Καλησπερα...το περασμενο Σαββατο 6/8/11 ειχαι στην Ν.Κιο (μια κομοπολη καντα στο Ναυπλιο) τα 3α καληστια κλασσικον οχηματον που οργανωσε η ΑΡΣΟΕ.. ΑΡΓΟΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΟΧΗΣ, πηραν μερος αυτοκινητα, μοτοσυκλετες, και ποδηλατα.
Για τον λογο οτι ειχαμε κανει με τον Ραφαηλιδη το πιο πριν Σαββατο 30/7/11 την γνωστη εκθεση, δεν ειχα σκοπο να λαβω παλι αμεσως μερος σε εκδηλωση...
Το μεσημερη του Σαββατου λοιπον και καθως πιναμε κατι τσιπουρα με τον Ραφαηλιδη μου το ριχνη..."Γιωργο παμε ?"
-"Που να τρεχουμε τελευταια στιγμη βρε Αντωνη..αλλωστε δεν ανεικουμε και στην λεσχη.."
- "Αστα ολα επανω μου εσυ διαλεξε 3 ποδηλατα για να παμε.." πειρε κατι τηλεφωνα..
Τελος παντων διαλεξα ενα goebel ενα raleigh και ενα bismarck..
παμε και τι να δω...κοσμος,φωτα,ζωντανη μουσικη, φαγητο, πολλα και πανεμορφα οχηματα, πραγματικα πολυ καλη εκδηλωση, εμεις πηγαμε κανα δυο ωρες αφου ειχαι αρχησει η ψηφοφωρια για τα ποδηλατα,και βεβαια αφου πηγαμε τελευταια στιγμη μας εβαλαν οπου ειχαν οι ανθρωποι...το αποτελεσμα λοιπον... http://imageshack.us/photo/my-images/38/dsc01488dd.jpg/
η φωτογραφια ειναι απο ενα κηνιτο...ουτε φωτογραφικημηχανη δεν ειχαμε παρει!! Ο νικητης ειναι το goebel..το ερειπιο που εχω στο αβαταρ,
(εγω ειμαι αυτος που κρατα το τιμονι ..για να γνωριζομαστε και φυσιογνωμικα)
Απο ποδηλατα τωρα..κοντευω το BSA ενα ομορφο και σχετικα σπανιο ποδηλατο, πιστευο σε κανα μηνα να το κανω βολτα οποτε θα σας το παρουσιασω μαζι με την ιστορια του αργοτερα για την ωρα μερικες φωτογραφιες απο το σταδιο που ειναι τωρα... http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc01401x.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/88/dsc01403c.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc01405p.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc01406o.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/814/dsc01407tj.jpg/
και ο πανεμορφος δισκος του http://imageshack.us/photo/my-images/29/dsc01408mk.jpg/
Επεισης βρηκα ενα καλο,αλλα κακοβαμενο raleigh το οποιο ειναι σε λειτουργικη κατασταση, θελει ενα βαψημο και κατι ψηλοεπισκευαις και φυσικα,τα δυο humber που περιμενουν τη σειρα τους..οποτε εχουμε πολλα να πουμε...
Καλο βραδυ..(για την ωρα)
Καλημερα, σημερα θα σας γραψω για χρωματα...ο Αυγουστος, ο Σεπτεβριος, και ο Ιουνιος ειναι οι ιδανικοι μηνες για βαψημο. Αυτους λοιπον τους μηνες βαφω οτι σκελετα εχω και απλα τον υπολοιπο καιρο ψαχνω και συναρμολογο το καθε ποδηλατο..
Οπως εχω αναφερει τα πολυ παλια ποδηλατα -πριν τον πολεμο- ηταν σχεδον παντα...μαυρα, και λεω σχεδον, γιατι μερικα εγγλεζικα ηταν και σκουρο πρασινα..οι αποχρωσεις ηταν πολυ ακριβες και ετσι ειδικα στα ποδηλατα εργασιας δεν ειπηρχε αλλη επιλογη για αυτο το λογο οι ποιο πολλοι εχουμε στο μυαλο μας αυτα τα ποδηλατα μαυρα.. ειχαν ομως πολλα απο αυτα ...ριγες. Πανεμορφες φτιαχμενες στο χερι απο εμπειρους τεχνιτες.. πρασινες, κοκκινες, ακομα και χρυσες.
Εγω της φτιαχνω με αερογραφο και χαρτοτενιες... http://imageshack.us/photo/my-images/835/060vb.jpg/
Ενα αλλο χαρακτηριστηκο ηταν το "αστερι" στην μπροστα μουφα http://imageshack.us/photo/my-images/225/dsc01367q.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/695/dsc01346q.jpg/
Το σχεδιο αυτο ειναι απο τα ποιο κοινα σε αυτα τα ποδηλατα...σε πολλα εκαναν και σκιες μεσα στο "αστερι" οπως στο bismarck που βλεπετε...
Σας δειχνω ενα video..απο αμερικανικη εταιρια, μαλον πρεπει να ειναι η columbia..θα καταλαβετε πολλα, δυστιχος η αναληση ειναι χαλια http://youtu.be/ZPLRF5F5SZY
Τα υποστρωματα βαφης που εχω βρει και εχω ξυσει ειναι πολλα... http://imageshack.us/photo/my-images/231/dsc01410lo.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/195/dsc01411dg.jpg/
Τα ποδηλατα τοτε ηταν πολυ συνηθεισμενο να αγοραζονται μεταχειρισμενα, ηπειρχαν και ποδηλαταδικα οπου τα νοικιαζαν με την εβδομαδα για να πηγενη ο κοσμος στην εργασια του, σε αυτα- πολλες φορες- καναν μια μικρη τρυπα σε ενα σημειο, στο σκελετο και ριχναν λιγο ζεστο μολυβη..ετσι τα σημαδευαν για τυχον κλοπες...
Η Αγροτικη τραπεζα εδεινε, τοτε δανειο στους αγροτες για να αγορασουν ποδηλατο εργασιας. Οπου βεβαια επρεπε να παρεις αδεια κυκλοφορειας, και πινακιδα απο την αστυνομια για να το κυκλοφορεις..και οποσδιποτε να εχεις φωτα εμπρος-πισω.
Για να επιστρεψουμε στα χρωματα λοιπον...μετα τον πολεμο ξεσπασε μια "πανδεσια" χρωματων, τα αμερικανικα δε...απιστευτα, http://imageshack.us/photo/my-images/823/kroonmiss1948.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/825/schwinndxmiss.jpg/
αλλα και τα "δικα μας" ειδικα τα εγγλεζικα ειχαν πανεμορφα χρωματα, ηταν τα λεγομενα "χρωματα τρειπλις βαφης" -καπου το εχω ξαναγραψει- πρωτα το μαυρο ασταρι μετα ασημι ή χρυσο και μετα το χρωμα, και ηταν σαν τα σημερινα μεταλικα..για αυτο αν δειτε μεταλικο χρωμα σε διπλοσκελετο μην παραξενευτιτε, και σε πολλα ειναι ιδιαιτερα φωτεινη και με "βαθος" η βαφη τους..σημερα δεν νομιζω οτι ηπαρχει βαφεας να σου κανει τετοια βαφη, και για αυτο παμε αν χρειαζετε κατευθειαν στα μεταλικα χρωματα..
Αλλο ενα χαρακτηριστικο -μαλλον εντυπωσιασμου- δανεισμενο απο την μοδα στα αυτοκινητα, ηταν τα εμβληματα στο μπροστα φτερο.. http://imageshack.us/photo/my-images/822/dsc01339y.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc01338u.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/69/0196k.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/269/dsc01178zx.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/691/dsc01176u.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/710/dsc01168i.jpg/
Για εναν συλλεκτη ειναι απο τα ποιο δυσκολα σημεια του ποδηλατου.....συνηθως λυπει. Αν ψαξετε στο net θα βρειτε πολλα σχεδια και αγαλματακια. Μετα τα μεσα του 70 εφειγε απο την μοδα -οπως και στα αυτοκινητα- και εχουμε απλα φτερα χωρης εμβληματα...
Αυτα τα ολιγα για σημερα....καλο μεσημερι
Εχει μεινει κ παραεχει,μολις πετρελαιωσα το Flandria κουρσουμι το ατιμο.και τι δε θα δινα να εκανα ποδηλατο με το humber υπο το φως του αυγουστιατικου φεγγαριου στο Ναυπλιο κ μετα ενα ουζακι καμαρωνοντας το μαυρο διαμαντακι,αραγε ποσα σε ποσα ουζακια να κανε παρεα τον προκατοχο του;;!!
Ηταν ενα καλοκαιρι....αρχες δεκαετιας του 80, τοτε που μετραγαμε ποσα παγωτα φαγαμε...ποσα μπανια καναμε, τοτε που ολα μετραγανε και ολα ειχαν την αξια τους. Η τηλεοραση ασπρομαυρη, και εμεις τα πιτσιρικια καναμε το τηλεκοντρολ.. καθε Τριτη βραδυ βλεπαμε καουμπο'ι'κο... της Τεταρτες duke's και τα αλματα του στρατηγου LEE, τον βασιλια Αρθουρο, και "ο κηπος με τα αγαλματα"... εγω τοτε γυρω στα 10.
Εκεινο λοιπον το καλοκαιρι θα ερχονταν τα ξαδελφια μου απο την Αθηνα για διακοπες...ποδηλατο στο σπιτι ειχαι η μανα μου..ενα γυναικειο PANNONIA που του ειχα βγαλει τα "ματια"..
