Καλημέρα παιδιά
Έχω το Specialized Sirrus και τις τελευταίες μέρες το ποδήλατο με κούραζε περισσότερο και ψάχνοντας ανακάλυψα ότι η πίσω ρόδα, καθώς περιστρεφόταν, έβρισκε στο τακάκι του φρένου.
Σήμερα πρωί πρωί που το πήγα για ακτινολόγηση ο ποδηλατάς μου είπε ότι δεν φτιάχνεται γιατί οι τρύπες που μπαίνουν τα ακτινοκέφαλα έχουν ρωγμές και μια από αυτές έχει ανοίξει αρκετά.
Χρειάζομαι λοιπόν νέο πίσω τροχό (ανάλογα με την τιμή ίσως πάρω σετ τροχών)
και στο μαγαζί είχε κάτι τροχούς με στεφάνια TX19 και κέντρο shimano με 45€.
Προτιμώ όμως να πάρω κάτι πιο καλό.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
- Βάρος 125 κιλά
- Το ποδήλατο χρησιμοποιείται για να πηγαινοέρχομαι στη δουλειά (17km απόσταση πήγαινε-έλα) μόνο άσφαλτο χωρίς ανέβα-κατέβα σε πεζοδρόμια. Pure αθηναϊκή άσφαλτος με όλες τις ρωγμές και τις λακκούβες της.
ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ
- Κατά κύριο λόγο ψάχνω τροχό που να αντέχει το βάρος μου και να έχει καλή ποιότητα κύλισης. Το βάρος του τροχού είναι δευτερεύουσας σημασίας.
- Αν γίνεται κάτω από 100€ για τον τροχό ή 150€ για το σετ.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
- Αν βάλω μόνο πίσω θα δω καλύτερη κύλιση του ποδηλάτου ή ο μπροστά θα το "κόβει";
- Σε ξένα φόρουμ, σε παρόμοιες περιπτώσεις, πρότειναν τροχούς που ξεκίναγαν από 700$. Μόνο τόσο ακριβοί τροχοί αντέχουν;
Έχω δει αρκετούς τροχούς στο internet αλλά δε μπορώ να καταλάβω ποιοι είναι καλοί και ποιοι όχι.
Επίσης έχω διαβάσει απόψεις από το παρόν φόρουμ και έχω βάλει στους σελιδοδείκτες μου ένα του colompus
http://www.podilates.gr/node/37254?page=1#comment-280108
που προτείνεται πλέξιμο τροχών.
Πριν πάω όμως σε πλέξιμο και εξειδικευμένες λύσεις θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχει λύση από τους έτοιμους τροχούς του εμπορίου.
Aρχικά, τα στεχάνια ΤΧ19 δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο.
Επίσης νομίζω η καλύτερη (και οικονομικά) λύση είναι να επιλέξεις custom τροχό αφού ξέροντας τι θέλεις (αυξημένη αντοχή στο στεφάνι), μπορείς να διαλέξεις τα κατάλληλα εξαρτήματα.
Μιά καλή επιλογή είναι αυτός ο τροχός:
http://www.rosebikes.com/article/atb-rear-wheel-28700-c-xtreme-sari-t-19...
Το στεφάνι έχει διπλά πριτσίνια και καλές κριτικές. Οι ακτίνες είναι DT και το κέντρο Deore LX. Mε €67 έρχεται στην πόρτα σου, αλλά θέλει κανένα εικοσαήμερο καθώς δεν είναι ετοιμοπαράδοτο.
Ετοιμοπαράδοτο είναι σκέτο το στεφάνι και οι ακτίνες, αλλά θα χρειαστεί να το πλέξεις εδώ (ίσως τότε να κρατήσεις το δικό σου κέντρο)...
http://www.rosebikes.com/article/xtreme-sari-t-19-r-28-atb-rim/aid:46903
Αν πάλι θέλεις να "τα χώσεις" περισσότερο, παίρνεις αυτό που είναι αποδεδειγμένα αύθραυστο (υπό Κ.Σ.)
http://www.rosebikes.com/article/mavic-28-a-719-atb-rim/aid:470577
Και εδώ μπορείς να το ζητήσεις πλεγμένο σε όποιο κέντρο θέλεις, ή σκέτο γιά να το πλέξεις εδώ.
