Ποδηλατο για 80 km εβδομαδιαια σε άσφαλτο

168 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Trustworthy
Απών/απούσα

Καλησπερα

Έχω ένα MTB 27.5" όπου δεν με εξυπηρετεί όσο θα ήθελα για τη χρήση που πλέον κάνω. 60-80 km εβδομαδιαίως κάνω μόνο σε άσφαλτο και σκέφτομαι για την αγορά fitness ποδηλάτου.

Ideal Cityrun, Merida Speeder 100, Merida Crossway 20D είναι αυτά που έχω ξεχωρίσει. Δεν καταλαβαίνω όμως στην πράξη τα δύο Merida τι διαφορές έχουν. Το Cityrun είναι το φθηνότερο, ίσως βολεύομαι και λόγω τιμης όμως αν τα άλλα 2 αξίζουν δεν έχω θέμα να δώσω περισσότερα λεφτά. 

Θα ηθελα τη γνώμη σας, όπως και κάποια άλλη πρόταση εάν αξίζει. 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
geatle
Απών/απούσα

το crossway ειναι trekking. λιγο για απ'ολα  πολη, ασφαλτος και χωμα.

το speeder ειναι fitness. δηλαδη σαν κουρσα με ισιο τιμονι.

αμα δεν πατας καθολου σε χωμα συμβουλευω να παρεις το speeder.

Trustworthy
Απών/απούσα

Αν δεν κάνω λάθος το Crossway είναι στην κατηγορία Urban. Σίγουρα δεν είναι trekking παντως. Ερώτημα για τις διαφορές urban και fitness λοιπόν!

redshift
Εικόνα redshift
Απών/απούσα

για 80 χλμ την εβδομαδα δεν αγοραζεις εξειδικευμενο ποδηλατο

βαζεις λαστιχα πιο ασφαλτινα ,κλειδωνεις αναρτηση κ σεταρεις σωστα σελα κ τιμονι

στο λεω κανοντας παλιοτερα περιπου 200 χλμ την εβδομαδα με ενα 26αρι mtb

αν οπωσδηποτε θες να σπρωξεις λεφτα στην αγορα γιατι ετσι τοτε πρεπει πρωτα να σκεφτεις τι χρηση προσβλεπεις να κανεις

edit

το crossway αφου εχει αναρτηση μπροστα ειναι σιγουρα trekking

αν σκοπευεις να κινηθεις κ πολη κ εξω κ γενικοτερα παντου τοτε δες για hybrid

αν πιστευεις οτι θα γραφεις χλμ σε ασφαλτινες διαδρομες εκτος πολης τοτε πηγαινε σε κουρσακι κατευθειαν για να γλιτωσεις λεφτα

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Το crossway που ανέφερα δεν έχει ανάρτηση. https://www.action-bikes.gr/shop/podhlata/polhs/trekking-on-road-urban-podhlata/merida-crossway-urban-20d-28/

Προς το παρόν έχω κλειδώσει εδώ και καιρό ανάρτηση και έχω σετάρει τιμόνι και σέλα. Λέτε να δοκιμάσω άλλα λάστιχα, πιο λεπτά? 

aldro
Απών/απούσα

Όχι πιό λεπτά.Αν θέλεις και δεν είναι πολύ ακριβά ή ευαίσθητα  βάλε πιό ελαφριά λάστιχα

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Εγώ δε συμφωνώ. 

Θα αλλάξεις λάστιχα, μετά θα μπεις στο τρυπάκι να βάλεις ξερό πιρούνι και στο τέλος θα κάνεις την απόσταση που θες με ένα υβρίδιο που θα το έχεις πληρώσει και δε θα σε καλύπτει και 100%.

Εννοιται οτι αυτα τα χλμ μπορεος να τα βγάζεις χωρίς πρόβλημα και με αυτό που έχεις, αλλά...

Εγώ λέω ότι αν θες και μπορείς να πάρεις και ένα fitness/υβριδικό, σαν αυτά που αναφέρεις, κάντο γιατί όχι μόνο θα σε κάλυψη σε αυτό που θες να κάνεις σήμερα, αλλά θα σε βάλει και στο τρυπάκι να πας και για περισσότερα.

