gpiter - η συλλογή μου από αναπαλαιωμένα ποδήλατα

366 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Eaglos ….. Ναι, είναι ταλαιπωρημένο το χρώμα αν και υπέροχο, αυτά είναι τα ΄΄τριπλής΄΄ όπου δεν υπάρχουν σήμερα, έχουν μαύρο αστάρι για βάση, μετά έχει ασημί χρώμα, και από επάνω είναι περασμένο το μπλε, οπότε ‘’φωτίζει’’ από μέσα το ασημί και βγαίνει αυτή η όμορφη με έντονο βάθος απόχρωση ….. οπότε, θα καθαριστή όσο γίνετε θα γυαλιστούν τα νίκελα θα το περάσω με ένα καλό βερνίκι και τέλος . Θα το δείξω αργότερα, νομίζω ότι θα βελτιωθεί αρκετά η όψη του. Σε αυτές τις περιπτώσεις αυτό που προτιμώ να κάνω είναι να ‘’ παγώνω ’’ τον χρόνο, δεν κάνω άλλες παρεμβάσεις. Καθώς έχω διαβάσει αρκετές απαντήσεις που έχεις γράψει σε διάφορα post, και πραγματικά σε θεωρό καλό γνώστη, θα γνωρίζεις ότι στις αναπαλαιώσεις υπάρχουν διάφορες ‘’σχολές’’, …. Από αυτούς που θα το έβαφαν….. κίτρινο και θα του έβαζαν καφέ χερούλια στο αλλαγμένο, ίσιο αλουμινένιο τιμόνι του, μέχρι αυτούς…. που θα το άφηναν με τις σκουριές. Εμένα η άποψή μου είναι ότι πρέπει απλά να σταματάς το χρόνο χωρείς καμία επιπλέον παρέμβαση, να καθαρίζεις τα γυμνά μέταλλα από τις σκουριές και να κάνεις κάτι ώστε να σταματάς την φθορά στο χρώμα,… για να καταλάβεις στις περισσότερες περιπτώσεις ξαναβάζω τις παλιές βίδες και τα παλιά παξιμάδια αν δεν καταστράφηκαν κατά το λύσιμο.
Όπως έχω ξαναγράψει και επιμένω σε αυτό, το να βάψεις εξ’ ολοκλήρου ένα ποδήλατο είναι η έσχατη λύση για εμένα, (και δεν έχει σχέση με την ικανότητα του μάστορα), πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Τα περισσότερα ποδήλατά μου τα έχω βρει σε άθλια κατάσταση, και αναγκαστικά τα έχω βάψει για να τα σώσω, σε πολλά δε, υπήρχαν αρκετά στρώματα μπογιάς…. κάπου το έχω ξαναγράψει…… παλιά ο κόσμος, κάθε Πάσχα, έβαφε τα αυγά, ασβέστωνε τις αυλές, έβαφε τα παντζούρια, τις πόρτες, και φυσικά….. το ποδήλατο, οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις ψάχνεις βιβλία, net, παλιούς μαστόρους, μπας και βρεις κάποια άκρη και ξεκινήσεις την αναπαλαίωση του ποδηλάτου. Άλλες φορές αν δεν βρω άκρη, το φτιάχνω με το γούστο του τελευταίου μάστορα όπως το πράσινο KING που θα δείξω σε λίγες μέρες, εκεί….. ξύνεις, φωτογραφίζεις, σταματάς ξαναξύνεις, ξαναφωτογραφίζεις και έτσι βήμα –βήμα χτίζεις το ποδήλατο όπως το άφησε ο μάστορας. Μέχρι πρόσφατα το καθημερινό μου ποδήλατο ήταν το πράσινο Raleigh, το οποίο το αγόρασα όπως ακριβός το βλέπεται και μάλιστα είναι βαμμένο με πινέλο …..