Την ημερα που θα ερχονταν ειχα βγει απο το πρωι στο μπαλκονι και τους περιμενα..-το θυμαμε σαν τωρα-.. ο θειος μου ειχαι ενα ομορφο κοκκινο FORD CORTINA οπου με εβαζε μεσα μολις ερχοταν και καναμε σπινιαρισματα και μπατιλικια...Εκει που περιμενα με τα ματια καρφωμενα...βλεπω το αυτοκινητο του θειου μου και επανω στην σχαρα του...πισω απο κατι βαλιτσες....ενα πανεμορφο κατακοκκινο VELAMOS..
Επαθα σοκ απο την ομορφια του...με την πανεμορφη σελλα του μπανανα..τα τσοπερ τιμονια του...δεν ειχα δει τετοιο ποδηλατο, στο Ναυπλιο τουλαχιστον..μαρμαρωσα ..εμεινα ακινητος με το κεφαλι ψηλα να κοιταω την σχαρα του αυτοκινητου.
Με αγγαλιασανε με φιλισανε...εγω ακουνιτος αμιλιτος με τα ματια καρφωμενα! Ο θειος μου με σκουντισε και μου λεει..."ελα τη καθεσε, τσιμπατο..φετος το καλοκαιρι θα μαθουμε σουζες" Αυτο ηταν, το ωραιοτερο καλοκαιριμου..κοντευο τα 40 και ακομα απο εκεινο το καλοκαιρι θυμαμαι τα παντα..σουζες, τουμπες, οι πληγες στα γωνατα και στους αγκωνες δεν προλαβεναν να κλεισουν..και η μανα μου να φωναζει.."αμαν βρε ευλογημενο...λυσαξες με αυτο το ποδηλατο"
Το ποδηλατο το ειχαν φερει για να κανουν καμια βολτα οι ξαδελφες μου, αλλα οπως καταλαβατε τους εδωσα το PANNONIA της μανας μου...
Τα valamos....μαζι με κανα δυο-τρια, "αγωνιστηκα" (ετσι τα λεγαμε τοτε, οχι κουρσες) ηταν οντως απο τα ποιο ομορφα ποδηλατα, καλο αντιγραφο των αμερικανικων cruizer, ηταν απο τα ποιο χαρακτηριστικα ποδηλατα της γενειας μου... Φοραγε απλα αλλα γερα περιφεριακα της θυγατρικης FAVORIT, καποια ειχαν και κοντρα.. ηπαρχει 24αρι και φυσικα το κοριτσιστικο, ηπαρχει και ενα ποιο σπανιο..(μπορει να το εχω τον αλλο μηνα) το οποιο εχει πισω κοντρα και μπροστα φρενο γερμανικου τυπου, με τακουνι κατευθειαν στο λαστιχο και η σχεδιαση δεν ειναι ακριβος cruizer..
Επεσε λοιπον ενα στα χερια μου πριν λιγο καιρο, και εχω ξεκινηση να το μαζεψω..σε κανα μηνα θα ειναι ετοιμο, και θα σας το δειξω ολοκληρωμενο. http://imageshack.us/photo/my-images/15/0199v.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/846/0200h.jpg/
Βρηκα και ενα ομορφο video να σας δειξω, αυτο βεβαια δεν ειναι VΕLAMOS ειναι το αμερικανικο schwing..αλλα λιγα πραγματα διαφερουν.. http://youtu.be/sKY6-HBWLgM
Υ Σ 1 Τραβηξα και μια ομορφη foto το bismarck με το κινητο σημερα και σας την δειχνω http://imageshack.us/photo/my-images/845/0016y.jpg/
Υ Σ 2 Μολις ετοιμασω το velamos θα πουμε και αλλα για αυτο το ποδηλατο..
Καλησπερα....με αφορμη καποιες αγγελιες θα ηθελα να σας δειξω καποια χαρακτηρηστικα για το πως ξεχωριζουμε ενα raleigh διπλοσκελετο..ακομα και οταν δεν εχει σηματα πουθενα.
Για να ειμαι και απολιτα ακριβης αυτα τα χαρακτηριστικα τα εχουν και τα υπολοιπα διπλοσκελετα που δανειζονται τον συγκεκριμενο σκελετο...bsa, humber, rudge , phillips, με καποιες διαφορες στα πιρουνια στα φτερα και βεβαια στα περιφαιριακα τους, π.χ δισκους, φανοστατες κ.τ.λ
Επισης..για οτι γραψω αναφερωμε στα μεταπολεμικα διπλοσκελετα RALEIGH και στις εταιριες που εξαγορασε μετα τον πολεμο.
Υπαρχουν δυο χαρακτηριστικα που φαινοντε "δια γυμνου οφθαλμου"
1ον στο λεμο του ποδηλατου η μουφα σχηματιζη κορνιζα οπου μεσα "φωλιαζη" το σημα http://imageshack.us/photo/my-images/38/0154b.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc01339s.jpg/
και το αλλο ειναι οι κολιτη τρομποστατες στον διαγωνιο σωληνα του ποδηλατου. (στη φοτο φαινετε ο ενας..στο κατω μερος ηπαρχει και ο αλλος) http://imageshack.us/photo/my-images/8/0155sj.jpg/
Υπαρχη και αλλο ενα σημαδι (δυστηχος δεν ειχα φοτο στο p/c) οπου ο επανω οριζοντιος στην πισω μουφα (κατω απο τη σελα) κανει ενα ελαφρη "ανεβασμα".
Οταν εχουμε αυτα τα χαρακτηριστικα σε ενα γυμνο σκελετο τοτε μιλαμε για ενα "raleογεννη" πλαισιο..και μετα περναμε στα επιπλεον στοιχια αν ηπαρχουν..π.χ τα humber ειχαν διπλο πιρουνι, τα bsa ειχαν την ταση να εχουν σχεδον σε ολα τα περιφαιριακα το σημα με τα τρια ορθεια οπλα, δισκο βραχειονες..χερουλια..ακομα και επανω στα πεταλ. τα phillips αν δεν το γραφουν πουθενα δυσκολα τα ξεχωριζεις απο τα raleigh οπως και τα rudge. Επισεις.. αυτα τα χαρακτηριστικα στο πλαισιο στα συγκεκιμενα ποδηλατα δεν αλλαξαν μεχρι και το τελος της παραγωγης τους..το μοναδικο που τα ξεχωριζει χρονολογικα (εκτος αν βρεις ακρη με την αριθμο πλαισιου)ειναι τα φτερα και στα τελευταια δεν ειχαν γρασαδορο στην μεσαια τριβη, ακομα.. τα raleigh πριν τον πολεμο ειχαν σφικτηρες στη μεσαια τριβη σαν τα bauer περιπου..(δες φοτο στο post με το bauer)και τα οποια ειναι, βεβαια σπανιοτατα (εγω το εχω δει σε ενα φιλο συλλεκτη)
To να μπερδεψης ενα raleigh με ενα phillips ή με ενα rudge, μικρο το κακο...ουτος ή αλλος ειναι ολα τους αστερια..αλλα το να σου πουλανε ενα οτι νανε με σημα raleigh και να σου ζητανε και ενα σωρο λεφτα..ειναι απαραδεκτο..
Αν ειναι original με τα σωστα περιφαιριακα δισκους..σελες, στεφανια, κεντρα, τιμονια, φρενα, κτλ.. τα εχει τα λεφτα του, αλλα και τον κοπο του..
Ισως να με παρεξηγησουν καπιοι..αλλα καπου εχει ξεφηγει το πραγμα με της αγγελιες των κλασσικων, και ειναι κριμα να δωσεις ενα σωρο λεφτα, και να μην παρεις τελικα αυτο που πραγματικα πληρωσες ...
Υ Σ 1 Για να μην αδικησω και καποιους, να πω το αυτονοητο...και βεβαια ηπαρχουν πωλητες που πραγματικα πουλανε κλασσικα ποδηλατα "να σου τρεχουν τα σαλια" και φυσικα δεν αναφερωμε σε αυτους..("κυκλοφορει" στης αγγελιες ενα GOLNAGO σκετος πειρασμος)
Υ Σ 2 Συγνωμη αν σας κουρασα με την γκρινια μου αλλα δεν θα ηθελα καποιος που μπαινει στον κοπο να διαβαζει αυτα που γραφω και δειχνω με στοιχια και foto να την πατησει..
Υ Σ 3 Και για να μην ξεχνιωμαστε.. http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc01348w.jpg/
καλημερα
παρακολουθω εδω και μερες την εξελιξη της παρουσιασης
εκτος του οτι ηδη θεωρω οτι μετα απο αυτη ειμαι πλεον ενημερος κατα πολυ για αυτα τα ποδηλατα
θα ηθελα να παρακαλεσω για την αποστολη (filoipod@gmail.com) φωτογραφιων (με το σημα-τυπο τους και το ονομα σου αν θελεις) για να τα προτεινω να ανεβουν και να διατηρηθουν σε ειδικο χωρο (πρωτοσελιδα) στην ιστοσελιδα των φιλων του ποδηλατου (http://www.filoi-podilatou.gr/)
σε δευτερο επιπεδο θα μπορουσες να επαναλαβεις σε πληρη εκταση την παρουσιαση της νεας κιου οπου ειναι πιο βολικο για εσενα με προσκληση εκ των προτερων σε ολους μεσω σελιδων διαδικτυου
μια ιδεα ειναι κατα την εποχη της καθοδου μερικων εποχουμενων ποδηλατων στην περιοχη με την ευκαιρια του τρυγου καθως οι λεπτομερειες θα μπορουσαν να κανονιστουν σε συναντησεις που εχουν οι φιλοι του ποδηλατου καθε τριτη στις 2100 στην οδο επταχαλκου πισω απο την εκκλησια στο θησειο
ευχαριστω εκ των προτερων
ως υστερογραφο
ειναι πολυ σημαντικο να γνωρισουν οι ελληνες κατοικοι τουλαχιστον αυτης της χωρας την υπαρξη αυτης της δραστηριοτητας περιξ της ποδηλασιας ετσι ωστα να εκτιμησουν-κατανοησουν και προσελκυστουν απο την χρηστικοτητα και τον προορισμο του ποδηλατου κατ αντιστοιχια με αυτη των μοτοσυκλετων και αυτοκινητων
Γιώργο καλημέρα
Καταρχήν σε ευχαριστούμε για την διάθεση και την όρεξη που έχεις
και επιμένεις στο κλασσικό ποδήλατο.
