Καλησπέρα
ανοίγω αυτό το θέμα σαν project και αν χρειαστώ καμιά βοήθεια σας
Είπα ας βγάλω το παλιό ποδήλατο του πατέρα μου που είχε στην αποθήκη .
Είναι ένα κλασσικό ποδήλατο κούρσας του '80 μάρκας Record δεν την ξέρω καν εγώ και ο πατέρας μου είπε ότι είναι τις πλάκας μάρκα
Απλά το πήρα και έπλυνα για να φύγουν τα πολλά πολλά
Γενικά με μια πρώτη ματιά το ποδήλατο είναι σε άριστη κατάσταση χωρίς κανένα πρόβλημα σοβαρό παρά την σκουριά . Οι ταχύτητες δουλεύουν πλήρως 2χ5 είναι ακόμα παλιά το είχα γεμίσει όλη την αλυσίδα με γράσο ή κάτι άλλο παρόμοιο και δεν έχει σκουριάσει καθόλου ούτε αυτή ούτε οι ταχύτητες .
Ακόμα άρχισα να το κάνω "βίζες" το ποδήλατο .
Για αρχή έβγαλα την σκάρα και των όλα των λασπωτήρα .
Μετά τα έβγαλα όλα ρόδες ταχύτητες σύρματα και λοιπά
Απλός η πρώτη μου ερώτηση είναι πως θα βγάλω όλη την σκουριά και την βρώμα από των σκελετό και στο τιμόνι και στο πεταλ που από μέταλλο έχει γίνει κατάμαυρο ;
Ότι είναι σίδερο χρωμιομένο συρματάκι κουζίνας λεπτό-λεπτό WD40 και τρίψιμο απαλά. Τα πετάλια τα συγκεκριμένα, πάρα πολύ δύσκολα θα γυαλίσουν, οπότε η τα κρατάς όπως έχουν, ή πάιρνεις ένα σετ φθηνά μεταλικά.
Double post.
το χρώμα θα φύγει ;
αν το πάω για βάψιμο πόσο πάει ;
Επειδή σε αυτά τα φθηνά το χρώμα και τα βερνίκια δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο, μπορεί και να ξεφλουδίσει επειδή είναι η ώρα του. Εγώ αναφέρομαι στις επιφάνειες με χρώμιο πχ. το πιρούνι σου, τους λασπωτήρες,τους βραχίωνες και το λαιμό σου νομίζω.
Όσο για βαφή ψάξε για προηγούμενα θέματα που έχει πολυσυζητηθεί. Αλλά με ηλεκτροστατική πάει 35-50 ανάλογα το χρώμα και με τη προϋπόθεση να το πας λυμένο.
Και που μπορώ να βρω ηλεκτροσταστική βαφή ;
για αυτήν έψαχνα να κάνω .
στο χρώμα είναι θέλω κόκκινο πιο έντονο όμως
λυμένο πόσο άλλο ;
Διάβασε εδώ
http://www.podilates.gr/node/9261
Για βαφές απ'όσο ξέρω Pettas και Biliris
Όταν λέμε λυμένο εννοούμε δύο κομμάτια σίδερο 1 το πιρούνι και 1 ο σκελετός. Ούτε μεσαία τριβή ούτε ποτήρια λαιμού κλπ.
Λοιπόν το διέλυσα τελείως έβγαλα και πιρούνι και λοιπά
αλλά το μόνο που δεν μπορώ να βγάλω είναι αλυσίδα επειδή είναι fix και μάλλον θα την κόψω επειδή είναι στα μαύρα τις τα χάλια και την πεταλιέρα επειδή δεν έχω τέτοια κατσαβίδια .
Ξέρει κανείς πως να την βγάλω ;
Και ότι βγήκε από το ποδήλατο τους έριξα λάδι σπορέλαιο για το τηγάνι :P
και μετά μια τηγανιά λάδι σ έναν κουβά .
Για να φύγει όλη η σκουριά από πάνω τους .
Μετά
τα έβγαζα ένα ένα και με το cif creme πάνω σε ένα σφουγγάρι καθάρισαν σχεδόν όλα και έγιναν σαν καινούργια από την σκουριά με την λίγη μαυρίλα που έμεινα αυτή ελπίζω να βγει με αλοιφή .
Ακόμα τις ζάντες δεν έχω πειράξει καθόλου αλλά και αυτές βγαίνουν .
Μπράβο, για τη σκουριά καλά έκανες. Ουσιαστικά θέλει απλά ένα μέσω λίπανσης και λίγο τρίψιμο, όταν είναι τόσο επιφανειακή.
