Είχε καμιά 90άρα psi, από μανόμετρο φίλου. Το ξέρω, είναι λίγα.. Σήμερα πήρα και τον αντάπτορα για να φουσκώνω σε βενζινάδικα. Θα το τιγκάρω 110psi.
Θα ήταν σωστό να φέρω τούμπα τα ελαστικά μπροστά-πίσω?
Το προβήματικό είναι πίσω, και σκέφτομαι πως σίγουρα καταπονείται περισσότερο. Από την άλλη θα έχω ένα επίφοβο ελαστικό στο τιμόνι μου...
Σε τέτοιες περιπτώσεις ποιά είναι η πιο σωστή κίνηση?
Επίσης να κολλήσω το σημείο με βενζινόκολλα που έχω ή μήπως με logo (εννοείται οτι στη δεύτερη περίπτωση δεν θα αφήσω την στέρεη πλέον κόλλα να ακουμπά με τη σαμπρέλλα).
90psi δεν παίζουν, 110 προτείνει ο κατασκευαστής και 120 μέγιστο.
Πάρε μια τρόμπα με 20-30 ευρώ να φουσκώνεις σπίτι σου γιατί δεν
είναι σίγουρο ότι θα σου δώσει τόσα psi το βενζινάδικο.
Έχει μια λογική να τραμπάρεις τα ελαστικά.
Δεν σου έχει χαλάσει το πέλμα για να φοβάσαι.
Ένα κοψιματάκι 1,5 χιλιοστό δεν είναι κάτι.
Ίσως βενζινόκολλα να είναι καλύτερα, αλλά ακόμα
καλύτερα να ρωτήσεις είτε σε βουλκανιζατέρ είτε
σε ποδηλατάδικο για να σου φύγει το άγχος.
Λοιπόν, μετά την επισκευή του ελαστικού κτλπ, πήγα κάτω από το σπίτι μου στο γκαράζ-βενζινάδικο, όπου βλέπω οτι ο τύπος είχε ένα σπασμένο μανόμετρο. Μου λέει ''έχω άλλο, καλό''. Και όντως είχε ένα από εκείνα τα τέρατα.
Έβαλα την πίεση που ήθελα, αλλά ο αντάπτορας από presta που πήρα, δεν μου γεμίζει και πολύ το μάτι, γιατί μέσα έχει απλά μια πολύ λεπτή φλατζούλα που βγαίνει κάθε φορά που πας να τον βγάλεις από τη βαλβίδα. Εκτός αυτού δεν νομίζω οτι μιλάμε και για την τέλεια επαφή. Υπάρχει τίποτα καλύτερο εκεί έξω που δεν το έχω δει?
Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι οτι η βαλβίδα με αυτό τον τρόπο δεν είναι μονίμως ανοιχτή και έτσι το μανόμετρο μετράει στιγμιαία όποτε 'δίνεις', πράγμα σπαστικό!
Εννοείται μια χαρά έγινε η δουλειά, απλά αναρωτιόμουν μήπως υπάρχουν και άλλοι αντάπτορες καλύτεροι.
-- -- --
Τώρα το απόγευμα πήγα στο κέντρο σε ένα κατάστημα νέο σχετικά (δεν το είχα ξαναδεί) όπου είχα πετύχει το εν λόγω μανόμετρο της schwalbe.
19 το εχει αλλά θα φέρει αύριο.
Ή θα πάρω μια απλή τρόμπα για ώρα ανάγκης και το παραπάνω μανόμετρο, ή μια καλύτερη τρόμπα με μανόμετρο ενσωματομένο.
Διαβάζω γενικά οτι το πρόβλημα μερικών από τις τρόμπες είναι οτι τρώγεται η τσιμούχα και δεν αλλάζει. Έχετε να προτείνετε κάποια τρόμπα χειρός με μανόμετρο σχετικά καλή στα 30-40Ε και δοκιμασμένη?
Αντίστοιχα κάποια απλή χωρίς μανόμετρο στα 20-30Ε?
Πάντα μιλάμε για υψηλές πιέσεις.
Στα bold δεν φωνάζω ούτε απαιτώ, απλά τα κάνω έτσι για να φαίνεται
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο, μια BBB είχα πάρει πριν 6 χρονια
και την έχω και για δυο ποδήλατα. Λογικά ότι επώνυμο βρεις
στα 30-40 Ευρώ θα κάνει τη δουλειά σου.
Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει νόημα να δώσεις λεφτά για σκέτο
μανόμετρο. Φουσκώνεις στο σπίτι σου πριν από κάθε βόλτα και
τέρμα. Ακόμα και στο δρόμο να μείνεις θα έχεις τρόμπα χειρός
με μανόμετρο.
...Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει νόημα να δώσεις λεφτά για σκέτο μανόμετρο. Φουσκώνεις στο σπίτι σου πριν από κάθε βόλτα και
τέρμα....
Πολύ σωστό.
Στο σπίτι τρόμπα δαπέδου, με μανόμετρο, ικανή να φτάνει ΕΥΚΟΛΑ στα 120-130 psi, κάτω από τα 30 ευρώ.
Μαζί σου έχε μια μικρή απλή οικονομική τρόμπα μίνι, μόνο κοίτα να έχει λεβιεδάκι που όταν "σηκώνεται" ασφαλίζει τη βαλβίδα και δεν έχεις διαρροές όσο φουσκώνεις.
Στην κακιά την ώρα, ανάλογα με το μέρος, τις δυνάμεις σου, την όρεξή σου, το πόσο βιάζεσαι,.... φουσκώνεις ίσα να γυρίσεις σπίτι. Δεν χρειάζεται να ξεσκιστείς να φτάσεις 120 psi (αν και υπάρχουν μικρές τρομπίτσες που πλησιάζουν, αλλά θέλουν μπράτσα...).
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο, μια BBB είχα πάρει πριν 6 χρονια
και την έχω και για δυο ποδήλατα. Λογικά ότι επώνυμο βρεις
στα 30-40 Ευρώ θα κάνει τη δουλειά σου.
Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει νόημα να δώσεις λεφτά για σκέτο
μανόμετρο. Φουσκώνεις στο σπίτι σου πριν από κάθε βόλτα και
τέρμα. Ακόμα και στο δρόμο να μείνεις θα έχεις τρόμπα χειρός
με μανόμετρο.
Το λάστιχο πως πάει;
Εσύ για να καταλάβω προτείνεις μια χειρός με μανόμετρο μόνο για όλα, ή σπίτι δαπέδου, έξω χειρός?
Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας και πάλι.
Προσπαθώ να μην ανοίγω γενικά άλλα post για κάθε ερώτημα, γιατί θα γίνει χαμός...χαχα!
Άσε που νομίζω εδώ κάποιος θα βρει τα πάντα τελικα....
Τρόμπα δαπέδου είναι το σίγουρο, πάρε μια γύρω στα 30 ευρώ
με μανόμετρο και να μπορεί να ανεβάσει καμιά 160άρα psi.
Αν έχει και μεταλλικό σώμα καλοδεχούμενο, αν όχι δεν πειράζει.
Η χειρός πάει πακέτο με τσαντάκι όπου θα έχεις μέσα εξωλκείς
ελαστικών, μπαλώματα και κόλα. Αν δεν πρόκειται να τα κουβαλάς
τότε δεν έχει και νόημα να δώσεις άλλα 30-40 ευρώ για χειρός.
Αν πάρεις να θυμάσαι ότι θες μανόμετρο και διπλής δράσης, να
φουσκώνει και στο τράβα και στο σπρώξε.
