Επειδή δεν έχω ξανά προσπαθήσει να κάνω ένα ποδήλατο λειτουργικό, είπα να ξεκινήσω με το συγκεκριμένο, μικρό είναι άρα θα το τελειώσω γρήγορα αλλά έπεσα πολύ έξω.
Η ιστορία του ξεκινάει το καλοκαίρι του 1981,στην Θεσσαλονίκη έχουν έρθει πάρα πολλοί Πολωνοί και έχουν κατασκηνώσει τότε λίγο έξω από την πόλη.
Πουλάνε όσο όσο ότι έχουν φέρει μαζί τους, κυρίως είδη camping σκηνές , τραπεζάκια είδη οικιακής χρήσης ,ποδήλατα και πολλά άλλα.
Έτσι με τον πατέρα μου και τον θείο μου πήγαμε να δούμε τις πραμάτειες από την Πολωνία. Μόλις είδαμε το ποδήλατο με είπε ο πατέρας μου να η ευκαιρία να μάθεις να κάνεις χωρίς βοηθητικές.
Στο ποδήλατο αυτό εκτός από μένα έμαθαν και οι φίλοι μου και αργότερα και η ξαδέλφη μου απλά από μπλε άλλαξε χρώμα σε κόκκινο, οπότε τράβηξε πολλά,αλλά ευτυχώς κατέληξε στην αποθήκη του χωριού και παρέμεινε στα χέρια μου.
Με οδηγό ότι διαβάζω στο forum από εσάς και με λίγη εξωτερική βοήθεια από τον πατέρα μου σας το παρουσίαζω.
παρουσίαση ποδηλάτου εδώ
Μ αυτα τα ποδηλατακια μεγαλωσαμε,τι αλματα τι σουζες,με γυριζουν χρονια πισω τετοια ποδηλατακια.
Μπράβο Γιάννη!!
Να το χαίρεσαι και να το καμαρώνεις ...το Βαλεσάκι!
Αν επιτρέπεται, η σέλλα από πού και πόσο?
Ωχ.... άρχισε η αποκάλυψη, και το λέω αυτό καθώς είμαι σίγουρος πως έχεις αρκετά σοβαρά εκθέματα πέραν του όμορφου Πολωνού. Περιμένουμε την συνέχεια....
Και μενα κατι τετοιο μου λεει,κ περιμενω κατι τρανταχτο,ακομα τρανταγμενος ειμαι απο το bsa
Γιώργο ποδήλατα υπάρχουν πολλά , τα 3 χ που λέγατε είναι το θέμα (χρόνος ,χρήμα, χώρος) .Ακόμη και συναισθηματική αξία να μην έχει κάποιο τόσο χρόνο που αχολείσαι μαζί τους θες δεν θες δένεσαι μαζί τους .
Στέλιο καρντάσι υπόσχεση με καινούργιες φώτο του bsa πιο καθαρές γιατί ζητήθηκε και από άλλους μέσα στο forum
Σωτήρη την σέλα την πήρα απο ένα eska σπαστό που πριμένει υπομονετικά την σειρά του, για να την ράψω έσπασα δύο βελόνες ,στράβωσα μία και τρύπησα μια δαχτυλήθρα.
Ελένη δυστυχώς πολλές πληροφοριές δεν έχω είναι σίγουρα ποδήλατα μιας άλλης εποχής (του πρώην ανατολικού μπλοκ)και νομίζω -διορθώστε με- τα πιο γνώστα ποδήλατα της Πολωνίας ,έχουν κυκλοφορήσει αρκετά στην Ελλάδα,βλέπω συχνά ακόμη και τώρα κάποιους να κυκλοφορούν με universal,ένας στο κέντρο της πόλης που διαθέτει καφέ-μπουγάτσα κάθε πρωί του βάζει μια τάβλα και το κάνει τραπεζάκι για τους πελάτες του,ήμαρτον.
Baronia, από την ποδηλατομάνα της Γερμανίας το Bielefeld ,όχι τόσο γνωστό όσο τα Goebel,Goricke,Falke,αλλά εξίσου σοβαρά και γερά ποδήλατα.
Κατασκευάζονταν από την εταιρεία Κarl Heidemann & co,τα πρώτα ποδήλατα τα κατασκεύασε στις αρχές της δεκαετίας του 20',επίσης ασχολήθηκε και με την κατασκευή μοτοσυκλετών.
Το συγκεκριμένο ήταν παρατημένο πάνω απο 40 χρόνια σε αποθήκη με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για ανταλλακτικά σ'ένα goebel,άλλα τελικά αποτέλεσε πειραματόζωο στα χέρια μου ως το πρώτο μου εγχείρημα αναπαλαίωσης διπλοσκέλετου.