Πολύ σημαντικές οι πληροφορίες σου για σκελετούς και περιφερειακά, θα βοηθήσουν αρκετούς που θα θέλουν να ξαναδώσουν ζωή σε τέτοια ποδήλατα.
Θα ήθελα να τονίσω, πως η κάθε ιστορία μπορεί να είναι ωραία από μόνη της, αλλά αυτός που την αφηγείται της δίνει την γλυκιά αίσθηση που αφήνει η συναισθηματική ανάμνηση, όπως η ιστορία με το Velamos που αγγίζει πολλούς από αυτούς που θα την διαβάσουν.
Επίσης καλά έκανες που επισήμανες για τις αγγελίες των κλασσικών ποδηλάτων κάποιες από τις οποίες έχουν όντως ξεφύγει.
Τέλος ένα μπράβο για τον πρώτο σου βραβείο στην Νέα Κίο, σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα.
Ελπίζω στην επόμενη έκθεση να βρίσκομαι εκεί...
καλημερα
παρακολουθω εδω και μερες την εξελιξη της παρουσιασης
εκτος του οτι ηδη θεωρω οτι μετα απο αυτη ειμαι πλεον ενημερος κατα πολυ για αυτα τα ποδηλατα
θα ηθελα να παρακαλεσω για την αποστολη (filoipod@gmail.com) φωτογραφιων (με το σημα-τυπο τους και το ονομα σου αν θελεις) για να τα προτεινω να ανεβουν και να διατηρηθουν σε ειδικο χωρο (πρωτοσελιδα) στην ιστοσελιδα των φιλων του ποδηλατου (http://www.filoi-podilatou.gr/)
σε δευτερο επιπεδο θα μπορουσες να επαναλαβεις σε πληρη εκταση την παρουσιαση της νεας κιου οπου ειναι πιο βολικο για εσενα με προσκληση εκ των προτερων σε ολους μεσω σελιδων διαδικτυου
μια ιδεα ειναι κατα την εποχη της καθοδου μερικων εποχουμενων ποδηλατων στην περιοχη με την ευκαιρια του τρυγου καθως οι λεπτομερειες θα μπορουσαν να κανονιστουν σε συναντησεις που εχουν οι φιλοι του ποδηλατου καθε τριτη στις 2100 στην οδο επταχαλκου πισω απο την εκκλησια στο θησειο
ευχαριστω εκ των προτερων
ως υστερογραφο
ειναι πολυ σημαντικο να γνωρισουν οι ελληνες κατοικοι τουλαχιστον αυτης της χωρας την υπαρξη αυτης της δραστηριοτητας περιξ της ποδηλασιας ετσι ωστα να εκτιμησουν-κατανοησουν και προσελκυστουν απο την χρηστικοτητα και τον προορισμο του ποδηλατου κατ αντιστοιχια με αυτη των μοτοσυκλετων και αυτοκινητων
Με μεγάλη μου χαρά να συμβάλω ώστε να βγει κάτι όμορφο….σας έστειλα email .
Σας ευχαριστω ολους για τα καλα σας λογια...
Θα περάσω να σας δείξω (σε επόμενα post) στοιχεία για την κάθε μάρκα ποδηλάτου, …απλά και εύκολα ώστε να μην την πατάμε . Πάντα κυκλοφορούσαν τα ινδικά, τα κινέζικα απλά τώρα – έχω την αίσθηση -ότι πάει να «ξεφύγει» το πράγμα. Κυκλοφορούν πολλά ξυσμένα και ξαναβαμένα, που προσπαθούν να τα πουλήσουν, ένα σωρό χρήματα, διάφορη πονηροί .
Το να έχεις ένα καλό κλασσικό .… και να του βάλεις εν γνώσει σου ινδικά φρένα π.χ γιατί θες επιτέλους να το κυκλοφορήσεις δεν είναι κακό..άλλωστε δεν είναι εύκολο το παλιό στοκ . (Αν και να ξέρετε … καλύτερα παλιό έστω και θαμπό..ακόμα και με λίγο σκουριά παρά αστραφτερό και κινέζικο) ….εκτός και αν έχεις κόλλημα και υπομονή σαν καποιους (ονοματα δεν λεμε.. )και ψάχνεις και ….της βίδες.
Καλό απόγευμα..
Υ .Σ Ενοείται ..όποιος θέλει βοήθεια για αναγνώριση ας μου γράψει π.μ .. Και βέβαια δεν ξέρω όλα τα ποδήλατα! Αλλά από την τεχνοτροπία μπορείς να πλησιάσεις αρκετά, και φυσικά το ινδικοκινέζικο φαίνετε εύκολα, είναι ελαφρύ, λεπτό, και ψεύτικο σε σχέση με τα ευρωπα’ι’κα…..
Καλησπέρα … ύστερα από πρόσκληση του συλλόγου- ομάδα ‘’φίλοι του ποδηλάτου’’ έχουμε ξεκινήσει και φτιάχνουμε ένα αρχείο, με φωτογραφίες , ιστορικά στοιχεία, αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά της κάθε εταιρίας ( από αυτά που έχω, και γνωρίζω καλά).
Ειδικά για τα ποδήλατα εργασίας που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να βρεις βιβλιογραφία. Πιστεύω ότι θα βγει ένα όμορφο αρχείο όπου θα μπορεί κάποιος, να δει κάποια στοιχεία αλλά και να μάθει για τα κλασσικά.
Έτσι λοιπόν, με αγάπη και σεβασμό για αυτά τα ποδήλατα, βρέθηκε ακόμα ένα όμορφο site για να τα φιλοξενήσει …. http://www.filoi-podilatou.gr/
Y Σ Και βέβαια θα συνεχίσω να γράφω για ότι ‘’καινούριο’’ ποδήλατο έχω σε αυτό το post και θα συνεχίσουμε αυτό τον όμορφο διάλογο … καλό βράδυ.
"...Τις ώρες που έμεινα στο κελί των μελλοθανάτων, κουβέντιαζα με τον εαυτό μου. Ο καθένας από μας κουβέντιαζε με τον εαυτό του. Στο διπλανό κελί από το δικό μου ήτανε ο Μανόλης Γλέζος, στο άλλο ο Τσερέπας και πιο πέρα ο Δαμιανίδης. Τέσσερις ήμασταν, εμείς που κάθε βράδυ περιμέναμε ότι τα ξημερώματα θα ακούγαμε εκείνον τον ξερό ήχο, τις πόρτες να ανοίγουν απότομα.Εκείνες τις ώρες της αναμονής αναπολούσα χαρούμενες στιγμές. Τις στιγμές με τη φαμίλια μου, με το ποδηλατάκι μου που το λάτρευα. Όταν μου χάρισαν για πρώτη φορά ένα ποδήλατο με δύο ρόδες, ένα Hercules ήταν, θυμάμαι, το πήρα στο κρεβάτι μου και κοιμήθηκα αγκαλιά με το ποδήλατο.
Ύστερα σκεφτόμουν αυτό που επρόκειτο να γίνει. Έβλεπα τον εαυτό μου, καλοντυμένο, τις πόρτες να έχουν ανοίξει μπροστά μου και να προχωρώ. Έβλεπα τις κάννες των όπλων που γυάλιζαν απέναντί μου και σκεφτόμουνα τι θα πω και ποια θα είναι η τελευταία μου κραυγή. .."
"Κλεμμενο", απο τις μαρτυριες που ο Λ.Κυρκος, παραχωρησε στο Σ.Κουλογλου.
Επειδη προκειται για Hercules, και μαλιστα εκεινης της εποχης, αλλα κυριως επειδη κουβαλαει και τεραστιο συναισθηματικο φορτιο, πηρα το θαρος να το βαλω σ'αυτο το thread, και να μην ανοιξω καινουριο, πιστευοντας πως ανηκει εδω.
Αν κανεις εχει αντιρρηση, η πιστευει πως δεν ανηκει εδω, πολυ ευχαριστως θα το βαλω σε ξεχωριστο thread.
γεια χαρα σε ολους,
εχω ενα gorickeWerke nippel &co. και ενδιαφερομαι να το αναπαλαιωσω.
Ψαχνω οτι ειναι ενδιαφερον και οποιαδηποτε βοηθεια ανεκτιμητη!!!
