Αγαπητοί φίλοι
Επιτρέψτε μας κατ΄αρχήν να συστηθούμε:
Είμαστε μιά μικρή ομάδα (δύο ατόμων) πού λατρεύουμε τα ποδήλατα, πράγμα που σημαίνει ότι εδώ και χρόνια συλλέγουμε παλαιά ποδήλατα τα οποία επισκευάζουμε, συντηρούμε, ανακατασκευάζουμε, αποκαθιστούμε με πάρα πάρα πολύ αγάπη. Ξοδεύοντας τόσο χρήμα, όσο και (περισσότερο) χρόνο, έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μία συλλογή απο τριάντα αξιόλογα, όπως πιστεύουμε, ποδήλατα.
Aυτή τη συλλογή θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας καθώς και τις εμπειρίες μας απο αυτήν την υπέροχη ενασχόληση την οποία σημειωτέον την κάνουμε ερασιτεχνικά ως hobby.
Φωτογραφίες της συλλογής βρίσκονται εδώ: zorzilia (φίλοι κλασικού ποδηλάτου)
- OLYMPIC de luxe εισαγωγής των εν Πειραιεί αδελφών Κασσιμάτη κατασκευασμένο στο Bielfeld της Γερμανίας το 1960, απο την εταιρεία Goebel.
- Peugeot P-10 LS του 1985 Επανερχόμαστε για την παρουσίαση ενός ακόμη ποδηλάτου της συλλογής μας. Αυτή τη φορά και για χάρη του πλουραλισμού το ποδήλατο είναι ενα "κουρσάκι", (η άλλη μεγάλη μας αγάπη εκτός απο τα "διπλοσκέλετα").
Ευρέθη σκουριασμένο, σε άθλια κατάσταση αλλά δυστυχώς εχουν χαθεί οι φωτογραφίες της αρχικής του εικόνας. Τα περισσότερα εξαρτήματα του είναι αυθεντικά, εκτός απο τον εμπρόσθιο και οπίσθιο εκτροχιαστήρα που ο μεν πρώτος δεν υπήρχε ο δε δεύτερος ήταν σπασμένος (Simplex). Επίσης αλλάχθηκε η επτατάχυτη κασέτα. - GORICKE του 1959 Όταν ο θείος είδε το ποδήλατο των παιδικών του χρόνων αποκατεστημένο, δάκρυσε.
Ήταν το ποδήλατο που χρησιμοποιούσε κάνοντας καθημερινά τη διαδρομή Γυρτώνη-Λάρισα (15 χλμ παρακαλώ) εκεί πίσω στα χρόνια του '60. Για χρόνια είχε μείνει παρατημένο σε μια αποθήκη επιχρωματισμένο με μαύρη στρατιωτική μπογιά πάνω από το αρχικό θαλασσί του χρώμα. - RALEIGH CHOPPER του 1973 Η χαρά του παιδιού.
Ένα ποδήλατο με απαίσια γεωμετρία, ιδιαιτέρως βαρύ, με φαρδιά λάστιχα που το κάνουν σχεδόν να μην τσουλάει στο δρόμο. Κατηγορήθηκε ακόμα και ως επικίνδυνο προκαλώντας πολλά ατυχήματα ειδικότερα το πιο κοντό και οπισθοβαρές ΜΚ1 (πεταλιά και σούζα), προκάτοχος του ΜΚ2 που σήμερα παρουσιάζουμε. Και όμως, το ποδήλατο αυτό, κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία του ποδηλάτου θεωρούμενο σαν ένα από τα πιο cult αντικείμενα του χώρου, με φανατικούς φίλους και συλλόγους ακόμη και σήμερα ανά τον κόσμο. - TEAM RALEIGH του 1980
Μία λάιτ εκδοχή ενός θρυλικού ποδηλάτου.