Τέλος, αν έχεις όρεξη να τρέξεις στα εδώ ποδηλατάδικα, πιθανότατα θα βρείς ανάλογα στεφάνια. Από τιμές, δεν ξέρω δεν απαντώ :)
Συγκεκριμένα στις ερωτήσεις σου:
1)μόνο με τον πίσω καινούργιο, θα δεις καλύτερη κύλιση.Ίσως το 70% σε σχέση με ζευγάρι καινούργιων.
2) Δεν χρειάζεται να φτάσεις το εφτακοσάρι γιά να δεις βελτίωση και αντοχή.
3) Ο Κολούμπους είναι σίγουρο άλογο ...
ΕΔΙΤ: Δεν είχα δει αυτό http://www.rosebikes.com/article/atb-rear-wheel-28700-c-mavic-a-319shima...
Νομίζω πως είναι ο καλύτερος συνδυασμός. Και πάλι ισχύει το εικοσαήμερο της αναμονής.
συμπληρωνοντας.
Η ευκολη λυση και πιο φτηνη ειναι (εαν τα κεντρα σου ειναι ΟΚ) να πλεξεις απο την αρχη χρησιμοποιωντας τα κεντρα σου και βαζοντας καινουργια στεφανια και ακτινες (δεν σου λεω τις ιδιες ακτινες με την λογικη αφου θα πλεξεις να βαλεις κατι καλο). Βαζοντας κατι καλο το κοστος θα ειναι περιπου 50-60 ευρω για μπρος πισω.
Απο εκει και περα εαν πλεξεις απο την αρχη (και με κεντρα) οι λυσεις ειναι παρα πολλες. Εξαρτωνται και απο τα λαστιχα που θες να εχεις (εαν θες λεπτα μεχρι 28αρια μπορεις να πας και αλλου)
Οπως προαναφερηκε,η καλύτερη λύση είναι το πλέξιμο με καινούρια στεφάνια και ακτίνες, απο ακτίνες νομίζω το πιό φθηνό κατάστημα είναι το rose με μεταφορικά
σε ακτίνες μαλλον τις dt swiss alpine III για σιγουριά, απο στεφάνια μάλλον καλύτερα κάποιο με 36 πίσω και οπωσδήποτε με ενύσχιση στις τρύπες (eyeletted) και θα είσαι οκ.
Τα κέντρα δεν πρόκειται να τα κρατήσω αφού είναι αυτά που βάζει η specialized. Λογικά θα είναι φτηνά και μέτριας ποιότητας αφού μιλάμε για το εισαγωγικό της μοντέλο.
Λάστιχα τώρα έχω 700χ32 και στην πρώτη αλλαγή θα πάω σε 700χ28.
Αυτό που έδειξε ο strouf
http://www.rosebikes.com/article/atb-rear-wheel-28700-c-mavic-a-319shima...
φαίνεται καλή περίπτωση γιατί έχει καλό και γερό στεφάνι, αξιόπιστο κέντρο και καλής ποιότητας ακτίνες.
Το πλέξιμο δεν το έχω αποκλείσει αλλά προσπαθώ να το αποφύγω.
Αν θυμάμαι καλά από ότι έχω διαβάσει, 2 είναι οι καλοί μάστορες στο πλέξιμο.
Ο Τσιπίδης με τα περίεργα ωράρια και ο Λουκάς που μου πέφτει πολύ μακριά.
Δεν είναι ο Τσιπίδης με τα περίεργα ωράρια που έχεις στο μυαλό σου.
Μάλλον τον Αλτιπαρμάκη θες να πεις.
Καλοί στο πλέξιμο υπάρχουν και άλλοι και δεν είναι επαγγελματίες και είναι και εδώ μέσα.
Εαν εχεις αποφασισει να αλλαξεις και τα κεντρα τοτε απλως θα ελεγα να πας σε κατι με κλειστα ρουλεμαν (για την χρηση που θες να κανεις) και να φυγεις απο το κλασικο συστημα κωνων. Βεβαια αυτο ειναι δικη μου γνωμη και σιγουρα υπαρχουν και οι αντιθετοι σε αυτο που υποστηριζουν το κλασικο (ειναι ωσπου να δοκιμασουν και αυτοι κατι με κλειστα ρουλεμαν![](/sites/default/files/smileys/laugh.gif)
).