Για τη πεταλιέρα δες αυτό το βίντεο ώστε να καταλάβεις πώς κρατιέται.
http://www.youtube.com/watch?v=bhLtUb6Yk9o&feature=related
Μπορεί να σε ζορίσει και να χαλάσεις τις σφήνες, που ούτως ή άλλως θα πάρεις καινούριες, με μηδαμινό κόστος. Θα σου πρότεινα να πας σε κάποιο ποδηλατάδικο να αφαιρέσεις δισκοβραχίωνα και μεσαία τριβή. Με τα κατάλληλα εργαλεία είναι 10 λεπτά δουλειά και μικρό σχετικά κόστος. Εκτός και εάν έχεις μέγκενη στη διάθεσή σου.
Θα πρέπει επίσης να βγάλεις και τα ποτήρια από το κούτελο. Θα βγουν σχετικά εύκολα αν τα χτυπήσεις εσωτερικά του κούτελου με ένα ξύλο ώστε να πεταχτούν ομοιόμορφα.
Δές εδώ πως μπαίνουν και θα καταλλάβεις και πως βγαίνουν.
http://www.youtube.com/watch?v=xLSi7a6ynNE
Βοηθήσατε και οι δύο σας και σας ευχαριστώ πολύ για αυτό !
Απλά έχω 2 απορίες
η σφήνα ποια είναι αυτή που είναι σαν βίδα που θα βγει από την μια πεταριέρα ;
τα ποτήρια από το κούτελο που λες να βγάλω είναι αυτά εκεί μπροστά που πάει το πιρούνι ;
Σας ευχαριστώ και πάλι για την βοήθεια σας να συγνώμη για κάποιες από τις ερωτήσεις απλά είναι πρώτη φορά που ασχολούμαι πόσο πολύ με την κατασκευή ποδηλάτου .
Η σφήνα φαίνεται σαν βίδα αλλά δεν είναι.
Είναι έτσι:
Αν θές να επιχειρήσεις να τη βγάλεις μόνος ακολούθησε τις οδηγίες του Sotos62. Πάντα με wd40 ή κάποιο ισχυρό αντισκωριακό-λιπαντικό.
Για να καταλάβεις πως λειτουργεί το σύστημα..
Όσο για τα ποτήρια, κοίτα αυτό το πρωτόγονο σχέδιο.
Μπαίνουν χωνευτά μέσα στο κούτελο του σκελετού και δεν έχουν πάσα. Βάζεις ένα κομμάτι ξύλο ή ένα μακρύ κατσαβίδι ή οτιδήποτε νομίζεις πως σου κάνει και τα χτυπάς απαλά και περιμετρικά, ομοιόμορφα. και θα βγούν.
Υ.Γ.
Τα κόκκινα βελάκια σου δείχνουν που θα χτυπάς, Το καφέ μαρκούτσι, είναι το εργαλείο σου, που μπαίνει από το κάτω μέρος του κούτελου, όταν θες να βγάλεις το πάνω ποτήρι και τούμπαλιν. Όλος ο κύλινδρος τώρα, είναι το κούτελο του ποδηλάτου.
Σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου !!!
Τα ποτήρια τα έβγαλα τελικά δεν ήταν καθόλου δύσκολο .
Τις σφήνες που δοκίμασα για λίγο δεν τα κατάφερα αλλά ξέχασα να ρίξω κάτι μέσα που είπατε :( τώρα θα το δοκιμάσω αύριο και θα σας πω .....
Τώρα το παρακάτω ελπίζω να μην θεωρηθεί διαφήμιση για το cif creme
Τελείωσα όλο το καθάρισμα από την σκουριά - γράσο
όλα έγιναν σαν καινούργια απλά θέλουν γυάλισμα για φύγουν και κάτι μαυρίλες που έχουν γίνει και δεν ξέρω με τι να το κάνω αυτό ;
Την πεταλιέρα την καθάρισα όσο μπορούσα πάνω στο σκελετό και έγινε πολύ καλή δουλεία !!!!
για τις σφήνες: ρίξε μέσα αντισκωριακό-λιπαντικό.Περίμενε λίγο να ποτίσει η φωλιά του μπράτσου και δοκίμασε την αφαίρεση.
για το καθάρισμα απ τις μαυρίλες: χρησιμοποίησε brasso (που θα βρεις σ'όλα
του super market).Εξίσου καλό είναι και το glanol
Άλειψε μ'ένα πανί ομοιόμορφα και μ'ένα στεγνό πανί τρίψε,τρίψε ,τρίψε...
Καλή επιτυχία και προ πάντων,υπομονή !