Το ποδήλατο που έγραψε ιστορία στους Εγγλέζικους -και όχι μόνο- δρόμους αφού εκεί στά χρόνια του ΄80 ήταν το ποδήλατο της αγωνιστικής ομάδας της Raleigh. - SCHWEIZER του 1944
Πρόκειται για το ποδήλατο του Ελβετικού στρατού.
Μεταξύ του 1905 και του 1988, κατασκευάστηκαν 68.000 κομμάτια.
Είναι στην ουσία ένα cruiser που χαρακτηρίζεται από στιβαρή και εξαιρετικής ποιότητας κατασκευή. Ένα συνώνυμο μακροζωίας και διαχρονικής κομψότητας σε μια εποχή που χάνει τις αξίες της. - VIKING του 1960
Ένα ποδήλατο κατασκευασμένο από τη θρυλική Εγγλέζικη εταιρεία Viking που ιδρύθηκε το 1908 από τον A.V. Davies στο Wolverhampton και ειδικευόταν από την έναρξη του κύκλου εργασιών της στα lightweights. - MOTOBECANE του 1979
Ένα γυναικείο ποδήλατο πόλης της εταιρείας Motobecane, Γαλλικής προελεύσεως που κατασκευάστηκε το έτος 1979. Η Motobecane, κατασκεύαζε μέχρι το έτος 1981 μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα, ποδήλατα και άλλλα μικρά οχήματα. Τα ποδήλατά της θεωρούντο τα δεύτερα πιο ξακουστά μετά τα Peugeot της Γαλλικής βιομηχανίας. - BISMARCK του 1960
Ένα ποδήλατο κατασκευασμένο από την εταιρεία "Fafrradwerke Bismarck GmbH" που ιδρύθηκε το έτος 1896. Το όνομα της επιχείρησης αποφασίστηκε, μετά και από την άμεση συγκατάθεση του πρώην καγκελάριου Otto von Bismarck, προκειμένου να συνδεθούν συνειρμικά τα παραγόμενα προϊόντα με τις έννοιες της διαχρονικότητας της αρίστης ποιότητας και της αντοχής. - MERCIER του 1980
Μια εταιρεία που άφησε εποχή στην Ελλάδα, όταν στη δεκαετία του '80 κάθε νέος ονειρευόταν να αποκτήσει ένα τέτοιο ποδήλατο. - Raleigh του 1980
Ένα γυναικείο ποδήλατο πόλης κατασκευασμένο από την εταιρεία Raleigh στο Nottingham. - Raleigh Sports του 1979
Ένα ποδήλατο πόλης κατασκευασμένο από την εταιρεία Raleigh στο Nottingham. - Cinelli Super Corsa του 1980
Οι σπουδαίοι, ατσάλινοι Ιταλικοί σκελετοί αποτελούν το μέτρο σύγκρισης με το οποίο κρίνονται όλοι οι άλλοι. Αναντίρρητα, ο Super Corsa σκελετός είναι ο πιο δοκιμασμένος, αποδεδειγμένος και αξιοζήλευτος από όλους. - Colnago του 1990
Ένα ποδήλατο της Ιταλικής εταιρείας θρύλου της παγκόσμιας ποδηλασίας. Ιδρύθηκε το 1954 από τον Ernesto Colnago κοντά στο Μιλάνο (στο Cambiago) με κύριο σκοπό την κατασκευή υψηλής ποιότητας αγωνιστικών ποδηλάτων. - Raleigh - DTT του 1971
Από πολλούς θεωρείται το καλύτερο διπλοσκέλετο ποδήλατο μια και συνδυάζει την υψηλή ποιότητα κατασκευής με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. - Bianchi του 1994
Ένα ποδήλατο της παλαιότερης εν ενεργεία εταιρείας κατασκευής ποδηλάτων. Ιδρύθηκε το 1885 από τον Edoardo Bianchi στο Μιλάνο. - Colnago Super pantografata του 1971/72
Άλλο ένα ποδήλατο της Ιταλικής εταιρείας θρύλου της παγκόσμιας ποδηλασίας. - Gios Torino Super Record του 1979.
