Σκάσιμο ελαστικού & Μπάλωμα σαμπρέλας

31 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Το λαστιχο σκαει για πολλους λογους και θα συνεχισει να σκαει μεχρι να βρουμε τι πραγματικα φταιει. Ας δουμε λοιπον τις κυριοτερες αιτιες που μας αφηνουν αποτομα στην ακρη του δρομου, κανοντας μας να τσεκαρουμε ολο το κακο μας λεξιλογιο:

  1. Κατι αιχμηρο εχουμε πατησει το οποιο εξακολουθει να βρισκεται καρφωμενο-κρυμμενο στο εξωτερικο λαστιχο. Αν δεν μπορουμε να το εντοπισουμε με οπτικο ελεγχο μεσα-εξω ή με προσεκτικη και αργη ψηλαφιση στο εσωτερικο, τοτε το ξαναελεγχουμε εξωτερικα, πιεζοντας τις δυο πλευρες του λαστιχου μεταξυ τους, ωστε τα ενδεχομενα σκασιματα-ρωγμες στο πελμα του, να ανοιγουν και να αποκαλυπτονται τα οποια κρυμμενα-καρφωμενα γυαλακια, αγκαθια, κ.λ.π. Μετα με καποιο αιχμηρο αντικειμενο τα απομακρυνουμε.
  2. Μπορει να τρυπαει στην εσωτερικη της πλευρα η σαμπρελα για 2 λογους:

    α) Οταν η ζαντα ειναι μονοπατη, και οι αποληξεις των ακτινων δεν καλυπτονται απο τη φακαρολα ή αν η φακαρολα δεν ειναι καλης ποιοτητας και τρυπαει απο τις αποληξεις των ακτινων, τοτε μοιραια τρυπαει και η σαμπρελα, αφου η πιεση του αερα που περιεχει, την πιεζει πανω στις μυτερες ακρες των ακτινων. Σε αυτη την περιπτωση τοποθετουμε μια καλης ποιοτητας φακαρολα απο σκληρο πλαστικο και αποφευγουμε τις αυτοκολλητες φακαρολες (μακροπροθεσμα δεν καθονται ΠΟΤΕ στη θεση τους) εκτος απο τις VELOX (ασπρες υφασματινες) οι οποιες καθονται.

    β) Οταν η ζαντα ειναι διπατη και οι τρυπες των καψουλιων των ακτινων δεν καλυπτονται απο τη φακαρολα, τοτε πιεζομενη η σαμπρελα απο τον αερα που περιεχει πανω στην κοψη των τρυπων των καψουλιων, σκιζεται. Παραλληλα σ' εκεινο το σημειο η σαμπρελα σχηματιζει εξογκωμα ισο σε διαμετρο με τις τρυπες των καψουλιων.Αν λοιπον βγαζοντας τη σαμπρελα διαπιστωσουμε στην πλευρα της που ακουμπαει στη ζαντα στρογγυλα εξογκωματακια, πρεπει να αρχισουμε να πονηρευουμε... Μπορει επισης η φακαρολα, αν δεν ειναι καλης ποιοτητας (ειπαμε αν δεν ειναι απο σκληρο πλαστικο ή Velox) δηλαδη αν ειναι απο μαλακο λαστιχο (σαν λωριδα απο σαμπρελα) απο μονωτικη ταινια, απο χαρτοταινια ή αυτες οι αθλιες αυτοκολλητες (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ κατασκευαστη) μολις φουσκωσουμε το λαστιχο με πιεση σχετικα υψηλη (40-50 PSI και πανω) σχιζονται στην κοψη των τρυπων των καψουλιων των ακτινων και αμεσως μετα σχιζεται και η σαμπρελα.

    Η φακαρολα πρεπει να "σκεπαζει" ολο τον πατο της ζαντας, απο το ενα χειλος εως το αλλο, ωστε να μην μπορει να γλυστρησει στο πλαι και να ξεσκεπασει τις τρυπες των καψουλιων της ζαντας (στις διπατες ζαντες) ή τις αποληξεις των ακτινων (στις μονοπατες ζαντες). Γι' αυτο το λογο, και επειδη υπαρχουν ζαντες με διαφορετικες διαμετρους και διαφορετικα πλατη, υπαρχουν φακαρολες με αντιστοιχες διαμετρους και πλατη ωστε να ταιριαζουν παντοτε μεταξυ τους. Επομενως διαλεγουμε παντα με προσοχη τη σωστη διασταση φακαρολας.

