Παίδες με έχει φάει η απορία πόσο σφίγγουμε τα παξιμάδια στους άξονες των τροχών...
άμα το σφίξουμε πολύ τότε δυσκολεύουμε τον τροχό στην περιστροφή, από την άλλη άμα το σφίξουμε λίγο τότε παίζει τροχός με άξονα να έχουν μπόσικο...
Τέλος αν το σφίξουμε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, όταν θα τον τροχό πάνω στον σκελετό να το βιδώσουμε παίζει να πάρει λίγο ακόμα και έτσι πάλι να δυσκολεύει τον τροχό στην κίνηση...
Πως στο καλό το ρυθμίζουμε;
*όταν λέω πως δυσκολεύει τον τροχό, δεν εννοώ ακραία πράγματα, αλλά να νιώθουμε το χρρρρρρρρ που κάνει...σαν ελαφριά δόνηση.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Πριν λιγο καιρο επαθα πισω λαστιχο.βαζοντας τον τροχο και σφιγγοντας με ολη μου την δυναμη οπως ηταν απο το εργοστασιο δηλαδη τα τακακια απο τα v brakes εβρισκαν.εσφιξα τον τροχο με λιγοτερη δυναμη.παρατηρησα οτι ειχε εν ανεπαισθητο παιξιμο.πηγα στον ποδηλατα για να σιγουρευτω και μου ειπε οτι το πολυ σφιξιμο που του ειχαν κανει δεν χρειαζοταν.μου ειπε κατι για τα παξιμαδια που δεν πολυκαταλαβα.οτι τα ειχαν κλεισει τα εσωτερικα;εχω μια υποψια οτι ρολαρει καλυτερα μπορει να ειναι η ιδεα μου.εγω αυτο που με ενδιεφερε παντως ηταν να μην φυγει κανας τροχος με το λιγοτερο σφιξιμο.θα σου απαντησουν και οι πιο γνωστες.
Όταν το κέντρο του τροχού είναι συντηρημένο και ρυθμισμένο σωστά, το πόσο θα σφίξεις τα παξιμάδια που τον κρατάνε στο σκελετό δεν επηρρεάζει το ρολάρισμα.
Στην περίπτωσή σου η ρύθμιση είναι λάθος. Χρειάζεσαι καθαρισμό/ λίπανση/ρύθμιση στο κέντρο του τροχού.
Διαβάζοντα προσεκτικότερα κατάλαβα πως σωστά αναφέρεσαι στην ρύθμιση του κέντρου, οπότε η προηγούμενη απάντησή μου είναι λανθασμένη.
Αν το κέντρο ή οι μπίλιες ΔΕΝ έχει/έχουν φθορά, ή σωστή ρύθμιση είναι εκεί που υπάρχει ένα ελάχιστο ανεπαίσθητο "μπόσικο" στον άξονα. Και αυτό επειδή σφίγγοντας το κόντρα παξιμάδι η συναρμογή θα σφίξει λιγάκι. Σε πόλλές περιπτώσεις όπου τπάρχει φθορά, αυτή η ρύθμιση δεν είναι εφικτή. Τότε προτίμησε λίγο περισσότερο λάσκα καθώς έτσι δεν χειροτερεύει η ζημιά και ο τροχός ρολάρει καλύτερα.
πάμε από την αρχή...
εικόνα -> http://imageupper.com/s05/1/1/C1388244432751288_1.jpg
Όταν βγάζουμε-βάζουμε τροχό στο σκελετό πειράζουμε μόνο τις (3).
Πάμε λοιπόν τώρα στο (1) και (2). Μιας και πρόσφατα άλλαξα άξονες δεν ήξερα πόσο να σφίξω τα (1) και πόσο τα (2).
Πολύ σφίξιμο (με χέρι πάντα) στα (1) δημιουργούσε ήχο δόνησης και δυσκολία περιστροφής... χαλαρό σφίξιμο δημιουργούσε μπόσικο...