Το "μπλε ποδήλατο". - Colnago Mexico του 1986
- Hercules του 1963
- Battaglin του 1988 - cromovelato.
- De Rosa Neuron του 1997 - ferrari red.
οl>
Φωτογραφίες της συλλογής βρίσκονται εδώ: zorzilia (φίλοι κλασικού ποδηλάτου)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Μπράβο παιδιά, πολύ καλη η δουλειά και
εξαιρετική η επιλογή του χρώμματος :)
Πανεμορφο!!!
Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια
Ευχαριστούμε, λίγη υπομονή έπονται και άλλα!!!
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον…. πολύ καλή δουλειά μπράβο σας.
μπραβο βρε παιδια παρα πολυ καλη δουλεια κανατε,θα περιμενουμε και τα υπολοιπα
Οχι τίποτ'άλλο,είχα πει να πέσω νωρίς απόψε για ύπνο...
Θα πέσω με τα μούτρα να τελειώσω το bismarck,μέχρι και στην κοπή της πίττας θα φέρω δουλειά.
ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ!!!
...ανημερα κοπη, να μας φερεις τιποτα παλια χρωμια, και να μας βαλεις να τριβουμε με συρμα κατσαρολας, κι αλουμινοχαρτα απο τις πιττες....
@ zorzilia, συγχαρητηρια. Συνεχιστε να "ανεβαζετε" τη δουλεια σας.
Περιμενει πολυς κοσμος...
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΚΟΥΡΣΑΚΙ! ΕΧΩ ΕΝΑ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΙΣΩΣ ΧΡΕΙΑΣΤΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΠΟΛΛΑ και ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για τη πολυ καλη δουλεια σας και το ακομη καλυτερο αποτελεσμα!!!! Αξιεπαινη προσπαθεια!!!
Και βεβαια, ευχομαι να συνεχισετε το πανεμορφο αυτο hobby σας...!
Συγχαρητήρια παιδιά .. πολύ προσεγμένη δουλειά, σαν να βγήκαν μόλις από το εργοστάσιο, δυστυχώς η γενιά μου(’80) δεν πρόλαβε να δει καινούρια ποδήλατα αυτών των εποχών, νομίζω ότι αν δεν ήταν ακριβώς όπως τα φτιάχνετε σίγουρα δεν απέχουν και πολύ απο την αρχική τους μορφή..
Ειδικά βάζοντας τα στο ράφι που έχετε(να φανταστώ ότι είναι ένας χώρος που έχετε όλα τα ποδήλατα, και θα άξιζε μια πανοραμική φωτο ..)μοιάζουν σαν μινιατούρες, σαν ψεύτικα..
Ευχαριστούμε, στη διαθεσή σου για βοήθεια.
Ευχαριστούμε πολύ. Το ράφι χωράει δυστυχώς ένα μόνο ποδήλατο τη φορά για τις ανάγκες της φωτογράφησης και τα ποδήλατα πίστεψέ μας είναι σε κλίμακα 1:1. Τώρα όσον αφορά την τελική τους μορφή, εμείς προσπαθούμε να τα αποκαθιστούμε στην αρχική τους μορφή με όση περισσότερη ακρίβεια γίνεται.
GORICKE του 1959
Τι κούκλα είναι αυτή αδερφε....
Γι' αυτό γουστάρω να βάφονται ξανά
τα παλιά ποδήλατα. Έτοιμο να γράψει
ξανά ιστορία :)
Πριν ένα χρόνο περίπου είχα ακούσει οτι σε κάποια εκδήλωση στη Λάρισα είχαν εκτεθεί παλιά ποδήλατα.. Οταν γεννήθηκε η σκέψη δημιουργίας των "φίλων κλασικού ποδηλάτου", σκέφτηκα να έρθουμε σε επαφή με τους κατόχους εκείνων των ποδηλάτων, αλλά δεν τους βρήκα...