  3. Η πιεση στο λαστιχο δεν ειναι αρκετη, με αποτελεσμα οταν η ροδα χτυπαει σε καποιο εμποδιο (λακκουβα, πετρα, κρασπεδο πεζοδρομιου, κ.λ.π.) το λαστιχο υποχωρει και συμπιεζεται αναμεσα στο εμποδιο και τα χειλη της ζαντας με αποτελεσμα να σχιζεται τοπικα η σαμπρελα(καμια φορα και σε δυο σημεια, διπλα-διπλα απο τα χειλη της ζαντας).
  4. Το εξωτερικο λαστιχο ειναι παλιο, και χωρις απαραιτητα να ειναι φθαρμενο, εχει χασει την ελαστικοτητα του κι εχει σκληρυνει. (Αυτο βεβαια δεν αποκλειει το γεγονος να μας εχουν πουλησει "αρχαιο" λαστιχο, που περιμενε αιωνες στο ραφι μεχρι να βρεθει το θυμα να του το πασσαρουν... και νομιζοντας πως εχουμε καινουργιο λαστιχο, ψαχνουμε αλλου την αιτια. Προσοχη λοιπον οταν αγοραζουμε λαστιχο το ελεγχουμε αν ειναι πολυκαιρινο και κρακελαρισμενο). Ετσι το λαστιχο αντι να "υποχωρει" οντας μαλακο καθε φορα που παταει κατι (γυαλακι, αγκαθι, κ.λ.π.) και απλα να περναει απο πανω του χωρις αλλες συνεπειες, πατωντας το το καρφωνει επανω του λογω σκληροτητας, και τρυπαει. Αν λοιπον ξαφνικα και χωρις προφανη λογο, αρχισει το λαστιχο να σκαει με αδικαιολογητη συχνοτητα (πατωντας και "μαζευοντας" πανω του διαφορα αιχμηρα αντικειμενα) τοτε ειναι μαλλον καιρος να το αλλαξουμε.

    Εννοειται πως καθε φορα που σκασει το λαστιχο, και αφου βρουμε και βγαλουμε το ξενο σωμα που το τρυπησε, ελεγχουμε πολυ καλα το εξωτερικο λαστιχο γιατι υπαρχει η πιθανοτητα να εχουν καρφωθει πανω του περισσοτερα αιχμηρα αντικειμενα, που θα μας δημιουργησουν αργοτερα κι αλλα "αδικαιολογητα" σκασιματα.

  5. Τα εξωτερικα λαστιχα παραγονται σε διαφορετικα παχη για την ιδια διαμετρο: π.χ. 26x1.00, 26x1.90, 26x2.40 κ.λ.π., οπου το 26 ειναι η ονομαστικη διαμετρος του λαστιχου σε ιντσες και το 1.00 ,το 1.90 το 2.40 ειναι το ονομαστικο πλατος του επισης σε ιντσες. Για ολα αυτα τα διαφορετικα παχη δεν υπαρχει ΕΝΑ μεγεθος σαμπρελας που να μπορουμε να τοποθετησουμε με ασφαλεια. Η καθε σαμπρελα μπορει να καλυψει ενα περιορισμενο ευρος πλατους ελαστικου, π.χ. απο 1.00 εως 1.50, ή απο 1.50 εως 2.1, κ.λ.π. Θα πρεπει λοιπον να διαλεγουμε και να τοποθετουμε σαμπρελες ευρους πλατους αναλογου με το πλατος του εξωτερικου ελαστικου που χρησιμοποιουμε, και μαλιστα κατα προτιμηση οχι οριακα κοντα στο μεγιστο οριο πλατους σαμπρελας. Κι αυτο γιατι υποχρεωνουμε τη σαμπρελα να τεντωσει υπερβολικα με αποτελεσμα σε ενα ΓΕΡΟ χτυπημα να μπορει να σκασει.
    Οι αγωνιζομενοι βεβαια, μπορει να κανουν ακριβως το αντιθετο, δηλαδη βαζουν οσο γινεται μικροτερου πλατους σαμπρελα στα λαστιχα που χρησιμοποιουν προσπαθωντας να κερδισουν μερικα γραμμαρια βαρους, αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.

Δεν θα ηθελα να σας κουρασω υπερβολικα με ακομη ενα τεχνικο "σεντονι". Ελπιζω πως καποιος ισως βρει απαντησεις στο "...γιατι μου 'σκασε παλι;".

Καλα μπαλωματα!
____________________________________________________________________________
Γενικά θέματα

Έλεγχος και συντήρηση του ποδηλάτου
Εγχειρίδια Ποδηλάτου & FAQ - Συντήρηση για Αρχάριους
Σωστή πίεση ελαστικών ποδηλάτου
Βιβλία ποδηλασίας
Sheldon Brown - Cycle Tyres and Tubes (αγγλικά)
____________________________________________________________________________
Σχετικές συζητήσεις