"...Τις ώρες που έμεινα στο κελί των μελλοθανάτων, κουβέντιαζα με τον εαυτό μου. Ο καθένας από μας κουβέντιαζε με τον εαυτό του. Στο διπλανό κελί από το δικό μου ήτανε ο Μανόλης Γλέζος, στο άλλο ο Τσερέπας και πιο πέρα ο Δαμιανίδης. Τέσσερις ήμασταν, εμείς που κάθε βράδυ περιμέναμε ότι τα ξημερώματα θα ακούγαμε εκείνον τον ξερό ήχο, τις πόρτες να ανοίγουν απότομα.Εκείνες τις ώρες της αναμονής αναπολούσα χαρούμενες στιγμές. Τις στιγμές με τη φαμίλια μου, με το ποδηλατάκι μου που το λάτρευα. Όταν μου χάρισαν για πρώτη φορά ένα ποδήλατο με δύο ρόδες, ένα Hercules ήταν, θυμάμαι, το πήρα στο κρεβάτι μου και κοιμήθηκα αγκαλιά με το ποδήλατο.
Ύστερα σκεφτόμουν αυτό που επρόκειτο να γίνει. Έβλεπα τον εαυτό μου, καλοντυμένο, τις πόρτες να έχουν ανοίξει μπροστά μου και να προχωρώ. Έβλεπα τις κάννες των όπλων που γυάλιζαν απέναντί μου και σκεφτόμουνα τι θα πω και ποια θα είναι η τελευταία μου κραυγή. .."
"Κλεμμενο", απο τις μαρτυριες που ο Λ.Κυρκος, παραχωρησε στο Σ.Κουλογλου.
Επειδη προκειται για Hercules, και μαλιστα εκεινης της εποχης, αλλα κυριως επειδη κουβαλαει και τεραστιο συναισθηματικο φορτιο, πηρα το θαρος να το βαλω σ'αυτο το thread, και να μην ανοιξω καινουριο, πιστευοντας πως ανηκει εδω.
Αν κανεις εχει αντιρρηση, η πιστευει πως δεν ανηκει εδω, πολυ ευχαριστως θα το βαλω σε ξεχωριστο thread.
Βαριά τα ονόματα και ηρωικές οι στιγμές ….. είναι μεγάλη μου τιμή, που διάλεξες αυτό το thread .
γεια χαρα σε ολους,
εχω ενα gorickeWerke nippel &co. και ενδιαφερομαι να το αναπαλαιωσω.
Ψαχνω οτι ειναι ενδιαφερον και οποιαδηποτε βοηθεια ανεκτιμητη!!!
Πολύ ευχαρίστως .. απλά κάνε ένα καινούριο POST και θα μπούμε να γράψουμε, όσοι γνωρίζουμε κάποια πράγματα. Δεν θα ήθελα να γράψω εδώ για, λυσίματα..δεσίματα και τεχνικά θέματα :-)
Φίλτατε gpiter διαβάζω ώρες την ιστορική σου αναδρομή με τις αναπαλαιώσεις των ποδηλάτων που έχουν γράψει τη δικιά τους ιστορία στους δρόμους και έχω ανατριχιάσει από τη συγκίνηση.
Το RALEIGH ήταν το ποδήλατο αντοχής, άλματα απο πεζοδρόμια, παγκάκια, σούζες κλπ και δεν πάθαινε τίποτα, αλλά ψήλωσα και δεν μου κανε πιά και το 1974 πήρα κούρσα 10 ταχυτήτων PEUGEOT Α08 μοντέλο που το χρησιμοπιούσα μέχρι το 1984. Τότε άρχισα μακρινές διαδρομές από Ταύρο σε Καλλιθέα, Βύρωνας, Γλυφάδα, Καβούρι κλπ
Μετά με το καυσάεριο και την πληθώρα των αυτοκινήτων στην Αθήνα το παράτησα στην αποθήκη και το ξανάβγαλα το 2010 με αλλαγή στο σασμάν (κατεστραμένοι τροχοί)και το ξανακυκλοφορώ. Σιγά σιγά αλλάζω τα φθαρμένα αλλά δύσκολα πιά βρίσκω αυθεντικά ανταλλακτικά.
Τώρα ψάχνω δερματά για να ξαναφτιάξω τη σέλα του "NOBEX 39" 'η να βρώ κάποια άλλη της εποχής σε καλή κατάσταση και πάω για άλλαγμα ζαντών (RIGIDA 27 X 1 1/4) λόγω στραβώματος της πίσω με αλουμινίου 28 και ψάχνω για εξολκέα του πίσω σασμάν. Αν γνωρίζεις κάτι ενημέρωσέ με όπως και για αναπαλάιωση που τη σκέφτομαι να γίνει κάποια στιγμή.
Πάντως αν και καταστρεμένα τα παλιά τα φυλάω. Το δέσιμο είναι μεγάλο με αυτό το ποδήλατο και έχει καλό σκελετό μέχρι στιγμής.
Θα χρειασθώ βοήθεια μελλοντικά...
Στη φώτο φαίνονται οι αλλαγές σε λάστιχα και σασμάν (Simplex Prestige) με Shimano
Περιμένουμε τις ενημερώσεις σου gpiter και αν έχεις κάποια πληροφορία για σέλα και εξωλκέα..
Ακριβώς αυτό, αλλά δεν μπορώ να δώ τι μάρκα είναι και στο δυαδίκτυο δεν βρίσκω πληροφορίες για το rear sprockets freewheel.
Σήμερα αν βρω χρόνο θα πάω σε ένα παλιό μάστορα στο Φάληρο μπας και έχει και άρχισα το ψάξιμο στο internet για Maillard αν όντως είναι αυτό
...η κασσετα επανω της, και θα καταλαβεις. Αν ειναι Maillard, το γραφει πανω στο δαχτυλιδι μεσα απο το μικροτερο γραναζι. Καθαρισε το σημειο με ενα πανακι απο τα λαδια/γρασσα, και δες.
Μια ματια, θα σου λυσει την απορια, και θα ξερεις και με τι εχεις να κανεις.
Φίλτατε gpiter διαβάζω ώρες την ιστορική σου αναδρομή με τις αναπαλαιώσεις των ποδηλάτων που έχουν γράψει τη δικιά τους ιστορία στους δρόμους και έχω ανατριχιάσει από τη συγκίνηση.
Το RALEIGH ήταν το ποδήλατο αντοχής, άλματα απο πεζοδρόμια, παγκάκια, σούζες κλπ και δεν πάθαινε τίποτα, αλλά ψήλωσα και δεν μου κανε πιά και το 1974 πήρα κούρσα 10 ταχυτήτων PEUGEOT Α08 μοντέλο που το χρησιμοπιούσα μέχρι το 1984. Τότε άρχισα μακρινές διαδρομές από Ταύρο σε Καλλιθέα, Βύρωνας, Γλυφάδα, Καβούρι κλπ
Μετά με το καυσάεριο και την πληθώρα των αυτοκινήτων στην Αθήνα το παράτησα στην αποθήκη και το ξανάβγαλα το 2010 με αλλαγή στο σασμάν (κατεστραμένοι τροχοί)και το ξανακυκλοφορώ. Σιγά σιγά αλλάζω τα φθαρμένα αλλά δύσκολα πιά βρίσκω αυθεντικά ανταλλακτικά.
Τώρα ψάχνω δερματά για να ξαναφτιάξω τη σέλα του "NOBEX 39" 'η να βρώ κάποια άλλη της εποχής σε καλή κατάσταση και πάω για άλλαγμα ζαντών (RIGIDA 27 X 1 1/4) λόγω στραβώματος της πίσω με αλουμινίου 28 και ψάχνω για εξολκέα του πίσω σασμάν. Αν γνωρίζεις κάτι ενημέρωσέ με όπως και για αναπαλάιωση που τη σκέφτομαι να γίνει κάποια στιγμή.
Πάντως αν και καταστρεμένα τα παλιά τα φυλάω. Το δέσιμο είναι μεγάλο με αυτό το ποδήλατο και έχει καλό σκελετό μέχρι στιγμής.
Θα χρειασθώ βοήθεια μελλοντικά...
Στη φώτο φαίνονται οι αλλαγές σε λάστιχα και σασμάν (Simplex Prestige) με Shimano
Περιμένουμε τις ενημερώσεις σου gpiter και αν έχεις κάποια πληροφορία για σέλα και εξωλκέα..
Μιχάλης
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, χαίρομε ιδιαίτερα που θυμίζω σε κάποιους τα παλιά, της σούζες, της τούμπες, και όλα αυτά που ζήσαμε σαν παιδιά. Όπως έχω ξαναγράψει, δεν γνωρίζω πολλά για της κούρσες, έχω δύο mercier , έτυχε όμως και ήταν σε καλή κατάσταση και δεν ασχολήθηκα καθόλου μαζί τους. Υπάρχουν όμως καλή γνώστες, μέσα στο site όπου θα σε βοηθήσουν. Αυτό που έχω να σου πω είναι το εξής και αν θες ακουσέμε, ΜΗΝ ακουμπήσεις το πλαίσιο. Έχεις ένα πολύ όμορφο ποδήλατο, με όμορφα αυτοκόλλητα, και από ΄τι βλέπω από την φωτογραφία είναι σε καλή κατάσταση, αν το βάψεις και του χαλάσεις τα αυτοκόλλητα θα χάσει όλη την ομορφιά του.
Αν έχει γρατζουνιές πάρε γυαλόχαρτο και τοπικά βγάλε την τυχών σκουριά, μετά πάρε άχρωμο βερνίκι και με ένα πινελάκι πέρνα εκεί που το έξυσες. Η άλλη λύση είναι βγάλε ίδιο χρώμα και τοπικά –αφού το ξύσεις – πάλι με πινελάκι, πέρασέτο. Εγώ κάνω την πρώτη επιλογή, ακόμα και αν φαίνονται οι γρατζουνιές , γιατί θεωρό ότι και αυτές έχουν τη γοητεία τους … είναι οι ρυτίδες τους, τα βάσανα τους.