Μήπως τα ποδήλατα εκείνα ήταν τα δικά σας, και εσάς ήταν που ψάχναμε;; Αν οχι, μήπως γνωρίζετε κάποια πληροφορία;;
Νταξ....
ούτε τη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής δεν ήταν έτσι.
σούπερ είναι παιδιά
...το κέντημα της 100χρονης singer είμαι σύγουρος ότι τον άκουγε
η προγιαγιά από κει πάνω(δεν θέλω να μπω στο κόπο να τη ρωτήσω βέβαια ).
Ένα θα σας πω: you ride us crazy!
Με πήγατε πολύ πίσω στον χρόνο!
Πολύ καλή δουλεία μπράβο, με πήγατε πολύ πίσω στο χρόνο, το είχα σε κόκκινο μικρός.
θα προτιμούσα το δικό του φανάρι μπροστά (αλλά είναι προσωπική άποψη).
συγχαρητήρια.
επιπροσθέτως:
αυτό το σερβάν(αν το αποκαλώ σωστά) πρέπει να θεωρηθεί το πιο
ακριβοπατημένο στην Ιστορία του ποδηλάτου!(διότι έπεται και συνέχεια όπως
έχετε υποσχεθεί).
theglassicon,
νταξ,νταξ, αλλά το φλουρ, φλουρ έτσι?
πάντα τέτοια!
καλα μιλαμε εχω λιωσει ....
θυμαμαι την πρωτη φορα που > το easy rider
ακριβως απο την επομενη ημερα ,πιτσιρικαδες και οχι μονο ...
ειχαν σε κλοιο πολιορκιας τα γειτονικα σιδεραδικα ,ψαχνοντας για σιδεροσωληνες, ελατηρια ,λαμες ,λαμακια ,παπαρακια ....στελνοντας αδιαβαστα τα τοτε σιδερομαστορια ,που αδυνατουσαν να αντιληφθουν το επος του καπτεν αμερικα ,μεταφρασμενο σε γνησια γυφτομπαροκ καλτ εσαν !!
Εσκαγε μουρη η πηρουνα απο την γωνια στριβωντας ,και ο σκελετος ηταν ακομη ενα τετραγωνο πισω ...τι να λεμε τωρα ,αυτα ηταν μεγαλεια .. Μιλγουοκι-Τζιτζιφιες σε κοουστ 2 κοουστ ,ανατολικα της Εδεμ-Φλοισβο
Σκηνες απειρου καλους ...μεχρι και στρογυλο τιμονι απο φολσβαγγεν επανω σε εσκα? που να θυμαμαι τωρα ,με 3 μετρα πηρουνι και τρανζιστορακι κρεμασμενο να παιζει στο φουλ ..(εκεινα τα περιεργα τζαπονια με το καφε δερμα) ..το ομπλαντι ο αμπλαντα ,γελοου ριβερ ...μεχρι και καζαντιδη ..
Το σηριαλ ηταν για ολο τον πλανητη σαν την χρυση χηνα ,,,και αρχισαν τα τσοπερικα καθε ειδους ..
απο Φαντικ καβαλερο 50 κυβικα τσοπερ .πολυθρονες τσοπερ ,παντελονια με καμπανες τσοπερ ,3κυκλα παλιαντζηδων τσοπερ ,νες καφεδες με καλαμακια τσοπερ,και γενικα οτι μπορουσε να παιξει σαν τσοπερια ...