Trustworthy
Απών/απούσα

Θα δοκιμάσω ασφαλτινο λάστιχο, μικρό κόστος, αξίζει η δοκιμή. Αλλιώς ένα εκ των: kona dew, ideal Cityrun, ballistic vivio ή όποιο άλλο προτείνετε, θα μπούνε στο κάδρο! 

Trustworthy
Απών/απούσα

Θα δοκιμάσω ασφαλτινο λάστιχο, μικρό κόστος, αξίζει η δοκιμή. Αλλιώς ένα εκ των: kona dew, ideal Cityrun, ballistic vivio ή όποιο άλλο προτείνετε, θα μπούνε στο κάδρο! 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

Θα δοκιμάσω ασφαλτινο λάστιχο, μικρό κόστος, αξίζει η δοκιμή. Αλλιώς ένα εκ των: kona dew, ideal Cityrun, ballistic vivio ή όποιο άλλο προτείνετε, θα μπούνε στο κάδρο! 

όταν έχεις 27.5 και θέλεις να αγοράσεις ποδήλατο για μεγάλες αποστάσεις

πας σε κούρσα

αυτό είναι το λογικό

σκας 1500 ευρά

και προχοράς

αλλίως είναι πεταμένα λεφτά

η λύση με ασφάλτινα λάστιχα είναι καλή

αν και σε 27.5 έχεις λίγες επιλογές

αλλά θα σε καλύψουν

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Πας σε κούρσα ή σε fitness ή πας σε στυλ fitness (cityrun, Kona Dew); 

Γνώμη για το fitness Ballistic Vivio?  Γενικά άποψη για αυτήν την εταιρεία;

Ασφάλτινο πήρα 27.5Χ2.00. Το εργοστασιακό είναι 27.5Χ2.10 τρακτερωτο.

Θα μπορούσα να πάρω και 1.75;

 

41ex
Απών/απούσα

εγώ από τρεκινγκ πήγα στο kona dew και είδα μεγάλη διαφορά. 30-40 χλμ καθημερινά τα κάνεις ανετότατα!

οπότε κρατάς το 27,5 παίρνεις cityrun ή Kona Dew που είναι και οικονομικά και όταν φτάσεις απο τα 80 την εβδομάδα στα 80 καθημερινά ανοίγεις νέο θέμα και το ξαναβλέπεις για κούρσα - φιτνεσσ.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

πολυ παιδεμα χωρις λογο. 

Ο φιλος εχει ενα ΜΤΒ 27,5 δισκοφρενο εαν δεν κανω λαθος. Ψαχνει κατι για να κανει πιο ευκολα τα ασφαλτινα χλμ (περιπου 80 την εβδομαδα εαν θυμαμαι καλα??). Οι φωτο που ακολουθουν ειναι απο τι εκανα εγω που ηθελα ενα πιο ανετο ποδηλατο για να μετακινουμαι οταν αναρωνα. Απλα στο 27,5 μου εβαλα δυο 29αρηδες τροχους με 38μμ ελαστικο δρομου. Λυνει ολα αυτα που συζηταγες και με πολυ μικροτερο κοστος απο την αγορα αλλου ποδηλατου.

https://imgur.com/nky7AwS

https://imgur.com/eZic073

https://imgur.com/TMY5fW1

Trustworthy
Απών/απούσα

V-brakes έχω! Γίνεται και με v-brakes αυτό που λες; Το πιρούνι του 27.5 "σηκώνει" και τροχούς 29αριδες; Πολύ ενδιαφέρον! Νομίζω όμως ότι πάλι θα υπάρχει η αίσθηση ότι τελειώνουν οι ταχύτητες. Και όλα αυτά φυσικά γίνονται όταν είσαι μαζί με άλλους. Γιατί εάν κάποιος βγει μόνος για βόλτα μπορεί κάλλιστα να κάνει χιλιόμετρα απλά με μικρότερη ταχύτητα. Όταν όμως είσαι με άλλους που έχουν road/fitness μένεις πίσω λόγω μικρότερου μπροστινού δισκοφραχιονα. 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

Όταν όμως είσαι με άλλους που έχουν road/fitness μένεις πίσω λόγω μικρότερου μπροστινού δισκοφραχιονα. 