Uploaded with ImageShack.us

…..γνωρίζω πολύ καλά ότι το ποδήλατο δεν έβγαινε έτσι βαμμένο, μάλιστα από μια γρατζουνιά φάνηκε ότι το εργοστασιακό του χρώμα ήταν μπλε και μάλιστα ολόιδιο με αυτό το τελευταίο μπλε Raleigh, οπότε θα μπορούσα να πάω και να μου φτιάξουν ακριβός το χρώμα,….. δεν το έχω κάνει και ούτε πρόκειται να το κάνω, σεβόμενος τον παλιό ιδιοκτήτη που με τόσο μεράκι το είχε φτιάξει… Για αυτό γράφω, το να βάψεις ένα τέτοιο ποδήλατο θέλει σκέψη και όχι ενθουσιασμό…. μια γραμμή χωρίζει το σωστό και καλόγουστο, από τον καρνάβαλο.
Athws ….
Και όμως υπήρχαν, και μάλιστα τα τελευταία τα είχε ο Αμιράς και πουλήθηκαν όταν είχε πρωτοβγεί το ευρώ…. κάπου το 2001-02, 300 ευρώ το ένα, και είναι αυτά τα καινούρια που βλέπεις στις αγγελίες.

καλό βράδυ.

Athws
Απών/απούσα

gpiter, έχω παρατηρήσει ότι τα περισσότερα ποδήλατα σου είναι χωρίς προφυλακτήρα αλυσίδας. Τι συμβαίνει, καταστρέφονται εύκολα και λείπουν ? δεν μπορείς να τα ξαναβρείς ? θεωρείς ότι κρύβουν τους δίσκους ?

στο ebay εμφανίζονται κατά καιρούς διάφορα vintage κομμάτια και εγώ τα νομίζω σημαντικά για την αισθητική ολοκλήρωση του ποδηλάτου

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Athws wrote:
gpiter, έχω παρατηρήσει ότι τα περισσότερα ποδήλατα σου είναι χωρίς προφυλακτήρα αλυσίδας. Τι συμβαίνει, καταστρέφονται εύκολα και λείπουν ? δεν μπορείς να τα ξαναβρείς ? θεωρείς ότι κρύβουν τους δίσκους ?

στο ebay εμφανίζονται κατά καιρούς διάφορα vintage κομμάτια και εγώ τα νομίζω σημαντικά για την αισθητική ολοκλήρωση του ποδηλάτου

Ποτέ δεν θα αφαιρούσα ένα τμήμα του ποδηλάτου για την δικιά μου αισθητική, για να μην κρύβει τους δίσκους κ.τ.λ... Στα περισσότερα ποδήλατα έλειπαν, προφανώς τους κοπάναγαν οι αλυσίδες και τα αφαιρούσαν, έχω ξεκινήσει σιγα-σιγά αποκατάσταση από το ebay, όπως στο BSA αν προσέξεις, επίσης και σε κάποια 26αρια αλλά.... αν ψάχνεις το γνήσιο, -και δεν μιλάμε για 3-4 ποδήλατα- όπως καταλαβαίνεις... δεν είναι εύκολο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ωραία η άποψη του να παγώνεις το χρόνο, απλά στο μυαλό
μου την έχω συνδιάσει περισσότερο με εκθέματα και γενικά
κάτι το οποίο δεν προορίζεται για χρήση.

Μου αρέσουν στα ποδήλατα τα σημάδια του χρόνου και της χρήσης
αλλά θέλω να είναι τα δικά μου και όχι του προηγούμενου. Διαφο-
ρετικά αισθάνομαι σαν να καβαλάω "δανεική" ιστορία και δεν μπορώ
να δεθώ με το ποδήλατο το οποίο θεωρώ ξένο.

Εννοείται ότι είμαι κατά του χρωμματικού κανιβαλισμού σε τέτοια
πλαίσια. Καρδούλες, αυτοκόλλητα, βάψιμο καρναβάλι με ότι σπρέυ
έχω κλπ δεν είναι για αυτά. Μόνο τα εργοστασιακά χρώμματα,
σχέδια και αυτοκόλλητα. Αν δεν μπορώ να το κάνω τότε τα
αφήνω ως έχουν και απλά καθαρίζω και τα περνάω βερνίκι.

Με τα περιφερειακά ομολογώ ότι δεν είμαι τόσο αυστηρός καθώς
είμαι υπερ της χρηστικότητας και όχι τόσο της πιστής εμφάνισης.
Βέβαια σε κλασσικά ποδήλατο σαν τα δικά σου δεν νομίζω να τους
έβαζα σύγχρονα πράγματα. Σε κουρσάδικους σκελετούς ίσως....