Μπάλωμα σαμπρέλας
Σκασμενο λαστιχο
Μικρή βαλβίδα σαμπρέλας
Παλι εσκασε το λαστιχο...
Βαλβιδα σαμπρελας που χανει αερα
Αλλαγή σαμπρέλας (εσωτερικό σασμάν ταχυτήτων)
Σκάσιμο ελαστικού
Λαστιχο...
Σκασίματα της σαμπρέλας εσωτερικά με την ζάντα
Προβλημα στο βουνο!
Προβλημα με λαστιχο - σαμπρελα;
Ερώτηση για σαμπρέλα
Βγηκε η σαμπρελα απο το πισω λαστιχο, τι κανω;
Προτάσεις για puncture-resistant / proof ελαστικά
Λαστιχα ξεφουσκωτα ή σκασμενα;
Από schrader σε presta (bicycle rubber rim wheel grommet)
Λεπτή βαλβίδα
Σκασμένο λάστιχο κάθε εβδομάδα
Καρούμπαλα στο λάστιχο
Αντοχή λάστιχων στα τρυπήματα
Μειωση βαρους τροχων & αποφυγη σκασιματος σαμπρελας
Χοντρες σαμπρελες;
Σαμπρέλα ποδηλάτου ΜΤΒ
Έμεινα από... λάστιχο!
Ενισχυμένοι αεροθάλαμοι, ενισχυμένα ελαστικά ή προστατευτική ταινία-τζελ
Μείναμε από λάστιχο... Υπάρχουν εναλλακτικές;
"Ζουμάκι" στις σαμπρέλες για σκασίματα
Eλαφρώς μεγαλύτερo νούμερο σαμπρέλας (35/43c) για 32αρα (ρόδα) γίνεται;
Σκασμενο λαστιχο
Φουσκωμα ροδας σε trekking (περιεργη βαλβιδα)
Σκίσιμο σε λάστιχο Schwalbe Marathon Supreme
Ελαστικά 622χ23: τι σαμπρέλες παίρνουν;
Θέμα με λάστιχο ? (συνεχή σκασίματα)
Χανω αερα στο πισω λαστιχο δυσαναλογα με το μπροστα, γιατι;
Αλλαγή ελαστικού/σαμπρέλας σε πίσω τροχό με εσωτερικές ταχύτητες
Σαμπρέλες ποδηλάτου καλής ποιότητος υπάρχουν;
Το καινούριο λάστιχο μου δεν κάνει ακριβώς κύκλο, γιατί;
Τι σημαίνουν τα διακριτικά SV-DV-AV για σαμπρέλα;
Η Michelin έβγαλε σαμπρέλες που κλείνουν μόνες τους τις τρύπες
Μια σαμπρέλα πόσο χρόνο ζωής έχει;
Εκτός από λάστιχο / σαμπρέλα εναλλακτική μέθοδος υπάρχει;
Μου σκαει συνέχεια η πίσω σαμπρέλα...
Υπάρχουν ελαστικά που δεν τρυπάνε τόσο εύκολα;
Πως να αλλάξετε σαμπρέλα μόνοι σας!
 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
alkis1
Απών/απούσα

Ama pathw lastixo stin mesh tou pouthena ti ginete?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...την τρομπα, και την εφεδρικη σαμπρελλα, και καθεσαι και το φτιαχνεις.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Αυτές οι τρομπίτσες είναι άβολες. Ή τουλάχιστον αυτές που έχω εγώ είναι. Δυό λάστιχα έχω πάθει όλα κι όλα. Το ένα στην Χαριλάου Τρικούπη, το άλλο έξω απ’ την πόρτα του σπιτιού μου, αυτές οι τρόμπες μου βγάζουνε τη γλώσσα περισσότερο απ’ την όλη διαδικασία. Ξέρουμε καμμιά τρόμπα ολκής;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Υπαρχει αυτη της Topeak, η οποια ειναι δοκιμασμενη και πολυ καλη.
Το μοναδικο της μειονεκτημα, ειναι οτι ειναι λιγο αλμυρη:
http://www.bike-components.de/products/info/p12527_Mini-Morph-Rahmen--St...

Η διαφορα της με τις συνηθισμενες τρομπες, ειναι οτι -παρα το μεγεθος της- λειτουργει σαν τρομπα δαπεδου. Οποτε ειναι πολυ πιο ευκολο και ξεκουραστο να φουσκωνει κανεις το λαστιχο, ακομα και σε σχετικα υψηλες πιεσεις. Και φυσικα μπορει να προσαρμοστει και σε βαλβιδα αυτοκινητου, και σε Γαλλικη βαλβιδα (κουρσας).

Ntimitris
Απών/απούσα

Royal Oak wrote:
Αυτές οι τρομπίτσες είναι άβολες. Ή τουλάχιστον αυτές που έχω εγώ είναι. Δυό λάστιχα έχω πάθει όλα κι όλα. Το ένα στην Χαριλάου Τρικούπη, το άλλο έξω απ’ την πόρτα του σπιτιού μου, αυτές οι τρόμπες μου βγάζουνε τη γλώσσα περισσότερο απ’ την όλη διαδικασία. Ξέρουμε καμμιά τρόμπα ολκής;
ρογιαλ μηπως εχει βιδωμα στο ακροφυσιο της τρομπας, τι εννοω:
ΕΧω μια michelen απο πρακτικερ, στην οποια ξεβιδωνεις το ακροφυσιο, βαζεις μεσα την αγκιδα της σαμπρελας, βιδωνεις το ακροφυσιο της τρομπας μεχρι να σφιξει καλα, και μετα φουσκωνεις,
μεχρι να το καταλαβω ηταν σαν να κουβαλαγα νερο με κοσκινο
το φουσκωνα και πριν αλλα μου εφευγε η γλωσσα
ΓΕνικα παντως μην περιμενεις να μπει ιδια πιεση με πριν, λυση αναγκης ειναι να φτασεις σπιτι. ΔΕν ξερω για τους 700 στο mtb στο βουνο παω παντα κατω απο το οριο μιν που δινει το λαστιχο, για καποιους θα ακουγεται υπερβολη ,
4 χρονια τωρα δεν ειχα προβλημα μονο εξτρα ανεση,
πιεζοντας με το χερι φουσκωνα παντα μετα αγοραζοντας τρομπα με πιεσεις ειδα οτι παντα εβαζα κατω απο το μιν γιατι τοσο με βολευε στο βουνο,
οποτε μην το φοβασαι και λιγο κατω να ειναι η πιεση δεν υπαρχει θεμα