Να σου πω την αλήθεια, έβαλα logo στιγμής (το κακό είναι οτι αυτή δεν είναι ελαστική) και ένα κομμάτι από παλιά χοντρή σαμπρέλα όλα αυτά σφιγμένα με μια μικρή μέγκενη για κάποια ώρα. Πάνω από το μπάλωμα 3-4 στρώσεις μονωτικής ταινίας. Το θέμα είναι οτι δεν τράμπαρα μπρος πίσω τα ελαστικά τελικά, γιατί κάπως το φοβάμαι στο τιμόνι.Μπορεί και να το κάνω όμως, δεν ξέρω. Παρά την καταπόνηση λοιπόν, φαίνεται εντάξει...Θα παρακολουθώ.
Τα Grand Prix μου φαίνονται αρκετά καλά λάστιχα, παρά την αρχική απογοήτευση του σκισίματος για το οποίο έφταιγα καθαρά εγώ μάλλον με τον λίγο αέρα στο ελαστικό.
Μου φαίνεται οτι στο φρενάρισμα ανταποκρίνονται πολύ καλά και είναι σχετικά γρήγορα.
Μεγάλη εντύπωση (αν και αναμενόμενο) μου έκανε το πόσο διαφορετική είναι συμπεριφορά τους στα 105-110 psi. Άλλο πράγμα. Τρέχει πολύ πιο γρήγορα αν και καταλαβαίνεις το παραμικρό πραγματάκι στο δρόμο.
Επίσης, χωρίς να έχω την τρομερή εμπειρία, στα 40+ χλμ ακούγονται πολύ τα ελαστικά!
Είναι η ιταλική εκδίκηση επειδή έβαλες γιαπωνέζο πάνω σε Ιταλικό άτι :P
Την άλλη φορά να βάλεις κέντρα για Campagnolo και δεν θα ακούς τίποτα....
(διότι θα καλύπτοναι από αυτό)
Πέρα από την πλάκα, στα 40+ σφυρίζουν πολλά πράγματα.
Μετά από κάμποσα χλμ που πατήσει η γόμα θα λες "δεν
ακούω τα λάστιχα, μήπως έχω πρόβλημα;" :)
Το λαστιχάκι πάντως θα κρατήσει, αν κρίνω και από το
σετ που φοράει ο φίλος όπου έχουν πετάξει τα λινα σε
διάφορα σημεία και ακόμα πηγαίνει....
Λόγω του ότι έχω αρχίσει να κάνω μεγαλύτερες αποστάσεις , αλλά και επίσης ξεκίνησα και την μελέτη γύρω από το ποδήλατο, βλέπω πως τελικά δεν κάνω ποδήλατο σωστά από την άποψη του πεταλίσματος.
Το cadence μου είναι σίγουρα χαμηλό, κάτι που μου δημιουργεί πιστέυω και μερικές φορές αίσθηση κούρασης και ήπια τσιμπηματάκια στον τένοντα του τετρακεφάλου του δεξιού ποδιού .Αυτή η αίσθηση βέβαια έχει να κάνει και με το ότι κουράζω γενικά το δεξί μου πόδι περισσότερο ως ψυχολογικό κατάλοιπο της επιτυχούς καθ' όλα τα άλλα επέμβασης χιαστού στο αριστερό μου πόδι πριν απο 2,5 χρόνια. Με λίγα λόγια οτι φορτίζω περισσότερο το δεξί πόδι(λογικά και στο ποδήλατο), και αυτό θέλει δουλειά εκ μέρους μου. Το αποτέλεσμα είναι το εγχειρισμένο να είναι αυτό που δεν πονά και το υγιές να κουράζεται!!
Πίσω στα του cadence τώρα.
Έχω ένα Cat Eye απλό, από το 1998(!!) που το χρησιμοποιούσα στο ΜΤΒ μου, και το έβαλα στην κούρσα. Φυσικά δεν μετρά cadence. Θα λέγατε να αλλάξω κοντέρ με ένα καλύτερο που να έχει αυτή τη λειτουργία, ή αν στην αρχή μετρώντας ο ίδιος και δομικάζοντας μάθω πως περίπου πρέπει να πάω με 80-90 στροφαρίσματα το λεπτό, μετά θα μου βγαίνει άνετα?
Αν προτείνετε να πάρω κοντέρ, έχετε κάτι στο μυαλό σας? Ασύρματο? Δεν 'μπερδεύεται'?
Επίσης, τα 10+ χλμ ανά βόλτα τα έχω άνετα χωρίς συνέπειες στο πόδι μου!
2-3 φορές όμως που το έπαιξα παλικάρι με 25+ χλμ τη φορά και με μερικές ανηφόρες είχα τσιμπηματάκια στο πόδι μου που σας έλεγα, αλλά καμία άλλου είδους σωματική κούραση. Πώς θα πρέπει να μεγαλώνω τις βόλτες μου? Να το πώ αλλιώς, πόσο τοις % να αυξάνω χλμ και κάθε πότε?
Θα πρέπει να προσθέσω πως νομίζω οτι έχω ακολουθήσει κάθε οδηγία για τη σωστή ρύθμιση της σέλας μου (ύψος, μπρος πίσω κτλπ)
1. Εαν νιώθεις ότι ζορίζεις τα πόδια σου τότε βάλε
πιο ελαφρύ πάτημα. Τι γρανάζια σου δίνει η υπάρχουσα
κασέτα σου; Εγώ είμαι με 27 μεγάλο και πολλές φορές
ζητάω 29...
2. Το σώμα μας δεν γουστάρει απότομες αλλαγές. Το ξέρω
ότι θες να οργώσεις τους δρόμους αλλά δεν είμαστε 15
χρονών όπου η μυϊκή αποκατάσταση γινόταν σε μισή μέρα
τρώγοντας πιτόγυρα και πίνοντας ΗΒΗ. Υπάρχουν άλλες
διατροφικές ανάγκες και χρειάζεται περισσότερος χρόνος
ξεκούρασης. Σιγά σιγά τα χιλιόμετρα, ακόμα και όταν
κάνεις πχ +30χλμ σε μια μέρα ρίξε το ρυθμό σου μέχρι
να τα συνηθήσεις.
3. Χρειάζεσαι κάποια χιλιόμετρα για ζέσταμα, χρειάζεσαι
αρκετές διατάσεις στο τέλος και χρειάζεσαι ένα καλό
τρίψιμο με κάποιο λαδι (πχ βαλσαμέλαιο) ή ότι για να
χαλαρώσουν τα πόδια.
Κατά τα άλλα φυσικά και ένα στροφόμετρο βοηθάει, το
cateye strada double wireless είναι επιλογή όλα σε
ένα. Βέβαια θα μπορούσες να δεις λίγο πιο μπροστά
και να πάρεις ένα πλήρες όργανο όπου θα μετρά
καύσεις, παλμούς, στροφές, υψομετρικά και θα το
συνδέεις με το PC...
Σε ευχαριστώ Άρη. Τα καταλαβαίνω όλα αυτά, αλλά ξέρεις, όταν είσαι πάνω...δεν το σκέφτεσαι καμιά φορά. Λέω πάντως να ξεκουραστώ τώρα για καμιά βδομαδούλα μιας και θα φύγω και μετά χαλαρά.
---- ---
Σχετικά με το μεγάλο πίσω γρανάζι, είναι 26, πράγμα που με ζορίζει αρκετά στις ανηφόρες.
Αν χτυπήσω τις μανέτες, το πίσω ντεραγιέ, την κασσέττα και μια αλυσίδα από Ultegra σειρά που δίνει, θα λειτουργούν σωστά στο ποδήλατο χωρίς να αλλάξω μπροστά τους δίσκους biopace που έχει?
Αξίζει κάτι τέτοιο, ή η αλλαγή της θέσης των ταχυτήτων θα χαλάσει τη γοητεία του ποδηλάτου άραγε? Από την άλλη, αργά η γρήγορα, αυτή δεν θα είναι μια μελλοντική αναβάθμιση?