ΟΚ θα το ψάξω ευχαριστώ !
Οι ζάντες του που έριξα μια ματιά δεν έχουν κανένα πρόβλημα
απλά θέλουν άλλαγμα οι σαμπρέλες και λάστιχα που θα τη νούμερο είναι στο λάστιχο δεν βγάζω άκρη τι λέει ;
Αν δεν είναι οι διαστάσεις χαραγμένες στις ζάντες,ούτε ανάγλυφες στο λάστιχο,
πάρε μαζί ζάντα-λάστιχο και πήγαινε στον ποδηλατά.
Εκτός αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος μέσα απ'το φόρουμ.
Στην ζάντα δεν είναι στο λάστιχο είναι αλλά δεν βγάζω άκρη τι λέει
Στο περίπου?
έβαλα λάδι το πρωί και πάλι δεν βγαίνουν έχουν σφηνώσει για τα καλά
θα το πάω αύριο σε ποδηλατάδικο στο podilato.com.gr που είναι κοντά μου
για το λάστιχο λέει τελικά το ένα που βγάζω λίγο άκρη 28 x 860 ή 660 ή κάτι τέτοιο εμένα πιο με νοιάζει το 28 σίγουρα μετά το φάρδος ;
Βρήκα στην ντουλάπα που είχε ο πατέρας ένα αντισκουριακό σπρέι
έριξα λίγο στην τρύπα και το κοπάνισα μια με απλά σφυρί και βγήκαν !!!
Και πήρα όλη την πεταλιέρα και την έκανα λαμπίκο με το cif με πήρε 2 ώρες αλλά άξιζε !!!!
Τώρα το πρόβλημα μου είναι :
1) τα πετάλια δεν βγαίνουν από τις βίδες που έχουν εκεί τι κάνω ;
2) η αλυσίδα είναι ότι δεν έχει κούμπωμα άρα πάει για κόψιμο θα βρω όμως τέτοια που είναι για ταχύτητες 2Χ5 ;
3) Από αυτήν την πλευρά βγήκε το μεγάλο παξιμάδι (πίσω από το πετάλ)
από εκεί έβγαλα και τα ρουλεμάν και το σίδερο που στηρίζετε η πεταλιέρα
αλλά από την άλλη βγαίνει αυτό δεν μπόρεσε να το κουνήσω δεν μου κάνει για παξιμάδι είναι πολύ ενωμένο με των σκελετό
4) για τα λάστιχα ακόμα δεν βρήκα άκρη .
Ευχαριστώ πολύ :)
@dimitrisOS
1)Αν εννοείς ότι δεν μπορείς να ξεβιδώσεις τα πετάλια από τα μπράτσα,τότε:
Να ξέρεις ότι ξεβιδώνουν με 15άρη πεταλόκλειδο (λεπτό,για να χωράει μεταξύ πεντάλ και φωλιάς μπράτσου) ή επίσης με 15άρη,γερμανικό.Προσοχή, το πεντάλ
που είναι στην αριστερή μεριά ξεβιδώνει δεξιόστροφα,ενώ αυτό της δεξιάς μεριάς(στο μέρος του δισκοβραχίωνα δηλαδή),αριστερόστροφα.Μη ξεχάσεις να ρίξεις προηγουμένως,μπόλικο αντισκωριακό.
2) την αλυσίδα θα την κόψεις και θα πάρεις διαστάσεων 1/2 χ 3/32 (ή μπορεί να αναφέρεται σαν 2,41)
3) Αν κατάλαβα καλά,έλυσες το ασφαλιστικό παξιμάδι και το ποτήρι της αριστερής μεριάς και έβγαλες τον άξονα(μεσαία τριβή) και επομένως βγήκε και ο δισκοβραχίονας.Αν εννοείς ότι μόνο το ποτήρι της δεξιάς μεριάς έχει μείνει τώρα πια,καθάρισε με πετρέλαιο αυτή τη περιοχή,σκούπισέ τη καλά και κοίταξε προσεκτικά:
Αν το ποτήρι φαίνεται μόνο (σφικτό)βιδωμένο,προσπάθησε να το ξεβιδώσεις,δεξιόστροφα .
Αν φαίνεται ηλεκτροκολλημένο,ή το κόβεις με τροχό προσεκτικά μη χαλάσουν οι βόλτες του (εκεί θέλει μάστορα) ή το αφήνεις όπως είναι(εφόσον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα),μιας και ρυθμηστικό ρόλο παίζει μόνο η αριστερή μεριά της μεσαίας τριβής.