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, μας έκατσε "λάστιχο"....
Ας έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα, ας μπαλώσουμε ή ας αλλάξουμε σαμπρέλα, ας βάλουμε λίγο αέρα με την τρόμπα που κουβαλάμε και ας ζητήσουμε βοήθεια για μεγαλύτερες πιέσεις από κάποιον περαστικό.
.
.
Royal δεν βλέπω κάτι δύσκολο στα παραπάνω που γράφω, για εμένα το δυσκολο είναι η βασική διαδικασία αλλαγής / μπαλώματος / ξανατοποθέτησης ελαστικού. Αυτή ΠΡΕΠΕΙ να την ξέρουμε και να την ΕΚΤΕΛΟΥΜΕ μόνοι μας (δύσκολο να βρεις ποδηλάτη στη μέση του πουθενά).
Για το φούσκωμα εύκολα θα βρεις κάποιον να σε βοηθήσει.
.
.
.
στην τελική, ας βάλουμε όσο αέρα μπορύμε μέσα, να τσουλάει τουλάχστον με ασφάλεια, και ας πάμε ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ μέχρι το κοντινότερο βενζινάδικο. Συμπληρώνουμε εκεί, ΠΑΛΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ και συνεχίζουμε.

kastellopower
Απών/απούσα

να ρωτήσω,
κάτι μπαλωματάκια της Park Tool, pre-glued super patch kit GP-2
δηλ. αυτοκόλλητα για κούρσα
κάνουν δουλειά,
γιατί δεν τα έχω ξαναχρησιμοποιήσει
μη μείνω αμανάτι στις ερημιές

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...αρκει να μην τα φορτωσεις στον κοκκορα:
Παντα, μα παντα, (ειτε αυτοκολλητα, ειτε συμβατικα) πρεπει να τριψει και να αγριεψει κανεις με γυαλοχαρτο (και κατοπιν να καθαρισει) την περιοχη που θα κολλησει το μπαλλωμα.
Διαφορετικα, ειναι Ρωσσικη ρουλεττα.

Υ.Γ.: Τα αυτοκολλητα μπαλωματα, εχουν βελτιωθει πολυ απο την πρωτη παρουσιαση τους, οπου θεωρουνταν προσωρινα μπαλωματα.
Αν γινει σωστη προεργασια, ειναι και τα αυτοκολλητα, το ιδιο μονιμα με τα...μονιμα.

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

kastellopower wrote:
να ρωτήσω,
κάτι μπαλωματάκια της Park Tool, pre-glued super patch kit GP-2
δηλ. αυτοκόλλητα για κούρσα
κάνουν δουλειά,
γιατί δεν τα έχω ξαναχρησιμοποιήσει
μη μείνω αμανάτι στις ερημιές

κάνουν. τουλάχιστον μέχρι το επόμενο σκάσιμο οπότε μπορεί κ να εγκαταλείψουν την σαμπρέλα παραμένοντας κολλημένα στο εσωτερικό εξωτερικού λάστιχου. με επιφύλαξη για την αποτελεσματικότητα κόλλας τους όταν έχουν μείνει ξεχασμένα στο τσαντάκι σέλλας κανα δυό χρόνια, εκτεθειμένα στον ήλιο του μεσημεριού κ της στέπας την ερημιά
συμπληρωματική επεξήγηση στον δάσκαλο: μετά το αγάνωμα με φρη-κατ καθάρισμα με οινόπνευμα πριν την εφαρμογή κόλλας

kastellopower
Απών/απούσα

ευχαριστώ

cdouvis
Απών/απούσα

Εχω από όλα και μου λείπει μόνο το γυαλόχαρτο. Λέω να πάω σε ένα κανονικό σιδηροπωλείο να πάρω αλλά δεν ξέρω τι νούμερο να ζητήσω. Δοκίμασα με ένα παλιό που μου είχε ξεμείνει στο σπίτι και το αποτέλεσμα ήταν να αχρηστέψω μια σαμπρέλα. Την γέμισα τρύπες εκεί όπου την έξυσα. Δεν περιμενα να πάει τόσο χάλια. Επομένως πρέπει το γυαλόχαρτο να έχει μικρότερους κόκκους. Ξέρει κανείς ποιο νούμερο είναι το καλύτερο;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ρε συ Κώστα, μάλλον μας κάνεις πλάκα.... ή είσαι ο πιο κ*λ*φαρδος ποδηλάτης που έχω γνωρίσει....