Ελπίζω να σε βοήθησα έστω και λίγο … καλό βράδυ.
εγώ ειμαι φρέσκος στον χωρο
ανακατασκευαζ ενα eastman , σχετικα παλιό το οποιο θα το κυκλοφορω καθημερινα
το κανω μονος και τοβαψιμο με πινελακι οσο πιο προσεκτικα γινεται με λεπτομερειες στις μουφες αστερια
αλλωστε ειναι ενα μοντελο που δεν αξιζει λεπτομερεστατη ανακατσκευη
και προσφατα πηρα καιενα eska τσεχοσλοβακικο, μονοσκελετο
καλο ποδηλατο, πηγα και μακρυνη ποδηλατοβολτα
τραβαει αρκετα καλα αλλα θελει μια καλυτερη σελα γιατι πονεσε ο ποπουδακος μου χ0αχ0α
επισης ενα μονοσκελετο philips Που εχει μπροστα το σημα, και τον δισκοβραχιονα και τα αυθεντικα ιδιαιτερα φτερα του
θελω να ρωτησω αν ειναι να ποσταρω φωτος απο τα δυο τελευταια να μου πειτε αν ξερετε τι μοντελα μπορει να ειναι?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πολυ ζηλευτη η εκθεση, ειδικα με φοντο το ομορφο Ναυπλιο! Μακαρι να ημουν εκει.
Συγχαρητηρια!
Συγχαρητηρια γιωργο, μας μαγεψες αλλη μια φορα
Μπράβο ρε Γιωργάρα....άλλη χαρά να τα βλέπεις από κοντά βέβαια!
Θα ήθελα τη συμβουλή του κυρίου gpiter όσον αφορά αυτό το ποδήλατο, αν έχει το χρόνο. Ευχαριστώ πολύ.
http://www.podilates.gr/?q=node/17200#comment-155901
Καλησπερα...το περασμενο Σαββατο 6/8/11 ειχαι στην Ν.Κιο (μια κομοπολη καντα στο Ναυπλιο) τα 3α καληστια κλασσικον οχηματον που οργανωσε η ΑΡΣΟΕ.. ΑΡΓΟΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΟΧΗΣ, πηραν μερος αυτοκινητα, μοτοσυκλετες, και ποδηλατα.
Για τον λογο οτι ειχαμε κανει με τον Ραφαηλιδη το πιο πριν Σαββατο 30/7/11 την γνωστη εκθεση, δεν ειχα σκοπο να λαβω παλι αμεσως μερος σε εκδηλωση...
Το μεσημερη του Σαββατου λοιπον και καθως πιναμε κατι τσιπουρα με τον Ραφαηλιδη μου το ριχνη..."Γιωργο παμε ?"
-"Που να τρεχουμε τελευταια στιγμη βρε Αντωνη..αλλωστε δεν ανεικουμε και στην λεσχη.."
- "Αστα ολα επανω μου εσυ διαλεξε 3 ποδηλατα για να παμε.." πειρε κατι τηλεφωνα..
Τελος παντων διαλεξα ενα goebel ενα raleigh και ενα bismarck..
παμε και τι να δω...κοσμος,φωτα,ζωντανη μουσικη, φαγητο, πολλα και πανεμορφα οχηματα, πραγματικα πολυ καλη εκδηλωση, εμεις πηγαμε κανα δυο ωρες αφου ειχαι αρχησει η ψηφοφωρια για τα ποδηλατα,και βεβαια αφου πηγαμε τελευταια στιγμη μας εβαλαν οπου ειχαν οι ανθρωποι...το αποτελεσμα λοιπον...
http://imageshack.us/photo/my-images/38/dsc01488dd.jpg/
η φωτογραφια ειναι απο ενα κηνιτο...ουτε φωτογραφικημηχανη δεν ειχαμε παρει!! Ο νικητης ειναι το goebel..το ερειπιο που εχω στο αβαταρ,
(εγω ειμαι αυτος που κρατα το τιμονι ..για να γνωριζομαστε και φυσιογνωμικα)
Απο ποδηλατα τωρα..κοντευω το BSA ενα ομορφο και σχετικα σπανιο ποδηλατο, πιστευο σε κανα μηνα να το κανω βολτα οποτε θα σας το παρουσιασω μαζι με την ιστορια του αργοτερα για την ωρα μερικες φωτογραφιες απο το σταδιο που ειναι τωρα...
http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc01401x.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/88/dsc01403c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc01405p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc01406o.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/814/dsc01407tj.jpg/
και ο πανεμορφος δισκος του
http://imageshack.us/photo/my-images/29/dsc01408mk.jpg/
Επεισης βρηκα ενα καλο,αλλα κακοβαμενο raleigh το οποιο ειναι σε λειτουργικη κατασταση, θελει ενα βαψημο και κατι ψηλοεπισκευαις και φυσικα,τα δυο humber που περιμενουν τη σειρα τους..οποτε εχουμε πολλα να πουμε...
Καλο βραδυ..(για την ωρα)
Καλημερα, σημερα θα σας γραψω για χρωματα...ο Αυγουστος, ο Σεπτεβριος, και ο Ιουνιος ειναι οι ιδανικοι μηνες για βαψημο. Αυτους λοιπον τους μηνες βαφω οτι σκελετα εχω και απλα τον υπολοιπο καιρο ψαχνω και συναρμολογο το καθε ποδηλατο..
Οπως εχω αναφερει τα πολυ παλια ποδηλατα -πριν τον πολεμο- ηταν σχεδον παντα...μαυρα, και λεω σχεδον, γιατι μερικα εγγλεζικα ηταν και σκουρο πρασινα..οι αποχρωσεις ηταν πολυ ακριβες και ετσι ειδικα στα ποδηλατα εργασιας δεν ειπηρχε αλλη επιλογη για αυτο το λογο οι ποιο πολλοι εχουμε στο μυαλο μας αυτα τα ποδηλατα μαυρα.. ειχαν ομως πολλα απο αυτα ...ριγες. Πανεμορφες φτιαχμενες στο χερι απο εμπειρους τεχνιτες.. πρασινες, κοκκινες, ακομα και χρυσες.
Εγω της φτιαχνω με αερογραφο και χαρτοτενιες...
http://imageshack.us/photo/my-images/835/060vb.jpg/
Ενα αλλο χαρακτηριστηκο ηταν το "αστερι" στην μπροστα μουφα
http://imageshack.us/photo/my-images/225/dsc01367q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/695/dsc01346q.jpg/
Το σχεδιο αυτο ειναι απο τα ποιο κοινα σε αυτα τα ποδηλατα...σε πολλα εκαναν και σκιες μεσα στο "αστερι" οπως στο bismarck που βλεπετε...
Σας δειχνω ενα video..απο αμερικανικη εταιρια, μαλον πρεπει να ειναι η columbia..θα καταλαβετε πολλα, δυστιχος η αναληση ειναι χαλια
http://youtu.be/ZPLRF5F5SZY
Τα υποστρωματα βαφης που εχω βρει και εχω ξυσει ειναι πολλα...
http://imageshack.us/photo/my-images/231/dsc01410lo.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/195/dsc01411dg.jpg/
Τα ποδηλατα τοτε ηταν πολυ συνηθεισμενο να αγοραζονται μεταχειρισμενα, ηπειρχαν και ποδηλαταδικα οπου τα νοικιαζαν με την εβδομαδα για να πηγενη ο κοσμος στην εργασια του, σε αυτα- πολλες φορες- καναν μια μικρη τρυπα σε ενα σημειο, στο σκελετο και ριχναν λιγο ζεστο μολυβη..ετσι τα σημαδευαν για τυχον κλοπες...
Η Αγροτικη τραπεζα εδεινε, τοτε δανειο στους αγροτες για να αγορασουν ποδηλατο εργασιας. Οπου βεβαια επρεπε να παρεις αδεια κυκλοφορειας, και πινακιδα απο την αστυνομια για να το κυκλοφορεις..και οποσδιποτε να εχεις φωτα εμπρος-πισω.
Για να επιστρεψουμε στα χρωματα λοιπον...μετα τον πολεμο ξεσπασε μια "πανδεσια" χρωματων, τα αμερικανικα δε...απιστευτα,
http://imageshack.us/photo/my-images/823/kroonmiss1948.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/schwinndxmiss.jpg/
αλλα και τα "δικα μας" ειδικα τα εγγλεζικα ειχαν πανεμορφα χρωματα, ηταν τα λεγομενα "χρωματα τρειπλις βαφης" -καπου το εχω ξαναγραψει- πρωτα το μαυρο ασταρι μετα ασημι ή χρυσο και μετα το χρωμα, και ηταν σαν τα σημερινα μεταλικα..για αυτο αν δειτε μεταλικο χρωμα σε διπλοσκελετο μην παραξενευτιτε, και σε πολλα ειναι ιδιαιτερα φωτεινη και με "βαθος" η βαφη τους..σημερα δεν νομιζω οτι ηπαρχει βαφεας να σου κανει τετοια βαφη, και για αυτο παμε αν χρειαζετε κατευθειαν στα μεταλικα χρωματα..