αυτό δεν υσχίει

ο μεγαλύτερος δισκοβραχίονας δεν μπορεί να σου δώσει μεγαλήτερη μ.ω.τ γ

θεωριτικά ναι

πρακτικά όχι

για αυτό και οι κούρσες σπάνια έχουν 53 μπροστά συνήθως προτιμούν τον 50ρι

ο βασικότερος λόγος ταχύτητας είναι ο τρόχος

διάμετρος και πίεση ελαστικών

φτιάξε αυτά τα 2  και μετά το συζητάμε

η έστω το 2ο

στείλε μου λίγο λινκ με το ποδήλατο σου που να αναγράφει τα χαρακτηριστικά του

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

με μια προχειρη αναζήτηση βρήκα αυτό

https://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/...

95 psi

σαν κούρσα θα πηγαίνει

να ρωτήσω από που είσαι?

 

και αυτό βρήκα μετά

https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/city...

85 psi

 

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

V-brakes έχω! Γίνεται και με v-brakes αυτό που λες; Το πιρούνι του 27.5 "σηκώνει" και τροχούς 29αριδες; 

To ξεχνας. Πες οτι δεν το ειπα. Το πιρουνι το σηκωνει οπως μπορεις να δεις στις φωτο αλλα δεν γινεται λογω φρενων.  

Αναντα
Απών/απούσα

Plannet wrote:

 

Trustworthy wrote:

 

Όταν όμως είσαι με άλλους που έχουν road/fitness μένεις πίσω λόγω μικρότερου μπροστινού δισκοφραχιονα. 

 

 

αυτό δεν υσχίει

ο μεγαλύτερος δισκοβραχίονας δεν μπορεί να σου δώσει μεγαλήτερη μ.ω.τ γ

θεωριτικά ναι

πρακτικά όχι

για αυτό και οι κούρσες σπάνια έχουν 53 μπροστά συνήθως προτιμούν τον 50ρι

ο βασικότερος λόγος ταχύτητας είναι ο τρόχος

διάμετρος και πίεση ελαστικών

φτιάξε αυτά τα 2  και μετά το συζητάμε

η έστω το 2ο

στείλε μου λίγο λινκ με το ποδήλατο σου που να αναγράφει τα χαρακτηριστικά του

 

 

Ουτε η μεγαλυτερη διαμετρος τροχου μπορει να σου δωσει μεγαλυτερη μ.ω.τ. Η τριβη κυλισης των ελαστικων ειναι πολυ πιο σημαντικος παραγοντας. 

Κατα τ'αλλα, οσο αφορα τον δισκοβραχιωνα, ενα 36-38 μπροστα x 11 πισω φτανει και περισσευει για να μην ειναι το γραναζωμα ανασταλτικος παραγοντας στην μεση ταχυτητα.  Οπου μεση ταχυτητα για ορθιο ποδηλατο και νορμαλ φυσικη κατασταση θεωρω τα 30κμ/ω σε δρομο με πολυ ελαφρες ανηφοροκατηφορες.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Αναντα wrote:

Ουτε η μεγαλυτερη διαμετρος τροχου μπορει να σου δωσει μεγαλυτερη μ.ω.τ. Η τριβη κυλισης των ελαστικων ειναι πολυ πιο σημαντικος παραγοντας. 

Κατα τ'αλλα, οσο αφορα τον δισκοβραχιωνα, ενα 36-38 μπροστα x 11 πισω φτανει και περισσευει για να μην ειναι το γραναζωμα ανασταλτικος παραγοντας στην μεση ταχυτητα.  Οπου μεση ταχυτητα για ορθιο ποδηλατο και νορμαλ φυσικη κατασταση θεωρω τα 30κμ/ω σε δρομο με πολυ ελαφρες ανηφοροκατηφορες.

όχι ο μεγαλύτερος τροχός ανεβάζει την μ.ω.τ.

ενώ θέλει περισσότερη δύναμη για να γυρίσει ο τροχός

νομίζω λόγο μεγαλύτερης ακτίνας όταν πίασει μια ταχύτητα την κρατάει καλύτερα οπότε πιάνεις μεγαλύτερη μ.ω.τ.