Νομίζω ότι το παιδί δεν τη σπάει σε κομμάτια
τη σειρά οπότε την αγοράζεις πακέτο. Για 250
Ευρώ είναι μια χαρά τιμή, 600 έχει καινούργια.
Βέβαια εξαρτάται και σε τι κατάσταση είναι.
Εαν πρέπει να αλλάξεις ρόδες στον εκτροχιαστή,
αλυσίδα και κασέτα σε 300χλμ, και δίσκους
σε 2000 τότε δεν ξέρω :)
Το θέμα με τις ταχύτητες είναι κυρίως πρακτικό
και όχι τόσο αισθητικό. Από εκεί που άλλαζες
με λεβιέ ξαφνικά θα αλλάζεις κουνώντας τη
μανέτα του φρένου. Αν σε βολεύει τότε όλα τα
άλλα περισεύουν.
Πάντως υπάρχουν λεβιεδιάκια ελεύθερα (non indexed)
τα οποία δεν ασχολούνται με το πόσα γρανάζια έχεις
πίσω.
Για τα Sigma δεν έχω ακούσει πολύ θερμά σχόλια.
Τα Ciclo δεν ξέρω αλλά είναι υπερπλήρες και
κάτω από 100 Ευρώ. Πάντως πρόσεχε τις τιμές διότι
σε πολλά δεν περιλαμβάνονται οι αισθητήρες των
παλμών κλπ.
Τη σπάει σε κομμάτια. Μου είπε για τις μανέτες 80Ε για παράδειγμα.
Αν πάρω αυτά που είπα, θα λειτουργούν όλα καλά με τους δίσκους biopace που ήδη έχω μπροστά?
Τα λεβιεδάκια μου γίνονται και not indexed, αλλά δεν μου αρέσουν καθόλου, οπότε τα λειτουργώ μόνο indexed.
Αν πάλι κρατήσω ότι έχω και αλλάξω μόνο την κασσέττα πίσω σε 7άρα πάλι αλλά να ξεκινάει πχ με 28 ή 29, θα λειτουργεί ο πίσω εκτροχιαστής RX100 που έχω(κάπου διάβασα max 28 για το συγκεκριμένο)? Τι διαβάθμιση θα έχουν τα υπόλοιπα γρανάζια τότε? Λογικά χρειάζεται και αλυσίδα.
Η διαφορά 26 με 28 είναι μεγάλη και θα σε ευγνωμονούν τα
πόδια σου αλλά δεν σημαίνει ότι η ανηφόρα θα γίνει ευθεία.
Αλυσίδα αν έχεις πολλά χλμ τότε θα την αλλάξεις έτσι κι αλλιώς.
Σαν μήκος ειναι οριακά για αλλαγή, ίσως χρειαστεί 1 κρίκο ακόμα.
Πάντως, αν τα γρανάζια σου είναι μονά, δεν θα χρειαστείς ολόκληρη
κασέτα παρά μόνο το 28άρι γρανάζι και θα κρατήσεις τα υπόλοιπα ίδια.
Βέβαια νομίζω ότι τώρα πας 26-23 οπότε θα έχεις λίγο μεγαλύτερο κενό
αντί για 28-24 σε 28-23....
Αν πάλι αλλάξεις όλη την κασέτα τότε δες τι παίζει από συνδιασμούς http://sheldonbrown.com/k7-7.shtml#shimano7
Συνήθως πάει 28-24-21 και ανάλογα μετά 18-15-13-11 ή 18-16-14-12 ή 19-17-15-13. Εγώ θα πήγαινα στην 13-28. Δεν νομίζω αν παίζει 7άρα σε 29....
O RX100 στα χαρτιά σηκώνει μέγιστο 28άρι και ελάχιστο 12άρι.
Η μέγιστη διαφορά δοντιών στους μπροστά δίσκους είναι τα 13
δόντια. Η συνολική χωρητικότητα (διαφορά μπροστά + διαφορά πίσω)
είναι 28 δόντια. Ακόμα και 29άρι να βάλεις θα την παλέψει.
Οι μπροστά δίσκοι δεν ενδιαφέρονται για τα υπόλοιπα περιφερειακά σου.
Το μόνο που πρέπει να δεις είναι ο μπροστά εκτροχιαστής να έχει πάνω
κάτω τα ίδια χαρακτηριστηκά με τον Ultegra.
Επαναλαμβάνω όμως, το βασικό ζήτημα είναι να σε βολέψει η λογική των
Ultegra χειριστηρίων. Πήγαινε σε κάποιο ποδηλατάδικο και δες πως
δουλεύουν πριν δώσεις τα λεφτά σου.
Μου έστειλε εκείνο το παιδί φωτο από τις μανέτες, και είναι αρκετά φθαρμένες-ξεβαμμένες. Δεν πειράζει, στο κάτω κάτω, προς το παρόν θα αφήσω ως έχουν τις ταχύτητες. Η κασσέττα όμως πραγματικά χρειάζεται!
Εμένα το ποδήλατο τώρα έχει 7άρα HyperGlide 13-15-17-19-21-23-26.
Σύμφωνα με αυτά που μου λές, θα μπορούσα να αλλάξω τα δύο τελευταία, κάνοντάς τα 24 και 28 αντίστοιχα και έτσι θα είναι 13-15-17-19-21-24-28.
Ελπίζω όντως να κάνει τη διαφορά.
Αν το παραπάνω που λέω λειτουργεί, μπορώ να βρώ στην Αθήνα δύο γρανάζια (24 και 28) και να τα αλλάξω απλά?
Και τώρα νομίζω οτι χρωστάω κάτι......
ξέρω, είναι μεγάλες, αλλά δεν πειράζει :)
Τι λέτε για τα μαύρα brake hoods σε σύγκριση με τα άσπρα που είχε?
1. Αρχηγέ, η σέλα σου είναι εκτός των ορίων, την έχεις πολύ πίσω.
2. Τα χειριστήρια τα τοποθέτησες εσύ; Παραείναι ψηλά.
3. Ευτυχώς που δεν πήρες 28άρια λάστιχα :)
Όμορφο είναι το άτιμο :)
Έχεις σκεφτεί άσπρη ταινία και άσπρα hoods?
1) Αν τη φέρω πιο μπροστά, το πόδι μου νομίζω κάνει μικρότερη από 90μοίρες γωνία όταν το πετάλι είναι πάνω. Και να πεις οτι ανεβάζω ακόμα τη σέλα μου φαινεται υπερβολή...
Για το μπρος πίσω της σέλας.πρέπει νομίζω το γόνατό μου να είναι ακριβώς στο κέντρο του άξονα του πεταλιού (με το κόλπο με το σπαγκο),ε?
2) Λέγοντας χειριστήρια εννοείς τις μανέτες των φρένων? Τις έχω ανεβάσει λίγο γιατί νομίζω φρενάρω πολύ καλύτερα όταν τα χέρια μου είναι πάνω.
3) Ευτυχώς!
Πραγματικά, όποια πληροφορία για καλύτερο στήσιμο είναι καλοδεχούμενη!
Για λευκή ταινία κτλ έχω σκεφτεί, αλλά ακόμα δεν την αλλάζω. Τα hoods δεν τα έβρισκα πουθενά άσπρα, οπότε πήρα μαύρα...
1. "90μοίρες γωνία όταν το πετάλι είναι πάνω"
Εννοείς όταν ο βραχίωνας είναι παράλληλα με το έδαφος, έτσι;
Το πρόβλημα είναι ότι τα όρια στη σέλα υπάρχουν για λόγους
ασφαλείας. Μπορεί άνετα να σου σπάσουν οι ράγες. Μήπως κάθεσαι
πολύ μπροστά στη σέλα με αποτέλεσμα να έρχεται και το γόνατο
πιο μπροστά;
2. Το θέμα του φρεναρίσματος από τα hoods είναι ένα ζήτημα.
Η campagnolo το έχει λύσει κάνοντας κυμματιστές μανέτες.
