Ενάντια στα "πράσινα" αυτοκίνητα. Ενάντια στα βιοκαύσιμα

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Το νέο πράγμα που προσπαθούν να μας πουλήσουν είναι τα οικολογικά αμάξια. Είτε με κυψέλες καυσίμων, είτε με βιοκαύσιμα.
1) Ένα από τα βασικότερα προβλήματα των αυτοκινήτων είναι του όγκου, και άρα της ποσότητας του χώρου που αυτό καταλαμβάνει. Αυτό δεν θα επιλυθεί.
2) Οι κυψέλες καυσίμων είναι μέσω αποθήκευσης της ενέργειας δεν είναι πηγή ενέργειας, δηλαδή η ενέργεια που θα μπει μέσα στις κυψέλες πρέπει να παραχθεί κάπου αλλού, και αυτή τη στιγμή μόνο με βρώμικη ενέργεια θα γεμίσουν οι κυψέλες.(Δεν παράγουμε αρκετή ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές)
3)Τα βιοκαύσιμα έχουν κι αυτά τα μειονεκτήματά τους. Ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω κείμενα...

Εναλλακτική ενέργεια: Διάτρητο περιβαλλοντικό άλλοθι

Τα βιοκαύσιμα δεν είναι αθώα

Η άλλη όψη των βιοκαυσίμων

Βιοκαύσιμα και μεταλλαγμένα

Δεν είναι πανάκεια τα βιοκαύσιμα

ΒΙΟΚΑΥΣΙΚΑ : Λύτρωση, ή μια μεγαλύτερη απειλή;

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ Περιβαλλοντικό και διατροφικό έγκλημα

Τι λέτε και οι υπόλοιποι;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
fou1a
Απών/απούσα

Xmmm...πολύ ενδιαφέροντα άρθρα βασικά. Η αλήθεια είναι ότι δε το είχα σκεφτεί έτσι και ήμουν υπέρ των βιοκαυσίμων γενικά.Τα σχετικά κείμενα όμως αποδεικνύουν πως ίσως τα βιοκαύσιμα να είναι μια νέα απειλή (αν δεν έχουν ξεκινήσει ήδη) για τα dash και τις καλλιέργειες καi aρα και για το περιβάλλον.Το θέμα είναι μήπως προσφέρουν κάτι περισσότερο σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα Οι ρυθμοί με τους οποιους αποκτά ο κόσμος αυτοκίνητο είναι τρελοί. Προκειμενου να δηλητηριάζεται ο πλανήτης με αυτά τα αυτοκίνητα μήπως είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε βιοκαύσιμα έστω και με αυτό το αντίτιμο; Mpa...Είναι δίκοπο μαχαίρι και για μένα η καλύτερη λύση είναι να μειωθούν τα αυτοκίνητα η τουλάχιστον να μην αποκτά κάθε οικογένεια από 2 αλλα 1 και αυτό όσο γίνεται πιο φιλικό στο περιβάλλον...η τουλάχιστον να το οδηγούν με βάση κάποιους κανόνες που θα το κάνουν φιλικό στο περιβάλλον.Βασικά με έβαλε σε σκέψεις αυτό το θέμα. Ήμουν θερμη υποστηρίκτρια των βιοκαυσίμων αλλα τελικά δε το είχα ψάξει καλά. Έχεις δει τα αυτοκίνητα REVA;
http://www.electricitymobility.com/gindex.html

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που φορτίζει...από τη μια είναι καλύτερα γιατί δεν παράγουν καυσαέρια, δεν έχουν καν εξάτμιση από την άλλη όμως η φόρτιση γίνεται με ρεύμα. Θα AΠE είναι ένα όνειρο προς το παρών απραγματοποίητο.

zouzoul311
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρον αλλά και πολύ τρομακτικό το τι μέλλει γενέσθαι... Κι εγώ ήμουν ένθερμη υποστηρίκτρια των βιο-καυσίμων αλλά από ότι φαίνεται δεν είναι και τόσο "βίο-"! Αλλά ποια θα ήταν η καλύτερη λύση, τουλάχιστον έως ότου μειωθούν αισθητά τα αυτοκίνητα;;; Γιατί για να γίνει αυτό, απαιτείται πολύς αγώνας για να ληφθούν δραστικά μέσα για τον περιορισμό της χρήσης αυτοκινήτων... Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν ενέχουν τον κίνδυνο της παραγωγής (μεγαλύτερης) θερμότητας με άμεση επίδραση στο κλίμα;
Zouzoulina