Όταν σε ένα ιδανικό σφίξιμο τις (1) έσφιγγα από πάνω τις (2) τότε μερικές φορές πάλι δημιουργούταν πρόβλημα ήχου δόνησης και δυσκολίας περιστροφής...
Ποιο είναι το κόλπο για (1) + (2) λοιπόν;
Τέλος το (2) το σφίγγουμε και αυτό με το χέρι;
*στρουμφ μόλις είδα την απάντηση σου
Και μια άσχετη ερώτηση...πως μπορούμε να καταλάβουμε αν το κέντρο έχει κάποιο θέμα;
Το κέντρο δεν έχει θέμα όταν στα σημεία επαφής με τις μπίλιες δεν έχει υπερβολική φθορά ή σκαλοπάτια ή ψώριασμα(μαύρα στίγματα) ή χαράγματα που προκλήθηκαν από σπασμένη μπίλια, μασημένο ball retainer,dust retainer.
Kαθαρίζεις με βενζίνη και πανί το κέντρο, τις μπίλιες και τον άξονα με τους κώνους. Ιδανικά βάζεις καινούργιες μπίλιες, αλλιώς δεν μπερδεύεις τις δεξιές με τις αριστερές, ακόμα και αν και είναι ίδιες.
Απλώνεις γράσο (υπάρχουν περισσότερο και λιγότερο κατάλληλα γράσα αλλά δεν είναι θέμα )στα σημεία τριβής, τοποθετείς τις μπίλιες της μιάς πλευρας.
Από τη μιά μεριά του άξονα καργάρεις τον κώνο με το κόντρα παξιμάδι (1και2 στη φωτό σου) ώστε να μην κουνιούνται. Αν δουλεύεις στον πίσω τροχό, αυτή η πλευρά θα είναι στην πλευρά του γραναζιού.Περνάς τον άξονα.
Στην δεύτερη πλευρά περνας τις μπίλιες και βιδωνεις τον κώνο(1) με το χέρι μερχρι να πατήσει και να έχει ένα ανεπαίσθητο παίξιμο. Κατόπι βιδώνεις το κόντρα παξιμάδι(2) και το σφίγγεις χωρίς να σφίγγεις μαζί και τον κώνο αφού αυτόν τον κρατάς με το ανάλογο κωνόκλειδο (που φαντάζομαι πως έχεις.Αλλιώς τρέξε σε ένα ποδηλατάδικο και αγόρασε ένα ζευγάρι).
Το ιδανικό αποτέλεσμα είναι το ελάχιστο/μηδενικό παίξιμο χωρίς όμως να "γρατζουνάει". Έχεις μικρά περιθώρια ρύθμισης βιδώνοντας/ξεβιδώνοντας τους κώνους (το ζευγάρι κωνόκλειδα που λέγαμε) ενώ τα κοντραπαξιμάδια είναι σφιγμένα.
Κάποιες φορές είναι παίδεμα μέχρι να βρείς το ιδανικό, ειδικά όταν τα εξαρτήματα είναι φθαρμένα ή χαμηλής ποιότητας. Αλλά με λίγη εξάσκηση γίνεται πολύ απλούστερο από όσο ακούγεται.
Το 1 και το 2...
Δεν ξέρω να σου πώ αν έχεις κάνει κάτι λάθος γιατί δεν κατάλαβα καλά τι έκανες.
Θα σου πώ τι θα έκανα εγώ.
Το παξιμάδι 2 που έχεις στην φώτο, είναι για να κρατάει κόντρα στο 1.
Χρειάζεσαι τουλάχιστον ένα κωνόκλειδο(εκτός και αν κάνεις καμια πατέντα και μπορέσεις αλλιώς.)
Με το κωνόκλειδο κρατάς σταθερό το 1(κώνος) και σφίγγεις το 2(παξιμάδι) πάνω στο 1(κώνος).