Σίγουρα όσο πιο χαμηλά πιάνεις τόσο καλύτερο το φρένο αλλά
γενικά η "προβλεπόμενη θέση είναι κάπως έτσι. Στην τελική όπως σε βολεύει :)
Δες αυτό με τη σέλα, μήπως χρειάζεσαι παλουκόσελο με μεγαλύτερο
offset.
1) Κάπου είχα διαβάσει οτι είναι ξεκούραστο για τα γόνατα, όταν ο βραχίονας είναι πάνω και κάθετα με το έδαφος (όπως κοιτάς στις 12), το πόδι να μην κάνει μικρότερη γωνία από 90 μοίρες.
και όταν βάζω τον βραχίονα παράλληλα με το έδαφος, ακολουθώντας τη γνωστή τεχνική με το νήμα και το βαρίδι, το νήμα περνά από το γόνατο και από το κέντρο του πεταλιού όπως στο video αυτό http://www.youtube.com/watch?v=FAl_5e7bIHk
Νομίζω έτσι ικανοποιούνται όλα πλέον, σωστά?
------
2) Τελικά τι παίζει με τα γρανάζια της κασσέττας που σου έλεγα στο post με τις φωτογραφίες επάνω?
Βγήκα μια σύντομη βόλτα για να δω τι γίνεται με το cadence.
Έκανα μερικά σετ 10 δευτερολέπτων και μετρούσα ολόκληρες τις περιστροφές με ένα στόχο 15-16 περιστροφές μέσα σε αυτά τα 10''. Δλδ ένας ρυθμός 90 το λεπτό.
Ε,καμία σχέση με το πως έκανα και κάνω ποδήλατο. Τρομερή διαφορά. Και ο ρυθμός γενικά είναι πολύ πιο έντονος που το κάνει πραγματικά ωραίο και τα πόδια δεν καταλαβαίνουν και πολλά από ζόρια.
Ο άπειρος ποδηλάτης (όπως και εγώ) πιστέυω θα είχε προ πολλού αλλάξει γρανάζι με ένα μικρότερο....
Βέβαια στις ανηφορίτσες και πάλι λόγω του 26 δεν γίνεται να ανεβάζω τέτοιο ρυθμό.
Έριξα ένα τηλέφωνο στον Άλτι και μου είπε οτι στο RX100 μπορεί να βάλει 30άρι, ίσως και 32άρι, και ήταν πραγματικά σίγουρος! Του εξήγησα οτι από ότι έχω δει παίρνει μέχρι 28άρι και επέμενε πεισματικά και πάλι για 30 ή και 32!
Πρότεινε να περάσω να το δοκιμάσουμε και βλέπουμε.
Κοίτα, το 28άρι είναι στα χαρτιά και
σίγουρα σηκώνει μεγαλύτερο γρανάζι.
Το πρόβλημα είναι η κλιμάκωση η οποία
όσο απλώνεις την 7άρα θα γίνεται σκατά.
Εσύ έχεις: 26-23-21-19-17-15-13.
Αν το 26 γίνει 30 τότε θα έχεις 7 δόντια κενό
που θα σου κόβει τα πόδια. Για 32 δεν το συζητάω
καν.Αν πραγματικά θες να πας τόσο ψηλά τότε θα κόψεις
από τις τελικές σου. Για παράδειγμα: 30-28-26-23-20-17-14.
Δυστυχώς δεν είναι εύκολη η επιλογή της κασέτας και δεν
το καταλαβαίνουν οι ποδηλάτες. Μπορεί να βάλεις ένα 30άρι
και σε 1 βδομάδα να δεις ότι σου λείπει ένα 19άρι ή ένα
21.... H ασφαλής επιλογή για αστική μετακίνηση είναι να
κόψεις από τα μικρά γρανάζια και να γεμίσεις τα μεγάλα.
---
Για τις στροφές, 90 είναι αυτό που θα πιάσεις όταν στρώσουν
τα πόδια σου μετά από πολλά χλμ. Μην το ζορίζεις, δούλεψε
χαλαρά 70-75 για αρχή. Επίσης οι ανηφόρες στην κούρσα βγαίνουν
με ορθοπέταλο οπότε άρχισε πολύ χαλαρά να το δουλεύεις.
Πήγα στον Άλτι, και έβαλε πάνω 32άρα και λέει όχι.
Έβαλε πάνω 30άρα και λέει όχι..
Το 28άρι το έβαλε και κάνει οριακά.
Μου πρότεινε σίγουρα να βάλω 28άρι πίσω λοιπόν.
Από κει και πέρα να ασχοληθώ με το μπροστά.
Οι προτάσεις του:
1) Ενώ τώρα είναι 42/52, θα μπορούσα να αλλάξω μόνο το 42άρι με ένα 39άρι (γιατί αυτό είναι το μικρότερο που παίρνει όπως είναι τώρα). Δλδ θα είχα 39άρι μπροστά και 28άρι πίσω. Θα ήταν όμως μπάσταρδο, μεγάλος 52άρης biopace ως έχει, 39άρης κανονικός.
2) Να πάρω έναν άλλο διπλό δισκοβραχίονα compact όπως λέει ο φίλος από πάνω 34-50. Τότε θα έχω 34άρι μπροστά και 28άρι πίσω.
Θα ξεφορτωθώ και το biopace.
--------------
Φαντάζομαι η δεύτερη επιλογή θα κάνει τη διαφορά.
Πέρα από εκεί όμως,δε έχω ιδέα για το πως να επιλέξω δισκοβραχίονα. Τι πρέπει να κοιτάξω? Πέρα από το μήκος του άξονα, ο Άλτι είπε να προσέξω και το πάσο..Παίζει να πάρω shimano και να έχει διαφορετικό πάσο????
Στην επιλόγη παίζει ρόλο οτι είναι English threaded η μεσαία τριβή (Shimano UN26)?
Σχετικά με το μήκος του βραχίονα τώρα έχω 170.
Το μήκος του αξονα είναι 113. (113-68 γράφει ο παλιός άξονας που είχα πριν αλλάξω και 113 γραφει και το κουτί της νέας μεσαίας τριβής μου)
Αυτό που προτείνει ο φίλος επάνω μου κάνει δεδομένου οτι γράφει for axle length 110 mm JIS square ? Αυτό σημαίνει οτι θέλει από 110 και πάνω, σωστά?
Είχε καμιά 90άρα psi, από μανόμετρο φίλου. Το ξέρω, είναι λίγα.. Σήμερα πήρα και τον αντάπτορα για να φουσκώνω σε βενζινάδικα. Θα το τιγκάρω 110psi.
Θα ήταν σωστό να φέρω τούμπα τα ελαστικά μπροστά-πίσω?
Το προβήματικό είναι πίσω, και σκέφτομαι πως σίγουρα καταπονείται περισσότερο. Από την άλλη θα έχω ένα επίφοβο ελαστικό στο τιμόνι μου...
Σε τέτοιες περιπτώσεις ποιά είναι η πιο σωστή κίνηση?
Επίσης να κολλήσω το σημείο με βενζινόκολλα που έχω ή μήπως με logo (εννοείται οτι στη δεύτερη περίπτωση δεν θα αφήσω την στέρεη πλέον κόλλα να ακουμπά με τη σαμπρέλλα).
90psi δεν παίζουν, 110 προτείνει ο κατασκευαστής και 120 μέγιστο.
Πάρε μια τρόμπα με 20-30 ευρώ να φουσκώνεις σπίτι σου γιατί δεν
είναι σίγουρο ότι θα σου δώσει τόσα psi το βενζινάδικο.
Έχει μια λογική να τραμπάρεις τα ελαστικά.
Δεν σου έχει χαλάσει το πέλμα για να φοβάσαι.
Ένα κοψιματάκι 1,5 χιλιοστό δεν είναι κάτι.
