Cyclist sideswiped by tanker truck on a Russian highway.
Νταλίκα χτυπάει ποδηλάτη και τον εγκαταλείπει
Ποιος ευθύνεται;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Cyclist sideswiped by tanker truck on a Russian highway.
Νταλίκα χτυπάει ποδηλάτη και τον εγκαταλείπει
Ποιος ευθύνεται;
Η νταλίκα γιατί τον πέρασε από δεξιά στο σημείο που ο δρόμος χώριζε. Θεωρητικά ο ποδηλάτης εξακολουθούσε να βρίσκεται στην δεξιά λωρίδα, αλλά ο νταλικέρης εκμεταλλεύτηκε τον χώρο που του έδινε η διασταύρωση πάτησε, την λωρίδα έκτακτης ανάγκης και τον πέρασε από τα δεξιά της δεξιάς λωρίδας με χίλια.
Αξιοσημείωτος άλλου τύπου @@ρας ο τύπος με την κάμερα ο οποίος πάει πρώτα να ακουμπήσει το ποδήλατο του προσεκτικά προσεκτικά στο παραπέτο ( ή ότι είναι αυτό) αντί να πάει να βοηθήσει τον φίλο του που φωνάζει στον δρόμο. Οι άλλοι παρατήσανε τα ποδήλατα όπου ήταν και τρέξανε να τον μαζέψουν.
Τυχερός ήταν πάντως ο σωριασμένος,που δεν τον πήρε από κάτω η νταλίκα γιατί τότε θα τον μαζεύανε με... σπάτουλα.
Περαστικά και καλά μυαλά στους Ρώσους. OH .. those Russians..
Moy φενεται οτι χρειαζοντε καθρεφτες τα ποδηλατα για να βλεπουν τον κινδυνο , γιατι αν περιμενουν απο τα αυτοκινητα σωθηκαν........
Φοβερό μπαράζ σφαλμάτων.
Σφάλματα ποδηλάτη:
1. κίνηση σε εθνική οδό (αυτό καταλαβαίνω οτι είναι αυτός ο δρόμος, αν κρίνω απ’ τις ταχύτητες που δουλεύουν όλοι)
2. κινείται σε λωρίδα μεσαία που μετά τη διχάλα γίνεται δεξιά και βγάζει το δεξί του χέρι για να κινηθεί ξεξιότερα στην δεξιά ήδη λωρίδα. Δεν κοιτά καθόλου πίσω του κι αμέσως κάνει την κίνηση που σηματοδοτεί με το δεξί του χέρι.
Σφάλματα νταλίκας:
1. κίνηση στη δεξιά λωρίδα που οδηγεί δεξιά στη διχάλα, ενώ πορεύεται ευθεία
2. καταστρατήγηση της περιοχής ασφαλείας εκεί που διχάζεται ο δρόμος, ενώ έχει σκοπό να συνεχίσει την πορεία του ευθεία
3. λάθος υπολογισμός ότι “χωράει” με αποστάσεις ασφαλείας να περάσει παράλληλα με τους ποδηλάτες
4. η ύπαρξη ποδηλάτων στη δεξιά λωρίδα θα έπρεπε να τον κάνει να κόψει την ταχύτητά του έγκαιρα για κάθε ενδεχόμενο, πολύ πριν τη διχάλα
5. σε οποιοδήποτε δρόμο η δεξιά λωρίδα είναι λωρίδα χαμηλής ταχύτητας και η νταλίκα έτρεχε υπερβολικά.
Πού τα σφάλματα συναντιώνται και τι οδηγεί στη σύγκρουση:
1η παρατήρηση: η νταλίκα χτυπάει μόνο τον ποδηλάτη που κάνει το σφάλμα Νο 2. Οι υπόλοιποι όχι μόνο πορεύονται κανονικά, αλλά και αυτός με την κάμερα απαθανατίζει τη σύγκρουση.
2η παρατήρηση: η σύγκρουση είναι συνέπεια των σφαλμάτων και του ποδηλάτη και της νταλίκας.