Συνέχισε την καλή δουλειά :)

ΥΓ: Υπάρχει κάποια μάρκα από τα παλιά που να θεωρείται παρεξηγημένη;
Δηλαδή να έβγαζε πραγματικά καλά ποδήλατα αλλά είτε λόγο διαφήμησης
είτε κάτι άλλο να μην κέρδισε την αναγνώριση που της άξιζε;

nathanas
Απών/απούσα

(_gpiter_)Εχω κατσει μια ωρα τουλαχιστον και εχω διαβασει ολα αυτα που εχετε γραψει...τωρα τον τελευταιο καιρο ασχολουμα και εγω με ''παλια'' ποδηλατα...!τωρα καταλαβαινω, πραγματικα την αξια αυτων των ποδηλατων...!
1000000 σηγχαρητιρια για τν δουλεια και το μερακι σας...ολα τα ποδηλατα ειναι Α-Ψ-Ο-Γ-Α !!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

nathanas wrote:
(_gpiter_)Εχω κατσει μια ωρα τουλαχιστον και εχω διαβασει ολα αυτα που εχετε γραψει...τωρα τον τελευταιο καιρο ασχολουμα και εγω με ''παλια'' ποδηλατα...!τωρα καταλαβαινω, πραγματικα την αξια αυτων των ποδηλατων...!
1000000 σηγχαρητιρια για τν δουλεια και το μερακι σας...ολα τα ποδηλατα ειναι Α-Ψ-Ο-Γ-Α !!!

Mε τιμά ότι μέσα από τα γραπτά μου κατάλαβες ποιο πολύ την αξία αυτών των ποδηλάτων ….. είναι από τα ποιο όμορφα που έχω ακούσει.

veloeska_
Εικόνα veloeska_
Απών/απούσα

...καλησπερα.συμφωνω κ επαυξανω,σωστη η μορφολογια του ποδηλατου οπως την παρουσιαζεις...οπως το ειπες..!εδω ηταν και οικογενειακο κ απ ολα...χμμμ οσο για τον ασβεστη..το αμερικανικο μου ηταν πληρως ασβεστωμενο-πλην χερουλιων κ σελας,επισης τμηματα της μοτοσυκλεττας μου(BSAWM20 1940)..φιλος βρηκε στα γιαννιτσα μακεδονια,μια harley wla45,πληρως ασβεστωμενη!!!οποτε ναι ολοι μπορουν να πιστεψουν αυτο το παραλογο=με τα τωρινα κριτηρια μας-θεμα με ..το βαψιμο..κ οχι μονο σε ποδηλατα......ισως θα εχουν πολλοι συναντησει ποδηλατα μπλε παλ αποχρωσεως(εθνικοφρων μπλε)ελεγε ενας παλιος-αριστερος μαστορας..συνειρμοι για την εποχη που βαφτηκαν..δικοι σας!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

μπλε παλ , φτιάχνετε και με γαλαζόπετρα στον ασβέστη…… Αυτό δε με τα ‘’πολιτικά’’ ποδήλατα είναι αλήθεια, παλιός μου έλεγε….. ότι δεν θα αγόραζε ποτέ ένας κομουνιστής ή αριστερός τέλος πάντων, ποδήλατο phoenix γιατί είχε σήμα το πουλί φοίνικας που ήταν και το σύμβολο της ‘’επανάστασης’’ των συνταγματαρχών … άλλες εποχές άλλα ήθη .

veloeska_
Εικόνα veloeska_
Απών/απούσα

αυτο με τα phoenix δε το χα ακουσει χαχα,πολυ σωστο και λογικο....ναι αλλες εποχες αλλα ηθη....η γαλαζοπετρα ναι ευθυνεται πολυ καθοτι φτηνη..κ αγροτικη.σαν την ''μπλε περιοδο'' του πικασσο...απλα αγοραζε φτηνα το μπλε..
ετσι κ η ελλαδα με τον ασβεστη κ την γαλαζοπετρα,,,,,