Ίσως βενζινόκολλα να είναι καλύτερα, αλλά ακόμα
καλύτερα να ρωτήσεις είτε σε βουλκανιζατέρ είτε
σε ποδηλατάδικο για να σου φύγει το άγχος.
Λοιπόν, μετά την επισκευή του ελαστικού κτλπ, πήγα κάτω από το σπίτι μου στο γκαράζ-βενζινάδικο, όπου βλέπω οτι ο τύπος είχε ένα σπασμένο μανόμετρο. Μου λέει ''έχω άλλο, καλό''. Και όντως είχε ένα από εκείνα τα τέρατα.
Έβαλα την πίεση που ήθελα, αλλά ο αντάπτορας από presta που πήρα, δεν μου γεμίζει και πολύ το μάτι, γιατί μέσα έχει απλά μια πολύ λεπτή φλατζούλα που βγαίνει κάθε φορά που πας να τον βγάλεις από τη βαλβίδα. Εκτός αυτού δεν νομίζω οτι μιλάμε και για την τέλεια επαφή. Υπάρχει τίποτα καλύτερο εκεί έξω που δεν το έχω δει?
Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι οτι η βαλβίδα με αυτό τον τρόπο δεν είναι μονίμως ανοιχτή και έτσι το μανόμετρο μετράει στιγμιαία όποτε 'δίνεις', πράγμα σπαστικό!
Εννοείται μια χαρά έγινε η δουλειά, απλά αναρωτιόμουν μήπως υπάρχουν και άλλοι αντάπτορες καλύτεροι.
-- -- --
Τώρα το απόγευμα πήγα στο κέντρο σε ένα κατάστημα νέο σχετικά (δεν το είχα ξαναδεί) όπου είχα πετύχει το εν λόγω μανόμετρο της schwalbe.
19 το εχει αλλά θα φέρει αύριο.
Ή θα πάρω μια απλή τρόμπα για ώρα ανάγκης και το παραπάνω μανόμετρο, ή μια καλύτερη τρόμπα με μανόμετρο ενσωματομένο.
Διαβάζω γενικά οτι το πρόβλημα μερικών από τις τρόμπες είναι οτι τρώγεται η τσιμούχα και δεν αλλάζει.
Έχετε να προτείνετε κάποια τρόμπα χειρός με μανόμετρο σχετικά καλή στα 30-40Ε και δοκιμασμένη?
Αντίστοιχα κάποια απλή χωρίς μανόμετρο στα 20-30Ε?
Πάντα μιλάμε για υψηλές πιέσεις.
Στα bold δεν φωνάζω ούτε απαιτώ, απλά τα κάνω έτσι για να φαίνεται
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο, μια BBB είχα πάρει πριν 6 χρονια
και την έχω και για δυο ποδήλατα. Λογικά ότι επώνυμο βρεις
στα 30-40 Ευρώ θα κάνει τη δουλειά σου.
Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει νόημα να δώσεις λεφτά για σκέτο
μανόμετρο. Φουσκώνεις στο σπίτι σου πριν από κάθε βόλτα και
τέρμα. Ακόμα και στο δρόμο να μείνεις θα έχεις τρόμπα χειρός
με μανόμετρο.
Το λάστιχο πως πάει;
Πολύ σωστό.
Στο σπίτι τρόμπα δαπέδου, με μανόμετρο, ικανή να φτάνει ΕΥΚΟΛΑ στα 120-130 psi, κάτω από τα 30 ευρώ.
Μαζί σου έχε μια μικρή απλή οικονομική τρόμπα μίνι, μόνο κοίτα να έχει λεβιεδάκι που όταν "σηκώνεται" ασφαλίζει τη βαλβίδα και δεν έχεις διαρροές όσο φουσκώνεις.
Στην κακιά την ώρα, ανάλογα με το μέρος, τις δυνάμεις σου, την όρεξή σου, το πόσο βιάζεσαι,.... φουσκώνεις ίσα να γυρίσεις σπίτι. Δεν χρειάζεται να ξεσκιστείς να φτάσεις 120 psi (αν και υπάρχουν μικρές τρομπίτσες που πλησιάζουν, αλλά θέλουν μπράτσα...).
Εσύ για να καταλάβω προτείνεις μια χειρός με μανόμετρο μόνο για όλα, ή σπίτι δαπέδου, έξω χειρός?
Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας και πάλι.
Προσπαθώ να μην ανοίγω γενικά άλλα post για κάθε ερώτημα, γιατί θα γίνει χαμός...χαχα!
Άσε που νομίζω εδώ κάποιος θα βρει τα πάντα τελικα....
Τρόμπα δαπέδου είναι το σίγουρο, πάρε μια γύρω στα 30 ευρώ
με μανόμετρο και να μπορεί να ανεβάσει καμιά 160άρα psi.
Αν έχει και μεταλλικό σώμα καλοδεχούμενο, αν όχι δεν πειράζει.
Η χειρός πάει πακέτο με τσαντάκι όπου θα έχεις μέσα εξωλκείς
ελαστικών, μπαλώματα και κόλα. Αν δεν πρόκειται να τα κουβαλάς
τότε δεν έχει και νόημα να δώσεις άλλα 30-40 ευρώ για χειρός.
Αν πάρεις να θυμάσαι ότι θες μανόμετρο και διπλής δράσης, να
φουσκώνει και στο τράβα και στο σπρώξε.
Το λαστιχο μετά από καμιά 40άρα χλμ δείχνει μια χαρά..το παρακολουθώ βέβαια!
Τελικά βενζινόκολλα ή κάτι άλλο;
Σαν συμπεριφορά πως σου φαίνονται τα Grand Prix ;
Να σου πω την αλήθεια, έβαλα logo στιγμής (το κακό είναι οτι αυτή δεν είναι ελαστική) και ένα κομμάτι από παλιά χοντρή σαμπρέλα όλα αυτά σφιγμένα με μια μικρή μέγκενη για κάποια ώρα. Πάνω από το μπάλωμα 3-4 στρώσεις μονωτικής ταινίας. Το θέμα είναι οτι δεν τράμπαρα μπρος πίσω τα ελαστικά τελικά, γιατί κάπως το φοβάμαι στο τιμόνι.Μπορεί και να το κάνω όμως, δεν ξέρω. Παρά την καταπόνηση λοιπόν, φαίνεται εντάξει...Θα παρακολουθώ.
Τα Grand Prix μου φαίνονται αρκετά καλά λάστιχα, παρά την αρχική απογοήτευση του σκισίματος για το οποίο έφταιγα καθαρά εγώ μάλλον με τον λίγο αέρα στο ελαστικό.
Μου φαίνεται οτι στο φρενάρισμα ανταποκρίνονται πολύ καλά και είναι σχετικά γρήγορα.
Μεγάλη εντύπωση (αν και αναμενόμενο) μου έκανε το πόσο διαφορετική είναι συμπεριφορά τους στα 105-110 psi. Άλλο πράγμα. Τρέχει πολύ πιο γρήγορα αν και καταλαβαίνεις το παραμικρό πραγματάκι στο δρόμο.
Επίσης, χωρίς να έχω την τρομερή εμπειρία, στα 40+ χλμ ακούγονται πολύ τα ελαστικά!
Είναι η ιταλική εκδίκηση επειδή έβαλες γιαπωνέζο πάνω σε Ιταλικό άτι :P
Την άλλη φορά να βάλεις κέντρα για Campagnolo και δεν θα ακούς τίποτα....
(διότι θα καλύπτοναι από αυτό)
Πέρα από την πλάκα, στα 40+ σφυρίζουν πολλά πράγματα.
Μετά από κάμποσα χλμ που πατήσει η γόμα θα λες "δεν
ακούω τα λάστιχα, μήπως έχω πρόβλημα;" :)
Το λαστιχάκι πάντως θα κρατήσει, αν κρίνω και από το
σετ που φοράει ο φίλος όπου έχουν πετάξει τα λινα σε
διάφορα σημεία και ακόμα πηγαίνει....