οι τριβές δεν αυξάνονται

ούτε μειώνονται στο ποδήλατο

(φυσική δημοτικού)

βέβαια διάφορα πέλματα αναπτύσουν διάφορες ταχύτητες κυρίως λόγο πίεσης και τακουνιών (αν έχουν ή δεν έχουν)

Αναντα
Απών/απούσα

Plannet wrote:

 

Αναντα wrote:

 

Ουτε η μεγαλυτερη διαμετρος τροχου μπορει να σου δωσει μεγαλυτερη μ.ω.τ. Η τριβη κυλισης των ελαστικων ειναι πολυ πιο σημαντικος παραγοντας. 

Κατα τ'αλλα, οσο αφορα τον δισκοβραχιωνα, ενα 36-38 μπροστα x 11 πισω φτανει και περισσευει για να μην ειναι το γραναζωμα ανασταλτικος παραγοντας στην μεση ταχυτητα.  Οπου μεση ταχυτητα για ορθιο ποδηλατο και νορμαλ φυσικη κατασταση θεωρω τα 30κμ/ω σε δρομο με πολυ ελαφρες ανηφοροκατηφορες.

 

 

όχι ο μεγαλύτερος τροχός ανεβάζει την μ.ω.τ.

ενώ θέλει περισσότερη δύναμη για να γυρίσει ο τροχός

νομίζω λόγο μεγαλύτερης ακτίνας όταν πίασει μια ταχύτητα την κρατάει καλύτερα οπότε πιάνεις μεγαλύτερη μ.ω.τ.

οι τριβές δεν αυξάνονται

ούτε μειώνονται στο ποδήλατο

(φυσική δημοτικού)

βέβαια διάφορα πέλματα αναπτύσουν διάφορες ταχύτητες κυρίως λόγο πίεσης και τακουνιών (αν έχουν ή δεν έχουν)

Σορρυ αλλα λαθος. Ο μεγαλυτερος τροχος εχει μεγαλυτερη αδρανεια, που σημαινει πως πιο δυσκολα χανει ταχυτητα αλλα και πιο δυσκολα την αποκταει. Αντιστοιχα επιρεαζει και το βαρος του ποδηλατου. Το πιο βαρυ δεν επιτρεπει υψηλοτερη μωτ.

Σε επιπεδο δρομο, μετρανε για την μωτ μονο οι συνολικες τριβες και η ισχυς των ποδιων σου. 

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το λες και μόνος σου

δύσκολα χάνει ταχύτητα

που σημαίνει ότι θέλεις λιγότερα wat για να διατηρήσεις την ταχύτητα του μεγάλου τροχού

το βάρος ναι επιρεάζει αλλά οι διαφορά των μεν τροχών με τους δε είναι σχετικά μικρή

και το κέρδος της αδράνιας που λες την υπερκαλύπτει

πες μου τι ακριβως εννοείς με τριβές ??? για να μην συζητάμε χωρίς λόγο

φαντάζομε εννοείς πως ένα 700 x25 θα έχει λιγότερες τριβές με ένα 700x30

 

Trustworthy
Απών/απούσα

https://www.podilatodromiochania.gr/podhlata/lombard...

Αυτό είναι Plannet το ποδήλατο μου. Από Καβάλα είμαι. 

Ο ποδηλατας μου μου είπε ότι στα στεφάνια που έχω μπορώ να βάλω ασφάλτινο μέχρι 2.00 πάχος (27.5Χ2.00). Τέτοιο ασφάλτινο έχω βάλει. Δηλαδή δεν μπορώ να βάλω πιο λεπτό από 2.00.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

https://www.podilatodromiochania.gr/podhlata/lombardo-sestriere-270

Αυτό είναι Plannet το ποδήλατο μου. Από Καβάλα είμαι. 

η μέγιστη ταχύτητα που μπορείς να πιάσεις με αυτό το ποδήλατο είναι περίπου 35χλμ/ωρα

14/42

είναι η μαλακία όταν αγοράζεις ένα ποδήλατο με 21 ταχ.

βέβαια 35 χλμ δεν είναι λίγα για μ.ω.τ.

