Μεταφορά σχολίου από άλλο ποστ
"Θεωρώντας ότι οι υλοποιημενοι από εσάς ποδηλατοδρομοι αποτελούν την έμπρακτη απάντηση σας έχω κάποια ερωτήματα για τον ποδ/μο ΓΚΑΖΙ ΦΑΛΗΡΟ
1) Γιατί δεν έχετε στην αρχή του ενημερωτικό πίνακα
που να εξηγεί την διαδρομή και τις συναντομενες πινακίδες.
(Eδω μου επισημανθηκε ποσο γρηγορα αυτές οι κατασκευες βανδαλίζονται)
2)Γιατί βαλατε βάσεις στήριξης ποδηλάτων που δεν στηρίζουν τον σκελετό,
ακομα και στο σταθμό των Πετραλωνων
όπου υπήρχαν επαρκείς παλαιότερες βάσεις
ή σε άλλα σημεία όπου βάζοντας το ποδήλατο
στις θεσεις αυτες
αποκλείεται η διέλευση των πεζών.
Γιατι αντί να βαλετε τόσες βάσεις
δεν προτιμησατε να σηκωσετε το ύψος στα κάγκελα
στα γεφυρακια κάθετα στο ποτάμι.`
Ειναι τόσο χαμηλά ώστε αν περνάει ποδήλατο και φυσήξει ισχυρός άνεμος λειτουργούν σαν μοχλός
(Αν και οπως σωστα μου επισημανθηκε στα γεφυράκια αυτα οι ποδηλατες πρεπει να κατεβαινουν απο το ποδηλατο.
Επομένως αν γινονταν πιο ασφαλη για τους ποδηλατες θα γινονταν ποιο ανασφαλη για τους πεζους αφου οι πρωτοι θα διεσχιζαν γρηγορα την γεφυρα)
.
3) Γιατί βαλατε τα φώτα στο χώρο των πεζών είτε εξαλείφοντας τον είτε μειώνοντας τον δραστικά ενώ υπήρχε επαρκής φωτισμός από τα υπάρχοντα φωτιστικά .
4)Γιατί δεν βαλατε καθρέφτες ή άλλο παρόμοιο μέσο για να ενημερώνονται οι πεζοί για την ύπαρξη ποδηλάτων εκεί όπου αναγκαστικά χρησιμοποιούν τον ποδηλατοδρομο λόγω ανυπαρξίας πεζοδρομιου όπως λιγο πριν το σταθμό Πετραλωνων με κατεύθυνση προς θάλασσα.Aλλιώς
Περιμένετε να γυρίζουν συνεχώς το κεφάλι τους ή να κυκλοφορούν στον δρόμο;
5) Γιατί χωροθετησατε την σύνδεση του ποδ/μου με κέντρο ΝΙΑΡΧΟΥ πάνω σε τυφλή στροφή χωρίς ενημερωτική πινακίδα για κίνδυνο
(Σε αυτο μου επισημανθηκε ότι θα μπουν φανάρια εκεί τα οποια ομως θα ηταν καλο να εχουν πιο πριν κουμπι ωστε φτανοντας σε αυτα ο ποδηλατης να ειναι πρασινα)
αντι να ορίσετε εναλλακτική διέλευση πιο κοντά στο κέντρο ΝΙΑΡΧΟΥ στην διασταυρωση Ηρακλέους & Λάμπρου Κατσώνη , Καλλιθέα με συντεταγμένες στο google maps
37.944558, 23.695735 διακόπτοντας εκεί τη διαχωριστική νησίδα και βάζοντας μάτια γάτας ή κάθετες λωρίδες εκατέρωθεν της ποδηλατικής διόδου όπως στα διόδια για να επιβραδύνουν τα αυτοκίνητα.
6) Γιατί βαλατε κάγκελα με τόσο μικρό πάχος ώστε νά έχουν χαλάσει σε ορισμένα σημεία της διαδρομής,αντί να βαλετε τουλάχιστον εκεί παχυτερα κάγκελα και ανακλαστικό χρωματισμό
7)Για ποδηλατόδρομο Κηφισσιας Εκαλη οδό Ρόδων.
α) Σε τι εξυπηρετει ή ονομασία σε ποδηλατόδρομο πεζοδρομίου πλάτους ανά σημεία μιας πλάκας πεζοδρομίου
β).Κανατε usability study μετά όπως προτείνει και ο JAN GEHL για να δείτε πόσοι τον χρησιμοποιούν ;
γ)Τι σημαίνει πρακτικά ή ύπαρξη του για τους ποδηλάτες συνδυαζόμενη με το άρθρο του Κ.Ο Κ που όριζει ότι όταν υπάρχει ποδηλατοδρομος ειναι υποχρεωτική ή χρήση του .
Περιμένω με ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας οι οποίες είμαι σίγουρος ότι θα είναι διαφωτιστικές .
Για διευκόλυνση του διαλόγου παραθέτω ένα post μου για επιχειρήματα & λογικά σφάλματα.