Το γιατι πρεπει να το παραγγειλεις απ'εξω παντως δεν μπορω να το καταλαβω.
ειναι καλος τροχός σίγουρα,
εγώ προσωπικά θα έβαζα καλὐτερες ακτίνες, καθώς πρόσφατα παθών στον μπροστινό τροχό και με 67 κιλά βάρος αλλα μάλλον αιτία ηταν το κακό πλέξιμο και οι άνισες τάσεις και όχι οι ίδιες οι ακτίνες.
δεν έχω προσωπική εμπειρία απο ανάλογους τροχούς ούτε εμπειρία απο πλέξιμο (πρόσφατα ἐπλεξα τον πρώτο μου τροχό) αλλά απο ότι διαβάζω σε ιστοσελίδες επαγγελματιών "τροχοποιών" (δεν ξέρω αν είναι η σωστή λέξη), για παράδειγμα εδώ θα βρείς αρκετές πληροφορίες http://dcrwheels.co.uk/, προτείνουν κάποια ανθεκτικά στεφάνια και ακτίνες για αναβάτες πάνω απο 120kg.
Είναι λογικό να υπάρχουν άτομα από εδώ μέσα που να κάνουν άψογη δουλειά στο πλέξιμο τροχών αλλά δεν ξέρω κανέναν.
Μα δεν ζήτησα απέξω.
Ο strouf έκανε κάποιες πολύ καλές προτάσεις από rose και ίσως κάποιος άλλος να προτείνει κάτι από Ελλάδα.
γενικα μιλαω οχι μονο για εσενα. Επειδη το ψαχναμε το θεμα των τροχων πριν λιγο καιρο μαζι με αλλα δυο παιδια απο εδω μεσα δεν νομιζω οτι αξιζει συμφερει για καποιον ιδιωτη-ερασιτεχνη να παρει τροχο απ'εξω εκτος εαν μιλα για κατι πολυ συγκεκριμενο (πχ. θελω τον campagnolo τον bora με g3 πλεξη κτλ κτλ).
Mιά διευκρίνηση: Έχω στο παρελθόν απογοητευτεί από την εξυπηρέτηση και τις τιμές ανταλλακτικών και στράφηκα στην διαδικτυακή αγορά.
Πλέον δεν γνωρίζω τι υπάρχει στα τοπικά καταστήματα και σε τι τιμές. Ίσως (και το εύχομαι) τα πράγματα να είναι πολύ καλύτερα. Όμως εγώ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ και προτείνω απλά αυτό που εγώ προτιμώ. Δεν διεκδικώ το αλάθητο, παρά εκφράζω μιά άποψη.
Και πολύ καλά έκανες.
Πήρα μια ιδέα τι παίζει από τροχούς και κάποιες ενδεικτικές τιμές.
Ολοι την γνωμη μας λεμε. Δεν τιθεται θεμα. Απλως πραγματικα δεν το καταλαβαινω αφου πια υπαρχουν λυσεις που μπορει να ειναι και καλυτερες απο τα δικτυακα μαγαζια (δεν μιλαω μονο σε επιπεδο τιμης, δεν ειναι το μοναδικο που παιζει ρολο). Και εννοειται φυσικα οχι σε ολα τα πραγματα. Απο την αλλη ειναι και τι προτιμα ο καθενας. Ας πουμε εγραψα παραπανω οτι δεν θα σκεφτομουν κατι σε αυτο το επιπεδο χωρις κλειστα ρουλεμαν. Με την δικη μου λογικη η προταση του strouf δεν με τρελαινει (βλεπω απλως ενα μετριο τροχο). Αυτο δεν σημαινει οτι εχω εγω το αλαθητο. Μπορει καλιστα να ειμαι και εγω λαθος.
Απλως λεμε την γνωμη μας και προσπαθουμε να την αιτιολογησουμε.