Η λογική του να κρατάς τον κώνο σταθερό, είναι να μην ξερυθμιστεί (να μην σφίξεις/ξεσφιξεις παραπάνω απο όσο χρειάζεται).
Το πόσο θα σφίξεις τους κώνους, πρέπει να το ψιλο καταλάβεις μόνος σου ή να σου δείξουν για να είσαι σίγουρος.
Στο δικό μου ποδήλατο, έχω αφήσει τα κέντρα να έχουν λίγο τζόγο, "παίξιμο". Ο τζόγος είναι τόσος ώστε όταν σφίγγω το μπλοκάζ του τροχού(στη δική σου περίπτωση το 3) ο τζόγος εξαφανίζεται. Το μπλοκάζ δεν είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ σφιγμένα.
Έχω σφίξει τους κώνους, με λίγα λόγια, τόσο ώστε όταν σφίξω τα μπλοκάζ ελάχιστα(σχεδόν καθόλου), να έχει τζόγο το κέντρο. Ενώ όταν το σφίγγω κανονικά εξαφανίζεται ο τζόγος.
Δεν το πετυχαίνεις εύκολα με την "πρώτη", εγώ τον έβαλα 2-3 φορές πάνω στο ποδήλατο για να το πετύχω.
Διάβασε ΕΔΩ
Δές και ΕΔΩ
Τσέκαρε και ΕΔΩ
Αν έχω κάνει κάπου λάθος θα με διορθώσουν οι γκουρού του ποδηλάτες.
...με τη ρυθμιση των κεντρων.
Κεντρων που χρησιμοποιουν μασιφ αξονα, χωρις quick release.
Στην εικονα που παραθετεις, το 1 ειναι οι κωνοι του κεντρου, ενω το 2 ειναι τα κοντρα παξιμαδια, τα οποια σταθεροποιουν τους κωνους στη θεση τους.
Η σταθεροποιηση γινεται σφιγγοντας το 1 (κωνος) πανω στο 2 (κοντρα παξιμαδι).
Το σφιξιμο, δεν γινεται με τα χερια. Γινεται με εργαλεια. Και το μεν κοντρα παξιμαδι το σφιγγεις με ενα συνηθισμενο κλειδι (γερμανοπολυγωνο κατα προτιμηση) καταλληλης διαστασης (14,15,16,17 χιλιοστων), ενω τον κωνο με το ειδικο κωνοκλειδο επισης καταλληλης διαστασης (13,14,15,16,η 17 χιλιοστων) που ταιριαζει στον κωνο. Oι κωνοι, σφιγγονται και ξεσφιγγονται παντοτε με τα ειδικα ποδηλατικα κωνοκλειδα (τα οποια ειναι ιδιαιτερα λεπτα), γιατι τα κανονικα/συνηθισμενα κλειδια δεν χωρανε να μπουν στις στενες πλευρες/εγκοπες των κωνων, απο οπου ρυθμιζονται.
Αφου λοιπον σφιξεις και σταθεροποιησεις τον ενα κωνο (ας πουμε τον αριστερο)
με το κοντρα παξιμαδι στη θεση του (αν δεν προκειται να αλλαξεις κωνους,το σφιξιμο συνισταται να το κανεις στον ενα κωνο, δεξιο η αριστερο, αυτον που δεν θα λυσεις, για να μην χασει τη θεση του πανω στον αξονα) , κατοπιν ρυθμιζεις το κεντρο ρεγουλαροντας το δεξι κωνο ετσι ωστε να γυριζει ομαλα ο αξονας στο κεντρο χωρις να αισθανεσαι τραχεια λειτουργια, αλλα ουτε και να παρουσιαζει μποσικα. Κι εκει, κρατωντας τον ακινητο με το κωνοκλειδο, τον σταθεροποιεις σφιγγοντας επανω του το κοντρα παξιμαδι.