παρουσίαση εδω
Δεν ξέρω αν συμφωνώ με τις χρωματικές επιλογές του Baronia, παρ'όλα αυτά, η πολύ δουλειά φαίνεται και μπράβο σου. Η μαύρη μπογιά σου, τι είναι; Ματ ηλεκτροστατική ή κάτι άλλο;
H βαφή έγινε με διπλής σε σπρέυ και μετά βερνίκι
εκπληκτικο εγινε το μπαρονια μπραβο ρε γειτονα γιαννη θα ερθω απο κοντα να το δω και να το απολαυσω σου ευχομαι καλα και πολλα χιλιομετρα..εχω μια περιεργια ομως..τις φωτο μεσα στα ελατα που τις τραβηξες ρε μπαγασα..?
Συγχαρητήρια Γιάννη!
Πολύ καλή δουλειά και συνδυασμός χρώματος που σκοτώνει!
Επέτρεψέ μου,τη μοναδική ένσταση:
Στο head badge έπρεπε να προσθέσεις και τον...σαλίγκαρο!
Σωτήρη καλημέρα ,επειδή μέχρι να τελειώσω το ποδήλατο το σαλιγκαράκι έγινε σαλίγκαρος δεν το έβαλα γιατί θα μου κάλυπτε το head badge.
κάτι που με είχε κάνει εντύπωση όταν έλυσα το τιμόνι απο το πιρούνι ήταν μια σφραγίδα στο λαιμό του που έγραφε Ελλάς μ'ένα περίεργο σχήμα, το οποίο δεν μπόρεσα να αποκρυπτογραφίσω.
Τώρα ή στην συναρμολόγησή του που θα έγινε στην Ελλάδα ή ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του το άλλαξε για κάποιο λόγο ,μετά είπα ωραία θα έχει και κάτι από Ελλάδα.
Πολύ ωραίο....τo έχω ξαναδεί αυτό το πιρούνι και σε άλλη μάρκα ποδήλατο... εννοείται πως από μόνο του είναι συλλεκτικό. Κατά πάσα πιθανότητα επρόκειτο για κάποια ελληνική βιοτεχνία που τα έφτιαχνε και εφοδίαζε ποδηλατάδικα. Υπήρχαν αρκετές τέτοιες μικρές βιοτεχνίες ή ποδηλατάδικα όπου έφτιαχναν διάφορα εξαρτήματα ποδηλάτων, όπως κουδούνια (azar) φυσικά σχάρες αλλά ακόμα και ανταλλακτικά ελατήρια για σέλες.
Μάλιστα πριν λίγο καιρό είχα κουβέντα με ένα φίλο συλλέκτη για αυτό το θέμα, όπου έτυχε και σε αυτόν ένα τέτοιο πιρούνι.
Επειδή αργεί η άνοιξη για να ασχοληθούμε ξανά με το αγαπημένο μας άθλημα (τρίψιμο- γυάλισμα-αστάρωμα-βάψιμο) εκμεταλλευόμενος τις σχετικά καλές μέρες των αργιών, είπα να κάνω μια βόλτα πήρα και την φωτογραφική και αφού το είχα υποσχεθεί το ξαναπαρουσιάζω μ'ένα δεύτερο σετ
μπραβο..ευχομαι να εχει αμετρητα χιλιομετρα ακομα και να το χαιρεσε..κουκλι ειναι..
Με αφορμή την ανάρτηση του φίλου Tsouknemaniak, θα ήθελα να μάθω περισσότερα για αυτά τα ποδήλατα. Πόσο παλιά θεωρείται αυτή η μάρκα; Ανήκει στα κλασικά ποδήλατα;
Έχω μια τέτοια κούρσα, ένας φίλος μου κάνει ανακατασκευή, όταν προχωρήσει θα σας δείξω φωτογραφίες...
Ρε Γιαννη τι καλα ειχα ηρεμησει,αστα ρε παιδακι μου δεν ειναι καιρος να σπαω τον κουμπαρα του μικρου
Απλά θεά....τίποτα άλλο._
Mig 29 ουπς zif 20B ήθελα να πω.Εντάξει δεν είναι απο το Nottingham oύτε απο το Bielefeld είναι απο την πόλη Penza περίπου 400 μίλια νότια ανατολικά της Μόσχας.
ЗИФ σημαίνει Завод имени Фрунзе εργοστάσιο με το όνομα Frunze.O Mikhail Frunze ήταν ήρωας των Μπολσεβίκων και προς τιμήν του πήρε το όνομα του το εργοστάσιο το 1933.