fou1a
Απών/απούσα

Έχω την εντύπωση ότι γενικά, metro σε όλα. Μείωση κατανάλωσης ενέργειας. Ακόμα και τα συμβατικά αυτοκινητά μπορούν να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον όταν χρησιμοποιούνται σωστά. Ο συχνός έλεγχος ελαστικών, η ορθολογική χρήση του αυτοκινητου (δηλαδή μονο όταν είναι αναγκαίο και όχι για εξευτελιστικές αποστάσεις και λόγους), ο τρόπος με τον οποιο οδηγείς, νομίζω ότι όταν οδηγείς με μεγάλη ταχύτητα είναι χειρότερο απ ότι όταν διατηρείς μια μέση ταχύτητα. Και γενικά ok μέσα για τα βιοκαύσιμα αλλα μονο μέχρι ένα όριο. Μέχρι εκείνο το όριο που δεν περιορίζει άλλους λαούς και τους αναγκάζει να πέσουν στην πεινα και στην φτώχεια λόγω έλλειψης παραγωγής της βασικής τροφής τους(όχι αυτής που έχουν για πολυτέλεια) με αύξηση τιμών και ότι άλλο συνεπάγεται...και φυσικά που δεν υποβιβάζει και καταστρέφει το περιβάλλον, τα dash μας και τον φυσικό μας πλούτο. Μέτρον άριστον έλεγαν οι ημών πρόγονοι...ας μην τους θυμόμαστε μονο όταν μας πιάνει το εθνικό μας φρόνημα και φωνάζουμε υπερήφανα ότι εμείς είμαστε Έλληνες! Δώσαμε τα φώτα μας και δεν κρατήσαμε ούτε ένα κερακi (ούτε καν reso) για την πάρτη μας...:((

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Το οικονομικό κόστος του αυτοκινήτου το οποίο είναι τεράστιο και όπως θα δείτε δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα με τα "πράσινα" αυτοκίνητα.
Διαβάστε το Κοινωνική Τάξη και Κίνηση
Και να μην ξεχνάμε ότι πληρώνουμε εμείς μέσω φόρων και αυξήσεων στις τιμές για αυτούς που γουστάρουν να οδηγούν.
Δηλαδή οι τιμές στο ράφι είναι πιο ακριβές γιατί περιλαμβάνουν το πάρκινγκ (αφού όσοι πάνε εκεί παρκάρουν τζάμπα)κλπ...

anakosmas
Απών/απούσα

αυτή η ιστορία με την ενέργεια είναι πολύ μεγάλη τελικά.

Κατ' αρχάς προσυπογράφω 100% ότι τα "πράσινα" αυτοκίνητα δεν είναι λύση. Σαφώς και τίθεται θέμα χώρου στην πόλη και αυτό πρέπει να μπαίνει ισότιμα με τις καθαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αυτοκίνησης, το ζήτημα των ατυχημάτων, της αντικοινωνικής μετακίνησης κτλ

Συμφωνώ ότι ούτε τα βιοκαύσιμα ούτε και οι κυψέλες αντιμετωπίζουν το ενεργειακό και περιβαλλοντικό ζήτημα που σχετίζεται με τη μετακίνηση. Δυστυχώς, αν μιλήσουμε και για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και εκεί θα συναντήσουμε μια σειρά ενστάσεις που δεν μπορούν να αγνοηθούν (οι περισσότερες βέβαια σχετίζονται με την κλίμακα των επιχειρούμενων έργων).

Συνεπώς, πρέπει να γίνουν τρεις χρήσιμες επισημάνσεις για να προχωρήσουμε προς τη "λύση":
1) οι ανάγκες μετακίνησης δεν είναι δεδομένες. Εξαρτώνται τόσο από τον τρόπο που είναι δομημένη η πόλη (ή ο χώρος γενικότερα) όσο και από τον τρόπο ζωής που διαμορφώνεται σε αυτήν-ον. Σήμερα, μέρος της πολεοδομικής έρευνας εστιάζει στον περιορισμό των αναγκών για μετακινήσεις μέσω διαφορετικών δομών πολεοδομικής οργάνωσης και φαίνεται ότι μπορεί να αποδόσει καρπούς.
2) η υπέρμετρη ανάγκη για ενέργεια φαίνεται δεδομένη στη σημερινή καπιταλιστική κοινωνία και σύμφωνα με αυτήν προσπαθούν να μας πείσουν για την ανάγκη βιομηχανικής παραγωγής της. Ωστόσο, η ανάγκη για ενέργεια μπορεί να περιοριστεί με μια άλλη οργάνωση της κοινωνίας και η παραγωγή των όποιων αναγκαίων (μεγάλων) ποσοτήτων μπορεί να επιμεριστεί σε πολλές μικρότερες μονάδες ή ακόμα και σε μονάδες κοινοτικής κλίμακας ή νοικοκυριού.
3) Τέλος, ακόμα και να πρέπει να αποδεχτούμε ότι κάποια έργα και υποδομές (μεταφορικές, ενεργειακές και άλλες) θα πρέπει να γίνουν και δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμα και σε μια πιο ορθολογικά οργανωμένη κοινωνία, αυτό που πρέπει να αλλάξει για να δίνονται αποδεκτές λύσεις είναι ο τρόπος λήψης των αποφάσεων. Έχει αποδειχτεί ιστορικά ότι μόνο μέσω βαθειά δημοκρατικών (θα έλεγα και άμεσων) διαδικασιών και δομών αυτοδιαχείρισης και αυτοδιεύθυνσης των κοινωνιών μπορούν να προκύψουν λύσεις ευρύτερα αποδεκτές κοινωνικά, περιβαλλοντικά, οικονομικά και εν τέλει επιστημονικά. Γιατί η επιστημονική έρευνα όσο βαθειά και αν φτάσει, αν δεν συνδεθεί με τα κοινωνικά υποκείμενα και τις διαδικασίες τους παραμένει κενό γράμμα και πρακτικά άχρηστη ή επικίνδυνη.