Συμπεράσματα:
1. κίνηση σε δρόμο που αναπτύσονται ταχύτητες ανεξέλεγκτες την αποφεύγουμε
2. η κίνηση σε δρόμους με πολλαπλές λωρίδες έχει άλλες απαιτήσεις απ’ την κίνηση σε δρόμο μιάς λωρίδας
3. σε κάθε περίπτωση και όπου κι αν κινούμαστε, μα με καθρέφτες αριστερά και δεξιά, μα με γύρισμα της κεφαλής αντίστοιχα, έχουμε συνεχή έλεγχο των προθέσεων των γύρω μας κι όχι μόνο των εμπρός μας ή των πλαγίων μας
4. όταν δηλώνουμε την πρόθεσή μας να κινηθούμε προς μια κατεύθυνση δραστικά δίνουμε στα οχήματα γύρω μας τον απαιτούμενο χρόνο να το αντιληφθούν και να αντιδράσουν σεβόμενα την πρόθεσή μας, ταυτόχρονα ελέγχουμε αν σέβονται το σήμα της πρόθεσής μας ή έχουν πλήρη αδιαφορία γι’ αυτό
5. δεν κάνουμε καμμία κίνηση αλλαγής πορείας, αν οι συνθήκες στο πεδίο κίνησής μας δεν το επιτρέπουν
6. για όσους κινούνται σε δρόμους αστικούς κι όχι εθνικές οδούς, πολύ δε περισσότερο σε εθνικές οδούς (όπου και στη χώρα μας τα ατυχήματα είναι θανάσιμα), καλό είναι αν πίσω μας ελέγχεται βαρύ όχημα με μεγάλη ταχύτητα που δεν μειώνεται καθώς μας προσεγγίζει να πηγαίνουμε έξω απ’ την πορεία του, γιατί με μαθηματική ακρίβεια αν επιμείνουμε να κρατάμε την πορεία στην τροχιά του θα βρεθούμε το λιγότερο στη θέση του ποδηλάτη του πιο πάνω βίντεο...
Και για να μιλήσω για την εφαρμογή όλων αυτών στα καθ’ ημάς: λεωφορεία/τρόλεϋ με δύο οχήματα, λεωφορεία Κτελ πάσης φύσεως, πούλμαν, απλά δεν μας “βλέπουν”. Εγώ κάνω πάντα στην άκρη να φύγουν. Πώς τους βλέπω; Έχω δύο καθρεφτάκια, ένα αριστερά, ένα δεξιά. Τα μάτια μου παίζουν ολόγυρα κι αυτό πια γίνεται αυτόματα και σε κλάσματα δευτερολέπτου. Έχει τύχει με όλα τα οχήματα που πιθανά να έρχονται πίσω μου, σε δρόμους που ή είναι ή έχουν καταντήσει μιας λωρίδας, να μου κορνάρουν χωρίς ν’ αλλάζουν την ταχύτητά τους. Αυτό είναι κάτι που τρέμω. Συνήθως αυτοί, πριν καν προλάβω να αντιδράσω με προσπερνάνε σε απόσταση τρίχας. Αν δεν κρατήσω την κίνησή μου σταθερή και “παίξω” έστω και λίγο αριστερά ή δεξιά δεν έχει σημασία, ευκολότατα θα πάθω ό,τι και ο πιο πάνω ποδηλάτης...
Φίλοι ό,τι περιγράφω πιο πάνω, δεν ξέρω για σας, αλλά για μένα είναι συνεχής πρακτική, συνεχής απειλή και συνεχής σωτηρία...όσοι κινείστε στην 3ης Σεπτεμβρίου και Μάρνη για παράδειγμα, δεν έχετε βιώσει όλες τις δυνατές παραβιάσεις απ’ τους γύρω σας; Και απ’ τ’ αριστερά σας, στροφή δεξιά με χίλια κι απ’ τα δεξιά που θα’πρεπε να στρίβουν δεξιά, αντ’ αυτού, πορεία ευθεία και σφηνάρισμα απ’ τα δεξιά σας;...Κι αυτό να παίζεται παντού όμως, σ’ όλη την πόλη, απλά για μένα αυτός ο κόμβος είναι η καθημερινότητά μου...Χωρίς καθρέφτες αυτό πώς το βγάζεις πέρα;
Και τώρα στο τελευταίο που είναι το “χτυπώ κι εγκαταλείπω”. Η συνειδητή εγκατάλειψη είναι έγκλημα. Στην περίπτωσή μας όμως η ταχύτητα της νταλίκας άφησε τη δυνατότητα στον οδηγό της να αισθανθεί τι έκανε; Αυτό μόνο κάποιος που οδηγεί βαρύ όχημα μπορεί να μας το πει...
Ισως να πρεπει να αναφερθει οτι η νταλικα εχει σταματησει και δεν ειναι "χτυπω και εγκαταλειπω". Φαινεται και στο περιπου 22 δευτερολεπτο και στο 41 που ειναι σταματημενη στο βαθος στο ιδιο σημειο και στις δυο χρονικες στιγμες. Απλως πολυ λογικα μια νταλικα δεν σταματαει στην αποσταση που σταματαει ενα ΙΧ και εχει παει παρακατω.
Τωρα εαν θελουμε ευθυνη για εμενα μεγαλυτερη εχουν οι ποδηλατες. Σαφως ευθυνεται και η νταλικα αλλα το μεγαλυτερο ποσοστο ευθυνης το εχουν οι ποδηλατες (και για τον τροπο που πανε και για το που πανε).