υ.γ.εννοειται οτι δεν ειμαι επιθετικος (κατι που δεν φαινεται στα γραπτα) και ουτε αποριπτω ετσι απλα την αλλη αποψη.
Τα κεντρα της Specialized (και συγκεκριμενα αυτα που φοραει το Sirrus) δεν ειναι τιποτε το ιδιαιτερο (φασον ταϊβανοκινεζικα ειναι), το ιδιο και τα στεφανια και οι ακτινες. Χωρις να ειναι κακα, ειναι πολυ μετριας ποιοτητας.
Το κυριωτερο προβλημα τους ομως δεν ειναι αυτο, αλλα το πλεξιμο τους.
Πριν καμποσο καιρο, συναντησα ακριβως το ιδιο προβλημα με το δικο σου (ξεριζωμενες ακτινες/ραγισμενες ακτινοτρυπες στη ζαντα) σε πισω τροχο Sirrus, οπου ο αναβατης του ειναι αρκετα ελαφρυτερος απο 125 κιλα.
Πραγμα που σημαινει οτι το μεγαλο βαρος απο μονο του δεν ειναι ο κυριος υπευθυνος για το ραγισμα της ζαντας. Σιγουρα επιδρα και το μεγαλο βαρος, αλλα δεν ειναι στη συγκεκριμενη περιπτωση ο αποφασιστικος παραγοντας.
Απλως το μεγαλο βαρος επιδεινωνει κι επιταχυνει την εμφανιση ενος προβληματος, το οποιο θα εμφανιστει αργα η γρηγορα.
Ο κυριος υπαιτιος για το προβλημα σου ειναι η κακη ακτινολογηση, με αλλα λογια οι λαθος τασεις των ακτινων:
Ειτε μεγαλυτερες απο τις πρεπουσες, ειτε μικροτερες.
Και συγκεκριμενα οι ακτινες που "ξεριζωθηκαν"/ραγισαν τις ακτινοτρυπες στη ζαντα, ειχαν ταση πολυ μεγαλυτερη απο την δεουσα. Το αποτελεσμα ειναι η κοπωση του αλουμινιου της ζαντας, και το ακολουθο ραγισμα/σπασιμο του.
Στο ψητο:
Αν σε ενδιαφερει πρωτιστως η αντοχη (και η καθημερινη χρηση του ποδηλατου) θα πρεπει να αποφυγεις τις boutique πανακριβες λυσεις σετ ετοιμων τροχων.
Οι τροχοι αυτοι προοριζονται για εντελως διαφορετικη χρηση, οπου προεχει η ταχυτητα, το μικρο βαρος και η μειωμενη αεροδυναμικη αντισταση. Η αντοχη σε αυτους τους τροχους, ερχεται σε δευτερη (για να μην πω τριτη) μοιρα, κι επιπλεον τα περισσοτερα σετ τετοιων τροχων, εχουν και αυστηρο οριο βαρους αναβατη.
Παντως, κι επειδη το Sirrus ειναι ποδηλατο fitness κι ειναι κατασκευασμενο απο αλουμινιο, εχει πισω ανοιγμα ψαλιδιων 130 χλστ, πραγμα που σημαινει οτι αποκλειονται τα κεντρα τυπου trekking τα οποια εχουν πλατος 135 χλστ.
Το sirrus δεχεται πισω κεντρα τυπου κουρσας, δηλ. 130 χλστ.
Που με τη σειρα του σημαινει οτι δεν μπορουν να τοποθετηθουν οι ετοιμοι τροχοι που προταθηκαν οι οποιοιν ειναι τυπου trekking.
Λιγο-πολυ το ιδιο ισχυει και με τα στεφανια (ζαντες). Το Sirrus φοραει λεπτα κουρσαδικα στεφανια, και ναι μεν μπορουν να πλεχτουν στεφανια trekking σε κουρσαδικα κεντρα, αλλα ετσι καπου χαλαει ο χαρακτηρας του ποδηλατου.