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Έτοιμο και το raleigh….. το ποδήλατο το έλυσα του έβαλα καινούρια γράσα , καθαριστικέ από σκουριές, γυαλίστηκε του φόρεσα δίχρωμα λάστιχα μάρκας Raleigh άλλαξα ντίζες και καλώδια στα φρένα και έτοιμο…. Το ποδήλατο κυλάει όμορφα και ποιοτικά όπως κάθε ποδήλατο που φτιάχτηκε από αυτή την εταιρία και θα πάρει την θέση του ανάμεσα στα υπόλοιπα της συλλογής μου. Η μοναδική παρέμβαση ήταν ότι του αφαίρεσα την σχάρα, δεν ήταν δικιά του ήταν μια ινδική, hero η οποία δεν ήταν και για αυτό το ποδήλατο αλλά για 28αρι, χώρια από αυτό δεν κούμπωνε και καλά στη βάση πίσω από την σέλα, οπότε και αποφάσισα να την αφαιρέσω. Ως προς τις αλλαγές αυτοί που με διαβάζουν καιρό, θα καταλάβουν ότι το ποδήλατο αναπαλαιώθηκε σύμφωνα με την άποψη που έχω ως προς την αναπαλαίωση τέτοιον ποδηλάτων …..

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Υ.Σ..........
και μία φωτογραφία όπως το βρήκα...

Uploaded with ImageShack.us

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είναι πολύ όμορφο ποδήλατο και έδειχνε από πριν το καθαρίσεις.

Να σε ρωτήσω, τα ποδήλατα που αναπαλαιώνεις τα κρατάς
σαν συλλογή ή τα δανείζεις σε φίλους για βόλτες;

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Καλησπέρα, διαβάζω εδώ και καιρό σχετικά με την συλλογή σου από ποδήλατα παλιότερης εποχής και τις πληροφορίες σχετικά με αυτά και θαυμάζω την δουλειά που έχεις κάνει.
Μάλιστα τα ποδήλατα που παραθέτεις αποτέλεσαν αφορμή να επαναφέρω σε λειτουργική κατάσταση ( ή μάλλον καλύτερα να μην του αλλάξω τα
'' φώτα ΄΄ ) ένα ποδήλατο Enik του ΄82 με 26'' τροχό.
Θέλω να ρωτήσω σχετικά με το άνοιγμα του πίσω κέντρου ( τροχού – hub / rear spacing ) στο παραπάνω Raleigh καθώς στο δικό μου μετράω 110 mm. Είναι κάτι σύνηθες για ανάλογα ποδήλατα?

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Eaglos …………
Σε ευχαριστώ, …όλα τα ποδήλατα που φτιάχνω τα κρατάω για την συλλογή μου, εκτός από περιπτώσεις με 2πλα ή 3πλα, ή όταν το ποδήλατο δεν έχει αξία κατά την άποψή μου όπου εκεί προτιμώ την ανταλλαγή ή μπορεί και να το πουλήσω σε φίλους για την αγορά ανταλλακτικών για τα υπόλοιπα ποδήλατα . ‘Όταν αποφασίσω να πουλήσω ένα ποδήλατο … αν θες πέστε με παράξενο, περίεργο.. .. δεν το δίνω όπου να είναι, αλλά με ενδιαφέρει το ποδήλατο να πέσει σε καλά χέρια…. Πχ το συγκεκριμένο ποδήλατο (Raleigh) -δεν το πουλάω – αλλά αν το πούλαγα, γνωρίζω ότι ίσως είναι μια καλή βάση για…. Custom κατασκευές, και θα έπιανε κάποια χρήματα... να είσαι σίγουρος, δεν θα το έδινα πότε για κάτι τέτοιο άσχετα με τα λεφτά … Δεν το παίζω υπεράνω χρημάτων, ειδικά την σημερινή εποχή…. Απλά θέλω να πιστεύω ότι στη ζωή δεν μετριόνται τα πάντα με λεφτά, ακόμα και στα άψυχα αντικείμενα υπάρχουν κάποια που έχουν ψυχή……