Για το θεμα της ταχυτητας της νταλικας δεν νομιζω οτι πηγαινε παραπανω απ'οτι επρεπε (κοιταξτε τα αυτοκινητα που περνανε απο την αλλη μερια) απλως η ταχυτητα του ειναι πολυ παραπανω απο τους ποδηλατες. Για εμενα το σημαντικο σφαλμα της νταλικας (αφου ειναι και επαγγελματιας οδηγος) ειναι το οτι βλεπει καποιους ηλιθιους (μαλλον επρεπε το Η να ηταν κεφαλαιο) κρατας πολυ μεγαλυτερη αποσταση απο το κανονικο και κανονιζεις να περασεις πολυ μακρια τους.
Επειδη ομως εδω ειμαστε ποδηλατες και θα επρεπε να μας ενδιαφερει ποδηλατικα μηπως θα επρεπε να λεγαμε "που πας ρε Καραμητρο σε κλειστο δρομο (για να μην πω αυτοκινητοδρομο) με το ποδηλατο???". Και οχι να μας φταινε παντα οι αλλοι. Καπως σαν το ατυχημα περυσι που εφυγε ενας ποδηλατης στο αντιθετο ρευμα στην παραλιακη και ολοι βγηκαν και ελεγαν οτι εφταιγε το αμαξι και εκραζαν ωσπου το παιδι μετα που μπηκε ειπε οτι εφταιγε αυτος και οχι το αυτοκινητο. Μην βγαζουμε τοσο ευκολα συμπερασματα. Δεν φταινε παντα οι αλλοι.
Αυτό που έχει σταματήσει είναι ένα άσχετο βανάκι κι όχι το μεγάλο βυτιοφόρο που τον χτύπησε...όλο το σκηνικό είναι σαθρό και τώρα που το ξαναβλέπω, το ότι σηκώνουν έτσι έναν χτυπημένο στα χέρια και δεν ξέρουν πώς και τι έχει χτυπήσει κι αυτό σωστό είναι; Σαν UFO που προσγειώθηκαν σε χώρο και χρόνο λάθος μοιάζουν όλοι...τι να πω...έχω συγκλονιστεί...
Ή ακόμα καλύτερα σαν εκδρομείς που βγήκαν να θαυμάσουν τη φύση και ξάφνου έρχεται το τέρας και τους λέει...λάθος κύριοι...βρίσκεστε στην κόλαση! Φερθείτε ανάλογα ή θα σας ρουφήξει!
Τα ποδήλατα δεν έχουν καμία θέση στον αυτοκινητόδρομο. Τo απαγορεύει ο νόμος και για πολύ καλό λόγο. Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτές των μηχανοκίνητων οχημάτων. Για μένα, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχουν οι ποδηλάτες, γιατί δεν εφάρμοσαν αμυντική οδήγηση.
Btw, εδώ ολόκληρο το video: http://www.liveleak.com/view?i=4d9_1428785010
Το σταματημενο ειναι η νταλικα. Δες το ιχ που ειναι διπλα του να καταλαβεις απο την διαφορα μεγεθους οτι δεν ειναι βανακι. Απο την αλλη στο ολοκληρο βιντεο φαινεται οτι το μεγαλυτερο μεριδιο ευθυνης (οπως πρωτος λεει ο doom) το εχουν οι ποδηλατες. Μην ζηταμε να μας σεβονται εαν και εμεις δεν σεβομαστε τα αυτονοητα.
Πάγωσα την εικόνα στο αρχικό βίντεο στο 0:42 όπου πρωτοφαίνονται τα σταθμευμένα...το δεξί, βανάκι ακριβώς δεν είναι, τώρα που επικεντρώνομαι φαίνεται καλύτερα κι επουδενί βέβαια είναι το βυτιοφόρο, του οποίου ούτε η σκόνη δεν υπάρχει...
Την πάγωσα και στο βίντεο του DOOM στο 3:02, όπου το συγκεκριμένο όχημα έχει ανοιχτό το πορτ μπαγκάζ προφανώς για να βγει κάτι προς βοήθεια
Δεν υποστηρίζω πως φταίει ο ένας ή ο άλλος αποκλειστικά. Νομίζω ότι συνεργάστηκαν γι’ αυτό το αποτέλεσμα και οι δυό πλευρές, σαν ο ένας να θεωρούσε τον άλλον ως αόρατο. Κι αυτό είναι επιεικώς ηλίθιο, αυστηρά εγκληματικό...Αλοίμονο αν απ’ τη στιγμή που και οι δυό πλευρές βρίσκονται σ’ αυτή τη θέση πάρουμε το μέρος του ενός ή του άλλου. Θα είναι άδικο.