Σε κάθε περίπτωση, διάλεξε όντως πολύ λεπτό γυαλόχαρτο. Και τρίψε ΕΛΑΦΡΑ, ίσα να γίνει ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΣΑΓΡΕ η λεία επιφάνεια της σαμπρέλας. Μετά κΚαθάρισε καλά τρίβωντας το σημείο με πανί / χαρτί / στη μπλούζα σου (...) και προχώρα με την κόλλα.

Κάποια σετ μπαλωμάτων έχουν μέσα μεταλικό τριφτίρι, αθάνατο.... Βρες κανα τέτοιο και κράτα το για πάντα....
.
.
.
.
.
.
[... επιμένω..... μας κάνεις πλάκα... ε?]
.
.
.
.
αν θέλεις και ένα νούμερο... θα έλεγα: γύρω στο 800αρι....

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
αν θέλεις και ένα νούμερο... θα έλεγα: γύρω στο 800αρι....

εγώ θα ξεκίναγα με 2000

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Νο προμπλεμο.
Αν δεις τα μεταλλικά τριφτίρια, είναι ακόμα πιο μικρό νούμερο (πιο χοντροκομμένα).
Αλλά και το 2χίλιαρο δεν μου ακύγεται άσχημο.
Πάντως δεν θέλω να το ξανακάνω λείο.... να αφήσω καθαρή σαγρέ επιφάνεια θέλω...

Τρίβουμε ελαφρά. Αν εκεί που τρίβουμε δούμε το δάκτυλό μας από πίσω... μάλλον τρίψαμε υπερβολικά...
.
.
.
επίσης: παλμικά τριβεία, περιστροφικά, dremel κλπ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ για αυτή τη δουλειά. Το ίδιο ισχύει και για σφυροκάλεμα....

cdouvis
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις κατατοπιστικές απαντήσεις. Βασικά περίμενα να βγει ο Columbus και να γράψει οτι το γυαλόχαρτο που περιέχεται στα kit με μπαλώματα είναι ειδικής κατασκευής νουμερο 86.23 και με ειδικούς κόκκους από βόρακα που έχει εξαχθεί από τα ορυχεία της δυτικής Τρανσυλβανίας τον καιρό της αποικιοκρατίας και έχει υποστεί επεξεργασία με βύθιση σε ούζο δώεκα για 11 χρόνια και 12 μήνες αλλά ο ίδιος έχει διαπιστώσει οτι ειδικά για κούρσες, που έχουν πιο λεπτά ελαστικά, και εφόσον ο αναβάτης μαζί με το άλογο αλλά χωρίς το νερό στο παγούρι είναι κάτω από 92.5 κιλά και έχουν συντελεστή αεροδυναμικής τριβής άνω του 11.97 η δουλειά γίνεται καλύτερα με το άλλο ειδικό γυαλόχαρτο που ειναι νουμερο 105.785321 και καταστευάζεται με σκόνη ελαφροετρας από τους δακτυλίους του Κρόνου. Αλλά δυστυχώς ο Columbus με απογοήτευσε. Προφανώς τον πιάσαμε αδιάβαστο. Τς-τς-τς

Κι έτσι με βάση τις οδηγίες σας πήγα και πήρα ένα απλό μπανάλ 100-άρι. Θα το τεστάρω το ΣΚ και θα σας πω τις εντυπώσεις μου. Αν μπορέσω φυσικά και δεν ξεμείνω σε τίποτα ερημιές γιατί κατέστρεψα πάλι όλες τις σαμπρέλες μου και θα μου τελειώσει το νερό και θα με φάν οι γύπες. Αντίο φιλοι μου καλοί, ελπίζω να σας ξαναδώ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

θα είναι και πολύ βαρύ.... ελπίζω να μην το κουβαλάς πάνω στο ποδήλατο και σε φρενάρει.....!!!!!!!!
.
.
.
.

Kostakiss
Εικόνα Kostakiss
Απών/απούσα

Βρίσκεις την τρύπα, την τυλίγεις με κολλητική ταινία και έτοιμος -_-

xarisk
Εικόνα xarisk
Απών/απούσα

αυτό είναι το μόνο που δεν έχω δει πουθενά....:P αλλά το μόνο που σκέφτομαι είναι οτι αν το τυλίξεις με ταινία τότε οταν το φουσκώσεις σε εκείνο το σημείο η σαμπρέλα δεν θα πάρει την σωστή φόρμα και ίσως έχεις θέμα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

xarisk wrote:
αυτό είναι το μόνο που δεν έχω δει πουθενά....:P αλλά το μόνο που σκέφτομαι είναι οτι αν το τυλίξεις με ταινία τότε οταν το φουσκώσεις σε εκείνο το σημείο η σαμπρέλα δεν θα πάρει την σωστή φόρμα και ίσως έχεις θέμα.