Επισης, σε καμμια περιπτωση δεν θα σου συνιστουσα να περασεις απο 32αρια λαστιχα σε 28αρια: Τα 28αρια δεν αντεχουν μεγαλα βαρη και καταπονησεις, και σε τετοια περιπτωση παραδιδουν το πνευμα πολυ γρηγορα, ενω παραλληλα (λογω μειωμενου ογκου ελαστικου) δεν μπορουν να προσφερουν προστασια στη ζαντα απο κτυπηματα, λακουβες κλπ.
Σε καθε περιπτωση παντως, θα πρεπει ο τροχος να εχει 36 ακτινες.
Οποτε κοιτας ειτε να πλεξεις 36ακτινο τροχο, ειτε ο ετοιμος τροχος που θα αγορασεις να εχει 36 ακτινες.
Ξεκιναμε απο τα κεντρα: Καποιο επωνυμο κεντρο συμβατικο (κωνοι-μπιλλιες) το οποιο να εχει ανταλλακτικα και να ειναι επισκευασιμο, οπως πχ καποιο απο τα γνωστα μεσαιας κατηγοριας κεντρα της Shimano:
http://www.rosebikes.com/article/shimano-tiagra-fh-4600-rear-wheel-hub/a...
http://www.rosebikes.com/article/shimano-105-fh-5800-rear-hub/aid:730406
η ακομη και καποιο με σφραγιστα ρουλεμαν, το οποιο ομως να ειναι αποδεδειγμενης αξιοπιστιας, και να εχει ανταλλακτικα (ρουλεμαν και freehub/ελευθερο).
Κι εκτος απο αξιοπιστια, ενα αλλο χαρακτηριστικο των κεντρων το οποιο πολυ συχνα παραβλεπεται, ειναι το ποσο "πιαταρισμα"/ομπρελιασμα του τροχου απαιτειται, προκειμενου να πλεχτει ο τροχος με αυτο το κεντρο.
Κι εδω ειναι ενα σημειο που υπερτερουν τα κεντρα της Shimano σε σχεση με τα κεντρα της Campagnolo: Tα κεντρα της Shimano, "πλεκουν" τροχο λιγοτερο πιαταρισμενο απο οτι τα κεντρα της Campa. (Λιγοτερο πιαταρισμα = μεγαλυτερη πλευρικη αντοχη του τροχου-και οχι μονο). Αυτο εξηγει και το γεγονως οτι δεν χρησιμοποιουνται τα κεντρα της Campa σε τουριστικα ποδηλατα, ειδικα αυτα που προοριζονται για "αγριες καταστασεις".
Αυτος ειναι κι ο λογος που τα βαζω πρωτα στη λιστα. Γνωστη αποδεδειγμενη αξιοπιστια τροχων. Χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν υπαρχουν κι αλλα εξ'ισου καλα, λιγοτερο γνωστα ομως κι ισως ακομη αδοκιμαστα.( Ο χρονος θα δειξει).
Οι ακτινες επωνυμες ανοξειδωτες και διπλης διατομης (double butted). Ειναι ελαστικοτερες, και γι αυτο ανθεκτικοτερες τοσο σε κτυπηματα κλπ, αλλα και σε κοπωση, ενω παραλληλα βοηθουν τη ζαντα να απορροφα καλυτερα τα χτυπηματα.
Αυτες που προαναφερθηκαν (DT Swiss Competition 2-1.8-2) καθως και οι αντιστοιχες Sapim Race, ειναι μια χαρα. Οι DT Swiss Alpine III, ειναι επισης εξαιρετικες, αλλα πιο ακριβες και δυσευρετες σε ορισμενα μηκη.
Πλεξιμο 3-cross, δοκιμασμενη συνταγη, που συνδυαζει αντοχη και σωστη μεταφορα δυναμης.
Τα στεφανια (εννοειται 36ατρυπα) θα πρεπει να ειναι διπατα, με eylets (ακομα καλυτερα με διπλα eylets τα οποια "αγκυρωνουν" και στα δυο τοιχωματα της ζαντας), και με οχι πολυ μικρο βαρος.
Στα στεφανια (ανεξαρτητως μαρκας, κατασκευαστη, κλπ) το μεγαλυτερο βαρος μεταφραζεται σε περισσοτερη ποσοτητα υλικου, που με τη σειρα του μεταφραζεται σε μεγαλυτερη αντοχη.