οχι εκει δεξια που κοιτας. Εαν μπορουσε να σταματησει τοσο γρηγορα ενα βυτιοφορο θα ειχαν σωθει πολλες ζωες. Στην πανω φωτο που εβαλες, μετρα δυο κολωνες απο αριστερα προς τα δεξια, η νταλικα ειναι το οχημα που ειναι σταματημενο κατω απο την δευτερη κολωνα. Εκει που δειχνει το βελος που ειναι στον δρομο.
Βλέποντας όλο το βίντεο έχω να πω το εξής: Ακόμα και αν οι ποδηλάτες πήγαιναν σαν χαζοί στον δρόμο ( καλά όχι και εντελώς σαν χαζοί καλά το πήγαιναν ) αλλά αυτό δεν είναι αυτοκινητόδρομος για τα δεδομένα της Ρωσίας αλλά απλός επαρχιακός δρόμος τους. ( μην κοιτάτε που έχουν άπλα εκεί). Άρα δεν ήταν παράνομοι σε σχέση με το που αποφάσισαν να κινηθούν.
Ο νταλικέρης δεν έχει κανένα δίκιο. Όταν βλέπεις μπροστά σου πιο αργό όχημα δεν το περνάς από πάνω, δεν το περνάς από δεξιά και κόβεις ταχύτητα. Και αν χτυπήσεις κάποιον σταματάς.
Αυτός δεν έκανε τίποτα από αυτά, έκανε ξεκάθαρη αντικανονική προσπέραση με χίλια από τα δεξιά, χτύπησε τον ποδηλάτη και εξαφανίστηκε. Και μαλακία του ποδηλάτη να ήταν πάλι έχουμε εγκατάλειψη στον δρόμο.
Είδα στο fb πως κάποιοι έβγαλαν screenshot από τις πινακίδες του φορτηγου άρα θα βρουν ποιος είναι. Κανονικά θα πρέπει να του αφαιρέσουν την άδεια του "επαγγελματία" ( σε εισαγωγικά γιατί το να χτυπάς και να παρατάς κόσμο στον δρόμο δεν είναι επαγγελματισμός..).
Δεν υπάρχει ξεχωριστός ορισμός του αυτοκινητοδρόμου για κάθε χώρα. Στο συγκεκριμένο βίντεο:
1) Υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι
2) Δεν υπάρχουν φανάρια
3) Υπάρχουν κιγκλιδώματα στα πλάγια
4) Υπάρχει διαχωριστικό κράσπεδο μεταξύ των αντίθετων ρευμάτων
5) Υπάρχουν λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης
6) Διακρίνεται το χαρακτηριστικό σύμβολο της αρχής του αυτοκινητοδρόμου
Δλδ ειναι τοσο δυσκολο να γινει κατανοητο οτι δεν μιλαμε για εγκαταλειψη αφου σταματησε και πηγε πισω (δες τε το κομπλε βιντεο απο τον doom).
Και στην φωτο που ανεβασατε φαινεται το σταματημενο βυτιο.
Και ουτε καλα πανε και εκει που πανε και να επιτρεπεται (που δεν επιτρεπεται) ειναι ηλιθιο αφου οι ταχυτητες που μπορουν να πιασουν τα αλλα οχηματα ειναι πολλαπλασιες, και πανε και στη μεση απο τεσσερις λουριδες σε καποια σημεια.
Δεν φταινε παντα οι αλλοι και για τα παντα. Ο φορτηγατζης φταιει γιατι σαν επαγγελματιας τετοια πρεπει να τα προβλεπει και να προνοει. Αλλα οχι οτι οι ποδηλατες πηγαιναν καλα. Και να βγαλουμε και με το ζορι οτι τους εγκατελειψε.
αλλά πώς καταλαβαίνει κανείς ότι αυτός ο όγκος ο ακαθόριστος είναι το βυτιοφόρο; Ακαδημαϊκή ερώτηση κι όχι για να στοιχειοθετήσει διαφωνία...
εαν δεις το βιντεο φαινεται (στους δυο χρονους που αναφερω παραπανω).
βλέπω στο βίντεο του DOOM στο 1:42 πεντακάθαρα το βυτιοφόρο στο βάθος της δεξιάς λωρίδας όπου και κινείται, όπως επίσης στο πλάι του το θολό όγκο ενός οικήματος,
στο 2:34-2:35 έχει απομείνει μόνο ο θολός όγκος του οικήματος....
Ο τύπος με το μπουφάν και τον μάλλινο σκούφο από το βίντεο κατά πάσα πιθανότητα είναι ο οδηγός της νταλίκας.