κοσμάς

zouzoul311
Απών/απούσα

Το θέμα είναι ότι όπως έχουν τα πράγματα στην παρούσα φάση τουλάχιστον, δεν μπορεί να επιβληθεί αλλαγή των πολιτικών διαδικασιών σε βαθιά δημοκρατικές ή και άμεσες, εκτός αν ενέχεται πολιτικό κόστος. Και πολιτικό κόστος μπορεί να υπάρξει μόνο αν είναι ισχυρή η κοινωνική πλευρά του κάθε θέματος και αν εισακούεται μέσω μίας ισχυρής κοινής γνώμης και κοινού αισθήματος. Άρα πως περνάς την "γνώμη σου";;; Πώς πετυχαίνεις μία πραγματική λύση; Άποψή μου είναι ότι ενισχύοντας την κοινή γνώμη υπέρ των "ορθών" (έστω και μη προβλεπόμενων - τουλάχιστον προσωρινά) λύσεων αυξάνονται οι πιθανότητες να επιτευχθεί αύξηση του πολιτικού κόστους με αποτέλεσμα τη κατεύθυνση προς πιο δημοκρατικές διαδικασίες, άρα και την έμμεση "επιβολή" πιο βιώσιμων (επιστρέφοντας στο θέμα μας) λύσεων. Με απλά λόγια, αν δεν αρχίσουμε να λειτουργούμε έλλογα (ως έλλογα όντα) σε όλα, από τη μετακίνηση ως την κατανάλωση και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί ο καθένας μας στην καθημερινότητά του, εννοείται πως θα παραμένουμε έρμαια των όποιων αποφάσεων κάποιοι άλλοι λαμβάνουν! Άλλωστε έτσι δεν συμβαίνει σε κάθε έκφανση της ζωής μας;! Και ένα απλό παράδειγμα: πιστεύω πως ο κόσμος δεν έχει καταλάβει προς τα πού οδηγούμαστε, για αυτό και επιλέγει την εύκολη λύση να κάνει με το αυτοκίνητο μία διαδρομή 2 οικοδομικών τετραγώνων. Λέτε θα το έκανε αν είχε συνειδητοποιήσει ότι έτσι συνυπογράφει ένα προοδευτικά χειρότερο μέλλον περιβαλλοντικά πρώτα από όλα για τον ίδιο;
Zouzoulina

bellerefontis
Απών/απούσα

φυσικα κ ο κοσμος ΔΕΝ τοχει καταλαβει.και πως να το καταλαβει αλλωστε οταν καθημερινα βομβαρδιζεται απο δεδομενα που αποπροσανατολιζουν(μεσω της τηλεορασης φυσικα).
απο επιπλαστες αναγκες που μονο σκοπο εχουν την οικονομικη ευμαρεια καποιων ισχυρων που δεν υπολογιζουν τιποτα παρα μονο το μεγαλυτερο κερδος.
πως να ξυπνησει ο κοσμος οταν δεν σεβεται κανεναν παρα μονο τον εαυτο του(ετσι νομιζει δλδ).δυο μερες τωρα κατω απο το σπιτι μου ειναι παρκαρισμενο ενα αυτοκινητο πανω στο πεζοδρομιο.κλεινει ολο το πεζοδρομιο κ πρεπει να κατεβεις στο δρομο για να συνεχισεις να περπατας ευθεια.τι του λες αυτου του ανθρωπου?
εδω δεν ισχυουν ουτε τα αυτονοητα κ μεις θελουμε κ αλλαγη νοοτροπιας...
βελλερεφοντης

zouzoul311
Απών/απούσα

Συγγνώμη, αλλά δεν έχεις καλέσει ακόμα την τροχαία??? Εγώ θα το είχα κάνει σε λιγότερο από 24 ώρες. Κακία? Να σκεφτόταν πριν το κάνει... Καμία λύπηση! Και ως τότε άσε και ένα από τα αυτοκολλητάκια (http://www.streetpanthers.dom.gr) που είναι και αστειούτσικα και on-the-spot!
Zouzoulina

bellerefontis
Απών/απούσα

τωρα συνειδητοποιησα οτι το αφηνουν κ αλλοι με την πρωτη ευκαιρια.εχω ετοιμασει ενα ραβασακι σουπερ που παω να του αφησω στο παρμπριζ.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Μετάφρασα άλλο ένα κείμενο Η Κοινωνική Ταχύτητα του ποδηλάτου το οποίο είναι μια επίθεση στο μύθο ότι το αυτοκίνητο είναι ένας γρήγορος τρόπος μετακίνησης....

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα
contact