Υ.Γ.... Θα τα δανείσω για βόλτα σε κάποιον φίλο που ξέρω ότι τα σέβεται και τα αγαπά…… οπότε αν κατέβης προς Ναύπλιο έλα να γνωριστούμε και από κοντά, να τα κάνεις και βόλτα.
Christako…………..
Χαίρομαι που σε παρακίνησα να φτιάξεις το παλαιό ποδήλατό σου, αφού αυτός είναι και ένας λόγος που γράφω αυτά που γράφω,( έχεις και δικαίωμα εγγραφής στην ομάδα ‘’φίλοι κλασικού ποδηλάτου’’αν θέλεις ) ……..ναι τα περισσότερα είναι 110mm αν θυμάμαι καλά .

foudini
Εικόνα foudini
Απών/απούσα

Εγω ασχοληθηκα με ενα παλιο mtb που ειχαμε στο χωριο και αποφασισα να το ζωντανεψω λιγο μιας και ηταν παρατημενο.Ετσι,ελυσα ολο το ποδηλατο και αυτο που εμεινε ηταν τα παρακατω:

http://imageshack.us/photo/my-images/28/31773210.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/710/95419918.jpg/

Στη συνεχεια ο σκελετος πηγε για ηλεκτροστατικη βαφη,οπου βαφτηκε λευκο το οποιο ειναι και το αγαπημενο μου.Επειδη δεν γνωριζω τι μαρκα ηταν το συγκεκριμενο ποδηλατο,αποφασισα να το κανω του γουστου μου κι ετσι αγορασα αυτοκολλητα της HONDA,ενω πηγα και σε ενα τυπογραφειο οπου μου εφτιαξε αυτοκολλητα της shimano για τα περιφεριακα.

http://imageshack.us/f/403/31762600.jpg/

Αγορασα νεες ζαντες,καθως επισης εμπροσθιο και οπισθιο ντεραγιε shimano.
Tα φρενα και αυτα καινουργια της tektro με μανετες ,χειριστηρια shimano revo shift,δισκοβραχιονας,νεα σελα,τιμονι και παγουροθηκη,σταντ και λασπωτηρες μπρος πισω.
Επισης πισω σχαρα,τσαντακι γωνιακο ,κοντερακι και κουδουνι.
Το απλο πιρουνι αντικατασταθηκε με αναρτηση της zoom.
Μετα την συναρμολογηση το ποδηλατο πηρε αυτη την μορφη:

http://imageshack.us/photo/my-images/192/19796702.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/841/27429732.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/854/36417903.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/189/54310947.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26/34765594.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/696/42788071.jpg/

Περιττο να σας πω πως ολα δουλευουν αψογα ,αφου περαν των ρυθμισεων τοποθετηθηκαν νεα ρουλεμαν παντου,καθως και ντιζες σε φρενα ταχυτητες κλπ.
Εβαλα και φωτακια μπρος-πισω,οπως επισης και στις ζαντες ωστε να αυξησουμε και τα ποσοστα παθητικης ασφαλειας.
http://imageshack.us/photo/my-images/823/42246049.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/41095042.jpg/

Σε μια καλοκαιρινη βολτα που το πηγα περασα εξω απο μια ταβερνα οπου γευματιζε ενας τυπος και κοντεψε να πνιγει βλεποντας το και λεγοντας στον διπλανο του :''Ρε μαλ...κα ,κοιτα τι εργαλειο εβγαλε η HONDA!!!'' Εσκασα ενα χαμογελο (της επιτυχιας) χωρις να του πω το μυστικο μου και συνεχισα την βολτα μου...

Leone_gr
Εικόνα Leone_gr
Απών/απούσα

Φίλε μου, μήπως θα ήταν καλύτερα να ανοίξεις ένα νέο θέμα που να αφορά το δικό σου ποδήλατο, γιατί στο συγκεκριμένο θέμα ο φίλος gpiter έχει ανοίξει αντίστοιχα ένα δικό του, ανεβάζοντας τα ποδήλατά του. Νομίζω και ο τίτλος είναι σαφής...

Φιλικά, Βασίλης.