Κρίνοντας από τον τρόπο που του μιλάνε οι υπόλοιποι. (δεν ξέρω και ρώσσικα)
Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης έχει η νταλίκα η οποία μάλλον μπήκε στον δρόμο από δεξιά κρίνοντας από την κατεύθυνση της αλλά και οι ποδηλάτες κανονικά δεν θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί.
Tο σημαντικο ειναι αυτο. Και δεν εχει να κανει με το εαν ειναι παρανομο ή οχι αλλα με το οτι αποφευγεις τετοιους δρομους και οχηματα που κινουνται με τετοια διαφορα ταχυτητας απο το ποδηλατο. Γιατι εαν ηταν δεκα ποντους πιο δεξια και τον ειχε περασει απο πανω μετα δεν θα ενοιαζε καθολου τον ποδηλατη εαν ειχε δικιο ή οχι.
Τωρα θελετε να πειτε οτι ο οδηγος τον εγκατελειψε (κανει και αλλη εντυπωση), δεν βλεπετε την νταλικα, δεν θελετε να δειτε την νταλικα, θελετε να φταινε οι αλλοι (ειπαμε φωτια στα ΙΧ), εμεις ειμαστε παντα τελειοι και τετοια, δεν με αφορα πια.
Αυτοκινητόδρομος είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο, πάνω στον οποίο δεν έχουν θέση οχήματα που κινούνται αργά. Απαγορεύονται πεζοί, ποδηλάτες, ιππείς, ζωήλατα οχήματα, τρακτέρ κλπ.
Αυτό είναι ισοπεδωτική λογική και δε χρησιμεύει σε τίποτα. Δεν είναι όλοι οι δρόμοι ίδιοι, ευτυχώς. Οι αυτοκινητόδρομοι είναι για να αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες με ασφάλεια. Οι ποδηλατόδρομοι είναι για αποκλειστική χρήση από ποδήλατα. Πλήθος άλλων δρόμων προορίζονται για χρήση από όλους, με τα ανάλογα όρια ταχύτητας και τη δέουσα προσοχή των χρηστών. Το να είσαι ποδηλάτης και να πας να το παίξεις μάγκας/επαναστάτης και να διεκδικήσεις τη θέση σου πάνω στον αυτοκινητόδρομο είναι αυτοκτονία.
άν φόραγαν ανοιχτόχρωμα ρούχα...
Απ’ τη δεοντολογία που περιγράφει ένα λογικό αποτέλεσμα ως την πραγματικότητα που συνάδει με τις ανάγκες της στιγμής όποιες κι αν είναι αυτές, ακόμα και η κοκεταρία να οδηγείς το ένα ή το άλλο όχημα, υπάρχει απόσταση...
Εγώ παιδί της ανάγκης νιώθω και δεν πολεμάω όλους τους άλλους για να επικρατήσω...καταδεικνύω όμως έναν άλλο τρόπο ζωής και όσοι πιστοί ας προσέλθουν...
Μέσα σ’ αυτή λοιπόν την τρέχουσα αναγκαιότητα διεκδικώ έμπρακτα το χώρο μου...
Ο δρόμος στο βίντεο είναι φανερό και μετά το ατύχημα πως χρησιμοποιείται αρκετά από ποδηλάτες...αυτό φαίνεται καλά στο βίντεο του DOOM.
Δεν γνωρίζω αν επιτρέπονται τα ποδήλατα στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.
Ο ποδηλάτης βγάζει το χέρι για να κινηθεί στα δαξιά, η νταλίκα έρχεται απο τα δεξιά απο τη λωρίδα εξόδου, προσπερνά τον ποδηλάτη απο τα δεξιά, τον χτυπά και απ οτι φαίνεται τον εγκαταλείπει. θεωρώ πως την ευθύνη την φέρει ο οδηγός της νταλίκας.
Η νταλίκα λόγω του όγκου και του βάρους σε εμπλοκή ατυχήματος υπερέχει του ποδηλάτου. Ακόμα και σε σταθμευμένη νταλίκα να πέσει ενας ποδηλάτης πάλι κινδυνεύει!
Ο συγκεκριμένος πάντως ποδηλάτης στάθηκε "τυχερός" μέσα στην ατυχία του, αν η νταλίκα τον έβρισκε με άλλο σημείο του αμαξώματος, στην καλύτερη περίπτωση θα τον είχε αφήσει ανάπηρο, και στη χειρότερη θα τον είχε στείλει στα "κυπαρίσσια".