Μετα το σφιξιμο του κοντρα παξιμαδιου ομως, 99 στις 100 φορες, η ρυθμιση του κεντρου αλλαζει και γινεται ειτε σφιχτοτερη, ειτε χαλαροτερη.
Αυτο συμβαινει, γιατι σφιγγοντας με το κοντρα παξιμαδι τον κωνο, παιρνεις τα οποια "μποσικα" εχει ο κωνος πανω στο σπειρωμα του αξονα, με αποτελεσμα να μετακινειται ελαχιστα δεξιοτερα η αριστεροτερα απο εκει που αρχικα τοποθετηθηκε, και να χαλαει η ρυθμιση.
Οποτε, ξαναλυνεις το κοντρα παξιμαδι, και ειτε σφιγγεις ελαχιστα τον κωνο (1/4 της στροφης ας πουμε η και λιγοτερο) αν η ρυθμιση ηταν χαλαρη, ειτε ξεβιδωνεις ελαχιστα τον κωνο αν η ρυθμιση ηταν σφιχτη. Και μετα, κρατωντας ολα τα υπολοιπα σταθερα (αξονα, κωνους), ξανασφιγγεις το κοντρα παξιμαδι πανω στον κωνο.
Στη συνεχεια ξαναελεγχεις τη ρυθμιση. Αν ειναι ενταξι, μονταρεις τον τροχο και πας βολτα.
Αν παλι δεν ειναι ενταξει, ξαναλυνεις παλι το κοντρα παξιμαδι και ξαναρυθμιζεις οπως περιγραφεται παραπανω.
Πληροφοριακα, στην αρχη θα παιδευτεις λιγακι μεχρι να πετυχεις την ιδανικη ρυθμιση, και ισως χρειαστει να κανεις καμποσες δοκιμες ωσπου να την πετυχεις.
Αυτο σημαινει οτι πρεπει να εχεις υπομονη κι επιμονη, και να μην απογοητευτεις με τις πρωτες προσπαθειες.
Επισης πληροφοριακα, κι αν δεν εισαι σιγουρος για το αποτελεσμα, ειναι προτιμοτερο το κεντρο να ειναι λιιιιγο χαλαροτερο απο οσο πρεπει, παρα λιγο σφιχτοτερο. Σφιχτοτερο κεντρο σημαινει οτι οι μπιλιες θα "φανε" τους κωνους μετα απο καποιο διαστημα, το οποιο διαστημα θα ειναι τοσο συντομοτερο, οσο περισσοτερο σφιχτο απο το κανονικο ειναι το κεντρο.
Κι εν τελει, αν θελεις να εισαι σιγουρος για το τελικο αποτελεσμα, αφου τελειωσεις, δωσε το κεντρο να το ελεγξει ενας εμπειρος τεχνικος, για να ξερεις αν οντως ειναι ενταξει, κι αν ετσι θα πρεπει να συνεχισεις να ρυθμιζεις στο μελλον.
Υ.Γ.: Τα χαμηλης ποιοτητας κεντρα, πολυ συχνα ειναι αδυνατον να ρυθμιστουν τελεια, και να δουλευουν με "βουτυρενια" αισθηση, λογω χαμηλης ποιοτητας/επεξεργασιας κωνων-ποτηριων-μπιλλιων.
Οποτε, συμβαινει συχνα ρυθμιζοντας τετοιου ειδους κεντρα, να περνανε αποτομα απο την τραχεια αισθηση λειτουργιας, σε λειτουργια με μποσικα.
Στην περιπτωση αυτη, προσπαθεις να εξαλειψεις οσο γινεται τα μποσικα, χωρις να αισθανεσαι τραχεια λειτουργια.
Good luck.
Edit: Βλεπω οτι οσο εγραφα, απαντησαν και αλλοι, με εξ'ισου κατατοπιστικες οδηγιες. Οποτε τωρα, δεν εχεις δικαιολογια για να μη μαθεις να ρυθμιζεις τα κεντρα σου.