αλλά θα πρέπει αν βελτιώθεις τρόπο που κάνεις ποδήλατο

γενικότερα από ότι κατάλαβες δεν είμαι ποτέ υπέρ της εύκολης αλλαγής ενός ποδηλάτου

αλλά με αυτά που έχεις γράψει θα πουλούσα το συγκεκριμένο

και θα πήγαινα στο merida speeder 100 και όχι να το κάνω κούρσα αργότερα αλλά για καθημερινές βόλτες

ουσιαστικά για την χρήση που λες ότι θέλεις το υπάρχον ποδήλατο

όσο αφορα τις οικογενιακές βόλτες δεν είναι χαοτικές οι διαφορές

λάστιχα θέλουν τα ποδήλατα σας όπως σου είπα και πιο πάνω

όλα τα άλλα είναι λεπτομέριες

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Όντως ΗPlannet!!  μέγιστη ταχύτητα που έχω πιάσει είναι 38 χλμ/ώρα. Γενικά η μέση ταχύτητα που έχω σε άσφαλτο είναι 20 χλμ/ώρα.

Είσαι υπέρ του ενός και μοναδικού ποδηλάτου Plannet. Και δεν προτιμάς τις κούρσες!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

προτιμάω τις κούρσες αλλά από αυτά που έχω διαβάσει δεν είσαι για κούρσα

απλά έκανες λάθος πρώτη επιλογή ποδηλάτου

και τώρα που άρχισες να θέλεις 2-3 πράγματα παραπάνω νιώθεις πως δεν σε καλύπτει

βέβαια θα μπορούσες και με το υπάρχων να αυξήσεις την ταχύτητα

αλλά δεν ξέρω αν σου φτάνει αυτό

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Γιατί θα πουλούσες το συγκεκριμένο ΜΤΒ; Όχι κούρσα λες, fitness/urban/hybrid φωτογραφίζεις. Ξέρω ότι αγαπάς Cityrun!

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

Γιατί θα πουλούσες το συγκεκριμένο ΜΤΒ; Όχι κούρσα λες, fitness/urban/hybrid φωτογραφίζεις. Ξέρω ότι αγαπάς Cityrun!

 

αγαπάω τα ποδήλατα που κάνουν την δουλειά μας

σου εξείγησα πως ακόμα και να καταφέρεις να το φέρεις εκεί που θέλεις θα νιώθεις πως δεν σε καλύπτει

κούρσα δεν νομίζω να χρειάζεσαι

δεν μου είπες πόσα είναι τα μέγιστα psi Που παίρνει το ποδήλατο σου

 

Αναντα
Απών/απούσα

Plannet wrote:

το λες και μόνος σου

δύσκολα χάνει ταχύτητα

που σημαίνει ότι θέλεις λιγότερα wat για να διατηρήσεις την ταχύτητα του μεγάλου τροχού

το βάρος ναι επιρεάζει αλλά οι διαφορά των μεν τροχών με τους δε είναι σχετικά μικρή

και το κέρδος της αδράνιας που λες την υπερκαλύπτει

πες μου τι ακριβως εννοείς με τριβές ??? για να μην συζητάμε χωρίς λόγο

φαντάζομε εννοείς πως ένα 700 x25 θα έχει λιγότερες τριβές με ένα 700x30

 

 

Αυτο που εμποδιζει ενα ποδηλατο να επιταχυνει συνεχως οσο κανεις πεταλι ειναι οι τριβες, αεροδυναμικες, κυλισης, αλυσιδας, ρουλεμαν κλπ.

Οι τριβες αυτες αναπτυσουν μια δυναμη που εχει αντιθετη φορα απο την δυναμη που βαζει ο αναβατης. Η τελικη σου ταχυτητα εξαρταται αποκλειστικα και μονο απο την ισορροπια αυτων των δυναμεων.  Η στροφορμη των τροχων δεν εχει καμια σχεση. Το οτι σε μια ανηφοριτσα θα καθυστερησεις να χασεις λιγο ταχυτητα δεν επιρεαζει την μωτ διοτι στην επομενη κατηφοριτσα θα καθυστερησεις λιγο να ανακτησεις αυτην την ταχυτητα. Το παραδειγμα της παραπανω μαζας ποδηλατου το προσπερασες. Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα. Ορμη και στροφορμη ειναι το ιδιο πραγμα εν προκειμενω.  Μην επιμενεις, ειναι στοιχειωδες!   Ειναι σα να λες πως οσο πιο βαρυς ειναι ο τροχος, τοσο πιο γρηγορα βγαζεις την βολτα!