Οι διαστασεις του προφιλ του στεφανιου επισης παιζουν ρολο στην αντοχη του:
Στεφανια με πλατυ και ψηλο προφιλ, εχουν μεγαλυτερη αντοχη.
Απο την οικογενεια της Mavic, τα CXP 22 ειναι σχετικα οικονομικα και ανθεκτικα στεφανια τυπου κουρσας, και ανθεκτικοτερα η τουλαχιστον εξ'ισου ανθεκτικα με τα πολυ ακριβοτερα "αδελφακια" τους.
Τα Mavic A 319, τυπου trekking στεφανια ειναι ανθεκτικοτερα, (διπατα, με διπλα eylets, και μεγαλυτερο βαρος), και μπορουν να δεχθουν φαρδυτερα λαστιχα (για μεγαλυτερα βαρη/καταπονησες και διαρκεια ζωης), αρκει να τα χωραει ο σκελετος του Sirrus.
Υπαρχουν και διαφορες αλλες επιλογες οσον αφορα τις ζαντες, αλλες φθηνοτερες αλλες ακριβοτερες.
Γενικα παντως, οπως καποτε διατυπωσε κι ο κυριος Keith Bontranger:
"Ζαντες υπαρχουν φθηνες, ελαφριες κι ανθεκτικες. Διαλεξε δυο" (οχι και τα τρια).
Οσο για τις Mavic παντως, οι τιμες "μεσα" και "εξω" εχουν πλεον εξισωθει. (Φαινεται οτι ορισμενοι το μαθαινουν το μαθημα τους).
Τα υλικα που αποτελουν τον τροχο, εχουν επιπτωση στο 50% ας πουμε της ποιοτητας/αντοχης/αξιοπιστιας. Το αλλο 50%, βρισκεται στην ποιοτητα της δουλειας:
Πλεξιμο/ακτινολογηση.
Οσο κι αν ακουγεται παραδοξο, τροχος αποτελουμενος απο μετριας ποιοτητας υλικα, πλεγμενα ομως αψογα, αντεχει και αποδιδει καλυτερα απο τροχο που αποτελειται απο κορυφαια μεν υλικα, τα οποια ομως εχουν πλεχτει ασχημα, η απο ασχετο/αδαη τεχνιτη.
Εχει συμβει/παρατηρηθει επανηλειμμενως.
Επισης: Οι τροχοι που εχουν τα ετοιμα αγορασμενα ποδηλατα, ειναι σχεδον αποκλειστικα πλεγμενοι απο μηχανημα, πραγμα που ισοδυναμει με γκολ απο τα αποδυτηρια.
Τα μηχανηματα δεν εχουν τη δυνατοτητα να κανουν δουλεια ποιοτητας ενος εμπειρου τεχνιτη (wheelbuilder), τουλαχιστον οχι στο χρονο που τους διατιθεται.
Ετσι, ολοι οι ετοιματζιδικοι τροχοι εχουν μικροτερα η μεγαλυτερα προβληματα ακτινολογησης.
Πραγμα που σημαινει οτι μετα την αγορα του ποδηλατου, καλο θα ειναι να ακολουθησει ενα καλο service.
Kι οχι μονο μια καλη ακτινολογηση, αλλα και ενας ελεγχος στα κεντρα, στα φρενα, κλπ.
Edit: Στην περιπτωση σου παντως (συνδυασμος βαριου αναβατη με Fitness ποδηλατο), ειναι ζωτικης σημασιας τοσο η επιλογη των υλικων, αλλα κι ακομη περισσοτερο η ποιοτικη δουλεια.
Σωστες κι ακριβεις τασεις ακτινων, ισες μεταξυ τους σε καθε πλευρα του τροχου, και στις συνιστωμενες απο τον κατασκευαστη της ζαντας τιμες. Προκειμενου να παρεις το maximum απο τους τροχους σου.
Αυτα τα ολιγα, αρκετα περιληπτικα, αν και λιγο μπερδεμενα.
Ελπιζω καπως να βοηθησα.
