Για να χαραχθεί ένας ποδηλατόδρομος χρειάζεται να γίνει σωστή μελέτη και για να εξυπηρετεί ως μέλος ενός δικτύου, και για να μην καταστρατηγείται αλλά και για να μην δημιουργεί ουσιαστικό πρόβλημα στην υπόλοιπη κυκλοφορία. Όμως στον Βόλο, τα τελευταία χρόνια σχεδιάστηκαν με προχειρότητα μεμονωμένα κομμάτια χωρίς μελέτη με τα προβλήματα που προανέφερα.
1) Οδός Μελούνας: Είναι ένας δρόμος στην περιοχή Παλιά, κοντά στον σταθμό ΟΣΕ και εκεί έγινε μια πρόχειρη χάραξη με κίτρινη διαχωριστική γραμμή που όμως δεν εμποδίζει τα αυτοκίνητα να μπουν μέσα και να σταθμεύσουν. Η στενότητα αυτού του δρόμου σε συνδυασμό με τη στάθμευση απέναντι έχει σαν αποτέλεσμα να μην απομένει αρκετός χώρος διέλευσης των ΙΧ που πηγαίνουν στον ποδηλατόδρομο. Η χάραξη με μια γραμμή αποδεικνύεται σε κάθε περίπτωση ανεπαρκής αφού και δεν την σέβεται ο έλληνας οδηγός αλλά και δεν υπάρχει καμία μα καμία αστυνόμευση.
2) Οδός Φερών: Εδώ τα πράγματα είναι καλύτερα, 2 αντιθέτως ερχόμενα ποδήλατα χωράνε με δυσκολία αλλά χωράνε. Ο ποδηλατόδρομος ξεκινάει σαν συνέχεια του προηγούμενου, σχεδόν από την αρχή του δρόμου (ύψος Γρ. Λαμπράκη) μέχρι το ύψος της οδού Γιαννιτσών.
3) Οδός Γιαννιτσών: Έτσι συνεχίζει ο ποδηλατόδρομος όμως χωρίς προσοχή αν διάφορα αντικείμενα τον κλείνουν, πχ ο κάδος σκουπιδιών και φυτρωμένα χορτάρια. Μερικές φορές τοποθετώ το ποδήλατό μου κάθετα στους ποδηλατοδρόμους για να φαίνεται το φάρδος του.
4) Οδός Στρατηγού Μακρυγιάννη: Εδώ γίνεται αισθητό ότι ο ποδηλατόδρομος χωρίς κολωνάκια στα όρια με το πεζοδρόμιο και με διαστήματα που κόβονται τα κολωνάκια με τον αυτοκινητόδρομο, ο ποδηλατόδρομος έστω και με μικρότερο φάρδος από τα ΙΧ γίνεται χώρος στάθμευσής τους που καβαλάνε και λίγο πεζοδρόμιο για συμπλήρωμα. Φυσικά αυτές οι προϋποθέσεις δεν ισχύουν μόνο στην οδό Μακρυγιάννη. Επίσης οι κάδοι σκουπιδιών βρίσκονται μέσα στον ποδηλατόδρομο.
5) Οδός Μεταμορφώσεως: Περίπου τα ίδια συν του ότι σε ένα κομμάτι δεν υπάρχει οριοθέτηση ούτε με διαχωριστική γραμμή για να μπορεί κάποιος οδηγός να το σέβεται και να το θεωρεί αξιόπιστο. Επίσης σε κάποια σημεία διακόπτεται.
6) Οδός Παρασκευοπούλου: Είναι η προέκταση της οδού Γιάννη Δήμου μετά την οδό Αρ. Ζάχου που διέρχεται τον ποταμό Κραυσίδωνα. Τώρα βρισκόμαστε στο Δήμο Νέας Ιωνίας. Εδώ ο ποδηλατόδρομος κι από τις 2 πλευρές του δρόμου οριοθετείται μόνο από τη διαφοροποίηση του χρώματος του πεζοδρομίου και μάλιστα στο μέσο, ούτε δεξιά ούτε αριστερά. Τα σήματα και οι στάσεις λεωφορείου τον αχρηστεύουν, αν είναι χρήσιμος σε διαφορετική περίπτωση.
7) Οδός Ρήγα Φεραίου: Επιστρέφουμε στο Δήμο Βόλου, εδώ η προχειρότητα δεν περιγράφεται. Ο ποδηλατόδρομος στρίβει, αλλάζει πλευρά, δεν έχει κολωνάκια τα δέντρα καταλαμβάνουν ένα μέρος, αυτοκίνητα παρανόμως σταθμευμένα σε ποδηλατόδρομο και πεζοδρόμιο. Ποδηλατόδρομος και αυτοκινητόδρομος σε ένα, δεν έχω δει χειρότερο ποδηλατόδρομο.
8) Οδός Αθηνάς: Ένας δρόμος στον Άγιο Δημήτριο όπου από την κάτω μεριά της οδού Αγίου Δημητρίου έχει κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος. Εκεί βρίσκεται ό,τι μπορεί να φανταστεί κάποιος.