Σχετικα με λαστιχα, το 700xοσο δε λεει τιποτα. Εχει να κανει και με το οδοστρωμα. Σε τελειο δρομο ποδηλατοδρομιου ναι, το 23 θα εχει λιγοτερες τριβες απο το 25, αλλα οσο χειροτερευει ο δρομος τοσο το μεγαλυτερο λαστιχο θα υπερτερει. Γι αυτο τα 29ρια τσουλανε πιο γρηγορα στο χωμα απο τα 26ρια, γιατι ελαχιστοποιειται η ταλαντωση στον καθετο αξονα και συνεπως η απορροφουμενη απο αυτην ενεργεια. 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Αναντα wrote:

Αυτο που εμποδιζει ενα ποδηλατο να επιταχυνει συνεχως οσο κανεις πεταλι ειναι οι τριβες, αεροδυναμικες, κυλισης, αλυσιδας, ρουλεμαν κλπ.

Οι τριβες αυτες αναπτυσουν μια δυναμη που εχει αντιθετη φορα απο την δυναμη που βαζει ο αναβατης. Η τελικη σου ταχυτητα εξαρταται αποκλειστικα και μονο απο την ισορροπια αυτων των δυναμεων.  Η στροφορμη των τροχων δεν εχει καμια σχεση. Το οτι σε μια ανηφοριτσα θα καθυστερησεις να χασεις λιγο ταχυτητα δεν επιρεαζει την μωτ διοτι στην επομενη κατηφοριτσα θα καθυστερησεις λιγο να ανακτησεις αυτην την ταχυτητα. Το παραδειγμα της παραπανω μαζας ποδηλατου το προσπερασες. Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα. Ορμη και στροφορμη ειναι το ιδιο πραγμα εν προκειμενω.  Μην επιμενεις, ειναι στοιχειωδες!   Ειναι σα να λες πως οσο πιο βαρυς ειναι ο τροχος, τοσο πιο γρηγορα βγαζεις την βολτα!

Σχετικα με λαστιχα, το 700xοσο δε λεει τιποτα. Εχει να κανει και με το οδοστρωμα. Σε τελειο δρομο ποδηλατοδρομιου ναι, το 23 θα εχει λιγοτερες τριβες απο το 25, αλλα οσο χειροτερευει ο δρομος τοσο το μεγαλυτερο λαστιχο θα υπερτερει. Γι αυτο τα 29ρια τσουλανε πιο γρηγορα στο χωμα απο τα 26ρια, γιατι ελαχιστοποιειται η ταλαντωση στον καθετο αξονα και συνεπως η απορροφουμενη απο αυτην ενεργεια. 

σίγουρα παίζουν πολλά πράγματα ρόλλο

ρουλεμάν βάρος ποδηλάτου αλυσίδες κτλ κτλ κτλ

αλλά αυτα είναι ίδια όταν έχουμε ένα 26ρι ποδήλατο με ένα 28ρι

ή 27.5

εδώ θέλουμε να δούμε αν αλλάζοντας στο ίδιο σύστημα μόνο τους τροχούς

αλλάζει και η ταχύτητα του

και η απάντηση είναι ναι

γιατί όπως και ο ίδιος παραδέχτικες ένας μεγάλος τροχός δυσκολεύεται να στροφάρει αλλά μετα διατηρεί την ταχύτητα του

για αυτό και σε μια μεγάλη διαδρομη θα αναπτύξει μεγαλύτερη μ.ω.τ.

το θέμα του βάρους ναι ένας πιο βαρύς τροχός θα σταματήσει πιο αργά λόγο ορμής

όπως και ένα 3.5τονο φορτηγό θα σταματήσει πιο δύσκολα από ότι ένα ι.χ.