σιγα μην εμενε τα καυμενο τα ραλευακι στην απεξω
ολα τα λεφτα αυτα τα πηδαλια ...σαν κρις-κραφτ εδαφους εδαφους
γμτ τι μας θυμισες ρε φιλε ...να εισαι καλα
http://www.youtube.com/watch?v=DNjzzDNIJWw
οσο για την παρουσιαση ,ανακατασκευη ,κειμενο κλπ ....του ραλευ
δεν υπαρχουν λογια ..σεβασμος
εαν το αγαπας αυτο που κανεις !!! το κανεις
http://www.youtube.com/watch?v=HhMhJ9BjAP4
http://www.youtube.com/watch?v=qLkmbLoaORU
Μπράβο σας παιδιά κάνατε πολύ όμορφη δουλειά, μπράβο …όντως αυτό το ποδήλατο μπορεί να είναι άβολο να κάνει σούζα με το παραμικρό, να είναι βαρύ… αλλά μιλάμε για έναν θρύλο της ποδηλασίας, ένα από τα ποιο συλλεκτικά αντικείμενα ανεξαρτήτου κατηγορίας …
.
.
.
Φαίνετε ότι είμαι raleάκιας ? καμιά φορά προσπαθώ να το κρύψω αλλά … ο έρωτας και ο βήχας , δύσκολα κρύβονται.
Να' σαι καλά κι εσύ που με τόσο αυθορμητισμό και γλαφυρότητα περιέγραψες όσα είχαμε ζήσει τότε και όσα σκεφτόμασταν όταν τρίβαμε το σκουριασμένο τσοπεράκι!
Το υπέροχο κείμενό σου θα ήταν μια τέλεια εισαγωγή στην παρουσίασή μας!
Σε ευχαριστούμε!
Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Το chopper σε περιμένει για βόλτα...
Είμαστε έτοιμοι να "επιτεθούμε" με νέο raleigh απ' αυτά όμως που δεν πολυσυμπαθείς (κουρσάκι). Άραγε θα συγκινηθεί ο raleiάκιας μέσα σου?
Το είπαμε κι εμείς, κάναμε και μερικές κιτς παρεμβολές... αλλά και το original φαναράκι (όχι το sankyo που έβαζε ο Κάτσαρης στην Ελλάδα) δεν ήταν δα και τόσο σικ.
Ευχαριστούμε για τα σχόλια.
Πρεπει ο Ζορζ και η Λια
να συλληφθουν ΑΠΑΞ
για προσβολή δημοσίας αιδούς!!!
Ειμαστε και μικρα παιδια!!!
Τι κανει το ΡΤΣ???!!!
Zorzilia….. ως γνωστόν στις αναπαλαίωσης όπως και στην αρχαιολογία υπάρχουν διαφορετικές σχολές, αν καθόμασταν να ακούσουμε μια συζήτηση ανάμεσα σε αρχαιολόγους με θέμα την συντήρηση ή την ανοικοδόμηση ενός ναού μάλλον θα χάναμε την μπάλα γιατί θα ακούγαμε αρκετές διαφορετικές απόψεις… κάπως έτσι είναι και το χόμπι μας. Βλέποντας την δουλειά σας, και ανεξάρτητα σε πια σχολή ανήκεις, αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητήσει όμως κανένας και με τίποτα, είναι πως στην σχολή σας παίρνετε master…. Μπράβο σας για άλλη μια φορά… άψογοι.
.
.
.
raleigh να γράφει και ας είναι και πατίνι …..
δεν εχω λογια να πω
Μετά και τη τρίτη(tsouknemanik,veloeska)παρουσίαση στρατιωτικού ποδηλάτου,
δεν μου μένει παρά:
μετά το από 25ετίας φύλλο πορείας να ζητήσω επανακατάταξη στην αεροπορία
να κάνω πτώσεις από noratlas με καρφωμένο στη πλάτη μου paratrooper δίκην αλεξιπτώτου.
να σκάω μύτη με στολή παραλλαγής και αντισφηξιογόνα μάσκα δανεισμένη απ τον veloeska.
και τέλος, κατατρώγοντας οι τύψεις το μυαλό μου να κόβω φλέβες με multiσουγιά victorynox.
Eίμαι παγερά αδιάφορος ως προς κάθε μορφής στρατιωτικό , αλλά η Αγία Τριάδα(tsouknemanik,veloeska,zorzilia) κατάφερε να με ...προσυλιτίσει!