συμφωνοντας σε ολα τα παραπανω ειχα την εντυπωση (χωρις να ειμαι καθολου σιγουρος τωρα) οτι τα φτηνα sirrus εχουν τροχους τρεκκινγκ και 135 πισω ανοιγμα αφου ο ιδιος σκελετος παιρνει και δισκοφρενα. Εισαι σιγουρος για το παραπανω????
...χρειαστηκε να αντικαταστησω εναν πισω τροχο σε ενα Sirrus, το οποιο ομως δεν ειχε δισκοφρενα αλλα συνηθισμενα rim brakes, και ειδα απο πρωτο χερι οτι φορουσε κεντρο τυπου κουρσας πλατους 130 χιλιοστων.
Ετσι αναγκαστικα στον καινουριο τροχο χρησιμοποιησα ενα καλυτερο κεντρο 130 χιλιοστων, αν και θα ηθελα να χρησιμοποιησω ενα φτηνοτερο και καλυτερο κεντρο trekking 135 χιλιοστων, που θα εδινε και ανθεκτικοτερο τροχο.
Και μαντεψε: Ειχε ακριβως το ιδιο προβλημα με αυτο που αναφερει ο/η geraki:
Σπασμενη/ραγισμενη ζαντα στις ακτινοτρυπες, και ξεριζωμενες ακτινες...
Μακάρι να μπορούσα να βοηθήσω αλλά το πίσω κέντρο δεν γράφει απολύτως τίποτα πάνω του.
Επίσης το site της specialized γράφει για το απλό sirrus
REAR HUB: Double-sealed, loose ball, dual-lock nuts
Μέτρα απλά το άνοιγμα στα πίσω ψαλίδια, εκεί που κάθεται το κέντρο.
Μέτρα από τη μέση του ενός μέχρι τη μέση του άλλου.
Δε χρειάζεται να βγάλεις το τροχό, μέτρα από την πίσω πλευρά.
Το μέτρησα (χωρίς να βγάλω τον τροχό) και από τη μέση του ενός μέχρι τη μέση του άλλου ήταν 13,5 εκατοστά.
Ίσως όμως να μην μέτρησα σωστά αφού ακτίνες,ντεραγιέ και ένα διάφανο πλαστικό που έχει δεν με άφηναν να έχω ίσιο το χάρακα.
Αύριο θα ξαναδοκιμάσω με βγαλμένο τροχό για πιο σίγουρα αποτελέσματα.
...οτι μετρας την αποσταση απο την εσωτερικη πλευρα του αριστερου drop-out, μεχρι την εσωτερικη πλευρα του δεξιου.
Αυτο ειναι το OLD (Over Locknut Dimension), που ειναι ισο με το πλατος του κεντρου του τροχου(hub).
Αφου βγαλεις τον τροχο, μετριεται πανευκολα με ενα χαρακα, οπως φαινεται στη φωτογραφια που εχει παραθεσει ο vasscot.
...έκανα λάθος που είπα ότι μπορεί να γίνει χωρίς να βγάλεις τον τροχό.
Κάνε ένα κόπο ακόμα.
Είστε σίγουροι για τα 130 και 135 χιλιοστά;
Εμένα μου βγήκε 140.
Έκανα και μετρήσεις από άκρη ως άκρη όπως στη φωτό.
Μπορεί στα νούμερα να πέφτω έξω κανένα χιλιοστό αλλά και πάλι είναι μεγάλη η διαφορά.
το κατω ειναι και ετσι που το γραφεις μαλλον 135 ειναι.
Αν κ δεν μας ενδιαφέρει τωρα ,γενικά μπορεί την εταιρία του κέντρου να την γράφει και στο λαστιχένιο δαχτυλίδι εαν εχει το κέντρο (εχει και απ οτις 2 πλευρές )
Τροχούς πλέκει κι ο Γιώργος.
Το κατάλληλο πλέξιμο είναι το "3x" (νομίζω ή κάπως έτσι το 'χε πει ο Χρήστος σε σεμινάριο) κατέβασε το "The bicycle wheel" και μη βιαστείς, διάβασε και λίγο wheel truing μέχρι να κατασταλάξεις.
Σαφώς και θα ρωτήσεις του μαστόρους για το "μετά από τόσους μήνες... τι;".