ψιλοσχετικό , ιδίως για παλιά ποδήλατα ,
προσοχή στα ψαλίδια τα drops (νύχια) να είναι παράλληλα μεταξύ τους ,
αλλιώς (εκτός που η ρόδα μπορεί να μη στερεώνεται καλά) ασκούν τάση στρέβλωσης στον άξονα (κάποια στιγμή θα στραβώσει) και πιέζονται και οι μπίλιες.
πρέπει να είναι και παράλληλα , πρέπει να είναι και κλειστά τα κενά που ακουμπά και κάθεται ο άξονας .
Για να ρυθμίσεις σωστά τους κώνους θέλει και κωνόκλιδο όπως και επίσης και εργαλεία για πίσω
να ρωτήσω κάτι, οι περισσότεροι άξονες έχουν ίδιο μέγεθος κώνου; και αν ναι αυτό πιο είναι;
διάβασε εδώ
Αλλάζει κάτι στα παραπάνω αν έχεις αντίστοιχο άξονα αλλά με κλειστά ρουλεμάν?
P.S. Καταπληκτικές οι πληροφορίες για μια ακόμα φορά!
"...Αλλάζει κάτι στα παραπάνω αν έχεις αντίστοιχο άξονα αλλά με κλειστά ρουλεμάν?..."
Αν αναμεσα στα ρουλεμαν του κεντρου δεν υπαρχει αποστατης, τοτε ακολουθεις ακριβως αυτη τη διαδικασια, για να μην στραγγαλιζονται μπιλλιες και ρουλεμαν.
Αν υπαρχει ομως αποστατης αναμεσα στα ρουλεμαν, (οπως για παραδειγμα στα πισω κεντρα με βιδωτη κασσετα Sachs-Maillard RIVAL ATB), τοτε δεν χρειαζεται να ακολουθηθει αυτη η διαδικασια, απλα σφιγγει κανεις τα παξιμαδια και τους αποστατες πανω στα ρουλεμαν, (οχι σαν Κουταλιανος ομως), και τελος.
Αναφέρομαι σε ένα απλό οικονομικό ss/fixed κέντρο και αυτό που είδα λύνοντας τον άξονα είναι ότι δεν έχει κώνους αλλά απλά ένα παξιμάδι πριν το κόντρα που πατάει απευθείας επάνω στο κλειστό το ρουλεμάν.
Πιο βάθος δεν πήγα...
Aλήθεια υπάρχουν τέτοια;
Μιλαμε παντα για κεντρα με σφραγιστα ρουλεμαν.
Ορισμενοι κατασκευαστες, παλιοτεροι αλλα και συγχρονοι, κατασκευαζουν τα κεντρα τους με αποστατες αναμεσα στα δυο ρουλεμαν, ωστε να μην υπαρχει η δυνατοτητα να παρασφιχτουν τα παξιμαδια που τα σταθεροποιουν και να τα "στραγγαλισουν".
Οι κώνοι είναι φθαρμένοι και θέλουν αλλαγή. Πρέπει να αλλάξω και τις μπίλιες; Μια χαρά φαίνονται...
...επειδη ειναι φθαρμενοι, τοτε ειναι σιγουρο οτι και οι μπιλλιες εχουν υποστει φθορα.
Κι αυτο εξηγειται:
Οταν φθειρονται οι κωνοι, τα ρινισματα μεταλλου που αποσπωνται απο τους κωνους, ανακατευονται με το γρασσο (η το όποιο λιπαντικο λιπαινει τα κεντρα), κι ετσι οι μπιλλιες λιπαινονται κι αυτες με/και κυλανε πανω σε ρινισματα μεταλλου. Αυτο, εχει σαν αποτελεσμα τη φθορα τους.
Μπορει βεβαια η φθορα στις μπιλλιες να μην ειναι εμφανης με μια πρωτη ματια, αλλα αν δεις την επιφανεια τους με καποιο ισχυρο μεγεθυντικο φακο, θα αλλαξεις γνωμη.
