Μετά από μερικά χρόνια ξενιτιάς αποφάσισα να γυρίσω πίσω στην μαμά πατρίδα (ναι, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς κτλ. κτλ.) και εκτός από τα πράγματά μου κουβάλησα μαζί και την συνήθεια του ποδηλατείν. Χτες λοιπόν αποφάσισα να κάνω την πρώτη μου ποδηλατική έξοδο στην Αθήνα (διαδρομή Πατησίων- Αλεξάνδρας- Παγκράτι για δουλειές, και Βουλιαγμένης- Αλίμου- Παραλιακή για επιστροφή στο σπίτι).
Πέραν των αναμενομένων προβλημάτων στην κίνηση, εξεπλάγην από τον σεβασμό των οδηγών αυτοκινήτων προς τον ποδηλάτη! Έχοντας ποδηλατήσει επί συναπτά έτη στην Αγγλία από και προς την δουλειά, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, δεν διαπίστωσα μεγάλες διαφορές. Σαφώς, δεν είμαστε Ολλανδία ή Βέλγιο, μας λείπει η παιδεία, και οι δρόμοι μας δεν είναι τόσο καλοί, όμως οδεύουμε προς την σωστή κατεύθυνση. Εντυπωσιάστηκα ομολογώ.
Έλα όμως που στην Αθήνα, πέραν των αυτοκινήτων, υπάρχει πληθώρα μηχανακίων, και εδώ μπερδεύεται το πράγμα. Καλά να σου κορνάρουν όταν προσπαθείς να περάσεις σταματημένα αυτοκίνητα, επειδή εκείνοι σαφώς είναι πιο γρήγοροι, καλά να σε προσπερνάνε 5 μέτρα πριν την στροφή και να σε κλείνουν για να στρίψουν, αλλά ρε παιδιά, στο φανάρι να σε σπρώχνουν για να περάσουν μπροστά δεν το περίμενα (δις!!!)! Τουλάχιστον ο δεύτερος μου είπε «κάνε στην άκρη», ο πρώτος απλά μου έσπρωξε το τιμόνι με το χέρι του χωρίς να πει κουβέντα...
Και αναρωτιέμαι, οι μοτοσικλετιστές δεν είναι αυτοί που προσπαθούν να πείσουν τους αυτοκινητιστές ότι πρέπει να τους σέβονται, να τους αφήνουν χώρο στο δρόμο και να τους υπολογίζουν σαν ένα κανονικό όχημα; Δεν θα έπρεπε λοιπόν αυτοί να δίνουν το καλό παράδειγμα; Ρητορικές ερωτήσεις που έχουν γίνει πραγματικές...
Θα σας δω σε λίγο στους δρόμους (πάνω στο ποδήλατο μου) και ελπίζω σήμερα όλοι οι δικλυστές να γίνουμε φίλοι .
Categories:
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
ΠΡΟΣΟΧΗ..ακολουθει μακρύ κείμενο κ ίσως ανορθόγραφο
Οι οδηγοί λοιπόν είναι:
αυτοκινήτων,
επαγγελματίες(ολη μέρα στο δρόμο) φορτηγατζήδες, ταρίφες,πωλητές με εταιρικό-έχω υπάρξει,
ΙXηδες, πέρα δώ8ε ένα άτομο πάει πρωι έρχεται απόγευμα,supermarket, άντε βαριά ΣΚ παραλιακή-ΧΑΡΟΙ- τέλος, γέροι κ γριές που χουν λαδώσει για παράταση διπλώματος ή απλά δεν έχουν κ γλίτωνουν τη φυλακή λόγω ηλικίας, αυτοί που έχουν στο τζάμι Ν κ υποθετικά τους προσέχεις κ αυτοι που θα πρεπε να χουν φωσφοριζε Μ κ δεν τους πιάνει το μάτι σου..αυτοί που ξύνουν περιπαθώς τη μύτη τους-τι σκατά μα όλοι πιστεύουν πως είναι αόρατοι μέσα στα κ αυτοί που κάνουν σφήνες για 1 μέτρο πιο μπροστα στη Φιλελληνων, ..υπάρχει κ ένα μεγάλο ποσοστό που αγνοεί την ύπαρξη του μπουτόν για φλας, όπως επίσης κ οι έχω τζιπ-μεγαλο-οχημα-ξερεις-ποιος-ειμαι-εγω-κ-θαμαφησεις-να-περασω-αλιως-σε-ελιωσα...μπορείτε υποθέτω να προσθέσετε χιλιάδεσ παραλαγές.