Αν δεν κατάλαβα καλά,δεν μπορείς να βγάλεις τα μπράτσα:
Ρίξε μπόλικο αντισκωριακό στις φωλιές των μπράτσων γράπωσε τα μπράτσα με τα δυό σου χέρια και κούνησέ τα δεξιά-αριστερά. Αν καταφέρεις να βγάλεις το ένα ίσως στο άλλο σε βοηθήσει μια μέγγενη.Εκτός αν,σ'αυτό τον τύπο
μεσαίας τριβής, τα μπράτσα αφαιρούνται με κάποιο εξολκέα.Ας διορθώσει κάποιος απ το φόρουμ.
4)Πάρε λάστιχο-ζάντα και τράβα για τον ποδηλατά.
Σε κάθε περίπτωση, θα ήταν χρήσιμες μερικές φωτό απ το μέχρι τώρα λύσιμο.
Προχώρα και εδώ είμαστε.
Λοιπόν σήμερα
1) έριξα αντισκουριακό επάνω στο πετάλ μπας και ξεβιδώσουν
2) Για την αλυσίδα που ρώτησα σήμερα στο podilato που πήγα που είπαν πως θα βρούμε αν είναι ή αλλιώς την κονταίνουμε λίγο
3) Για να βγει το ποτήρι απλά έριξα για αρχή μπόλικο αντισκουριακό και θα το δοκιμάσω αύριο αν κουνηθεί καθόλου
4) Για τα λάστιχα μου είπε το ποδήλατο να τα πάω εκεί και θα δούμε αν μπορούν να βρουν αλλιώς πρέπει να αλλάξω ζάντα
Ορίστε κάποιες εικόνες
Σε αυτό το ποτήρι έχω όλες τις βίδες από αυτές σχεδόν όλες θα αντικαθιστούν από καινούργιες
Όλα τα εξαρτήματα από το ποδήλατο καθαρισμένα
κάτω δεξιά είναι το εξωτερικό τις πεταλιέρας αυτό είναι που ήταν κατάμαυρο όπως και η υπόλοιποι τεταλιέρα
Ο σκελετός με την πεταλιέρα που τους έριξα αντισκουριακό
Για την βαφή βρήκα τελικά με ηλεκτροστατική .
Αλλά τώρα σκέφτομαι να το κάνω κόκκινο ή μπλε έντονο .
@dimitrisOS
Πριν προχωρήσεις σε οτιδήποτε θα σε συμβούλευα να διαβάσεις μονορούφι αυτό
και θα σου λυθούν αρκετές απορίες για την από δω και πέρα πορεία σου(περιέχει και την μέχρι τώρα πορεία αλλά, ο γέγονε,γέγονε!)
καλό διάβασμα και καλή συνέχεια!
Μετα τον καθαρισμο με το Zif, καλο θα ηταν να ξεπλυνεις τα διαφορα κομματια που καθαριζεις, πολυ καλα με νερο, και φυσικα μετα να τα στεγνωσεις επιμελως.
Γιατι το Zif ειναι μεν καθαριστικο, αλλα και "καυστικο" ταυτοχρονα, και τα αορατα υπολειμματα του επανω στα εξαρτηματα θα τα ξαναοξειδωσουν σε πρωτη ευκαιρια.
Το ιδιο ισχυει και για ορισμενες γυαλιστικες αλοιφες για χρωμια κλπ.
Καλησπέρα
@Sotos62 Το έχω δει είδη αυτό το θέμα αλλά επειδή οι φωτογραφίες έχουν διαγραφή είναι λίγο δύσκολο να καταλάβω τι θέλει
@Columbus discov... Σε ευχαριστώ πολύ για την συμβουλή σου το είχα ξεχάσει θα το καθαρίσω αύριο με ένα πανί .
Σήμερα τα γυάλισα όλα εκτός από των σκελετό με μια αλοιφή που είχε ο πατέρας μου.
Η βίδα από το πετάλ του μπράτσου δεν βγαίνει με τίποτα ούτε το παξιμάδι που έχει από μέσα δεν κουνιέται
Μια από τα ίδια για το ποτήρι ούτε ένα κούνημα
από μέσα βλέπω ότι είναι σχετικά μεγάλο και βιδωτό
και στα 2 έχω τα έχω πλημμυρίσει με αντισκουριακό αύριο θα δοκιμάσω και λάδι μπας και δω φως . Αν το πάω έτσι στον μάστορα που θα μου το βάψει με ηλεκτροστατική θα υπάρχει πρόβλημα ;
Τελικά αυτό που μου είπε το podilato ισχύει ;
γιατί δεν με συμφέρει να αλλάξω ζάντα και μπορεί και πιρούνι .