ΥΓ. Gpiter, τι θα γίνει πιά; Κάθε μέρα θα μας παρουσιάζεις το νέο σου ποδήλατο και εμείς να ζηλεύουμε;
Όμορφο και το νέο! Όμορφο!

foudini
Εικόνα foudini
Απών/απούσα

Εχεις δικιο,τωρα το προσεξα και ανοιγω αμεσως καινουργιο θεμα.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

@#$%$#@ HONDA,... KAWASAKI και YAMAHA!!!
.
.
.
.

leone_gr.... Σε ευχαριστώ, Βασίλη ….. μαζεύω υλικό για τον φακό σου.

Leone_gr
Εικόνα Leone_gr
Απών/απούσα

gpiter wrote:
@#$%$#@ HONDA,... KAWASAKI και YAMAHA!!!
.
.
.
.

leone_gr.... Σε ευχαριστώ, Βασίλη ….. μαζεύω υλικό για τον φακό σου.

Περιμένω υλικό για το φακό μου!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπέρα.. Ποιος είπε ότι τα διπλοσκέλετα ήταν μόνο ποδήλατο του ''Ζίκου'' στην Ελλάδα…. Για ρίχτε μια ματιά, ειδικά εσείς οι γρήγοροι, πως ήταν κάποτε τα παληκάρια..

Uploaded with ImageShack.us

Η φωτογραφία δείχνει έλληνες αθλητές ποδηλάτες την δεκαετία του 20 αρχές 30…. Το ένα ποδήλατο είναι διπλοσκέλετο, αφού υπήρχε κατηγορία διπλοσκέλετα, και αν προσέξετε και τα δύο ποδήλατα φοράνε φανάρια ασετιλίνης (άρα πριν τα μέσα της δεκαετίας του 30 όπου εμφανίστηκαν οι μπαταρίες και τα δυναμό στην Ελλάδα).

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπέρα ….. σε γενικές γραμμές ο χειμώνας δεν είναι για αναπαλαιώσεις, η υγρασία, η μικρή διάρκεια της μέρας, και η κακοκαιρία δεν βοηθάνε για τέτοιες δουλειές. Εκτός από κάποια σαββατοκύριακα που μπορεί να έχει λιακάδα και ίσως βάψω κάνα σκελετό, σε γενικές γραμμές ασχολούμαι με την αναπαλαίωση και αποκατάσταση εξαρτημάτων, ή την συναρμολόγηση των ποδηλάτων που έβαψα το καλοκαίρι…… Έτσι, σε λίγες μέρες θα σας δείξω και το KING , έχουν μείνει κάτι λεπτομέρειες, στο καβαλέτο και στην σχάρα του, όπου θα τελειώσουν σύντομα και το ποδήλατο θα είναι έτοιμο για την πρώτη του βόλτα μετά από 30-35 χρόνια εγκατάλειψης στον ήλιο και στην βροχή … Θα ξανακυλήσει περήφανο και καθαρό για αρκετά χρόνια ακόμα.

Για την ώρα λοιπόν, και μέχρι να φθάσουμε εκεί θα ασχολιθούμε με την αναπαλαίωση μιας lepper primus 6 spring … αυτές οι σέλες είναι από τις ποιο όμορφες και από της ποιο χαρακτηριστικές για ποδήλατο εργασίας, και όχι μόνο. Σας λέω δε, με βεβαιότητα, ότι είναι οι ποιο αναπαυτικές, άνετες, και ξεκούραστες σέλλες που έχω καβαλήσει….. αλλά και οι ποιο βαριές, κάποτε είχα ζυγίσει μία, αν θυμάμε καλά ήταν 2800gr…... Η lepper είναι μια πολύ παλιά ολλανδική εταιρία όπου κατασκευάζει ακόμα και σήμερα διάφορα ποιοτικά εξαρτήματα για ποδήλατα… αυτό το μοντέλο σέλας, το βγάζει ακόμα απλά οι ποιο καινούριες έχουν μαύρο σκελετό. Την συγκεκριμένη την βρήκα επάνω σε ένα Raleigh, για το οποίο θα σας μιλήσω σε άλλη στιγμή… και μην αναρωτηθείτε βέβαια που ένα εγγλέζικο ποδήλατο φόραγε ολλανδική σέλα, γιατί αυτό μπορεί να παίζει ρόλο μόνο για ένα συλλέκτη του σήμερα, καθώς ο κόσμος τότε νοιαζόταν μόνο να βάλει κάπου αναπαυτικά…… τον ποπό του. Πάμε λοιπόν στην αποκατάσταση της συγκεκριμένης….
Αυτή λοιπόν είναι η εν λόγο σέλα …….