Δικύκλων,
ντελιβεράδες, killers ξεκράνωτοι, χώνονται όπου τους πέρνει κ όπου να ναι, πανε ανάποδα, είναι ανασφάλιστοι για εργατικά ατυχήματα σε μεγάλο ποσοστό απο τις ίδιες εταιρίες που τους θέλουν κ ,
παπάκια με 15χρονα, σήμερα είδα 2 στη γειτονιά μου, μαθαίνουν μεταξύ τους, πετάγονται με άγνοια κινδύνου, κ θα θελα πολύ να πλακωθώ με έναν πατέρα κ όχι να καντηλιάζω τους πιτσιρικάδες,
μεροκαματιάριδες με μοναδικό μέσο παπί, ίιιισα που ξέρουν να ισορωπούν κ το ενα πόδι κάτω για ζύγι
με 10ποντο τακούνι με σκούτερ που η χρήση καθρεφτη είναι μόνο για επάλειψη κραγιόν..ευτυχώς αυτές πάνε συνήθως αργάμησι κ προσπερνάς αν δεν είσαι-άτυχε-μεταξύ αυτοκινητων με μια τέτοια μπροστά σου, ή με θείο με παπί-καφάσι-τραντζιστορ..πάλι μπροστά σου
Μοτοσυκλετιστές,
αυτοί με τα υπερμηχανάκια έχουν τρελές υποκατηγορίες, οι ή δεν ζουν πολύ-γενικά- ή μεγαλώνουν κ μαθαίνουν, παίρνουν άλλοι τη θέση τους σε χρόνο dt,
οι ξεκράνωτοι-σαγιονάρα-μιλάω-κινητό κ έχω varadero1000έχω κ κότερο πάμε μια βόλτα,
οι κάγκουρες,
οι bmvέδες-γιατροί-δικηγόροι έχω 1200rs κ κρίμα το μηχάνημα μέσα στην Αθήνα μόνο για μόστρα,
οι harleαδες, 45-60 όρος ηλικίας η πιο φτηνή έχει 22000 eura- τωρα βρήκα τα φράγκα θα κάνω τ όνειρο πραγματικότητα κ μετά φυσιοθεραπεία γιατι αναρτήσεις 0 για γέρικα κορμιά, επίσης μπορείται να προσθέσετε 100δες πχ
κ οι Ποδηλάτες,
αυτοί που μπαίνουν αριστερή λωρίδα στη Κηφησιας έχει δεν έχει κίνηση-γιατί είναι γρήγοροι- που δεν κοιτούν όταν στρίβουν, που είναι άσχημοι οι καθρέφτες στο υπερποδήλατακι μου αλλά δεν γυρναω κ το ξερό μου μπας κ δεν κλείσω κανέναν,
αυτοί που πάνε στα freeday-critical-whatever k πάνε μόνο για το τζέρτζελο, έχει κ ωραία παιδία τελευταία, αδιαφορούν πλήρως για τους πεζούς, πλακώνονται με ΙΧηδες-κατηγορίας Μ-κ τραμπουκίζουν λόγω όγκου πορείας,
αυτοί που μπαίνουν φέτες σε κλειστές στροφές αδιαφορόντας ποιός έρχεται κ κυρίως δεν έχω δίπλωμα θα κάνω ότι γουστάρω δεν με αφορά ο Κ.Ο.Κ...σ΄γουρα κ εδώ θα προσθεσετε 100αδες υποκατηγορίες...
Συμπέρασμα: όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια, άν είσαι Μ Ιχης-Μοτοσυκλετιστης-Ποδηλατης.. Μ θα είσαι στο σύνολο της οδηγικής σου καριέρας κ ίσως όχι μόνο εκεί,
σίγουρα όλοι μας έχουμε συναντήσει άπειρα παραδείγματα, ίσως κ να αποτελούμε κ έμεις αλλά...
οι φόροι που πληρωνουμε όλοι σαν πολίτες δεν μας έκαναν ποτέ να κατέβουμε σε πορεία για μάθηση...να είναι μάθημα στα σχολεία η κυκλοφοριακή αγωγή, οχι απ τα βιβλία του δασκάλου οδήγησης, από μικρά παιδιά κ με καταληλους δασκάλους, όχι βγές στο δρόμο κ φάτους όλους, κ πάρκαρε πάνω στα πεζοδρόμια, κ πέτα τα σκουπιδια απ το παράθυρο, κ πέρνα όποτε γουσταρεις, το ότι το ποδήλατο σαν όχημα είναι πιο ευάλωτο δεν νομίζω πως το κάνει προς τους Μοτοσυκλετοκατι, έχουμε συνηθίσει στη ζουγκλα κ φερόμαστε ανταγωνιστικα μεταξύ μας-σιγά μη σε σεβαστεί κανένας απ τις άνωθεν κατηγορίες...δεν έμαθε ποτέ γιατί να το κάνει.
Εντάξει, δεν έχω τύχει να με σπρώχνουνε για να περάσουν, αλλά οι μοτοσυκλετιστές μου δίνουν την εντύπωση πως σε θεωρούν έναν από αυτούς και περνάνε αέρα ξυστά από δίπλα σου. Κάτι που όταν κάνουν ενέχει κινδύνους φυσικά σε κάθε όχημα (και για αυτούς), απλώς δεν υπολογίζουν τόσο ότι ο ποδηλάτης μπορεί να είναι λίγο πιο απρόβλεπτος στην πορεία του.
Θεωρώ πως έχει να κάνει με τη δική τους έλλειψη αίσθησης του κινδύνου.
Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα έχουν συνηθίσει να αφήνουν κάποια απόσταση σε μηχανές και το εφαρμόζουν και στα ποδήλατα που αρχίζουν να εμφανίζονται στους δρόμους.
Συμφωνώ επίσης μαζί σου πως και εγώ όταν αρχισα να ποδηλατώ στους δρόμους της Αθήνας συνάντησα περισσότερη προσοχή από τους οδηγούς αυτοκινήτων από ότι θα περίμενα. Ίσως περίμενα λίγα. Ίσως λόγω εμπειρίας οδήγησης 10+ ετών έχω μάθει να προβλέπω αρκετά πράγματα. Αλλά είχα την ίδια αίσθηση.
Φυσικά με τον καιρό έχω συναντήσει σε όλα τα παραπάνω εξαιρέσεις στον κανόνα (και καλές και κακές)...
ευτυχως που προλαβες και τα εγραψες εσυ...τοσο μεγαλο κειμενο βαριεμαι να γραψω.ελπιζω να καταλαβουν καποιοι οτι επειδη ειμαστε ποδηλατες δεν εχουμε παντα δικιο
σαν πρωην φανατικος μηχανοβιος σας λεω οτι υπαρχουν πολλα βοιδια σε ολους τους χωρους.προσοχη.
----------------------------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/