9) Οδός Δημητρίου Πολιορκητού: Άλλος ένας δρόμος στην ίδια περιοχή κι αυτός κάθετος της Αγίου Δημητρίου, αλλά ο ποδηλατόδρομος έχει κατασκευαστεί από την πάνω μεριά. Εκεί τα σταθμευμένα αυτοκίνητα που φαίνονται στο βάθος, μαρτυρούν ότι πρόκειται για ακόμη ένα παράδειγμα προχειρότητας.
10) Κεντρική αρτηρία που βρίσκεται έξω από το κολυμβητήριο: Και πάλι χωρίς μελέτη, μια λωρίδα του πεζοδρόμου με μόνο μια κόκκινη διαχωριστική γραμμή κι ένα σήμα του ποδηλάτου έγινε ποδηλατόδρομος, έστω κι αν έχει εμπόδια και χωρίς ορατότητα για οτιδήποτε.
11) Οδός Αρτέμιδος: Βρήκανε ένα στενάκι που δεν προσφέρεται για μεγάλη ταχύτητα των αυτοκινήτων ώστε να επισημάνουν στους οδηγούς τους να ελαττώσουν ταχύτητα λόγω της πρόβλεψης για αυξημένη διέλευση ποδηλάτων. Αυτά θα ήταν στην καλύτερη περίπτωση λεπτομέρειες με την προϋπόθεση μάλιστα ότι οι ποδηλατόδρομοι που προανέφερα, είχαν μια συνοχή και λειτουργούσαν μακριά από την προχειρότητα.
Επίσης, έφτιαξα κι ένα σχεδιάγραμμα για τα σημεία που εντόπισα να υπάρχει ποδηλατόδρομος.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Melounas_01.JPG | 111.04 KB |
Melounas_02.JPG | 108.42 KB |
Melounas_03.JPG | 132.83 KB |
Melounas_04.JPG | 107.45 KB |
Feron_01.JPG | 119.97 KB |
Feron_02.JPG | 89.33 KB |
Giannitson.JPG | 90.33 KB |
Makrygianni_01.JPG | 99.01 KB |
Makrygianni_02.JPG | 93.94 KB |
Makrygianni_03.JPG | 110.89 KB |
Metamorfoseos_01.JPG | 105.33 KB |
Metamorfoseos_02.JPG | 103.19 KB |
Metamorfoseos_03.JPG | 63.11 KB |
Metamorfoseos_04.JPG | 91.77 KB |
Metamorfoseos_05.JPG | 93.94 KB |
Paraskeuopoulou_01.JPG | 99.03 KB |
Paraskeuopoulou_02.JPG | 120.43 KB |
Paraskeuopoulou_03.JPG | 108.69 KB |
RigaFeraiou_01.JPG | 95.71 KB |
RigaFeraiou_02.JPG | 84.58 KB |
RigaFeraiou_03.JPG | 111.4 KB |
RigaFeraiou_04.JPG | 105.97 KB |
Athinas_01.JPG | 64.58 KB |
Athinas_02.JPG | 69.31 KB |
Athinas_03.JPG | 74.08 KB |
DimPoliorkitou.JPG | 98.66 KB |
Kolymvitirio_01.JPG | 74.81 KB |
Kolymvitirio_02.JPG | 99.08 KB |
Artemidos.JPG | 67.42 KB |
Sxediagramma.jpg | 349.6 KB |
Το άκρον άωτον α) της προχειρότητας (διότι κατασκευάστηκαν αποσπασματικά χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο στην προοπτική της πόλης), β) της αρπαχτής (διότι προφανώς τα λεφτά για τα σίδερα και τα τσιμέντα σε κάποιες τσέπες μπήκαν), γ) της επικινδυνότητας (διότι έβαλαν στους δρόμους κάτι σίδερα που τα βλέπεις και τρέμεις) και δ) της αδιαφορίας για την πόλη, αφού η αστυνόμευση όχι μόνο για τους ποδηλατόδρομους αλλά γενικά για το παράνομο παρκάρισμα είναι ΕΝΤΕΛΩΣ απούσα. Και του θράσους επίσης, γιατί αυτοί οι τενεκέδες έχουν τα μούτρα να ζητάνε την ψήφο των πολιτών...
Άθλιοι, άχρηστοι, οι δημοτικοί μας άρχοντες, δεν αντιλέγω (Βολιώτης ων), η μεγαλύτερη όμως ευθύνη για αυτό το χάλι των ποδηλατοδρόμων του Βόλου ανήκει στους ασυνείδητους πολίτες αυτής της πόλης. Ακόμη κι αν υπήρχε κακός σχεδιασμός, πρόχειρότητα και σκοπιμότητα, αυτοί οι (κακοσχεδιασμένοι) ποδηλατόδρομοι κλείνουν καθημερινά από ασυνείδητους συμπολίτες μας εποχούμενους σε τετράτροχο... Ναι, η Δημοτική Αστυνομία είναι απούσα, για την ακρίβεια αναλώνεται σε...πηγαδάκια επί της οδού Δημητριάδος, αλλά δε μπορεί να αθωώνεται ο παραβάτης και να κατηγορείται ο (μη) ελέγχων. Ας συνειδητοποιήσουμε κάποτε σ' αυτή τη χώρα την έννοια της ατομικής ευθύνης του πολίτη έναντι του κοινωνικού συνόλου.
tyxeroi....
eseis toulaxiston exete kati...emeis edw sta xania tpt!!!