Δημοσιεύσεις "Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας "
"Aldro, δεν καταλαβαίνω οι εύλογες ή μη απορίες σου ποια σχέση έχουν με το θέμα της ανάρτησης. Επειδή εγώ δεν συμμετείχα σε καμία από τις παραπάνω μελέτες μπορώ να σου απαντήσω - αν θέλεις - σαν μηχανικός που αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες μελέτης, έγκρισης κοκ ενός έργου. Σε κάποιες από τις επισημάνσεις σου συμφωνώ σαν ποδηλάτης, άλλες τις θεωρώ δύσκολα υλοποιήσιμες και σε κάποιες ξέρω ότι ήταν "ξένος δάκτυλος" που φταίει. Μπορώ αν θέλεις να σου απαντήσω μία προς μία, αλλά πιστεύω ότι θα ήταν πιο φρόνιμο να απευθυνθείς απευθείας στους μελετητές. Είναι προτιμότερο πριν σχηματίσουμε μία εντύπωση για κάποιον να ρωτήσουμε τη δική του εκδοχή για το θέμα.
Για να επανέλθουμε στο θέμα, επειδή τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά κάποιους από αυτούς που συμμετείχαν στη σύνταξη των προδιαγραφών είμαι σίγουρος για τις προθέσεις τους και την αφοσίωσή τους στην προώθηση του ποδηλάτου. Δεν είναι αυτό που εξετάζουμε, ούτε το αμφισβητεί κανείς αυτό. Το πρακτικό αποτέλεσμα κοιτάμε και αν σηκώνει βελτίωση.
Η προσωπική μου άποψη είναι πάντως ότι δεν πρόκειται για "γάμο", ειδικά στο θέμα των λεωφορειολωρίδων. Οι ποδηλάτες αντιμετωπίζονται ως "πρόβλημα" για τα λεωφορεία και πετιούνται πρακτικά έξω. Πού όμως; Είναι δυνατόν αυτό να μην εξετάζεται; Θεσμοθετείται έμμεσα η απαγόρευση κίνησης ποδηλάτων σε αστικές αρτηρίες;"
KAthanas ευχαριστώ για την απάντηση.Η στόχευση δεν ήταν προσωπική αλλά προς την ΜΒΚ καθώς δεν έχει εμφανιστεί άλλος στο φόρουμ απο την μοναδα.Ζητώ συγγνώμη αν δόθηκε αυτή ή εντύπωση .Απο όσο ξέρω δεν έγινε παρουσίαση του έργου και των μελετητών του όπως στο RethinkAthens ώστε να ξέρω ποιος πήρε τις αποφάσεις και με ποιό σκεπτικό και ούτε ξέρω πού να κοιτάξω στο site Περιφέρειας Αττικής για μελετητές του έργου.Ελπιζω ότι θα εμφανιστεί κάποιος εκ των μελετητών στο φόρουμ για να απαντήσει Ξέρω ότι θα κανει σεμινάριο ή ΜΒΚ στην Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού . http://www.ellet.gr/events .αλλά εκει δεν πάω ποτε ξανά.και τελικά δεν έχει σημασία αν θα πειστώ ή όχι εγώ αλλά αν μπορούσαν να δοθούν δημοσίως απαντήσεις ώστε να διαβαστούν από όλους .Για "ξένο δακτυλο" αυτό που παραθέτω ποιο κάτω δίνει κάποια ιδεα .Σωστός σχεδιασμός για μένα αστικού χώρου είναι αυτός που φροντίζει πρώτα για τον ποιο ευάλωτο χρήστη τον πεζό . Για τις λεωφορειολωρίδες είναι σημαντικό ζήτημα αυτό που αναφέρθηκε υπολογίζοντας παράλληλα ότι κυκλοφορούν καθημερινά εκεί τα ταξι.(Προτεραιότητα στους πεζούς. http://m.startribune.com/minneapolis-adopts-complete-streets-policy/3811... . Απαγόρευση από δήμο Καλλιθεας εισόδου σε σκυλιά και ποδηλάτες . https://www.zoosos.gr/paranomos-o-d-kallitheas-apagoreuei-ti-dieleusi-sk... .
Aldro, η ιδέα σου δεν είναι άσχημη. Ωστόσο δε θα ήθελα να εμπλακώ εγώ ή να κάνω το μεταφορέα των απόψεών σου. Νομίζω η σωστή σειρά είναι να γίνει η ιδέα σου μία συλλογική άποψη μέσω ενδεχομένως μίας Γενικής Συνέλευσης, στη συνέχεια να γίνει επίσημο αίτημα προς τη Μονάδα. Δεν μπορώ να ξέρω τη θέση θα πάρει η Μονάδα απέναντι σε ένα τέτοιο αίτημα. Προσωπικά οι συζητήσεις μου φαίνονται χρήσιμες, ιδιαίτερα όταν γίνονται με διάθεση αμοιβαίας κατανόησης και πρόσωπο με πρόσωπο.
Ευχαριστώ για την επεξήγηση KAthanas.
Θα το προτείνω οπότε αν όλα πάνε καλά
θα έχουμε συνάντηση από Σεπτεμβριο
Γιατί δεν ντρέπεται κανείς για την πινακίδα
Ποδηλάτες προσοχή,οι πεζοί προηγούνται.
Α,ξέχασα ο μονακριβος Μητροπολιτικός ποδήλατοδρόμος διακόπτεται από ενα πεζόδρομο βασικά τέμνει κάθετα την έξοδο του σταθμού Ησαπ Πετράλωνα.
Ωραία μελέτη,λαμπρά μυαλά.
.