Αλλο ενα χαρακτηριστικο -μαλλον εντυπωσιασμου- δανεισμενο απο την μοδα στα αυτοκινητα, ηταν τα εμβληματα στο μπροστα φτερο..
http://imageshack.us/photo/my-images/822/dsc01339y.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc01338u.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69/0196k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/269/dsc01178zx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/691/dsc01176u.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/710/dsc01168i.jpg/
Για εναν συλλεκτη ειναι απο τα ποιο δυσκολα σημεια του ποδηλατου.....συνηθως λυπει. Αν ψαξετε στο net θα βρειτε πολλα σχεδια και αγαλματακια. Μετα τα μεσα του 70 εφειγε απο την μοδα -οπως και στα αυτοκινητα- και εχουμε απλα φτερα χωρης εμβληματα...
Αυτα τα ολιγα για σημερα....καλο μεσημερι
Υ.Σ Εχει μηνει κανενας..εν μεσο 15αυγουστου ?
"...Υ.Σ Εχει μηνει κανενας..εν μεσο 15αυγουστου ?..."
...και παραεχει.
Και περιμενει και ανταλλακτικακια για να μονταρει το Sturmey του.
Καλο μεσημερι επισης.
Κι οπως παντα, ενα ωραιο post απο τον gpiter!
Εχει μεινει κ παραεχει,μολις πετρελαιωσα το Flandria κουρσουμι το ατιμο.και τι δε θα δινα να εκανα ποδηλατο με το humber υπο το φως του αυγουστιατικου φεγγαριου στο Ναυπλιο κ μετα ενα ουζακι καμαρωνοντας το μαυρο διαμαντακι,αραγε ποσα σε ποσα ουζακια να κανε παρεα τον προκατοχο του;;!!
Ηταν ενα καλοκαιρι....αρχες δεκαετιας του 80, τοτε που μετραγαμε ποσα παγωτα φαγαμε...ποσα μπανια καναμε, τοτε που ολα μετραγανε και ολα ειχαν την αξια τους. Η τηλεοραση ασπρομαυρη, και εμεις τα πιτσιρικια καναμε το τηλεκοντρολ.. καθε Τριτη βραδυ βλεπαμε καουμπο'ι'κο... της Τεταρτες duke's και τα αλματα του στρατηγου LEE, τον βασιλια Αρθουρο, και "ο κηπος με τα αγαλματα"... εγω τοτε γυρω στα 10.
Εκεινο λοιπον το καλοκαιρι θα ερχονταν τα ξαδελφια μου απο την Αθηνα για διακοπες...ποδηλατο στο σπιτι ειχαι η μανα μου..ενα γυναικειο PANNONIA που του ειχα βγαλει τα "ματια"..
Την ημερα που θα ερχονταν ειχα βγει απο το πρωι στο μπαλκονι και τους περιμενα..-το θυμαμε σαν τωρα-.. ο θειος μου ειχαι ενα ομορφο κοκκινο FORD CORTINA οπου με εβαζε μεσα μολις ερχοταν και καναμε σπινιαρισματα και μπατιλικια...Εκει που περιμενα με τα ματια καρφωμενα...βλεπω το αυτοκινητο του θειου μου και επανω στην σχαρα του...πισω απο κατι βαλιτσες....ενα πανεμορφο κατακοκκινο VELAMOS..
Επαθα σοκ απο την ομορφια του...με την πανεμορφη σελλα του μπανανα..τα τσοπερ τιμονια του...δεν ειχα δει τετοιο ποδηλατο, στο Ναυπλιο τουλαχιστον..μαρμαρωσα ..εμεινα ακινητος με το κεφαλι ψηλα να κοιταω την σχαρα του αυτοκινητου.
Με αγγαλιασανε με φιλισανε...εγω ακουνιτος αμιλιτος με τα ματια καρφωμενα! Ο θειος μου με σκουντισε και μου λεει..."ελα τη καθεσε, τσιμπατο..φετος το καλοκαιρι θα μαθουμε σουζες" Αυτο ηταν, το ωραιοτερο καλοκαιριμου..κοντευο τα 40 και ακομα απο εκεινο το καλοκαιρι θυμαμαι τα παντα..σουζες, τουμπες, οι πληγες στα γωνατα και στους αγκωνες δεν προλαβεναν να κλεισουν..και η μανα μου να φωναζει.."αμαν βρε ευλογημενο...λυσαξες με αυτο το ποδηλατο"
Το ποδηλατο το ειχαν φερει για να κανουν καμια βολτα οι ξαδελφες μου, αλλα οπως καταλαβατε τους εδωσα το PANNONIA της μανας μου...
Τα valamos....μαζι με κανα δυο-τρια, "αγωνιστηκα" (ετσι τα λεγαμε τοτε, οχι κουρσες) ηταν οντως απο τα ποιο ομορφα ποδηλατα, καλο αντιγραφο των αμερικανικων cruizer, ηταν απο τα ποιο χαρακτηριστικα ποδηλατα της γενειας μου... Φοραγε απλα αλλα γερα περιφεριακα της θυγατρικης FAVORIT, καποια ειχαν και κοντρα.. ηπαρχει 24αρι και φυσικα το κοριτσιστικο, ηπαρχει και ενα ποιο σπανιο..(μπορει να το εχω τον αλλο μηνα) το οποιο εχει πισω κοντρα και μπροστα φρενο γερμανικου τυπου, με τακουνι κατευθειαν στο λαστιχο και η σχεδιαση δεν ειναι ακριβος cruizer..
Επεσε λοιπον ενα στα χερια μου πριν λιγο καιρο, και εχω ξεκινηση να το μαζεψω..σε κανα μηνα θα ειναι ετοιμο, και θα σας το δειξω ολοκληρωμενο.
http://imageshack.us/photo/my-images/15/0199v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/846/0200h.jpg/
Βρηκα και ενα ομορφο video να σας δειξω, αυτο βεβαια δεν ειναι VΕLAMOS ειναι το αμερικανικο schwing..αλλα λιγα πραγματα διαφερουν..
http://youtu.be/sKY6-HBWLgM
Υ Σ 1 Τραβηξα και μια ομορφη foto το bismarck με το κινητο σημερα και σας την δειχνω
http://imageshack.us/photo/my-images/845/0016y.jpg/
Υ Σ 2 Μολις ετοιμασω το velamos θα πουμε και αλλα για αυτο το ποδηλατο..
καλο βραδυ...
Το εκατοστό ποστ στο θέμα σου και απο τα πιο συγκινητικά!
Να τα χιλιάσεις! (και όχι μόνο αυτά..)
Καλημέρα, απίστευτο, μου θύμισες ότι είχα και εγώ PANNONIA ποδήλατο τότε τη δεκαετία του ΄80! όλη μέρα πάνω σε ένα ποδήλατο τη βγάζαμε τότε...
Να είσαι καλά και να μας κάνεις πάντα να θυμόμαστε.
Καλησπερα....με αφορμη καποιες αγγελιες θα ηθελα να σας δειξω καποια χαρακτηρηστικα για το πως ξεχωριζουμε ενα raleigh διπλοσκελετο..ακομα και οταν δεν εχει σηματα πουθενα.
Για να ειμαι και απολιτα ακριβης αυτα τα χαρακτηριστικα τα εχουν και τα υπολοιπα διπλοσκελετα που δανειζονται τον συγκεκριμενο σκελετο...bsa, humber, rudge , phillips, με καποιες διαφορες στα πιρουνια στα φτερα και βεβαια στα περιφαιριακα τους, π.χ δισκους, φανοστατες κ.τ.λ
Επισης..για οτι γραψω αναφερωμε στα μεταπολεμικα διπλοσκελετα RALEIGH και στις εταιριες που εξαγορασε μετα τον πολεμο.
Υπαρχουν δυο χαρακτηριστικα που φαινοντε "δια γυμνου οφθαλμου"
1ον στο λεμο του ποδηλατου η μουφα σχηματιζη κορνιζα οπου μεσα "φωλιαζη" το σημα
http://imageshack.us/photo/my-images/38/0154b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc01339s.jpg/
και το αλλο ειναι οι κολιτη τρομποστατες στον διαγωνιο σωληνα του ποδηλατου. (στη φοτο φαινετε ο ενας..στο κατω μερος ηπαρχει και ο αλλος)
http://imageshack.us/photo/my-images/8/0155sj.jpg/
Υπαρχη και αλλο ενα σημαδι (δυστηχος δεν ειχα φοτο στο p/c) οπου ο επανω οριζοντιος στην πισω μουφα (κατω απο τη σελα) κανει ενα ελαφρη "ανεβασμα".
Οταν εχουμε αυτα τα χαρακτηριστικα σε ενα γυμνο σκελετο τοτε μιλαμε για ενα "raleογεννη" πλαισιο..και μετα περναμε στα επιπλεον στοιχια αν ηπαρχουν..π.χ τα humber ειχαν διπλο πιρουνι, τα bsa ειχαν την ταση να εχουν σχεδον σε ολα τα περιφαιριακα το σημα με τα τρια ορθεια οπλα, δισκο βραχειονες..χερουλια..ακομα και επανω στα πεταλ. τα phillips αν δεν το γραφουν πουθενα δυσκολα τα ξεχωριζεις απο τα raleigh οπως και τα rudge. Επισεις.. αυτα τα χαρακτηριστικα στο πλαισιο στα συγκεκιμενα ποδηλατα δεν αλλαξαν μεχρι και το τελος της παραγωγης τους..το μοναδικο που τα ξεχωριζει χρονολογικα (εκτος αν βρεις ακρη με την αριθμο πλαισιου)ειναι τα φτερα και στα τελευταια δεν ειχαν γρασαδορο στην μεσαια τριβη, ακομα.. τα raleigh πριν τον πολεμο ειχαν σφικτηρες στη μεσαια τριβη σαν τα bauer περιπου..(δες φοτο στο post με το bauer)και τα οποια ειναι, βεβαια σπανιοτατα (εγω το εχω δει σε ενα φιλο συλλεκτη)
To να μπερδεψης ενα raleigh με ενα phillips ή με ενα rudge, μικρο το κακο...ουτος ή αλλος ειναι ολα τους αστερια..αλλα το να σου πουλανε ενα οτι νανε με σημα raleigh και να σου ζητανε και ενα σωρο λεφτα..ειναι απαραδεκτο..