Κατά αρχήν θα πούμε δυο λόγια γρήγορα, γενικά … αυτή η σέλα έχει ένα χοντρό κομμάτι δέρματος, και τον σιδερένιο σκελετό της με τα ελατήρια… το δέρμα λοιπόν, έχει χάσει το σχήμα του, και έχει ξεραθεί καθώς έχει μείνει, πραγματικά για δεκάδες χρόνια απεριποίητο… και τα μεταλλικά μέρη έχουν υποστεί και αυτά διάβρωση από τα πολλά χρόνια εγκατάλειψης. Παρόλα αυτά όμως με την ανάλογη περιποίηση μπορεί να ξαναγίνει όμορφη και πλήρως λειτουργική .

Κίνηση πρώτη…. Την βουτάμε σε ένα κουβά νερό, για να μαλακώσει το δέρμα ώστε να μπορέσουμε να του ξάναδώσουμε σωστό σχήμα. Εκεί θα παραμείνει για περίπου μία εβδομάδα, μην φοβάστε που θα μπει στο νερό, γιατί αυτή είναι και η τεχνική που χρησιμοποιούν και οι επαγγελματίες ώστε να δίνουν το σχήμα που θέλουν στα δέρματα, απλά αυτοί έχουν θερμά καλαπόδια πρέσες για το τελικό σχήμα…

Αφού περάσει καμιά εβδομάδα την βγάζουμε από το νερό, και παίρνουμε γερό σχοινί και την δένουμε δίνοντας της το σχήμα που πρέπει να έχει το δέρμα πιέζοντας και δένοντας γερά το σχοινί κατά μήκος όλης της σελάς….

Σημαντικό ….. δεν είναι τυχαίο που δεν έλυσα το δέρμα από τον σκελετό της σέλας ακόμα, γιατί αυτός θα λειτουργήσει σαν καλαπόδι , ή καλούπι αν θέλετε.
Έτσι δεμένη θα παραμείνει για να στεγνώσει καλά… περίπου άλλη μία εβδομάδα, -το καλοκαίρι θέλει λιγότερο – και μετά θα την λύσουμε από τα σχοινιά …. Αυτά για απόψε.
Καλό σας βράδυ.
Υ.Σ 1…..με αναπαλαίωση σε ινδικές Eastman κ.τ.λ μην ασχοληθείτε καθόλου, είναι τόσο λεπτά και κακής ποιότητας τα δέρματα που με την πρωινή υγρασία μαλακώνουν και γίνονται σαν….. ‘’φλαούνες’’ που έλεγε και ένας παλιός φίλος ποδηλατάς.
Υ.Σ 2 ….. Παρόλο που υπάρχει ειδικός χώρος στους ‘’φίλους κλασικού ποδηλάτου’’ για τέτοια κείμενα… θεωρό ότι πρέπει να συνεχίσω να γράφω σε αυτό το ποστ, ώστε αν κάποιος φίλος χρειαστεί κάτι να μπορεί εύκολα να το βρει και εδώ… απλά σους ‘’Φ .Κ.Π ‘’ θα μπει ποιο κωδικοποιημένο.
Υ.Σ 3….Σας ενδιαφέρει? Να προχωρήσω και σε επόμενα στάδια ?

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

Συνεχισε,το συζητας,

mitsubae
Απών/απούσα

Δώσε πληροφορίες στο λαό σου ρε μάστορα!

Antonioz
Απών/απούσα

gpiter wrote:

Υ.Σ 3….Σας ενδιαφέρει? Να προχωρήσω και σε επόμενα στάδια ?

..συνεχισε Γιωργο και να δεις οτι εκτος απο τα χερια σου θα αρχισεις να φτιαχνεις ποδηλατα και με τα λογια σου..

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Antonioz wrote:
gpiter wrote:

Υ.Σ 3….Σας ενδιαφέρει? Να προχωρήσω και σε επόμενα στάδια ?

..συνεχισε Γιωργο και να δεις οτι εκτος απο τα χερια σου θα αρχισεις να φτιαχνεις ποδηλατα και με τα λογια σου..

