Υπάρχουν περίπου 27 δίκτυα μετρό που έχουν περισσότερη κίνηση από αυτό της Αθήνας:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_systems_by_annual_passenger_rides(link is external)
Ποιο είναι το καθεστώς λοιπόν σε αυτά σε σχέση με το ποδήλατο;
Παρακάτω αρχίζω μια δουλεια για να καταγράψουμε τους κανονισμούς ανά ΜΕΤΡΟ:
Νέα Υόρκη 1.579 δις μετακινησεις επιβατων:
επιτρέπεται όλες τις ώρες
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_New_York_City#Laws_and_rules(link is external)
Λονδίνο 1.09 δις μετακινησεις (2008)
δεν επιτρέπεται:
6:30 με 9 και 16:30 με 19:00 για Δευτερα ως Παρασκευή
http://www.lcc.org.uk/index.asp?PageID=65(link is external)
http://www.squarewheels.org.uk/bike/LUbikes(link is external)
Μαδρίτη 642 εκ. (2009)
επιτρέπεται:
Σαββατο Κυριακή και Δευτέρα - Παρασκεύη
από 10:00 μέχρι 12:30 και από τις 21:00 μέχρι λήξη λειτουργίας
http://www.metromadrid.es/es/viaja_en_metro/uso_y_accesibilidad/acceso1....(link is external)
Μόναχο (U bahn)351εκ. + (S bahn)278εκ.
δεν επιτρέπεται:
από τις 6:00 - 9:00 και 16:00 - 18:00
http://www.mvv-muenchen.de/de/home/fahrgastinformation/tickets-preise/ti...(link is external)
Μόσχα 2,392 δις
δεν επιτρέπεται
http://engl.mosmetro.ru/pages/page_0.php?id_page=79(link is external)
Βιέννη 510.2 εκ.
επιτρέπεται
Δε-Παρ από τις 9-15:00 και μετά τις 18:30.
Το Σάββατο μετά τις 9 το πρωι και Κυριακή όλη μέρα.
http://www.vho.at/publictransport.en.html(link is external)
Μοντρεαλ 291.6 εκ. (μικροτερη κίνηση από της Αθήνας 388εκ)
επιτρέπεται
μεταξύ 10:00 με 15:00 και μετά τις 19:00 τις καθημερινές , ΣΚ κανονικα. (ελπιζω να ειναι σωστή η μεταφραση).
http://www.quebecscience.qc.ca/fr/reseau.php?page=transports_commun(link is external)
Ταϊπέι (Ταιβάν) 462.εκ.
επιτρέπεται μόνο το ΣΚ σε 26 από τους 89 σταθμούς
http://english.trtc.com.tw/ct.asp?xitem=1056641&CtNode=11770&mp=122032(link is external)
Παρίσι
Επιτρεπεται στο δίκτυο RER (κατι σαν προααστιακό δίκτου, ξέχωρο από το Μετρο)
Έχει 5 γραμμες, 246 σταθμούς 33 στο κέντρο και 587χλμ με 657 εκ. μετακινησεις το χρόνο.
http://en.wikipedia.org/wiki/RER(link is external)
Σε αυτό το δίκτου επιτρέπεται Σ/Κ και καθημερινές πλην 6:30 με 9 το πρωί και 16:30 με 19:00.
Επιτρέπεται επίσης την Κυριακή και σε αργιες στη γραμμή 1 του Μετρο. 25 σταθμοί και 210εκ.μετακινησεις το χρονο.
http://baronnet.blogspot.com/2007/07/vlo-ratp.html(link is external)
... θα ακολουθήσουν και οι άλλες πόλεις
Στη Βαρκελώνη μια πόλη με περίπου ίδιο πληθυσμό (3.2 εκ.) με την Αθήνα
και παρόμοια κίνηση στο Μετρο της 388 εκ. η Αθήνα 361εκ. μετακινήσεις
ισχύουν τα εξης :
Επιτρέπονται το Σ/Κ και τις αργίες.
Καθημερινά όλες τις ώρες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Τον υπόλοιπο χρόνο τις καθημερινές από 5 μέχρι 7 το πρωι , 9:30 με 17:00 και από τις 20:30 μεχρι τη ληξη της βάρδιας.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
http://barcelonacyclechic.blogspot.com/2010/11/murcia.html(link is external)
Με αισθητά μικρότερη κίνηση από της Αθήνας το Μετρό στο Βανκούβερ (98,9εκ. μετακινηεις το χρονο) σε μια μητροπολιτική περιοχή 2,1 εκ.