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με τα κοντέρ.
Λόγω του ότι έχω αρχίσει να κάνω μεγαλύτερες αποστάσεις , αλλά και επίσης ξεκίνησα και την μελέτη γύρω από το ποδήλατο, βλέπω πως τελικά δεν κάνω ποδήλατο σωστά από την άποψη του πεταλίσματος.
Το cadence μου είναι σίγουρα χαμηλό, κάτι που μου δημιουργεί πιστέυω και μερικές φορές αίσθηση κούρασης και ήπια τσιμπηματάκια στον τένοντα του τετρακεφάλου του δεξιού ποδιού .Αυτή η αίσθηση βέβαια έχει να κάνει και με το ότι κουράζω γενικά το δεξί μου πόδι περισσότερο ως ψυχολογικό κατάλοιπο της επιτυχούς καθ' όλα τα άλλα επέμβασης χιαστού στο αριστερό μου πόδι πριν απο 2,5 χρόνια. Με λίγα λόγια οτι φορτίζω περισσότερο το δεξί πόδι(λογικά και στο ποδήλατο), και αυτό θέλει δουλειά εκ μέρους μου. Το αποτέλεσμα είναι το εγχειρισμένο να είναι αυτό που δεν πονά και το υγιές να κουράζεται!!
Πίσω στα του cadence τώρα.
Έχω ένα Cat Eye απλό, από το 1998(!!) που το χρησιμοποιούσα στο ΜΤΒ μου, και το έβαλα στην κούρσα. Φυσικά δεν μετρά cadence. Θα λέγατε να αλλάξω κοντέρ με ένα καλύτερο που να έχει αυτή τη λειτουργία, ή αν στην αρχή μετρώντας ο ίδιος και δομικάζοντας μάθω πως περίπου πρέπει να πάω με 80-90 στροφαρίσματα το λεπτό, μετά θα μου βγαίνει άνετα?
Αν προτείνετε να πάρω κοντέρ, έχετε κάτι στο μυαλό σας? Ασύρματο? Δεν 'μπερδεύεται'?
Επίσης, τα 10+ χλμ ανά βόλτα τα έχω άνετα χωρίς συνέπειες στο πόδι μου!
2-3 φορές όμως που το έπαιξα παλικάρι με 25+ χλμ τη φορά και με μερικές ανηφόρες είχα τσιμπηματάκια στο πόδι μου που σας έλεγα, αλλά καμία άλλου είδους σωματική κούραση. Πώς θα πρέπει να μεγαλώνω τις βόλτες μου? Να το πώ αλλιώς, πόσο τοις % να αυξάνω χλμ και κάθε πότε?
Θα πρέπει να προσθέσω πως νομίζω οτι έχω ακολουθήσει κάθε οδηγία για τη σωστή ρύθμιση της σέλας μου (ύψος, μπρος πίσω κτλπ)
1. Εαν νιώθεις ότι ζορίζεις τα πόδια σου τότε βάλε
πιο ελαφρύ πάτημα. Τι γρανάζια σου δίνει η υπάρχουσα
κασέτα σου; Εγώ είμαι με 27 μεγάλο και πολλές φορές
ζητάω 29...
2. Το σώμα μας δεν γουστάρει απότομες αλλαγές. Το ξέρω
ότι θες να οργώσεις τους δρόμους αλλά δεν είμαστε 15
χρονών όπου η μυϊκή αποκατάσταση γινόταν σε μισή μέρα
τρώγοντας πιτόγυρα και πίνοντας ΗΒΗ. Υπάρχουν άλλες
διατροφικές ανάγκες και χρειάζεται περισσότερος χρόνος
ξεκούρασης. Σιγά σιγά τα χιλιόμετρα, ακόμα και όταν
κάνεις πχ +30χλμ σε μια μέρα ρίξε το ρυθμό σου μέχρι
να τα συνηθήσεις.
3. Χρειάζεσαι κάποια χιλιόμετρα για ζέσταμα, χρειάζεσαι
αρκετές διατάσεις στο τέλος και χρειάζεσαι ένα καλό
τρίψιμο με κάποιο λαδι (πχ βαλσαμέλαιο) ή ότι για να
χαλαρώσουν τα πόδια.
Κατά τα άλλα φυσικά και ένα στροφόμετρο βοηθάει, το
cateye strada double wireless είναι επιλογή όλα σε
ένα. Βέβαια θα μπορούσες να δεις λίγο πιο μπροστά
και να πάρεις ένα πλήρες όργανο όπου θα μετρά
καύσεις, παλμούς, στροφές, υψομετρικά και θα το
συνδέεις με το PC...
Σε ευχαριστώ Άρη. Τα καταλαβαίνω όλα αυτά, αλλά ξέρεις, όταν είσαι πάνω...δεν το σκέφτεσαι καμιά φορά. Λέω πάντως να ξεκουραστώ τώρα για καμιά βδομαδούλα μιας και θα φύγω και μετά χαλαρά.
---- ---
Σχετικά με το μεγάλο πίσω γρανάζι, είναι 26, πράγμα που με ζορίζει αρκετά στις ανηφόρες.
Ένας τύπος πουλάει αυτά. http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?29688-%E4%E9%E1%F6%EF%F1%E1...
Αν χτυπήσω τις μανέτες, το πίσω ντεραγιέ, την κασσέττα και μια αλυσίδα από Ultegra σειρά που δίνει, θα λειτουργούν σωστά στο ποδήλατο χωρίς να αλλάξω μπροστά τους δίσκους biopace που έχει?
Αξίζει κάτι τέτοιο, ή η αλλαγή της θέσης των ταχυτήτων θα χαλάσει τη γοητεία του ποδηλάτου άραγε? Από την άλλη, αργά η γρήγορα, αυτή δεν θα είναι μια μελλοντική αναβάθμιση?
---- ---
Το εν λόγω Cateye που προτείνεις το έχω δει. Βλέπω επίσης μερικά άλλα όπως όπως αυτό
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=12646;page=1;...
ή και αυτό, το οποίο φαινεται να έχει αρκετές λειτουργίες (Altimeter emperature,Heart rate, cadence κτλπ).
http://ciclosport-online.com/statische/contentframe.php4?frameid=&conten...
Γενικά βέβαια διαβάζω οτι τα Cateye υπερέχουν.
Νομίζω ότι το παιδί δεν τη σπάει σε κομμάτια
τη σειρά οπότε την αγοράζεις πακέτο. Για 250
Ευρώ είναι μια χαρά τιμή, 600 έχει καινούργια.
Βέβαια εξαρτάται και σε τι κατάσταση είναι.
Εαν πρέπει να αλλάξεις ρόδες στον εκτροχιαστή,
αλυσίδα και κασέτα σε 300χλμ, και δίσκους
σε 2000 τότε δεν ξέρω :)
Το θέμα με τις ταχύτητες είναι κυρίως πρακτικό
και όχι τόσο αισθητικό. Από εκεί που άλλαζες
με λεβιέ ξαφνικά θα αλλάζεις κουνώντας τη
μανέτα του φρένου. Αν σε βολεύει τότε όλα τα
άλλα περισεύουν.
Πάντως υπάρχουν λεβιεδιάκια ελεύθερα (non indexed)
τα οποία δεν ασχολούνται με το πόσα γρανάζια έχεις
πίσω.
Για τα Sigma δεν έχω ακούσει πολύ θερμά σχόλια.
Τα Ciclo δεν ξέρω αλλά είναι υπερπλήρες και
κάτω από 100 Ευρώ. Πάντως πρόσεχε τις τιμές διότι
σε πολλά δεν περιλαμβάνονται οι αισθητήρες των
παλμών κλπ.