Φυσικά και ΚΑΝΕΙΣ δεν αθωώνεται. Τους ποδηλατόδρομους όμως κάποιοι τους έφτιαξαν. Η ευθύνη του πολίτη είναι διαφορετική, και καθένας έχει τις δικές του ευθύνες. Ουδείς αθώος!
αθάνατη νεοελληνική νοοτροπία.
αναφέρομαι και στους άχρηστους που "σχεδίασαν" τους "ποδηλατόδρομους" αλλά και στον κάθε μαλάκα ιδιοκτήτη αυτοκινήτου/μοτοσυκλέτας/φορτηγού/τροχόσπιτου, που νομίζει ότι ο δρόμος και τα πεζοδρόμια είναι τσιφλίκι δικό του για να μπορεί να παρατάει τη λαμαρίνα του.
Ως πότε;;;
πολύ καλό και ενημερωτικό το post!
χρειαζόμαστε και άλλα τέτοια για να ενημερωνόμαστε για άλλες πόλεις πέραν της Αθήνας. Ειδικά για πόλεις όπως ο Βόλος, η Λάρισα και τα Τρίκαλα που υποτίθεται είναι πιο φιλικές για τους ποδηλάτες...
Ο Θάνος Βλαστός, καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων του ΕΜΠ και επιστημονικός υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ είπε το εξής: «Αν ζούσαμε στην Ελβετία,ο ποδηλατόδρομος θα κόστιζε ελάχιστα:θα σχεδιάζαμε απλώς μια λευκή γραμμή και... όλοι θα τον σέβονταν!».
Οπότε, και ένας κακοσχεδιασμένος ακόμη ποδηλατόδρομος εύκολα θα μπορούσε να βελτιωθεί με σχεδόν μηδενικό κόστος. Αν υπήρχε βέβαια ο σεβασμός των πολιτών α) προς τη νομιμότητα β) προς τον εαυτό τους γ) προς το κοινωνικό σύνολο.
Βλέπω και ο Βόλος βρίθει βοοειδών που παρκάρουν όπου βρουν.
Εξ ου και οι πινακίδες ΒΟ(οειδή).
τα γίδια είναι περισσότερα.
Ο Ελβετός φέρεται σαν Ελβετός στην Ελβετία, επειδή αστυνομεύεται.
Στην Ελλάδα φέρεται τρισχειρότερα από τον βρωμίλο Έλληνα, επειδή η αστυνόμευση είναι κάτι σαν σύντομο ανέκδοτο.
Έχει τύχει να δω Ελβετούς στην Ελλάδα, οι απίστευτοι βρωμίλοι, αμφιβάλλω αν κάναν τέτοια πράγματα στη χώρα τους.
Δεν αντιλέγω ότι φαινομενικά έχεις δίκιο...
Μήπως όμως έχεις προβληματιστεί γιατί δεν υπάρχει αστυνόμευση στην Ελλάδα; Μη μου κατηγορήσεις τους ..."κακούς πολιτικούς", "το Κράτος", τους Αμερικανούς ή δεν ξέρω εγώ ποιον άλλο έχει βάλει τους δύσμοιρους Έλληνες στο στόχαστρο...
Αυτός ο ίδιος "περιούσιος" λαός εκλέγει τους πολιτικούς με τα ...γνωστά κριτήρια και από τα σπλάχνα του προέρχονται οι φορείς της εξουσίας (αστυνομικοί, δήμος, δικαστές, δημ. υπάλληλοι) που δεν ασκούν σωστά τα καθήκοντά τους, γιατί δε σέβονται α) τη νομιμότητα β) τον εαυτό τους γ) το κοινωνικό σύνολο.
Βλέπεις ότι ξαναγυρίσαμε στην ευθύνη του πολίτη;
Αν μπείτε σε αυτό το κανάλι, δεν ξαναβγαίνετε. Είναι σα να προσπαθείτε να λύσετε το πρόβλημα με το αυγό και την κότα. Ποιος κάνει ποιον.
Και στην Κέρκυρα οι ποδηλατόδρομοι απο μελέτη του Βλαστού ξεκίνησαν και στη συνέχεια πήραν τον δρόμο τους.Οχι απο εκεί έχει καφετέρια,όχι απο εκει είναι τα ταξί,
οχι απο εκεί γιατί δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε τους κάδους...
Δυστηχώς δεν υπάρχει βούληση και όραμα ακόμα.
Αλλά εμείς εκεί το χαβά μας.
Στα ποδήλατα λοιπόν και σε όπους αρέσει δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα
και αυτοι που τώρα μας πολεμανε θα γίνουν κάποια μέρα παιδιά και θα χαμογελάνε σαν εμας ή θα κάθονται μεσα στα υτοκίνητά τους να μας βλέπουν όταν θα τους περνάμε.