Το ποδήλατο είναι το πιο "ευάλωτο" σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα θα έπρεπε να προστατεύεται και να διεκδικεί τον χώρο του. Οι κίνδυνοι σε τέτοιους αυτοκινητόδρομους είναι μεγάλοι, δεν θά έπρεπε να υπάρχουν ποδηλατόδρομοι να μας προστατεύουν (ή έστω λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων) γιατί είμαστε εκτειειμένοι σε μεγάλους κινδύνους και κάποια στιγμή μπορεί να το πληρώσουμε με την ίδια μας τη ζωή.
Εδώ θα μου πεις πως δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι στην πόλη, θα φτειάξουν στους αυτοκινητόδρομους..;
Το ότι υπάρχουν μπόλικοι ανεγκέφαλοι στο βίντεο, δεν κάνει την πράξη τους σωστή ή αποδεκτή.
Το θέμα δεν είναι απλά αν επιτρέπονται, αλλά αν είναι ασφαλές να μπει κάποιος ποδηλάτης σε αυτοκινητόδρομο!
Ακριβώς επειδή η νταλίκα έχει τεράστιο βάρος, δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένεις να σταματήσει ακαριαία, επειδή εσύ θα βγάλεις το χεράκι σου 1 δευτερόλεπτο πριν αποφασίσεις να αλλάξεις λωρίδα. Αργή κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και σύντομα hand signals χωρίς να κοιτάξεις είναι συνταγή αυτοκτονίας.
Ειδικά στην Ελλάδα, πάντα υπάρχει επαρχιακό οδικό δίκτυο και παλιές εθνικές οδοί δίπλα στους αυτοκινητοδρόμους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπει ένα ποδήλατο στον αυτοκινητόδρομο.
Όσο για το θέμα της εγκατάλειψης, όντως ο οδηγός κατάφερε να σταματήσει την νταλίκα 100μ παρακάτω και γύρισε να κατηγορήσει τον ποδηλάτη, όπως φαίνεται και στο βίντεο.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3040241/Unbelievable-helmet-cam-...
Μόνον που έτσι όπως μας περιγράφεις τα πράγματα καλέ μου, αυτός ο δρόμος δεν είναι εκείνο που θα ορίζαμε ως αυτοκινητόδρομο, γιατί όπως βλέπεις έχει και πεζοδρόμια, μέχρι και ζαρντινιέρες. Ένας δρόμος που απλά είναι φαρδύς δεν σημαίνει εκ προοιμίου ότι είναι και αυτοκινητόδρομος.
Και εν πάση περιπτώσει εγώ είμαι ενάντια στον χαρακτηρισμό των δρόμων. Οι δρόμοι είναι για να πηγαίνουμε στον προορισμό μας. Θεωρώ ανισότητα, αδικία και διαχωρισμό με βάση οικονομικά κριτήρια ότι όποιος έχει το μηχανοκίνητο όχημα έχει και δρόμο ειδικά για αυτό ενώ, οι υπόλοιποι που δεν έχουν είναι ανεπιθύμητοι ειδικά όταν για τους δρόμους φορολογούμεθα και πληρώνουμε όλοι, ( σε όποιο μέρος του κόσμου και αν είμαστε ).
ΕΤΑ από το επόμενο ποστ
Η απόλυτα λάθος λογική. Άρα ακόμα και εκεί που επιτρέπεται να κινούνται τα πιο αργά οχήματα, δεν θα πρέπει να κινούνται ΑΠΟ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ, γιατί εκείνοι που έχουν τα πιο γρήγορα οχήματα διεκδικούν τον χώρο αυτό περνώντας τους από πάνω. Είναι με άλλα λόγια ο ιδιότυπος φασισμός του δρόμου και του ιδιοκτήτη του πιο μεγάλου και πιο γρήγορου οχήματος.
Όλοι μπαίνουμε στην λογική του τι θα έπρεπε να είχε γίνει ή να γινόταν...κι αυτό εντάσσεται στην φυσική τάση να δεοντολογούμε...
Όμως υπάρχει μια πραγματικότητα κι αυτή είναι, οτι το ποδήλατο δεν είναι μόνο για βόλτα ή άσκηση, είναι κύρια για μετακίνηση, πράγμα που το κάνει ζωτικότατης σημασίας...
Σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν ο ποδηλάτης, όχι μόνο στο βίντεο, αλλά κι αλλού, κινείται σε περιοχές που μπορεί να θεωρούνταν στο παρελθόν προπύργια των αυτοκινήτων και με βάσει τους νόμους μιας ψυχολογικής αδράνειας διατηρούν τους πρότερους κανόνες αυτής της μοναδικότητας στη χρήση, δημιουργώντας εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες για τους ποδηλάτες. Αυτό επιβάλει κάποιους κανόνες συνύπαρξης...αυτοί οι κανόνες στην πλειοψηφία τους υπάρχουν ήδη, κάποιες προσθήκες θα έκαναν τα πράγματα πιο στέρεα, ΑΡΚΕΙ το αυτοκίνητο να αποδεχθεί τη μοιρασιά και την ουσιαστική απώλεια της κυριαρχίας του υπέρ του ποδηλάτου...Αλλιώς δεν γίνεται...