Ηδη με τα λογια του, πρεπει να εχουν φτιαχτει η να φτιαχνονται καμποσα ποδηλατα...

tsouknemaniak
Εικόνα tsouknemaniak
Απών/απούσα

πολύ ενδιαφερον και περιεργεια για το τελικο αποτέλεσμα

Frazier
Εικόνα Frazier
Απών/απούσα

Συνέχισε φίλε δώσε τροφή στον λαό σου,από τα πιο ενδιαφέροντα threads στο forum!!!Είσαι καλλιτέχνης που πραγματικά δείχνει την αγάπη του για το ποδήλατο!!!Εύχομαι να είσαι το κίνητρο για να ακολουθήσουν κι άλλοι.Τι πιο ωραίο πράγμα από το να βλέπεις αυτές τις καλλονές στον δρόμο να γυαλίζουν!!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπέρα και χρόνια πολλά ….. σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, όταν ξεκίνησα να γράφω αυτό το thread, ομολογώ πως δεν περίμενα τέτοια ανταπόκριση και τέτοια αγάπη για τα κλασικά ποδήλατα…. Τι να πω.. αν αυτά που γράφω δε, έχουν γίνει αφορμή για να σωθούν κάποια από αυτά, και εχω καταφέρει να μεταδώσω την αγάπη μου για αυτά τα ποδήλατα, τότε πραγματικά ο στόχος επετεύχθη στο ακέραιο.
Πάμε λοιπόν στη σέλα μας…. Αφού στέγνωσε καλά, έλυσα τα σχοινιά.....

.... και βούρτσισα το δέρμα για να φύγουν τα καμένα βερνίκια και να φανεί το ’’ζωντανό’’ δέρμα, το βούρτσισμα μπορεί να γίνει με ψιλό ή μεσαίο γυαλόχαρτο ή ακόμα και με συρματόβουρτσα όπως η συγκεκριμένη, απλά αν φτάσετε εκεί (συρματόβουρτσα)θέλει προσεκτικά….

Προσοχή! Το βούρτσισμα ή το τρίψιμο δεν ενδείκνυται για όλες τις περιπτώσεις, σε πολύ παλιές σέλες, μπορεί και να τις καταστρέψετε.

Στη συνέχεια αποσυναρμολόγησα την σέλα ώστε να καθαρίσω από τις σκουριές τον σκελετό με τα ελατήρια… το δέρμα θα το περιποιηθώ αφού ξαναδέσω την σέλα.

Αυτές οι lepper είναι σχετικά πολύπλοκες σέλες, για αυτό αν δεν έχετε ξαναλύσει τέτοιες σέλες τραβήξτε και καμιά φωτογραφία τα σημεία που μπορεί να μην θυμάστε αργότερα.

Αυτά για απόψε….. καλό βράδυ.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Έτοιμη και η σέλα πριν το 2012…. Αφού γυάλισα τα μεταλλικά μέρη, περιποιήθηκα το δέρμα με kolonil rustical, η οποία είναι ίδια κρέμα με την brooks -σύμφωνα και με το μέλος lyhadj,- αφού πρώτα το κούμπωσα επάνω στο σασί της σέλας…. Η σέλλα είναι έτοιμη για να μπει επάνω στο ποδήλατο, και να είστε σίγουροι ότι θα με συντροφέψει για πάρα πολλά χρόνια με ελάχιστη περιποίηση, φτάνει να την προφυλάσσω από τον ήλιο, καθώς αυτός είναι και ο μεγαλύτερος εχθρός τους.

Πρίν….

και μετά.....
leper

Καλό βράδυ και καλή πρωτοχρονιά σε όλους σας….
Υ.Σ Αν κάποιος φίλος έχει τέτοια σέλα και δεν κατάλαβε κάτι μπορεί να ρωτήσει ελεύθερα ή σε π.μ.

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

Γιωγο καλησπερα τα μεταλικα μερη, πως τα κανες να γυαλιζουν, ετσι εχω παθει πλακα.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Υπομονή και τρίψιμο …… το δίδυμο της επιτυχίας Στέλιο

Topic locked
contact