επιτρέπεται Σ/Κ και καθημερινές πλην τις ώρες 7-9 π.μ 3-6 μ.μ.
http://vancouvercyclechic.blogspot.com/2010/11/approved.html(link is external)
Σωστός που παραθέτεις τι ισχύει σε άλλα Μετρό του κόσμου. Είμαι σίγουρος πως θα μας χρειαστούν όταν θα έχουμε συνάντηση με την Μετρό για την άρση της απαγόρευσης (αμήν και πότε!!)
+1000
Λισαβωνα (117εκ. μετακινησεις το χρόνο) για μητροπολιτικη περιοχη 2,8εκ.
επιτρέπεται τις καθημερινές μετά τις 8 το βράδι και το Σ/Κ κανονικά :
http://www.metrolisboa.pt/default.aspx?tabid=91(link is external)
http://www.lisboncyclechic.com/?p=729#comments(link is external)
Σίδνεϊ 4,5 εκ. μητροπολιτικής περιοχής , κίνηση : 275 εκ. το χρόνο http://www.cityrail.info/news/2007/070321-benchmarking(link is external)
επιτρέπεται όλες τις ώρες απλώς τις ώρες αιχμής 6-9 το πρωι , 3.30-7.30 το απόγευμα απαιτείται να πληρώσει επιπλέον μειωμένο εισητήριο για τη χρήση.
βλ. Can I take my bike on a train?
http://www.cityrail.info/faqs/travelling(link is external)
Μελβούρνη
4εκ. κατοικοι , κίνηση 214 εκ. μετακινησεις το χρόνο
επιτρέπεται
http://www.metlinkmelbourne.com.au/using-public-transport/bikes-and-publ...(link is external)
( σημ. εκεί αντιθέτως έχουν άλλο πρόβλημα, αφού το δίκτυο ΤΡΑΜ τους που είναι το μεγαλύτερο του κόσμου με κίνηση 178 εκ. το χρόνο δεν επιτρέπει την είσοδο σε ποδήλατα : http://www.bv.com.au/bikes-&-riding/41043/(link is external) )
πολύ καλή πρωτοβουλία
θα προσπαθήσω να συνεισφέρω κι εγώ με την Κοπεγχάγη. Είναι λίγο μπλεγμένα εκεί τα πράγματα. Επισήμως το μετρό είναι πιο μικρό κι από της Αθήνας αλλά ο προαστιακός έχει άλλη έννοια από ότι εδώ γιατί και τα προάστια διαφέρουν από τα δικά μας. Θα κοιτάξω να ενεργοποιήσω κάτι φίλους που ζουν εκεί να μας φτιάξουν μια καλή σούμα
έχουν το s-train
και το μετρο
http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Metro(link is external)
http://en.wikipedia.org/wiki/S-train(link is external)
Μικρή κίνηση σε σχέση με το Α.Μετρό.
Καθημερινώς το πρώτο έχει 137.000 επιβατική κίνηση
το δεύτερο 357.000
όταν της Αθήνας έχει καθημερινώς 1,1 εκ.
Δεν βλέπω κανένα περιορισμό πέρα από ένα σταθμό τις ώρες αιχμής.
http://www.visitcopenhagen.com/tourist/news/news/free_to_bring_bicycle_o...(link is external)
Στο S-Train υπάρχει ειδικό βαγόνι με σήμα ποδηλατου όπου βάζεις το ποδηλατο.
http://www.copenhagenize.com/2009/07/copenhagen-bike-life-while.html(link is external)
Βουκουρέστι, Ρουμανία , 219εκ. μετακινησεις
επιτρέπεται
Σ/Κ και αργίες
http://www.metrorex.ro/reguli_de_c%C4%83l%C4%83torie_cu_metroul_p68-1(link is external)
αρ.13
Πράγα , Τσεχία , 585εκ. μετακινησεις το χρονο
Επιτρέπεται (δεν εντόπισα κάποιο χρονικό περιορισμό)
http://www.dpp.cz/en/transit-terms-of-service-excerpt/4-transport-of-bab...(link is external)
Μπράβο jeanmarat.
Μην μας κανουν και χάρη δηλαδή
Οταν τετοιες πρακτικες εδω κα ιχρονια εφαρμόζονται αλλου
Brasília: σε όλα τα βαγόνια, χωρίς περιορισμό σε αριθμό και ωράριο. Το Μετρό δεν καλύπτει ακόμα όλες τις προαστειακές πόλεις ούτε το βόρειο τμήμα της Brasília, δρομολόγια από 7.00 ως 23.30. Σε ορισμένους σταθμούς έχει σημείο φύλαξης μέσα δωρεάν.