Τη σπάει σε κομμάτια. Μου είπε για τις μανέτες 80Ε για παράδειγμα.
Αν πάρω αυτά που είπα, θα λειτουργούν όλα καλά με τους δίσκους biopace που ήδη έχω μπροστά?
Τα λεβιεδάκια μου γίνονται και not indexed, αλλά δεν μου αρέσουν καθόλου, οπότε τα λειτουργώ μόνο indexed.
Αν πάλι κρατήσω ότι έχω και αλλάξω μόνο την κασσέττα πίσω σε 7άρα πάλι αλλά να ξεκινάει πχ με 28 ή 29, θα λειτουργεί ο πίσω εκτροχιαστής RX100 που έχω(κάπου διάβασα max 28 για το συγκεκριμένο)? Τι διαβάθμιση θα έχουν τα υπόλοιπα γρανάζια τότε? Λογικά χρειάζεται και αλυσίδα.
Η διαφορά 26 που έχω με 28, θα είναι μεγάλη?
Η διαφορά 26 με 28 είναι μεγάλη και θα σε ευγνωμονούν τα
πόδια σου αλλά δεν σημαίνει ότι η ανηφόρα θα γίνει ευθεία.
Αλυσίδα αν έχεις πολλά χλμ τότε θα την αλλάξεις έτσι κι αλλιώς.
Σαν μήκος ειναι οριακά για αλλαγή, ίσως χρειαστεί 1 κρίκο ακόμα.
Πάντως, αν τα γρανάζια σου είναι μονά, δεν θα χρειαστείς ολόκληρη
κασέτα παρά μόνο το 28άρι γρανάζι και θα κρατήσεις τα υπόλοιπα ίδια.
Βέβαια νομίζω ότι τώρα πας 26-23 οπότε θα έχεις λίγο μεγαλύτερο κενό
αντί για 28-24 σε 28-23....
Αν πάλι αλλάξεις όλη την κασέτα τότε δες τι παίζει από συνδιασμούς
http://sheldonbrown.com/k7-7.shtml#shimano7
Συνήθως πάει 28-24-21 και ανάλογα μετά 18-15-13-11 ή 18-16-14-12 ή 19-17-15-13. Εγώ θα πήγαινα στην 13-28. Δεν νομίζω αν παίζει 7άρα σε 29....
O RX100 στα χαρτιά σηκώνει μέγιστο 28άρι και ελάχιστο 12άρι.
Η μέγιστη διαφορά δοντιών στους μπροστά δίσκους είναι τα 13
δόντια. Η συνολική χωρητικότητα (διαφορά μπροστά + διαφορά πίσω)
είναι 28 δόντια. Ακόμα και 29άρι να βάλεις θα την παλέψει.
Οι μπροστά δίσκοι δεν ενδιαφέρονται για τα υπόλοιπα περιφερειακά σου.
Το μόνο που πρέπει να δεις είναι ο μπροστά εκτροχιαστής να έχει πάνω
κάτω τα ίδια χαρακτηριστηκά με τον Ultegra.
Επαναλαμβάνω όμως, το βασικό ζήτημα είναι να σε βολέψει η λογική των
Ultegra χειριστηρίων. Πήγαινε σε κάποιο ποδηλατάδικο και δες πως
δουλεύουν πριν δώσεις τα λεφτά σου.
Μου έστειλε εκείνο το παιδί φωτο από τις μανέτες, και είναι αρκετά φθαρμένες-ξεβαμμένες. Δεν πειράζει, στο κάτω κάτω, προς το παρόν θα αφήσω ως έχουν τις ταχύτητες. Η κασσέττα όμως πραγματικά χρειάζεται!
Εμένα το ποδήλατο τώρα έχει 7άρα HyperGlide 13-15-17-19-21-23-26.
Σύμφωνα με αυτά που μου λές, θα μπορούσα να αλλάξω τα δύο τελευταία, κάνοντάς τα 24 και 28 αντίστοιχα και έτσι θα είναι 13-15-17-19-21-24-28.
Ελπίζω όντως να κάνει τη διαφορά.
Αν το παραπάνω που λέω λειτουργεί, μπορώ να βρώ στην Αθήνα δύο γρανάζια (24 και 28) και να τα αλλάξω απλά?
Και τώρα νομίζω οτι χρωστάω κάτι......
ξέρω, είναι μεγάλες, αλλά δεν πειράζει :)
Τι λέτε για τα μαύρα brake hoods σε σύγκριση με τα άσπρα που είχε?
1. Αρχηγέ, η σέλα σου είναι εκτός των ορίων, την έχεις πολύ πίσω.
2. Τα χειριστήρια τα τοποθέτησες εσύ; Παραείναι ψηλά.
3. Ευτυχώς που δεν πήρες 28άρια λάστιχα :)
Όμορφο είναι το άτιμο :)
Έχεις σκεφτεί άσπρη ταινία και άσπρα hoods?
1) Αν τη φέρω πιο μπροστά, το πόδι μου νομίζω κάνει μικρότερη από 90μοίρες γωνία όταν το πετάλι είναι πάνω. Και να πεις οτι ανεβάζω ακόμα τη σέλα μου φαινεται υπερβολή...
Για το μπρος πίσω της σέλας.πρέπει νομίζω το γόνατό μου να είναι ακριβώς στο κέντρο του άξονα του πεταλιού (με το κόλπο με το σπαγκο),ε?
2) Λέγοντας χειριστήρια εννοείς τις μανέτες των φρένων? Τις έχω ανεβάσει λίγο γιατί νομίζω φρενάρω πολύ καλύτερα όταν τα χέρια μου είναι πάνω.
3) Ευτυχώς!
Πραγματικά, όποια πληροφορία για καλύτερο στήσιμο είναι καλοδεχούμενη!
Για λευκή ταινία κτλ έχω σκεφτεί, αλλά ακόμα δεν την αλλάζω. Τα hoods δεν τα έβρισκα πουθενά άσπρα, οπότε πήρα μαύρα...
1. "90μοίρες γωνία όταν το πετάλι είναι πάνω"
Εννοείς όταν ο βραχίωνας είναι παράλληλα με το έδαφος, έτσι;
Το πρόβλημα είναι ότι τα όρια στη σέλα υπάρχουν για λόγους
ασφαλείας. Μπορεί άνετα να σου σπάσουν οι ράγες. Μήπως κάθεσαι
πολύ μπροστά στη σέλα με αποτέλεσμα να έρχεται και το γόνατο
πιο μπροστά;
2. Το θέμα του φρεναρίσματος από τα hoods είναι ένα ζήτημα.
Η campagnolo το έχει λύσει κάνοντας κυμματιστές μανέτες.
Σίγουρα όσο πιο χαμηλά πιάνεις τόσο καλύτερο το φρένο αλλά
γενικά η "προβλεπόμενη θέση είναι κάπως έτσι. Στην τελική όπως σε βολεύει :)
Δες αυτό με τη σέλα, μήπως χρειάζεσαι παλουκόσελο με μεγαλύτερο
offset.
1) Κάπου είχα διαβάσει οτι είναι ξεκούραστο για τα γόνατα, όταν ο βραχίονας είναι πάνω και κάθετα με το έδαφος (όπως κοιτάς στις 12), το πόδι να μην κάνει μικρότερη γωνία από 90 μοίρες.
Ασχέτως αυτού, μετά την εκ νέου ρύθμιση της σέλας λίγο μπροστά αφού μου το επισήμανες και είχες δίκιο, τα πόδια μου στέκονται κάπως έτσι πάνω στα πετάλια http://www.jimlangley.net/crank/bike_fit1seatheight.jpg
και όταν βάζω τον βραχίονα παράλληλα με το έδαφος, ακολουθώντας τη γνωστή τεχνική με το νήμα και το βαρίδι, το νήμα περνά από το γόνατο και από το κέντρο του πεταλιού όπως στο video αυτό
http://www.youtube.com/watch?v=FAl_5e7bIHk
Νομίζω έτσι ικανοποιούνται όλα πλέον, σωστά?