απλά στο θέμα του τροχού έχει να κάνει με το ότι το βάρος είναι περιστρεφόμενη δύναμη και αυτό είναι κακό στο θέμα της ταχύτητας (για αυτό και πολλοί δίνουν ιδιαίτερη βάση στο βάρων των τροχών)

και το 2ο είναι να μπορέις να τον στροφάρεις τον τροχό

είτε θέμα βάρους είτε θέμα διαμέτρου

αν και οι φρασεολογία φυσικής μου δεν είναι το φόρτε μου αλλά ελπίζω να καταλαβένουμε

τώρα στο θέμα του ελαστικού

όχι ένα 23 λάστιχο είναι πιο αργό από ένα 25ρι λάστιχο

αρκεί να έχει ίδια γόμα και ίδια Psi

και η τριβή δεν παίζει ρόλο

η επιφάνεια επαφής είναι μεγαλύτερη στο 25ρι αλλά το βάρος ανα σημείο μοιράζετε

άρα η τριβή αντίστασης είναι ΙΔΙΑ

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

δεν πρόκειται ποτέ μου να πιστέψω ότι ένα πιο φαρδύ ελαστικό (700χ25) θα είνια πιο γρήγορο από ένα πιο λεπτό (700χ23), με ίδια γόμα, ίδια πίεση, ίδιο οδόστρωμα, ίδιο αναβάτη, ίδια ταπάνταόλα.....

Καταρχήν, το διαπίστωσα, όταν από 700χ23 έβαλα 700χ25 στο orbea onix. Το ποδήλατο απλά "φρέναρε", και φρέναρε. Το ένιωσα να είναι πιο "δυσκίνητο", προφανώς οι αντιστάσεις και οι τριβές αυξήθηκαν (γιαυτό γράφω "φρέναρε"). Προφανώς η άνεση ήταν λίγο καλύτερη. Προφανώς τα φρένα ήταν λίγο καλύτερα (γιαυτό γράφω και φρέναρε). Για το καθημερινό / αστικό / μεταφορικό ρόλο πο έχει το ποδήλατο, το θεωρώ "βελτίωση". Αλλά δεν νομίζω ότι θα βάλω ποτέ τέτοιο ελαστικό στην κούρσα μου....... (.... λέμε τώρα... γιατί τα γεράματα χτυπούν την πόρτα... χχαχαχχχαΑΑα)

Όσο αυξάνει το πέλμα, αυξάνει η επαφή του ελατικού με το οδόστρωμα Άρα αυξάνει η τριβή. Όσο αυξάνει το πέλμα, αυξάνει η επιφάνεια που "βλέπει" ο αέρας, άρα αυξάνει η αεροδυναμική αντίσταση. Μιλάμε για μικρά νούμερα (ίσως ανάξια λόγου), αλλά σίγουρα είναι προς το χειρότερο, όχι προς το καλύτερο.

Ναι, το θέμα είναι ο αναβάτης να νιώθει και πιο καλά, να κοπανιέται λιγότερο, να μπορεί να κρατάει δυνάμεις περισσότερο, να μην κουράζεται από το οδόστρωμα, οπότε εκεί το καταλαβαίνω, σε έναν αγωνιάρη που κοπανιέται για 150χλμ στα κόκκινα, ένα τσικ πιο άνετο ελαστικό ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ. Αλλά μετά γιατί όλοι κόπτονται για το πιο απόλυτο / σκληρό / άκαμπτο ποδήλατο που θα μεταφέρει όλη τη δύναμη στο πετάλι??????? Έχω την εντύπωση ότι οι εταιρείες μας δουλεύυον κανονικά. Θέλουμε ποδήλατο μπετόν αρμέ (ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΤΥΜΠΑΝΙΖΟΥΜΕ ότι φτιάξαμε το πιο απόλυτο σκελετό) και μετά θέλουμε πιο άνετα ελαστικά, βάζουμε και απόσβεση στα ψαλίδια και στο τέλος θα βάλουν και αμορτισερ μπροστά.... ΕΛΕΟΣ..... ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ τι θέλετε να μας πασάρετε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ....

Αναντα
Απών/απούσα

Plannet wrote:

 

Αναντα wrote:

 

Αυτο που εμποδιζει ενα ποδηλατο να επιταχυνει συνεχως οσο κανεις πεταλι ειναι οι τριβες, αεροδυναμικες, κυλισης, αλυσιδας, ρουλεμαν κλπ.