δουλεύει, ίσα για να "γυρίσεις σπίτι", σε περίπτωση που έχεις ξεμείνει χωρίς σαμπρέλα και χωρίς μπαλώματα....
Γενικά, ένα κομμάτι μονωτική ταινεία και 1-2 δεματικά ΣΩΖΟΥΝ από πολλά προβλήματα.
.
.
.
.
(εδώ έχουμε διαβάσει για επισκευή τρύπιας σαμπρέλας με χρήση του πλαστικού σακουλακίου από ενεργειακό τζελάκι... Υποθέτω αν ξεμείνεις στην κορυφή του βουνού και πρέπει να γυρίσεις πίσω... κάτι πρέπει να σκαρφιστείς... αλλιώς έχει πολύ περπάτημα και αν φοράς και ποδηλατικά παπούτσια με σχαράκια... θα σε φάει το μαύρο σκοτάδι και κανα τσοπανόσκυλο ... )

Shirayuki
Εικόνα Shirayuki
Απών/απούσα

Καλησπέρα, παιδιά!

Το καλοκαιράκι μας έφαγαν η ζέστη και οι ακρογυαλιές και το ποδήλατο έκανε το διακοσμητικό στο σαλονάκι. Χθες που πήγα να το πάρω ξανά στα χέρια (πόδια) μου είδα τα λάστιχα φλατ. Μπρος και πίσω.

Να ανησυχήσω πως θα τα ξαναδώ ή είναι φυσιολογικό λόγω ζέστης ή κάτι;

Antonius
Απών/απούσα

φυσιολογικό είναι, δεν έχω δει λάστιχα ποδηλάτου να μην χάνουν.

stepetali
Απών/απούσα

Γεια σας. Αν τρυπίσει σαμπρέλα κούρσας, την αντικαθιστουμε ή μπορούμε να την μπαλώσουμε (είτε με τα αυτοκολλητα είτε με τα παραδοσιακα μπαλοματα)? Αντέχει το μπαλομα στην πίεση 100-120 psi?

 

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ολες οι σαμπρελλες μπαλωνονται. Μονο που οι σαμπρελλες κουρσας χρειαζονται μπαλωματα για αυτες ειδικα.

Τα μπαλωματα αυτα ειναι μικροτερα απο τα συνηθισμενα και συνηθως ειναι διαμετρου 16 χιλιοστων:

https://www.bike-components.de/en/Tip-Top/Tube-Patch...

Αυτα ειναι τα παραδοσιακα μπαλωματα τα οποια χρειαζονται γυαλοχαρτο και κολλα για να κολληθουν.

Υπαρχουν βεβαια και τα αυτοκολλητα, τα οποια κι αυτα λειτουργουν μια χαρα, αν εφαρμοστουν σωστα.

Και βεβαια συνισταται απο καθε αποψη το μπαλωμα της σαμπρελλας. Και γιατι γλυτωνει κανεις το κοστος αγορας καινουριας σαμπρελλας, αλλα και για λογους οικολογιας.

Επισης, το μπαλωμα οταν γινει σωστα, η σαμπρελλα αποκτα την αρχικη αντοχη της, και αντεχει οτι πιεσεις προβλεπει ο κατασκευαστης της.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

για τέτοιες πιέσεις, καλόν είναι να πάμε σε παλιά κλασικά μπαλώματα με κόλλα και γυαλόχαρτο κλπ κλπ.

Αν πιάσει και κολλήσει σωστά, κρατάει - αντέχει - δεν σε ξαναπροβληματίζει.

Τα αυτοκόλλητα, είναι για ώρα ανάγκης και βιασύνης, όταν δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου, αλλά δεν κρατούν το ίδιο καλά. Συνήθως, τα αντικαθιστώ σε πρώτη ευκαιρία, με τα κλασικά μπαλώματα με κόλλα..

stepetali
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. 

aldro
Απών/απούσα

Αλλαγή σαμπρέλλας βιντεο

Δύο μέθοδοι: Βαλβίδα Schrader βαλβίδα Presta  
Το φούσκωμα των ελαστικών ποδηλάτων σας είναι μια απλή και ανώδυνη εργασία, αρκεί να γνωρίζετε ποια εργαλεία χρειάζεστε. Προσδιορίστε τον τύπο της βαλβίδας σας με τις παρακάτω μεθόδους και φουσκώστε.
Μέθοδος 1
Schrader Valve

    Ελαστικά Βήμα 1 προεπισκόπηση
    1
    Μια βαλβίδα Schrader ονομάζεται επίσης μια αμερικανική βαλβίδα, ή μια βαλβίδα αυτοκινήτου.
 Το στέλεχος της βαλβίδας περιβάλλεται από έναν πυρήνα βαλβίδας βαλβίδας. Για να πιέσετε προς τα κάτω το στέλεχος, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως ένα καπάκι τύπου στυλό ή τη μικρογραφία σας. Οι βαλβίδες Schrader έχουν συνήθως μεγαλύτερη διάμετρο και μικρότερη από τις βαλβίδες Presta ή Woods. Βρίσκονται συνήθως σε αυτοκίνητα, λιγότερο ακριβά ποδήλατα και ποδήλατα βουνού. Για να ανοίξετε μια βαλβίδα Schrader, απλά ξεβιδώστε το καπάκι από καουτσούκ στην κορυφή.
     Βήμα 2 προεπισκόπηση
    2
    Καταλάβετε το συνιστώμενο PSI(Πίεση ) για τα ελαστικά σας.
 Αυτό είναι συνήθως σε ανυψωμένη εκτύπωση στο πλάι των ελαστικών ποδηλάτων σας και θα αποτελείται από μια σειρά. Μην αφήνετε το PSI να πάει χαμηλότερο από τον μικρότερο αριθμό. Ο υψηλός αριθμός είναι το συνιστώμενο μέγιστο PSI.
     Βήμα 3 προεπισκόπηση
    