Rio de Janeiro: επιτρέπεται η είσοδος ποδηλάτων και σανίδων του σερφ μόνο τα σαββατοκύριακα και τις αργίες στο τελευταίο βαγόνι σε δύο γραμμές. Σε 7 σταθμούς έχει εσωτερικούς φυλασσόμενους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων δωρεάν.
http://www.metrorio.com.br/noticias_metro.htm#bike(link is external)
http://www.metrorio.com.br/(link is external)
São Paulo: μέχρι 4 ποδήλατα στο τελευταίο βαγόνι σαββατοκύριακα και αργίες (τα Σάββατα από τις 14.00 ως την λήξη των δρομολογίων), 7 σταθμοί με χώρο φύλαξης, την πρώτη ώρα δωρεάν και τις επόμενες από 0,80 ε περ. (χρειάζεται και εγγραφή στο σύστημα UseBike με εγγύηση πιστωτικής ή κάρτα που στοιχίζει περ. 23 ε, υποθέτω για ένα χρόνο)
http://www.metro.sp.gov.br/servicos/bicicletario/bicicletario.asp(link is external)
Σε υπεραστικά λεωφορεία μέχρι 5 κανονικά ποδήλατα δωρεάν στην μπαγαζιέρα συνήθως με βγαλμένη την μπροστινή ρόδα.
Για σπαστά δεν βρήκα κάτι αλλά γενικά ξέρω ότι μπαίνουν παντού τα μικρά διπλωμένα.
Κατόπιν επικοινωνίας με το Μετρό Βουκουρεστίου :
Επιτρέπεται καθημερινά από 21:00 - 23:00
και τα Σ/Κ και αργίες μεταξύ 05:00 - 23:00
" - daily, during 21:00 - 23:00 hours
- on weekends and statutory holidays, during 05:00 - 23:00."
Ωστόσο, σε πολλές μεγάλες πόλεις, αν δει κανείς τις ώρες που επιτρέπεται το ποδήλατο στο μετρό, διαπιστώνει ότι για τον πολύ κόσμο, είναι απαγορευτικό να το χρησιμοποιήσει για να παει στη δουλειά του και να επιστρέψει.
σε πολλές περιπτώσεις.
Σχεδόν σε όλες αφού δεν επιτρέπεται τις ώρες αιχμής.
Μονο να πας μέχρι το σταθμό και να το αφήσεις.
....................πολύ καλή κίνηση.
Νομίζω ότι θα ήταν πιο εύχρηστο εάν τις πόλεις που προσθέτεις στη συνέχεια, τα έβαζες στο αρχικό μήνυμα για να μην χάνονται μέσα στα σχόλια.
Μετρο
Συμφωνα με το νομο επιτρεπεται εκτος απο της ωρες αιχμης.
http://www.metro.net/around/bikes/bikes-metro/(link is external)
Ωρες αιχμης ειναι Δευτερα-Παρασκευη 6.30-8.30πμ και 4.30-6.30μμ
Στην πραξη κανεις δεν εφαρμοζει τον περιορισμο για ωρες αιχμης.
Και για να μην λεμε παντοτε "στο εξωτερικο ειναι καλυτερα". Το μετρο της Αθηνας ειναι 10 φορες καλυτερο απο το Los Angeles. Σε γεωγραφικη καλυψη, ωρες λειτουργιας και συχνοτητα.
Αριθμος επιβιβασεων τις καθημερινες - 300.000
Πληθυσμος (αναλογα πως μετρας) - 4.000.000
Στα λεωφορεια επιτρεπεται σε ειδικη σχαρα, μπροστα, εξω απο το λεωφορειο.
http://www.flickr.com/photos/southerncalifornian/137830459/(link is external)
Εχει χωρο για δυο ποδηλατα.
Πράγα 10 ποδηλατα στο ΜΕΤΡΟ

Πολύ καλή ενημέρωση για το ποδήλατο στη Πράγα :
http://doprava.praha-mesto.cz/%28rnzyfz55a22phiapl5ty2inc%29/default.asp...(link is external)
http://doprava.praha-mesto.cz/%28p0g1xs55txi4vx4535j0le2r%29/default.asp...(link is external)
Σάββατο απόγευμα, έξω από το σταθμό του Potsdam...

Δεν χρειάζεται να παραμείνει κανείς πολλή ώρα έξω από το σταθμό για να δει εκατοντάδες ανθρώπους να επιβιβάζονται στον προαστιακό πληρώνοντας εισιτήριο και για το ποδήλατό τους. Άλλοι τόσοι αποβιβάζονται κυλώντας πλάι τους ποδήλατο. Λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται ταχυφαγείο γνωστής αμερικάνικης αλυσίδας. Η εικόνα με τα σταθμευμένα ποδήλατα παρόμοια: “Είναι πολλά τα… ποδήλατα, Άρη!”
Ψηλό άσχετο αλλά πανέμορφη πόλη κ το Potsdam! Είχα νοικιάσει ποδήλατο από τον σταθμό όπου είχε 2(!!!) καταστήματα ενοικίασης.