλ μέρη, αλλα και πάλι, το κόστος θέλει έλεγχο (είναι ασύμφορο, καλύτερα να έπαιρνες νέο ποδήλατο, ή φρεσκομεταχειρισμένο)
Γενικά πάντως, αρχίζουμε απο ένα σωστό πλαίσιο (σκελετό), και τελευταίο που κοιτάμε είναι λαιμός σέλλα, ως λεπτομέρεια δηλαδή. Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλα στις οδηγίες χρήσεων ποδηλάτων/ καινούργιων, της τελευταίας δεκαετίας και παραπάνω, υπάρχει μιά γενική προειδοποίηση (danger of injury, ακόμα και death ) ως προειδοποίηση για το χειρότερο δυνατό σενάριο, τις πτώσεις. Μέσα στην Ελληνική Άσφαλτο, είναι δύσκολα τα πράγματα, θέλει πρώτα εξάσκηση σε ανοιχτό δρόμο η κουρσα, Σκυμμένος και με τέτοια κατάσταση...? Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλα αυτό το σετ "φρένα / χώρος για λεβιεδάκια / λαιμός " μου μοιάζει ως επικίνδυνο παιχνίδι, που κρύβει ακόμα και "καπάκι" / endo κλπ. Ίσως θα ήταν καλύτερο να βρεις και να αγοράσεις (new old stock έστω), λεβιεδάκια ταχυτήτων, για τον κάτω σωλήνα, το διαγώνιο, κανονικά, με κολιεδάκι κλασσικό...., ωστε να φύγουν απο εκεί που είναι τώρα, να "αναπνεύσει ο λαιμός" για να μπει σωστά μέσα στο head tube,Με τους λαιμούς δεν παίζουμε, ειδικά όταν είναι κατασκευασμένοι σε Ταιβάν νομίζω (kalloy) εδώ και τριάντα χρόνια plus. Μακριά κι αγαπημένοι ! χα χα! Οπότε καί
η κούρσα θα γίνει αυτό που πρέπει να είναι (Αγωνιάρα!) αλλα καί η ασφάλειά σου θα μεγιστοποιηθεί. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το ποδήλατο να είναι κινέζικο ή Ταιβανέζικο, δες και αυτό
https://www.podilates.gr/forum/agora-podilatoy-klp-11
Μοιάζει πολύ με το Commodore SM 600. Παραγωγής περίπου 1987-1994, low end, τουριστική κούρσα. Εχουν σχεδόν ίδιο πηρούνι αλλα και dropouts. Οι Κινέζοι εκτιμούν πολύ την Τίγρη (δράκους και λοιπά). Είναι για αυτούς όμως ο συμβολισμός του θηλυκού, του yin, του φεγγαριού, (το μαύρο μέρος στο ζευγάρι yin yang, αν δεις το σύμβολο, για αυτό και είναι μισή κούρσα βαμένη τουλάχιστον Μαύρη.) ...Ενώ το yang είναι το λευκό. Τώρα θα μου πεις....Μα καλά?! τι με νοιάζει το γούρι, ή το χρώμα και λοιπά! χα χα! πράγματι, δίκιο θα έχεις. Ωστόσο πρέπει να υπάρχει και μιά θετική πάντα έλξη. Θέλουμε να μας τραβάει, να φαίνεται, να ισχύει to see and be seen, με λαμπερά χρώματα, για να μας βλέπουν όλοι.
Ελπίζω να συμμετάσχουν στη κουβέντα περισσότερο έμπειροι απο μένα, Με γειά το εργαλείο εύχομαι ! και
Καλές, απαλές, βόλτες !