1.Η πόλη των Αχαρνών είναι ιδιάζουσα περίπτωση Δήμου καθώς είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση δήμος της Ελλάδας. Οι επιμέρους οικιστικές ενότητες είναι σήμερα αποκομμένες από το κεντρικό Μενίδι στο οποίο βρίσκονται αρκετές δημόσιες υπηρεσίες ενώ άλλες είναι διασπαρμένες στην περιφέρεια. Η σύνδεση τόσο των υπηρεσιών μεταξύ τους όσο και του κέντρου του Μενιδίου και των Θρακομακεδόνων με το κέντρο της Αθήνας είναι πραγματικά δύσκολη. Η έλλειψη δημοτικών μέσων μεταφοράς για την εξυπηρέτηση των δημοτών αλλά και η έλλειψη ενός μέσου μεταφοράς σταθερής τροχιάς για τη σύνδεση με την πόλη της Αθήνας δημιουργούν την ανάγκη σε πολλούς δημότες να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο σα μέσο μεταφοράς, και κατά συνέπεια παρατηρούνται τεράστια προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και στάθμευσης.
Ο αστικός ιστός της πόλης μας ειδικά στο κέντρο του είναι στην παρούσα του μορφή απαγορευτικός τόσο για τον ποδηλάτη όσο και για τον ίδιο τον περιπατητή. Εκπληρώνει ένα σχεδιασμό με κύριο χρήστη το αυτοκίνητο. Ωστόσο διεξόδους για περίπατο ή ποδήλατο προσφέρει ο γειτονικός εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας και οι διαδρομές προς τα Βασιλικά κτήματα του Τατοΐου.
2.Οι δρόμοι του δήμου σαφέστατα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια των ποδηλατοδρομέων. Και πιο συγκεκριμένα σε κανένα τμήμα του οδικού ιστού της πόλης δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος.
3.Θεωρούμε πως αύξηση του ποσοστού χρήσης ποδηλάτου θα επιτευχθεί με τη λειτουργία του σταθμού του προαστιακού σιδηρόδρομου στις Αχαρνές. Τότε οι βασικοί οδικοί άξονες θα πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας υπόψιν το ποδήλατο. Απαγορευτική για πολλούς συμπολίτες μας είναι η διάταξη μη επιβίβασης ποδηλάτου σε λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες σημειωτέον έχουν πρόβλεψη επιβίβασης ποδηλάτων.
Επιπλέον με την πρότασή μας για δημιουργία μητροπολιτικού Πάρκου στο Τατόι προτείνουμε και την δημιουργία ποδηλατικών διαδρομών μέσω των οποίων οι επισκέπτες θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με το φυσικό κάλλος με τρόπο που δεν επηρεάζει το ήδη επιβαρυμένο οικοσύστημα της Πάρνηθας.
4.Είμαστε διατεθειμένοι να αφαιρέσουμε οδικό χώρο προς όφελος του ποδηλάτου.
5.Δεσμευόμαστε να πιέσουμε προς τη δημιουργία αξόνων ποδηλατικών διαδρομών τόσο μέσα στην πόλη όσο και για αναψυχή.
6.Μια πρόταση είναι η διάθεση δημοτικών ποδηλάτων στον σταθμό του προαστιακού σιδηροδρόμου έτσι ώστε οι επισκέπτες της πόλης να μπορούν να μετακινούνται και να εξυπηρετούνται χωρίς να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό της πόλης. Σίγουρα προτείνουμε την ενθάρρυνση χρήσης του ποδηλάτου μέσα στο δήμο με ποδηλατικές διαδρομές.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
podil_pol_par.doc | 31 KB |