Ατυχήματα θα συμβαίνουν πάντα, όταν θα διαταράσσεται αυτη η σχέση συνύπαρξης κι όταν κάποιος απ’ τους εμπλεκόμενους, δράσει ενάντιά της...
Κατά την ταπεινή μου γνώμη στο βίντεο που συζητάμε έγιναν αμφίπλευρα σφάλματα...τα προσδιόρισα πιο πάνω...
DOOM και kktsol, θεωρώ πολύ αφαιρετική και μηδενιστική την στάση σας, όσο ακριβώς και την στάση στον αντίποδα της δικής σας, που θέλει να εξαφανιστεί το αυτοκίνητο εδώ και τώρα...
Καμμιά τους δεν αρμόζει στην τρέχουσα πραγματικότητα...προβάλλοντας μια δεοντολογία που είναι άκαιρη (δεν θα σχολιάσω τους αφοριστικούς χαρακτηρισμούς για τους ποδηλάτες)...
Η άποψή μου είναι, πως η επίκαιρη δεοντολογία βρίσκεται εκεί ακριβώς, που οικοδομείται συνύπαρξη όλων των κινούμενων στο οδόστρωμα μέσων, ανάλογα με τις δυνατότητές τους...τουλάχιστον σε περιοχές που είναι ανέφικτο, να απομονωθεί η κίνηση του ποδηλάτου σε αποκλειστικές ασφαλείς διαδρομές, διαδρομές μακριά από τα αυτοκίνητα. Προτεραιότητα οφείλεται ασυζητητί στο ποδήλατο, τον πιο αδύναμο κρίκο της αλυσίδας, όπως ειπώθηκε και πιο πάνω.
Ας πω κι εγώ με όση έμφαση γίνεται, πως στην παρούσα φάση, είμαι κάθετα αντίθετη στην γκετοποίηση του ποδηλάτου ... χώρες με φιλοποδηλατική πολιτική, όχι μόνο δεν απομονώνουν τις κινήσεις των ποδηλάτων, αλλά τους παρέχουν απεριόριστες ευκολίες, εντός κι εκτός ποδηλατόδρομων.
Το δικαίωμα της διεκδίκησης της χρήσης των δρόμων παντού δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιπολαιότητα ή αμυαλιά.
Είναι προϋπόθεση αλλαγής δεδομένων στην οδική χρήση, στον γενικότερο τρόπο μετακίνησης, στην ποιότητα ζωής στο τέλος τέλος...
Συγνωμη για ποια σταση μου μιλαμε? Για αυτη που δεν δεχομαι οτι ο οδηγος δεν εγκατελειψε τον τοπο του ατυχηματος (και που φαινεται και στο βιντεο) και που επιμενετε οτι μιλαμε για εγκαταλειψη κτλ κτλ. Ή για αυτη που μου λεει η δικη μου λογικη οτι ασχετα με το εαν επιτρεπεται ή οχι η κυκλοφορια στον συγκεκριμενο δρομο οποιοσδηποτε νοημον ανθρωπος θα διαλεγε αλλο δρομο (οπως τον αδειο βοηθητικο που φαινεται διπλα απο τον κλειστο δρομο) για την δικη του ασφαλεια και θα κοιταζε να μην κινδυνευει απο ατυχημα και οχι για το εαν φταιει ή οχι.
Θα σου ειναι ευκολο να μου αναλυσεις τι εννοεις οταν λες "την σταση μου"??
Δεν έχω να πω κάτι επιπλέον, τα γραφόμενα στο #4 είναι επαρκή...
Πάω στον παράδρομο είναι μια επιλογή δική μου και δική σου, όχι όλων αυτών που βλέπουμε και ποδηλατούν στο δρόμο για τον οποίο μιλάμε, άρα εμείς μιλάμε δεοντολογικά κι αυτοί είναι η απλή πραγματικότητα...
Δεν μιλώ για κάτι που δεν ειπώθηκε αγαπητέ.
Αγαπητη μου βελανιδια,
Εαν απο αυτα που γραφω στο #4 καποιος καταλαβαινει μια αφαιρετικη και μηδενιστικη σταση και οτι μιλαω για δεοντολογια μαλλον πρεπει να ξανακοιταξω τα ελληνικα μου.