Ενας προχειρος τροπος για να σιγουρευτεις οτι οι μπιλλιες εχουν αρχισει να φθειρονται, ειναι να δεις την επιφανεια τους:
Αν εχει χασει τη γυαλαδα της (οταν δηλαδη οι μπιλλιες δεν γυαλιζουν σαν καθρεφτης, οπως οταν ειναι καινουριες), τοτε εχουν υποστει φθορα.
Και σ'αυτη την περιπτωση, αν βαλεις φθαρμενες μπιλλιες να συνεργαστουν με καινουριους κωνους, οι κωνοι θα αποκτησουν φθορα προωρη.
Ενας πιο σιγουρος τροπος ειναι, να μετρησεις τη διαμετρο της καθε μπιλλιας σε διαφορετικα σημεια, με ενα ακριβες μικρομετρο.
Η μετρηση, θα πρεπει να ειναι ακριβως ιδια, με ακριβεια εκατοστου του χιλιοστου.
Διαφορετικα, ειτε οι μπιλλιες εχουν υποστει φθορα, ειτε οι μπιλλιες δεν ειναι πολυ καλης ποιοτητας απο καινουριες.
Μια τετοια μετρηση, αποκαλυπτει πολλες φορες προβληματα, ακομη και σε καινουριες μπιλλιες χαμηλης ποιοτητας.
Και αυτος ειναι ο λογος, που δεν συνισταται να μπαινουν σε καλα (και πανακριβα) κεντρα no name τυχαιες μπιλλιες, αδιευκρινιστης ποιοτητας.
Επισης, αν τα κεντρα ειναι ποιοτικα, και χρησιμοποιησεις επισης ποιοτικους κωνους (φανταζομαι τους γνησιους), φροντισε να χρησιμοποιησεις και καλης ποιοτητας μπιλλιες, και μην κανεις "εκπτωσεις" στην ποιοτητα τους. Ετσι εξασφαλιζεις αντοχη και μακροζωϊα αντιστοιχη της ποιοτητας των κεντρων.
Καλα μαστορεματα και καλη χρονια.
Τα κέντρα μου είναι φτηνιάρικα και οι κώνοι "νο νέιμ", όλο το σετάκι (κώνοι-άξονας) κοστίζει ένα ευρώ. Αναρωτιόμουνα αν δεν ήταν και τόσο τραγικό να κλείσω τα κέντρα έτσι, με τούς νέους φτηνιάρικους κώνους και τις παλιές μπίλιες, γιατί λόγω των γιορτών τα μαγαζιά θα είναι κλειστά και τα κέντρα μου είναι ήδη δύο μέρες ανοιχτά...
Δηλαδή αναρωτιέμαι αν εκτός από τούς κώνους, που φαντάζομαι πως θα τούς ξαναλλάξω την επόμενη φορά που θα ανοίξω τα κέντρα, θα καταστρέψω και τη φωλιά τού κέντρου.
...τα ρημαδια να πας να κανεις Πρωτοχρονια, και μην τα ψειριζεις αλλο.
Ετσι κι αλλιως, 1 ευρω κοστιζουν τα ανταλλακτικα.
Μονταρισε τα, κι οταν ξαναχαλασουν, το ξανασυζηταμε.
Ευχαριστώ πολύ!
Χρόνια πολλά σε όλους!
1ευρώ;
εγώ πήρα άξονα μπροστά 2ευρω (από ποδηλατάδικο περιοχής παλιό και no-name γενικότερα:P) και πίσω 6ευρώ από κανονικό μαγαζί με αφμ κτλ χαχαχα... σημαίνει ότι έβαλα κάτι καλό πίσω; (μπροστά φανταστείτε το σακουλάκι έλεγε 1,5ευρώ και αυτός μου ζήτησε 2... οπότε λογικά είναι του 1 ευρώ).