Αν ειναι original με τα σωστα περιφαιριακα δισκους..σελες, στεφανια, κεντρα, τιμονια, φρενα, κτλ.. τα εχει τα λεφτα του, αλλα και τον κοπο του..
Ισως να με παρεξηγησουν καπιοι..αλλα καπου εχει ξεφηγει το πραγμα με της αγγελιες των κλασσικων, και ειναι κριμα να δωσεις ενα σωρο λεφτα, και να μην παρεις τελικα αυτο που πραγματικα πληρωσες ...
Υ Σ 1 Για να μην αδικησω και καποιους, να πω το αυτονοητο...και βεβαια ηπαρχουν πωλητες που πραγματικα πουλανε κλασσικα ποδηλατα "να σου τρεχουν τα σαλια" και φυσικα δεν αναφερωμε σε αυτους..("κυκλοφορει" στης αγγελιες ενα GOLNAGO σκετος πειρασμος)
Υ Σ 2 Συγνωμη αν σας κουρασα με την γκρινια μου αλλα δεν θα ηθελα καποιος που μπαινει στον κοπο να διαβαζει αυτα που γραφω και δειχνω με στοιχια και foto να την πατησει..
Υ Σ 3 Και για να μην ξεχνιωμαστε..
http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc01348w.jpg/
Καλο βραδυ.....
καλημερα
παρακολουθω εδω και μερες την εξελιξη της παρουσιασης
εκτος του οτι ηδη θεωρω οτι μετα απο αυτη ειμαι πλεον ενημερος κατα πολυ για αυτα τα ποδηλατα
θα ηθελα να παρακαλεσω για την αποστολη (filoipod@gmail.com) φωτογραφιων (με το σημα-τυπο τους και το ονομα σου αν θελεις) για να τα προτεινω να ανεβουν και να διατηρηθουν σε ειδικο χωρο (πρωτοσελιδα) στην ιστοσελιδα των φιλων του ποδηλατου (http://www.filoi-podilatou.gr/)
σε δευτερο επιπεδο θα μπορουσες να επαναλαβεις σε πληρη εκταση την παρουσιαση της νεας κιου οπου ειναι πιο βολικο για εσενα με προσκληση εκ των προτερων σε ολους μεσω σελιδων διαδικτυου
μια ιδεα ειναι κατα την εποχη της καθοδου μερικων εποχουμενων ποδηλατων στην περιοχη με την ευκαιρια του τρυγου καθως οι λεπτομερειες θα μπορουσαν να κανονιστουν σε συναντησεις που εχουν οι φιλοι του ποδηλατου καθε τριτη στις 2100 στην οδο επταχαλκου πισω απο την εκκλησια στο θησειο
ευχαριστω εκ των προτερων
ως υστερογραφο
ειναι πολυ σημαντικο να γνωρισουν οι ελληνες κατοικοι τουλαχιστον αυτης της χωρας την υπαρξη αυτης της δραστηριοτητας περιξ της ποδηλασιας ετσι ωστα να εκτιμησουν-κατανοησουν και προσελκυστουν απο την χρηστικοτητα και τον προορισμο του ποδηλατου κατ αντιστοιχια με αυτη των μοτοσυκλετων και αυτοκινητων
Γιώργο καλημέρα
Καταρχήν σε ευχαριστούμε για την διάθεση και την όρεξη που έχεις
και επιμένεις στο κλασσικό ποδήλατο.
Πολύ σημαντικές οι πληροφορίες σου για σκελετούς και περιφερειακά, θα βοηθήσουν αρκετούς που θα θέλουν να ξαναδώσουν ζωή σε τέτοια ποδήλατα.
Θα ήθελα να τονίσω, πως η κάθε ιστορία μπορεί να είναι ωραία από μόνη της, αλλά αυτός που την αφηγείται της δίνει την γλυκιά αίσθηση που αφήνει η συναισθηματική ανάμνηση, όπως η ιστορία με το Velamos που αγγίζει πολλούς από αυτούς που θα την διαβάσουν.
Επίσης καλά έκανες που επισήμανες για τις αγγελίες των κλασσικών ποδηλάτων κάποιες από τις οποίες έχουν όντως ξεφύγει.
Τέλος ένα μπράβο για τον πρώτο σου βραβείο στην Νέα Κίο, σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα.
Ελπίζω στην επόμενη έκθεση να βρίσκομαι εκεί...
Με μεγάλη μου χαρά να συμβάλω ώστε να βγει κάτι όμορφο….σας έστειλα email .
Σας ευχαριστω ολους για τα καλα σας λογια...
Θα περάσω να σας δείξω (σε επόμενα post) στοιχεία για την κάθε μάρκα ποδηλάτου, …απλά και εύκολα ώστε να μην την πατάμε . Πάντα κυκλοφορούσαν τα ινδικά, τα κινέζικα απλά τώρα – έχω την αίσθηση -ότι πάει να «ξεφύγει» το πράγμα. Κυκλοφορούν πολλά ξυσμένα και ξαναβαμένα, που προσπαθούν να τα πουλήσουν, ένα σωρό χρήματα, διάφορη πονηροί .
Το να έχεις ένα καλό κλασσικό .… και να του βάλεις εν γνώσει σου ινδικά φρένα π.χ γιατί θες επιτέλους να το κυκλοφορήσεις δεν είναι κακό..άλλωστε δεν είναι εύκολο το παλιό στοκ . (Αν και να ξέρετε … καλύτερα παλιό έστω και θαμπό..ακόμα και με λίγο σκουριά παρά αστραφτερό και κινέζικο) ….εκτός και αν έχεις κόλλημα και υπομονή σαν καποιους (ονοματα δεν λεμε.. )και ψάχνεις και ….της βίδες.
Καλό απόγευμα..
Υ .Σ Ενοείται ..όποιος θέλει βοήθεια για αναγνώριση ας μου γράψει π.μ .. Και βέβαια δεν ξέρω όλα τα ποδήλατα! Αλλά από την τεχνοτροπία μπορείς να πλησιάσεις αρκετά, και φυσικά το ινδικοκινέζικο φαίνετε εύκολα, είναι ελαφρύ, λεπτό, και ψεύτικο σε σχέση με τα ευρωπα’ι’κα…..
Υ. Σ 2 Χρωσταω μια ομορφη foto στον νικητη απο τα 3α καλλιστεια της Νεας Κιου τo goebel
http://imageshack.us/photo/my-images/535/dsc01420js.jpg/
Bρηκα και πολυ παλια foto απο goebel..ειναι απο το αρχειο του Αντωνη Ραφαηλιδη του φιλου μου και μαστορα μου στα δυσκολα..
http://imageshack.us/photo/my-images/641/phocathumbln20.gif/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/18385089.gif/
ειναι απο τον πατερα και απο τον παππου του..
Α ρε γειτονιά αθάνατη....
Το πράσινο το velamos το δικό μου το θυμάσαι? Ποιός παλιατζής μου το έφαγε δε μπορώ να θυμηθώ....
Γιωργάρα ετοιμάσου, θέλω βοήθεια να φτιάξουμε εκείνο το Mercier το δεύτερο....
Καλησπέρα … ύστερα από πρόσκληση του συλλόγου- ομάδα ‘’φίλοι του ποδηλάτου’’ έχουμε ξεκινήσει και φτιάχνουμε ένα αρχείο, με φωτογραφίες , ιστορικά στοιχεία, αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά της κάθε εταιρίας ( από αυτά που έχω, και γνωρίζω καλά).
Ειδικά για τα ποδήλατα εργασίας που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να βρεις βιβλιογραφία. Πιστεύω ότι θα βγει ένα όμορφο αρχείο όπου θα μπορεί κάποιος, να δει κάποια στοιχεία αλλά και να μάθει για τα κλασσικά.
Έτσι λοιπόν, με αγάπη και σεβασμό για αυτά τα ποδήλατα, βρέθηκε ακόμα ένα όμορφο site για να τα φιλοξενήσει ….
http://www.filoi-podilatou.gr/
Y Σ Και βέβαια θα συνεχίσω να γράφω για ότι ‘’καινούριο’’ ποδήλατο έχω σε αυτό το post και θα συνεχίσουμε αυτό τον όμορφο διάλογο … καλό βράδυ.