    Εντοπίστε μια αντλία. Εάν δεν έχετε ήδη μία, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μια αντλία βενζινάδικου, ή να δανειστείτε μία από έναν φίλο.
        Εάν έχετε μια βαλβίδα Schrader, έχετε τύχη - δεν θα χρειαστείτε έναν προσαρμογέα για να χρησιμοποιήσετε μια αντλία βενζίνης. Ζητήστε από τον υπάλληλο τη βοήθεια ενός μετρητή πίεσης και φουσκώνετε τα ελαστικά σας σε μικρές δόσεις, ελέγχοντας την πίεση μετά από κάθε μία. Οι αντλίες βενζινάδικου είναι εξαιρετικά υψηλής πίεσης και μπορείτε να ανοίξετε τα ελαστικά σας αν δεν είστε προσεκτικοί.
        Αν χρησιμοποιείτε μια αντλία ποδηλάτου με δύο ανοίγματα, η μεγαλύτερη είναι για τη βαλβίδα Schrader.
        Οι έξυπνες αντλίες με ένα άνοιγμα προσαρμόζονται αυτόματα για να χωρέσουν μια βαλβίδα Schrader.
        Μια αντλία με ένα άνοιγμα μπορεί να σας ζητήσει να αντιστρέψετε ένα εσωτερικό ελαστικό σταμάτημα για να εφαρμόσετε μια βαλβίδα Schrader. Ξεβιδώστε το καπάκι προσώπου και βρείτε το σταμάτημα από λάστιχο. Το μεγαλύτερο άκρο πρέπει να είναι στραμμένο προς τα έξω για μια βαλβίδα Schrader.
     4 προεπισκόπηση
    
    Φουσκώστε το ελαστικό. Ξεβιδώστε το καπάκι από καουτσούκ στο επάνω μέρος της βαλβίδας και βάλτε το σε ασφαλή θέση, όπως η πίσω τσέπη σας. Δεν θέλετε να το χάσετε.
        Τοποθετήστε την αντλία στη βαλβίδα. Εάν υπάρχει μοχλός κοντά στο ακροφύσιο, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται στη ανοικτή θέση (παράλληλα με το ακροφύσιο) όταν το βάζετε στη βαλβίδα. Ασφαλίστε το μοχλό μέχρι την κλειστή θέση (κάθετο στο ακροφύσιο) όταν είναι ενεργοποιημένο. Κοιτάξτε το PSI όσο αντλίζετε.
        Αναποδογυρίστε το μοχλό για να αφαιρέσετε την αντλία και, στη συνέχεια, επιστρέψτε γρήγορα το καπάκι από καουτσούκ στη βαλβίδα.
    Εικόνα με τίτλο Inflate Bike Ελαστικά Βήμα 5 προεπισκόπηση
    5
    Για να ξεφουσκώσετε ένα ελαστικό με βαλβίδα Schrader, απλά πιέστε το ελατηριωτό στέλεχος της βαλβίδας με ένα νύχι ή άλλο μικρό εργαλείο μέχρι να διαφύγει ο αέρας.