καλησπέρα,
Σήμερα σε ένα δυνατό πάτημα σε ένα φανάρι ένιωσα να φεύγουν όλα από κάτω μου, ευτυχώς πρόλαβα και έπιασα δεξιά. εκεί δεν πίστευα στα μάτια μου, είχε σπάσει ο άξονας, ο οποίος είναι βέβαια 10+ χρονών σίγουρα, και δεν τον είχα κάνει συντήρηση εκτός από μία φορά πριν κανένα μήνα, και δεν είχα διαπιστώσει κάποια φθορά εκτός από ελάχιστη στους κώνους οπότε το χα βάλει στο πρόγραμμα να τους αντικαταστήσω στο σύντομο μέλλον. όμως με πρόλαβε ο άξονας οπότε πάμε για αλλαγή άξονα κώνων και ίσως και μπιλλιών (αν και δεν βλέπω κάποια φθορά). διάβασα προσεκτικά όλα τα παραπάνω πολύ αναλυτικά σχόλια, και έχω και εγώ την απορία του τελευταίου συνμφουρίτη, ποιος άξονας θεωρείται καλός? αξίζει σε ένα μέτριο κέντρο να ψάξουμε για κάποιο καλύτερο άξονα-κώνους ή να πάμε στου 1-2 ευρώ no-name του ποδηλατάδικου?
Σε πρώτη φάση πρέπει να βρεις κώνους που να ταιριάζουν με το
κέντρο σου. Το να βάλεις "καλούς" κώνους με "κακές" μπίλιες
σε κέντρο με "κακές" φωλιές, δεν έχει νόημα. Όπως δεν έχει
νόημα να δώσεις λεφτά για κάτι τέτοιο όταν μιλάμε γενική
χρήση αστική κτλ.
Άξονα θα μπορούσες να πάς σε κάτι καλύτερο αλλά δεν θα είναι
ιδιαίτερα φθηνός (για άξονα).
Τι κέντρο έχεις τώρα; Είναι μήπως βιδωτό 126mm ή μεγαλύτερο;
η χρήση του ποδηλάτου είναι καθαρά αστική (και καθημερινή!). το κέντρο είναι ένα σχετικά απλό αλουμινίου (από αυτά που κυκλοφορούσαν πριν 10-12 χρόνια αλλά όχι και τελείως ψεύτικο) με βιδωτή κασέτα και άξονα μασίφ. οι φωλιές τις έλεγξα και είναι σε καλή κατάσταση. το συγκεκριμένο ποδήλατο (το 3ο και πιο απλό στην κατοχή μου, παλιό από σιδηροσωλήνες, σταθερό πιρούνι, καλά συντηρημένο ωστόσο, καινούργια μετάδοση toyrney 3x7, με μια εξαίρεση στα πολύ καλά λάστιχα marathon plus 1,75 για να μην παθαίνουμε λάστιχο και σέλα-brooks flyer για άνεση-ήταν ευκαιρία) δεν αξίζει της αναβάθμισης σε καλύτερους τροχούς, γι αυτό και θα ήθελα να μείνω μάλλον στο συγκεκριμένο κέντρο με ανάλογο άξονα-κώνους. αν αλλαχτεί ο άξονας με αρκετά καλύτερο προφανώς θα γίνει αλλαγή και μπιλλιών. η σκέψη για πλέξιμο μου περνάει από το μυαλό αλλά δεν ξέρω αν αξίζει (το κόστος ακτινών και κέντρου=περίπου 30 ευρώ)
βρήκα αυτόν εδώ, αξίζει τα έξτρα λεφτά του? δεν μου φαίνεται ακραίο ποσό εκτός των μεταφορικών καθότι βρίσκομαι επαρχία.
http://www.action-bikes.gr/antallaktika/aksonas-troxou/1526/1755-01595-w...