Το εργοστάσιο ZIF ιδρύθηκε αρχικά ως εργοστάσιο πυρομαχικών κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου το 1915.Το πρώτο ποδήλατό του το παρήγαγε 1928.
Επίσης από τα τελαυταία πράγματα που ασχολήθηκε το εργοστάσιο ήταν η παραγωγή ρολογιών .
Το ποδήλατο ήρθε στην κατοχή μου από έναν παλιατζή.Φορούσε μια σέλα primus και ο παλιατζής μου έιπε "πάρτο όπως είναι να με αδειάζει την γωνιά".
Το ποδήλατο ήταν ο λόγος που γράφτηκα στο site για να βρω πληροφορίες.
παρουσίαση εδώ
... συγχαρητήρια ακόμα μια φορά για το αποτέλεσμα!
Δύο ερωτήσεις έχω:
α) τις χαλκομανίες πως τις έφτιαξες, και
β) στο πίσω φτερό, τι γράφει?
Να το χαίρεσαι και καλές βόλτες!
edit: το β) άκυρο.
καρντασι και φιλε τελικα εγινε παρα πολυ ωραιο και το χρωμα του παρα πολυ καλο να το χαιρεσαι και καλες βολτες..
Δυμετρη Ρωσιδα Γιανναρα τι να πω ειναι ολα τα λευτα
Thanks Σώτο, όσον αφορά τις "χαλκομανίες" έγιναν με μπακαλίστικο τρόπο,ζωγράφισα τα σχέδια σε αυτοκόλλητο χαρτί τα έκοψα και τα κόλλησα στους σωλήνες αφού το είχα βάψει πρώτα με χρυσό,μετά έβαψα όλο το ποδήλατο με το τελικό του χρώμα και τέλος αφαίρεσα τα αυτοκόλλητα.Έχουν ατέλειες αλλά στις φώτο δεν είναι ευδιάκριτες.
Αν τα χρειαστείς τα σχέδια με μεγάλη μου χαρά στα στέλνω.
θα πάρουν ακόμα μία αναβολή.
Σ'ευχαριστώ για τη βοήθεια πάντως!
Ρε Γιαννη τετοιες διμετρες Ρωσιδες μας βαζεις και δε μπορουμε να κοιμηθουμε το βραδυ.Τελειο και το χρωμα πολυ σωστη επιλογη για το ΖΙΦ καλες βολτες
καθώς το καλοκαίρι διανύει τις τελευταίες μέρες του σιγά σιγά ας παρουσιάσω τις αναπαλαιώσεις του καλοκαιριού.
Γερμανικό Falke από το Bielefeld,δεν είναι απο τα ποιο γνωστά γερμανικά ποδήλατα και αν θέλουμε να μλήσουμε στην γλώσσα του ποδοσφαίρου δεν ειναι bayern(bismark), ούτε Borussia Dortmund(goebel) είναι σαν να λέμε Schalke
παρουσίαση εδώ
Γειά σου ρε Γιάννη!
Ακόμα μια φορά συγχαρητήρια για τη δουλειά και το μεράκι που βάζεις στα ποδήλατά σου!
Καλές βόλτες με το Γερμανό σου και πάντα υγεία και συνέχεια!
σημ. Η κουδούνα hercules,όλα τα λεφτά!
Μπραβο Γιαννη μεγαλωνει η συλογη σου με ενα ακομη θωρηκτο.....Να εισαι γερος και να το χαιρεσαι μαζι με τον αφανη σου ηρωα τον κυριο Δημητρη.Συνχαρητηρια........
φιλε γιαννη το αποτελεσμα βγηκε πανεμορφο....μπραβο!! ειχα την τυχη να πιασω αυτο το κουδουνι στα χερια μου και ειχα μεγαλη περιεργεια να δω που θα το κανεις τοποθετηση και τι ηχο θα βγαζει και φυσικα ολη η αναπαλαιωση του ποδηλατου και την εικονα του..τωρα ελπιζω πολυ γρηγορα να το δω απο κοντα..συγχαρητηρια για αλλη μια φορα για το αποτελεσμα να εισαι καλλα με παρα πολυ υγεια να το χαιρεσαι και αυτο στην συλογη σου!
...πολυ ιδιαιτερο ποδηλατο ,και με ασυνηθιστα περιφεριακα ,ειδικα το κουδουνι του που λογικα θα πρεπει να λειτουργουσε με το ποδι ,αλλα και το πεταλουδε τιμονι που θυμιζει 26αρι ,μακαρι να βλεπαμε κι αλλα γερμανικα με τα δικα τους αυθεντικα εξαρτηματα ,και οχι με εγγλεζικα που εβαζαν εδω...