Μέθοδος 2
Presta Valve

    Βήμα 6 προεπισκόπηση
    1
    Η βαλβίδα Presta, που ονομάζεται επίσης Sclaverand ή γαλλική βαλβίδα, βρίσκεται συνήθως σε high-end ποδήλατα. Οι βαλβίδες Presta είναι μακρύτερες και στενότερες σε σχέση με τις βαλβίδες Schrader και διαθέτουν ένα εξωτερικό στέλεχος βαλβίδας που προστατεύεται από ένα πώμα βαλβίδας, αντί να περιβάλλεται από έναν πυρήνα βαλβίδας.
    Εικόνα με τίτλο Inflate Bike Ελαστικά Βήμα 7 προεπισκόπηση
    2
    Ανοίξτε τη βαλβίδα. Για να ανοίξετε μια βαλβίδα Presta, ξεβιδώστε το πώμα σκόνης στην κορυφή και βάλτε το σε ασφαλή θέση. Στη συνέχεια, χαλαρώστε το μικρό ορειχάλκινο καπάκι στο στέλεχος της βαλβίδας - δεν θα σβήσει εντελώς, αλλά θα πρέπει να μπορείτε να το σηκώσετε λίγο. Για να ελέγξετε αν έχετε χαλαρώσει αρκετό καπάκι, πιέστε το στέλεχος της βαλβίδας. Εάν μπορείτε να ακούσετε αέρα που διαφεύγει σε μια αιχμηρή έκρηξη, έχετε χαλαρώσει αρκετά.
    Εικόνα με τίτλο Inflate Bike Ελαστικά Βήμα 8 προεπισκόπηση
    3
    Κατανοήστε το συνιστώμενο PSI για τα ελαστικά σας. Αυτό είναι συνήθως σε ανυψωμένη εκτύπωση στο πλάι των ελαστικών ποδηλάτων σας και θα αποτελείται από μια σειρά. Μην αφήνετε το PSI να πάει χαμηλότερο από τον μικρότερο αριθμό. Ο υψηλός αριθμός είναι το συνιστώμενο μέγιστο PSI.
    Εικόνα με τίτλο Inflate Bike Ελαστικά Βήμα 9 προεπισκόπηση
    4
    Εντοπίστε μια αντλία. Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε μια αντλία σταθμού βενζίνης, ή να δανειστείτε ένα από έναν φίλο. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε αντλίες στο τοπικό κατάστημα ποδηλάτων.
        Για να χρησιμοποιήσετε μια αντλία σταθμού βενζίνης σε μια βαλβίδα Presta, θα χρειαστείτε έναν προσαρμογέα Presta. Αυτό είναι ένα μικρό καπάκι που μπορείτε να βιδώσετε σε μια βαλβίδα Presta για να την μετατρέψετε ουσιαστικά σε μια βαλβίδα Schrader. Ορισμένες παλαιότερες αντλίες ποδηλάτου ίσως απαιτήσουν επίσης να έχετε έναν προσαρμογέα Presta. Μπορείτε να αγοράσετε ένα από το κατάστημα τοπικού κύκλου. Όταν χρησιμοποιείτε αντλία βενζίνης, ζητήστε από τον υπάλληλο να φτιάξει ένα μανόμετρο και να διογκώσει τα ελαστικά σας σε μικρές εκρήξεις, ελέγχοντας την πίεση μετά από κάθε μία. Οι αντλίες βενζινάδικου είναι εξαιρετικά υψηλής πίεσης και μπορείτε να ανοίξετε τα ελαστικά σας αν δεν είστε προσεκτικοί.
        Εάν χρησιμοποιείτε μια αντλία ποδηλάτου με δύο ανοίγματα, η μικρότερη είναι για μια βαλβίδα Presta.
        Οι έξυπνες αντλίες με ένα άνοιγμα ρυθμίζονται αυτόματα για να χωρέσουν μια βαλβίδα Presta.
        Μια αντλία με ένα άνοιγμα μπορεί να σας ζητήσει να αντιστρέψετε ένα εσωτερικό ελαστικό σταμάτημα για να εφαρμόσετε μια βαλβίδα Presta. Ξεβιδώστε το καπάκι προσώπου και βρείτε το σταμάτημα από λάστιχο. Το μικρότερο άκρο πρέπει να είναι στραμμένο προς το Presta

 

 

manolis1973
Εικόνα manolis1973
Απών/απούσα

αυτο κανει δουλεια :::http://www.gatsoulis.gr/pd/slime-ygro-slime-gia-tube...

Υγρό βουλκανισμού ποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιείται για να προλαμβάνει πιθανά τρυπήματα. Διατίθεται σε μπουκάλι των 237ml, κατάλληλο για ελαστικά χωρίς αεροθάλαμο. Το πρωτοποριακό υγρό Slime χρησιμοποιεί ένα μίγμα ινών, συνδέσμων, πολυμερών σωμάτων και παγωμένων στοιχείων φιλικών προς το περιβάλλον που όταν συνδυαστούν σβολιάζουν μέσα στην οπή και την σφραγίζουν. Βάλτε τέλος στην ταλαιπωρία από την αλλαγή-επισκευή ελαστικών που προέρχονται από μικρές οπές.

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

όπως θα διάβασες είναι για tubeless ελαστικά. βλ. ΙΧ και ΜΟΤΟ.

Στα τυπικά ποδήλατα, έχουμε σαμπρέλες, δηλαδή tubes (εκτός ειδικών περιπτώσεων / δηλ. κάτι αγωνιάρηδων ΜΤΒάδων, που την ψάχνουν με tubeless ελαστικά και χρησιμοποιούν αντίστοιχα (όχι αυτό που έβαλες) ζουμιά για να αυτομπαλώνονται τα χιλιοτρυπημένα ελαστικά τους (βλ. αγκαθάκια εκεί στας εξοχάς).

Γνώμη μου, μείνει μακρυά, και μάθε να αλλάζεις ή/και να μπαλώνεις τυπικές ποδηλατικές σαμπρέλες.

manolis1973
Εικόνα manolis1973
Απών/απούσα
panoss
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Γνώμη μου, μείνει μακρυά, και μάθε να αλλάζεις ή/και να μπαλώνεις τυπικές ποδηλατικές σαμπρέλες.

Συμφωνώ, είναι η καλύτερη λύση.