Ενας ταϊβανεζικος χρωμολενιος αξονας (δοκιμασμενος) μαζι με τα παραφερναλια του (κωνοι, κοντρα παξιμαδια, αποστατες) κοστιζει 5-6 ευρω. Βαλε και 18 ποιοτικες μπιλλιες 1/4", και κάνεις το κεντρο σου παλι σαν καινουριο.
Εφ'οσον βεβαια τα ποτηρια του κεντρου ειναι σε καλη κατασταση.
Το σετακι της Weldtite που παραθετεις δεν θα το προτιμουσα.
Το γρασσο τους (αυτο το κοκκινο) δεν μου γεμισε το ματι όποτε το χρησιμοποιησα.
Κι αυτες οι "θηκες" με τις μπιλλιες, ειναι...μακρυα. Πρωτον, αντι για 9 μπιλλιες που χωρανε κανονικα στη μια πλευρα ενος κεντρου, λογω των λαμαρινενιων "θηκων" οι μπιλλιες εχουν μειωθει στις 7. Και δεν ξερεις και τιποτε για την ποιοτητα των μπιλλιων.
Συν οτι αυτες οι ιδιες οι λαμαρινενιες θηκες καποια στιγμη αυτοκαταστρεφονται, μασιουνται με τις μπιλλιες, και...bye-bye κεντρο η μεσαια τριβη.
Δε χρειαζεται νομιζω να προσθεσω τιποτε αλλο.
Υ.Γ. Μια καλη πρακτικη ειναι καθε φορα που κανει κανείς service σε παλια μεσαια τριβη (ανοιχτου τυπου) η σε κεντρο συμβατικο (χωρις σφραγιστα ρουλεμαν εμποριου), όποτε συνανταει τετοιου ειδους λαμαρινενια δαχτυλιδια με μπιλλιες, να τα πεταει και να τα αντικαθιστα με χυμα μπιλλιες. Μεγαλη βελτιωση οσον αφορα την αντοχη και τη μακροζωϊα.
Από που μπορώ να προμηθευτώ τέτοιους άξονες και ποιοτικες μπίλιες ; ; υπάρχουν link από on line καταστήματα; τα ποτήρια του κέντρου είναι μια χαρά καθώς οριακά ειχαν φαγωθεί λίγο και οι κώνοι.
Αν δεν εχεις τροπο στην περιοχη σου να προμηθευτεις μπιλλιες της προκοπης, μια ευκολη διαδικτυακη λυση ειναι οι γνησιες μπιλλιες της Shimano:
https://www.rosebikes.com/article/shimano-rear-wheel-balls-14-44857/aid:...
Δοκιμασμενες πολλα χρονια, κι αποδεδειγμενα καλες. Στα ποδηλαταδικα υπαρχουν αν εισαι τυχερος και Ταϊβανεζικες, ειναι βεβαια χαμηλοτερης ποιοτητας απο αυτες της Shimano, δεν ειναι ομως και για πεταμα.
Πληροφοριακα, οι μπιλλιες ποιοτητας στην ντοπια αγορα σπανιζουν πια. Ουτε η αντιπροσωπεια της SKF δεν εχει πια...
Οσο για αξονα δεν γνωριζω καποια διαδικτυακη πηγη, αλλα...πραγματικα καταστηματα στην Αθηνα.
Πληροφοριακα:
Αν ενα κεντρο ειναι μιας καποιας ποιοτητας, και ο κατοχος του ΔΕΝ αμελει να του κανει service μια στο τοσο, και φροντιζει να το κραταει στεγνο απο νερα εσωτερικα, γρασσαρισμενο και ρυθμισμενο, τοτε μπορει μεν να αλλαζει ποτε-ποτε μπιλλιες και σπανιωτερα κωνους, αλλα τα ποτηρια θα αντεξουν πολυ-πολυ καιρο και χιλιομετρα.
...
όταν υπάρχουν quick release; Τι αλλάζει;
Ευχαριστούμε για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες αλλά και για την πολύ καλή, κατανοητή και αναλυτική σου περιγραφή.