Οι τριβες αυτες αναπτυσουν μια δυναμη που εχει αντιθετη φορα απο την δυναμη που βαζει ο αναβατης. Η τελικη σου ταχυτητα εξαρταται αποκλειστικα και μονο απο την ισορροπια αυτων των δυναμεων.  Η στροφορμη των τροχων δεν εχει καμια σχεση. Το οτι σε μια ανηφοριτσα θα καθυστερησεις να χασεις λιγο ταχυτητα δεν επιρεαζει την μωτ διοτι στην επομενη κατηφοριτσα θα καθυστερησεις λιγο να ανακτησεις αυτην την ταχυτητα. Το παραδειγμα της παραπανω μαζας ποδηλατου το προσπερασες. Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα. Ορμη και στροφορμη ειναι το ιδιο πραγμα εν προκειμενω.  Μην επιμενεις, ειναι στοιχειωδες!   Ειναι σα να λες πως οσο πιο βαρυς ειναι ο τροχος, τοσο πιο γρηγορα βγαζεις την βολτα!

Σχετικα με λαστιχα, το 700xοσο δε λεει τιποτα. Εχει να κανει και με το οδοστρωμα. Σε τελειο δρομο ποδηλατοδρομιου ναι, το 23 θα εχει λιγοτερες τριβες απο το 25, αλλα οσο χειροτερευει ο δρομος τοσο το μεγαλυτερο λαστιχο θα υπερτερει. Γι αυτο τα 29ρια τσουλανε πιο γρηγορα στο χωμα απο τα 26ρια, γιατι ελαχιστοποιειται η ταλαντωση στον καθετο αξονα και συνεπως η απορροφουμενη απο αυτην ενεργεια. 

 

 

σίγουρα παίζουν πολλά πράγματα ρόλλο

ρουλεμάν βάρος ποδηλάτου αλυσίδες κτλ κτλ κτλ

αλλά αυτα είναι ίδια όταν έχουμε ένα 26ρι ποδήλατο με ένα 28ρι

ή 27.5

εδώ θέλουμε να δούμε αν αλλάζοντας στο ίδιο σύστημα μόνο τους τροχούς

αλλάζει και η ταχύτητα του

και η απάντηση είναι ναι

γιατί όπως και ο ίδιος παραδέχτικες ένας μεγάλος τροχός δυσκολεύεται να στροφάρει αλλά μετα διατηρεί την ταχύτητα του

για αυτό και σε μια μεγάλη διαδρομη θα αναπτύξει μεγαλύτερη μ.ω.τ.

το θέμα του βάρους ναι ένας πιο βαρύς τροχός θα σταματήσει πιο αργά λόγο ορμής

όπως και ένα 3.5τονο φορτηγό θα σταματήσει πιο δύσκολα από ότι ένα ι.χ.

απλά στο θέμα του τροχού έχει να κάνει με το ότι το βάρος είναι περιστρεφόμενη δύναμη και αυτό είναι κακό στο θέμα της ταχύτητας (για αυτό και πολλοί δίνουν ιδιαίτερη βάση στο βάρων των τροχών)

και το 2ο είναι να μπορέις να τον στροφάρεις τον τροχό

είτε θέμα βάρους είτε θέμα διαμέτρου

αν και οι φρασεολογία φυσικής μου δεν είναι το φόρτε μου αλλά ελπίζω να καταλαβένουμε

τώρα στο θέμα του ελαστικού

όχι ένα 23 λάστιχο είναι πιο αργό από ένα 25ρι λάστιχο

αρκεί να έχει ίδια γόμα και ίδια Psi

και η τριβή δεν παίζει ρόλο

η επιφάνεια επαφής είναι μεγαλύτερη στο 25ρι αλλά το βάρος ανα σημείο μοιράζετε

άρα η τριβή αντίστασης είναι ΙΔΙΑ

 

 

Σου λειπουν βασικες γνωσεις φυσικης για να αντιληφθεις αυτο που σου λεω. Το προβλημα βεβαια δεν ειναι η ελλειψη γνωσεων αλλα η βεβαιοτητα σου που σε εμποδιζει να πας παρακατω. Μπορεις να επιμενεις οσο θες λοιπον, αλλα θα το κανεις μονος σου. Η Πραγματικοτητα ουτε καν ιδρωσε αλλα εγω βαρεθηκα να προσπαθω να σε δωκω να καταλαβεις. It is an exercise in futility.