------
2) Τελικά τι παίζει με τα γρανάζια της κασσέττας που σου έλεγα στο post με τις φωτογραφίες επάνω?
Πάλι καλά που το διόρθωσες τώρα στην αρχή :)
Όντως ο έλεγχος γίνεται με παράλληλο το βραχίωνα
στο έδαφος και το νήμα ξεκινά από την επιγονατίδα.
Με τα γρανάζια τι να παίζει; :)
Αν η κασέτα σου είναι σε καλή
κατάσταση και τα γρανάζια χύμα
τότε πάρε ένα 24 και ένα 28 και
κάνε παιχνίδι.
Αν είναι αρκετά χρησιμοποιημένη
τότε πάρε μια έτοιμη 13-28 μαζί
με αλυσίδα αν χρειαστεί.
Για το που θα βρεις δεν μου έρχεται
κάτι τώρα. Θα έλεγα να ξεκινήσεις από
Στον εκτροχιαστή ίσως χρειαστεί μια
μικρούλα ρύθμιση ώστε να μην βρίσκει
(αν βρίσκει) η ροδέλα στο μεγάλο 28άρι.
Τσιμπίδη και Αλτιπαρμάκη;
Βγήκα μια σύντομη βόλτα για να δω τι γίνεται με το cadence.
Έκανα μερικά σετ 10 δευτερολέπτων και μετρούσα ολόκληρες τις περιστροφές με ένα στόχο 15-16 περιστροφές μέσα σε αυτά τα 10''. Δλδ ένας ρυθμός 90 το λεπτό.
Ε,καμία σχέση με το πως έκανα και κάνω ποδήλατο. Τρομερή διαφορά. Και ο ρυθμός γενικά είναι πολύ πιο έντονος που το κάνει πραγματικά ωραίο και τα πόδια δεν καταλαβαίνουν και πολλά από ζόρια.
Ο άπειρος ποδηλάτης (όπως και εγώ) πιστέυω θα είχε προ πολλού αλλάξει γρανάζι με ένα μικρότερο....
Βέβαια στις ανηφορίτσες και πάλι λόγω του 26 δεν γίνεται να ανεβάζω τέτοιο ρυθμό.
Έριξα ένα τηλέφωνο στον Άλτι και μου είπε οτι στο RX100 μπορεί να βάλει 30άρι, ίσως και 32άρι, και ήταν πραγματικά σίγουρος! Του εξήγησα οτι από ότι έχω δει παίρνει μέχρι 28άρι και επέμενε πεισματικά και πάλι για 30 ή και 32!
Πρότεινε να περάσω να το δοκιμάσουμε και βλέπουμε.
( Θύμισέ μου, μπροστά έχεις 53/39; )
Κοίτα, το 28άρι είναι στα χαρτιά και
σίγουρα σηκώνει μεγαλύτερο γρανάζι.
Το πρόβλημα είναι η κλιμάκωση η οποία
όσο απλώνεις την 7άρα θα γίνεται σκατά.
Εσύ έχεις: 26-23-21-19-17-15-13.
Αν το 26 γίνει 30 τότε θα έχεις 7 δόντια κενό
που θα σου κόβει τα πόδια. Για 32 δεν το συζητάω
καν.Αν πραγματικά θες να πας τόσο ψηλά τότε θα κόψεις
από τις τελικές σου. Για παράδειγμα: 30-28-26-23-20-17-14.
Δυστυχώς δεν είναι εύκολη η επιλογή της κασέτας και δεν
το καταλαβαίνουν οι ποδηλάτες. Μπορεί να βάλεις ένα 30άρι
και σε 1 βδομάδα να δεις ότι σου λείπει ένα 19άρι ή ένα
21.... H ασφαλής επιλογή για αστική μετακίνηση είναι να
κόψεις από τα μικρά γρανάζια και να γεμίσεις τα μεγάλα.
---
Για τις στροφές, 90 είναι αυτό που θα πιάσεις όταν στρώσουν
τα πόδια σου μετά από πολλά χλμ. Μην το ζορίζεις, δούλεψε
χαλαρά 70-75 για αρχή. Επίσης οι ανηφόρες στην κούρσα βγαίνουν
με ορθοπέταλο οπότε άρχισε πολύ χαλαρά να το δουλεύεις.
Μπροστά έχω 42/52.
Το παράδειγμά σου πάντως καλό μου φαίνεται (30-28-26-23-20-17-14).
Να είσαι καλά ρε Άρη!
Αν μπορέσεις να την φτιάξεις είναι καλή φάση.
Αν όχι τότε κοίτα για 14-32.
Πάντως το 52/42 είναι ζόρικο για ξεκίνημα και
μετακίνηση μέσα στην πόλη.
Δηλαδή πιστεύεις οτι έχει μεγαλύτερο νόημα να κάνω κάποια αλλαγή μπροστά, με το μικρό να είναι 39άρι ξέρω γω?
...ίσως προλαβαίνεις να βάλεις αυτόν εδώ μπροστά: http://www.roseversand.com/article/shimano-crankset-fc-2350/aid:443666
Από τιμή νομίζω πως σκίζει.
Όσο για τη βοήθεια στο πεταλάρισμα...δε το συζητώ!
edit: Δεν ξέρω βέβαια αν είναι συμβατος με τη μεσαία σου τριβή και τα λοιπά, αλλά κ αν δεν είναι, κοίτα γενικότερα τον compact (34-50).
Λοιπόν, λοιπόν, λοιπόν...μπλεχτήκανε τα πράγματα!
Πήγα στον Άλτι, και έβαλε πάνω 32άρα και λέει όχι.
Έβαλε πάνω 30άρα και λέει όχι..
Το 28άρι το έβαλε και κάνει οριακά.
Μου πρότεινε σίγουρα να βάλω 28άρι πίσω λοιπόν.
Από κει και πέρα να ασχοληθώ με το μπροστά.
Οι προτάσεις του:
1) Ενώ τώρα είναι 42/52, θα μπορούσα να αλλάξω μόνο το 42άρι με ένα 39άρι (γιατί αυτό είναι το μικρότερο που παίρνει όπως είναι τώρα). Δλδ θα είχα 39άρι μπροστά και 28άρι πίσω. Θα ήταν όμως μπάσταρδο, μεγάλος 52άρης biopace ως έχει, 39άρης κανονικός.
2) Να πάρω έναν άλλο διπλό δισκοβραχίονα compact όπως λέει ο φίλος από πάνω 34-50. Τότε θα έχω 34άρι μπροστά και 28άρι πίσω.
Θα ξεφορτωθώ και το biopace.
--------------
Φαντάζομαι η δεύτερη επιλογή θα κάνει τη διαφορά.
Πέρα από εκεί όμως,δε έχω ιδέα για το πως να επιλέξω δισκοβραχίονα.
Τι πρέπει να κοιτάξω? Πέρα από το μήκος του άξονα, ο Άλτι είπε να προσέξω και το πάσο..Παίζει να πάρω shimano και να έχει διαφορετικό πάσο????
Στην επιλόγη παίζει ρόλο οτι είναι English threaded η μεσαία τριβή (Shimano UN26)?
Σχετικά με το μήκος του βραχίονα τώρα έχω 170.
Το μήκος του αξονα είναι 113. (113-68 γράφει ο παλιός άξονας που είχα πριν αλλάξω και 113 γραφει και το κουτί της νέας μεσαίας τριβής μου)
Αυτό που προτείνει ο φίλος επάνω μου κάνει δεδομένου οτι γράφει for axle length 110 mm JIS square ? Αυτό σημαίνει οτι θέλει από 110 και πάνω, σωστά?