...του Λ.Κυρκου:
"...Τις ώρες που έμεινα στο κελί των μελλοθανάτων, κουβέντιαζα με τον εαυτό μου. Ο καθένας από μας κουβέντιαζε με τον εαυτό του. Στο διπλανό κελί από το δικό μου ήτανε ο Μανόλης Γλέζος, στο άλλο ο Τσερέπας και πιο πέρα ο Δαμιανίδης. Τέσσερις ήμασταν, εμείς που κάθε βράδυ περιμέναμε ότι τα ξημερώματα θα ακούγαμε εκείνον τον ξερό ήχο, τις πόρτες να ανοίγουν απότομα.Εκείνες τις ώρες της αναμονής αναπολούσα χαρούμενες στιγμές. Τις στιγμές με τη φαμίλια μου, με το ποδηλατάκι μου που το λάτρευα. Όταν μου χάρισαν για πρώτη φορά ένα ποδήλατο με δύο ρόδες, ένα Hercules ήταν, θυμάμαι, το πήρα στο κρεβάτι μου και κοιμήθηκα αγκαλιά με το ποδήλατο.
Ύστερα σκεφτόμουν αυτό που επρόκειτο να γίνει. Έβλεπα τον εαυτό μου, καλοντυμένο, τις πόρτες να έχουν ανοίξει μπροστά μου και να προχωρώ. Έβλεπα τις κάννες των όπλων που γυάλιζαν απέναντί μου και σκεφτόμουνα τι θα πω και ποια θα είναι η τελευταία μου κραυγή. .."
"Κλεμμενο", απο τις μαρτυριες που ο Λ.Κυρκος, παραχωρησε στο Σ.Κουλογλου.
Επειδη προκειται για Hercules, και μαλιστα εκεινης της εποχης, αλλα κυριως επειδη κουβαλαει και τεραστιο συναισθηματικο φορτιο, πηρα το θαρος να το βαλω σ'αυτο το thread, και να μην ανοιξω καινουριο, πιστευοντας πως ανηκει εδω.
Αν κανεις εχει αντιρρηση, η πιστευει πως δεν ανηκει εδω, πολυ ευχαριστως θα το βαλω σε ξεχωριστο thread.
γεια χαρα σε ολους,
εχω ενα gorickeWerke nippel &co. και ενδιαφερομαι να το αναπαλαιωσω.
Ψαχνω οτι ειναι ενδιαφερον και οποιαδηποτε βοηθεια ανεκτιμητη!!!
Βαριά τα ονόματα και ηρωικές οι στιγμές ….. είναι μεγάλη μου τιμή, που διάλεξες αυτό το thread .
Πολύ ευχαρίστως .. απλά κάνε ένα καινούριο POST και θα μπούμε να γράψουμε, όσοι γνωρίζουμε κάποια πράγματα. Δεν θα ήθελα να γράψω εδώ για, λυσίματα..δεσίματα και τεχνικά θέματα :-)
Φίλτατε gpiter διαβάζω ώρες την ιστορική σου αναδρομή με τις αναπαλαιώσεις των ποδηλάτων που έχουν γράψει τη δικιά τους ιστορία στους δρόμους και έχω ανατριχιάσει από τη συγκίνηση.
Το RALEIGH ήταν το ποδήλατο αντοχής, άλματα απο πεζοδρόμια, παγκάκια, σούζες κλπ και δεν πάθαινε τίποτα, αλλά ψήλωσα και δεν μου κανε πιά και το 1974 πήρα κούρσα 10 ταχυτήτων PEUGEOT Α08 μοντέλο που το χρησιμοπιούσα μέχρι το 1984. Τότε άρχισα μακρινές διαδρομές από Ταύρο σε Καλλιθέα, Βύρωνας, Γλυφάδα, Καβούρι κλπ
Μετά με το καυσάεριο και την πληθώρα των αυτοκινήτων στην Αθήνα το παράτησα στην αποθήκη και το ξανάβγαλα το 2010 με αλλαγή στο σασμάν (κατεστραμένοι τροχοί)και το ξανακυκλοφορώ. Σιγά σιγά αλλάζω τα φθαρμένα αλλά δύσκολα πιά βρίσκω αυθεντικά ανταλλακτικά.
Τώρα ψάχνω δερματά για να ξαναφτιάξω τη σέλα του "NOBEX 39" 'η να βρώ κάποια άλλη της εποχής σε καλή κατάσταση και πάω για άλλαγμα ζαντών (RIGIDA 27 X 1 1/4) λόγω στραβώματος της πίσω με αλουμινίου 28 και ψάχνω για εξολκέα του πίσω σασμάν. Αν γνωρίζεις κάτι ενημέρωσέ με όπως και για αναπαλάιωση που τη σκέφτομαι να γίνει κάποια στιγμή.
Πάντως αν και καταστρεμένα τα παλιά τα φυλάω. Το δέσιμο είναι μεγάλο με αυτό το ποδήλατο και έχει καλό σκελετό μέχρι στιγμής.
Θα χρειασθώ βοήθεια μελλοντικά...
Στη φώτο φαίνονται οι αλλαγές σε λάστιχα και σασμάν (Simplex Prestige) με Shimano
Περιμένουμε τις ενημερώσεις σου gpiter και αν έχεις κάποια πληροφορία για σέλα και εξωλκέα..
Μιχάλης
"...λόγω στραβώματος της πίσω με αλουμινίου 28 και ψάχνω για εξολκέα του πίσω σασμάν..."
Μηπως εννοεις εξωλκεα πισω κασσετας;
(Κασσετα Maillard μου μυριζει...)
Ακριβώς αυτό, αλλά δεν μπορώ να δώ τι μάρκα είναι και στο δυαδίκτυο δεν βρίσκω πληροφορίες για το rear sprockets freewheel.
Σήμερα αν βρω χρόνο θα πάω σε ένα παλιό μάστορα στο Φάληρο μπας και έχει και άρχισα το ψάξιμο στο internet για Maillard αν όντως είναι αυτό
...η κασσετα επανω της, και θα καταλαβεις. Αν ειναι Maillard, το γραφει πανω στο δαχτυλιδι μεσα απο το μικροτερο γραναζι. Καθαρισε το σημειο με ενα πανακι απο τα λαδια/γρασσα, και δες.
Μια ματια, θα σου λυσει την απορια, και θα ξερεις και με τι εχεις να κανεις.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, χαίρομε ιδιαίτερα που θυμίζω σε κάποιους τα παλιά, της σούζες, της τούμπες, και όλα αυτά που ζήσαμε σαν παιδιά. Όπως έχω ξαναγράψει, δεν γνωρίζω πολλά για της κούρσες, έχω δύο mercier , έτυχε όμως και ήταν σε καλή κατάσταση και δεν ασχολήθηκα καθόλου μαζί τους. Υπάρχουν όμως καλή γνώστες, μέσα στο site όπου θα σε βοηθήσουν. Αυτό που έχω να σου πω είναι το εξής και αν θες ακουσέμε, ΜΗΝ ακουμπήσεις το πλαίσιο. Έχεις ένα πολύ όμορφο ποδήλατο, με όμορφα αυτοκόλλητα, και από ΄τι βλέπω από την φωτογραφία είναι σε καλή κατάσταση, αν το βάψεις και του χαλάσεις τα αυτοκόλλητα θα χάσει όλη την ομορφιά του.
Αν έχει γρατζουνιές πάρε γυαλόχαρτο και τοπικά βγάλε την τυχών σκουριά, μετά πάρε άχρωμο βερνίκι και με ένα πινελάκι πέρνα εκεί που το έξυσες. Η άλλη λύση είναι βγάλε ίδιο χρώμα και τοπικά –αφού το ξύσεις – πάλι με πινελάκι, πέρασέτο. Εγώ κάνω την πρώτη επιλογή, ακόμα και αν φαίνονται οι γρατζουνιές , γιατί θεωρό ότι και αυτές έχουν τη γοητεία τους … είναι οι ρυτίδες τους, τα βάσανα τους.
Ελπίζω να σε βοήθησα έστω και λίγο … καλό βράδυ.
Πολύ μεράκι και πολύ ιστορία...... :)
Υ.Σ. Μηπως να "χώραγες" τα post σου σε blog...
Και πάλι μπράβο!!!
καλησπερα και απο μενα
παρακολουθω αυτο το θεμα
αλλα τωρα εκανα λογαριασμο
ενα τεραστιο μπραβο στον φιλο μας που ποσταρει κ τις φωτογραφιες του, και τις εμπειριες του και τις γνωσεις
φιλε εισαι φοβερος που τα μοιραζεσαι και δν κρυβεις ακομα και αυτα
επισης συγχαρητηρια γιατι στις ανακατασκευες σου τις κανεις οσο πιο "μαμα" γινεται σε χρωματολογια, σχεδια, αξεσουαρ κλπ
εγώ ειμαι φρέσκος στον χωρο
ανακατασκευαζ ενα eastman , σχετικα παλιό το οποιο θα το κυκλοφορω καθημερινα
το κανω μονος και τοβαψιμο με πινελακι οσο πιο προσεκτικα γινεται με λεπτομερειες στις μουφες αστερια
αλλωστε ειναι ενα μοντελο που δεν αξιζει λεπτομερεστατη ανακατσκευη
και προσφατα πηρα καιενα eska τσεχοσλοβακικο, μονοσκελετο
καλο ποδηλατο, πηγα και μακρυνη ποδηλατοβολτα
τραβαει αρκετα καλα αλλα θελει μια καλυτερη σελα γιατι πονεσε ο ποπουδακος μου χ0αχ0α
επισης ενα μονοσκελετο philips Που εχει μπροστα το σημα, και τον δισκοβραχιονα και τα αυθεντικα ιδιαιτερα φτερα του
θελω να ρωτησω αν ειναι να ποσταρω φωτος απο τα δυο τελευταια να μου πειτε αν ξερετε τι μοντελα μπορει να ειναι?
ευχαριστω και χαιρομαι που σας συνανταω