...μην δεχτεις επ'ουδενι να τις αλλαξεις.
Απο λαστιχα 28αρια (622) και 27αρια (630), βρωμαει ο τοπος.
Αν δεν βρεις στο ενα ποδηλαταδικο, ψαξε σε καποιο αλλο. Οχι να αλλαξεις τις ζαντες!!
Παντως, 27αρια Kenda με 8-9 ευρω το ενα, εχει στην Πατησιων, σε παλιο γνωστο ποδηλαταδικο.
Και στην αναγκη, με καμποσο ζορι (και ισως λιγη σαπουναδα), μπορεις να φορεσεις σε 27αρα ζαντα 28αρι λαστιχο.
Το σκελετο πρωτα θα τον λυσεις, και μετα θα τον πας για ηλεκτροστατικη.
Για να λυσεις τη μεσαια τριβη παλαιου τυπου(τα ποτηρια, αξονες κλπ.) χρειαζονται και ορισμενα ειδικα εργαλεια. Κι οχι ιδιαιτερα ακριβα. Τα εργαλεια αυτα, πολυ συχνα τα "μοντερνα" ποδηλαταδικα, δεν τα εχουν.
Κι η λαικη σοφια λεει: Με πορδες, αυγα δεν βαφονται.
Καθως επισης: Τα εργαλεια κανουν το μαστορα.
μου είπε απλά ότι υπάρχει περίπτωση να μην βρούμε αλλά εγώ με το που θα του το πάω θα του πω να μου πει διαστάσεις για να ψάξω και εγώ
πάντως εγώ που το μέτρησα είναι το ύψος - μήκος τις ζάντας 64 και το πάχος τις είναι 2,5
Τα πεταλια καλο ειναι να λυνονται απο τους βραχιονες, πριν αφαιρεθουν οι βραχιονες απο το ποδηλατο.
Διαφορετικα καπως θα πρεπει να στηριξεις πολυ γερα τους βραχιονες (πχ σε μεγγενη) για να μπορεσεις να λυσεις τα πεταλια.
Τα συγκεκριμενα πεταλια, μην προσπαθησεις να τα λυσεις χρησιμοποιωντας αλλενοκλειδο, γιατι το αλενοκλειδο, δεν μπορει να σφιξει/ξεσφιξει (συγκριτικα) με μεγαλες δυναμεις.
Χρησιμοποιησε ενα καλο και μακρυ πεταλοκλειδο, που δεν του αντιστεκεται τιποτα. Τα συνηθισμενα γερμανικα δεκαπενταρια (κλειδια), ειτε λογω μικρου μηκους, ειτε λογω μεγαλου παχους, συχνα δεν μπορουν να ξεβιδωσουν τα πεταλια.
Οσο για το σταθερο ποτηρι της μεσαιας τριβης, (κι επειδη συνηθως ειναι πολυ σφιγμενο) χρειαζεται ειδικο εργαλειο για να το λυσει.
επειδή δεν λύνεται με τίποτα θα το πάω σε ποδηλατάδικο
αν και έχω την εντύπωση πως πρώτα μήπως πρέπει να ξεσφίξω το παξιμάδι που είναι από μέσα (όχι δεν δοκίμασα με καθαρό αλλεν αλλά με μύτες που πάει σε κατσαβίδι
Τελικά το ποτήρι απλά θα το καθαρίσω πολύ καλά και θα το μονώσω πριν το πάω για βάψιμο με χαρτοταινία αλλά και να βαφή πρόβλημα δεν υπάρχει
Τη αλυσίδα την έκοψα με τροχό και θα πάρω πιθανών άλλη
Να θυμίσουμε επίσης πως το πετάλι του αριστερού βραχίονα (όχι του δίσκοβραχίονα)ξεβιδώνει ανάποδα δηλαδή δεξιόστροφα.
"...αν και έχω την εντύπωση πως πρώτα μήπως πρέπει να ξεσφίξω το παξιμάδι που είναι από μέσα (όχι δεν δοκίμασα με καθαρό αλλεν αλλά με μύτες που πάει σε κατσαβίδι..."
...παξιμαδι απο μεσα. Η ακρη του αξονα του πεταλιου ειναι.
Με μυτες που μπαινουν σε κατσαβιδι;;;!!!!!!
Αστειευεσαι;
Εδω πολλες φορες χρειαζεται να πατησεις επανω σε πεταλοκλειδο μηκους 30 ποντων με ολο σου το βαρος, για να λυσει καποιο "δυσκολο" πεταλι, κι εσυ προσπαθεις με το κατσαβιδι και μυτη αλλεν;;;;;