Βεβαια δεν ξερω γιατι οταν διαβασα το "αφαιρετικη" το μυαλο μου πηγε καπου αλλου. Το οτι θελουμε να αφαιρεσουμε την νταλικα απο τον χωρο μετα το ατυχημα και το οτι ο οδηγο της ποτε δεν πηγε να δει τι εγινε και δεν τσακωνοταν με τους ποδηλατες μετα, γιατι θελουμε να πουμε οτι υπαρχει εγκαταλειψη (κανει μεγαλυτερη αισθηση και βαζει το θυμα αυτοματα σε αλλο επιπεδο) πως ακριβως θα το λεγαμε??
Αφαιρετική είναι η στάση που θέλει ο δρόμος ν’ ανήκει στον έναν ή στον άλλον, ενώ αυτό πρακτικά έχει ήδη καταργηθεί.
Μηδενιστική είναι η στάση, που δεν βλέπει, ότι αυτό έχει πρακτικά καταργηθεί και μιλάει για κάτι άλλο, που θα ήθελε να συμβαίνει.
Και για να γίνω σαφής. Ποδηλάτες κι αυτοκίνητα και μηχανάκια είμαστε αυτή τη στιγμή όλοι μαζί στους δρόμους. Αυτό είναι ένα αδιάσειστο γεγονός πια. Λοιπόν, όποιος δεν το βλέπει και θέλει κάτι άλλο, είναι αφαιρετικός ή μηδεντιστής ως προς αυτό που συμβαίνει ήδη, κατά την ταπεινή μου άποψη.
Εγώ δεν υιοθετώ την ευκολία, να προσφωνήσω τον νταλιγκιέρη εγκληματία, κι ας συμπεριφέρθηκε σαν να είναι εν δυνάμει, γιατί απλά έγραψε τον ποδηλάτη στο κατάστιχα του Άγιου Πέτρου, άσχετο αν αστόχησε, ούτε θα πω τον ποδηλάτη Ηλίθιο με Η κεφαλαίο ή ανεγγέφαλο, γιατί έκανε βλακείες, που τις έκανε...
Δεν οφελεί κανέναν να κάνω κάτι τέτοιο. Εν ολίγοις το καλά να πάθει ή το καλά του έκανε, δεν είναι ούτε του χαρακτήρα μου, ούτε της φιλοσοφίας μου. Να καταλάβω, να διδαχθώ και να σκεφτώ λύσεις μ’ ενδιαφέρει και δεν κρύβω, πως κάτι τέτοιο θα ήθελα να ήταν και η συλλογική μας στάση.
Κι όσον αφορά στο αν ο νταλιγκιέρης ήταν καλό παιδί και σταμάτησε, ενώ εγώ ισχυρίζομαι το αντίθετο πεισματικά για να καταδείξω πόσο κακοί είναι οι οδηγοί αυτοκινήτων...τι να πω...ας αποδεχτώ το σφάλμα μου για να τελειώσει εδώ αυτό το στόρυ, με το αν ο θολός όγκος είναι η νταλίκα ή ένα κτίσμα. Δεν θα πάω ούτε μια λέξη παραπέρα αυτή την κουβέντα.
Επίσης άν κάποιος ρωσομαθής μπορούσε να πει, τι διάλογοι διαμοίβονται ανάμεσα σ’ όλα τα πρόσωπα του βίντεο, εγώ θα ζητούσα ταπεινά συγνώμη απ’ τον φερόμενο ως νταλιγκιέρη...Σιγά το ζήτημα...Δεν είναι αυτό το μέγιστο της ιστορίας, αν και ο εισηγητής του νήματος το θέτει ξεκάθαρα πως υπήρξε εγκατάλειψη.
Μήπως να δούμε τι έχουμε να οφεληθούμε απ’ τη σύγκρουση αυτή όχι μόνο των κινούμενων σωμάτων όπως θα λέγαμε στη μηχανική, αλλά των φιλοσοφιών τους πιο πολύ;
Το να δηλώνει κάποιος ενάντια στον χαρακτηρισμό των δρόμων είναι τόσο αστείο που δεν άντεξα να μην το σχολιάσω, σόρυ... Μήπως είσαι και ενάντια στον χαρακτηρισμό των κτιρίων ας πούμε; Να κάνουμε τα σχολεία, γήπεδα και τα μέγαρα, φυλακές;
Ο αυτοκινητόδρομος είναι μία υποδομή που εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες. Κατασκευάστηκε για να διακινούνται άνθρωποι και αγαθά με ταχύτητα και απρόσκοπτα. Όπως ο σιδηρόδρομος ένα πράμα... Τι δουλειά έχουν τα ποδήλατα στον αυτοκινητόδρομο; Να σκάσουν μύτη και οι ψαρόβαρκες τότε στο λιμάνι του Ρότερνταμ ανάμεσα στα τάνκερ μιας και οι Ολλανδοί ψαράδες πληρώνουν φόρους για τα λιμάνια.