Προς τους ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ
Έχουμε την τιμή να σας αποστείλουμε τις απαντήσεις μας στο ερωτηματολόγιό σας.
1.Ποια είναι η άποψη του συνδυασμού σας για τις ήπιες μορφές μετακίνησης (περπάτημα, ποδήλατο, ΜΜΜ);
Επιδιώκουμε 1) μικρότερο και ισότιμο όγκο κατ’ άτομο στην κίνηση στην πόλη, 2) λιγότερες αιτίες ρύπανσης, 3) μεγαλύτερη κοινωνικότητα (που δεν επιτρέπει το «κουβούκλιο» της αυτοκίνησης). Το τρίπτυχο πεζοπορία, ποδήλατο, ΜΜΜ είναι σημαία μας. Στα ΜΜΜ θα ζητηθούν τροποιήσεις για υποδοχή ποδηλάτων.
2.Θεωρείτε ότι οι δρόμοι του δήμου παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια προς τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς;
Κατά κανένα τρόπο. Γενικά η πόλη είναι παραδομένη στην αυτοκίνηση, πράγμα που αποθαρρύνει τη χρήση του ποδηλάτου στην καθημερινή ζωή, πέρα από τις κάποιες χρήσεις ελέυθερου χρόνου.
3.Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στο δήμο και πως θα τον επιτύχετε;
Ανάλογα με την περιοχή, σε ομόκεντρα αναπτύγματα με γεωμετρικό κέντρο το κέντρο της πόλης (της Πρέβεζας, και ανάλογα των μικρότερων οικισμών του Δήμου), μέχρι και 100% και πάντως σε συνδυασμό του τριπτύχου Π-Π-ΜΜΜ. Θα ακολουθηθούν οι προτάσεις του καθηγητή Βλαστού κατά τη συνεργασία του με το Δήμο Πρέβεζας.
4.Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων και άλλων υποδομών για το ποδήλατο;
Πρόθεσή μας είναι να αφαιρέσουμε «χωρόχρονο πόλης» από το αυτοκίνητο. Θα προταθεί η ειδική «χρονοχωροθέτηση» του αυτοκινήτου. Η χρονική παράμετρος εισάγεται με παύσεις, της αυτοκίνησης στους κεντρικούς δρόμους, διαφόρων διαρκειών, για παράδειγμα δίλεπτο «πάγωμα» στην περιοχή των σχολείων, κατά την προσέλευση και το σχόλασμα, ώστε να επιταχύνεται με ασφάλεια η ταχεία κίνηση των νεαρών ποδηλατ(ισσ)ών.
5.Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο οδικό έργο θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα ποδηλάτου;
Ναι. Συγκεκριμένα, πολλοί στενοί δρόμοι με στενά πεζοδρόμια, στους οποίους κυριαρχεί σήμερα η χρήση και η κατάχρηση του αυτοκινήτου, θα αποκτήσουν κανονικά πεζοδρόμια και το υπόλοιπο στενό οδόστρωμα θα αποδοθεί σε αποκλειστική χρήση του ποδηλάτου. Θα επιδιωχθεί η κατά το δυνατόν δικτύωσή τους. Δεσμευόμαστε επίσης ως προς τη χάραξη περιφερειακών διαδρομών με σήμανση για το ποδήλατο, επέκταση σε συγκεκριμένες θέσεις που έχουμε προγραμματικά ανακοινώσει και κατασκευή νέων ποδηλατοδρόμων που να συνδέουν περιμετρικά τη πόλη.
6.Σε ποιες άλλες δράσεις θα προβείτε για την προώθηση του ποδηλάτου; (πχ προγράμματα στα σχολεία, διάθεση δημοτικών ποδηλάτων κλπ)
Θα υπηρετήσουμε κοινωνικά τη δυναμική που πιστεύουμε πως θα αναπτυχθεί. Ευελπιστούμε πως η αποθάρρυνση του αυτοκινήτου, με καθαρά ανθρωπιστικούς όρους απλής αποτροπής της αντικοινωνικής κυριαρχικής του χρήσης και κατάχρησης σε κίνηση και στάθμευση, θα αναδείξει τις άλλες πτυχές (Π-Π-ΜΜΜ) της μετακίνησης στην πόλη και την ύπαιθρο, με πρωταγωνιστή το ποδήλατο. Ωστόσο πολυάριθμες δράσεις υπέρ του ποδηλάτου θα περιλαμβάνουν π.χ. τη σύνδεση του δικτύου ποδηλατοδρόμων με τα σχολικά συγκροτήματα και την καθιέρωση του «Γύρου του Ζαλόγγου» για ποδήλατα mountain bikes που θα προταθεί να γίνεται κάθε χρόνο την ημέρα της θυσίας του Ζαλόγγου. Θα διεκδικήσουμε αλλαγή του ΚΟΚ υπέρ του Π-Π-ΜΜΜ, ώστε η κοινωνία και ο νόμος να υποστηρίζουν τον αδύναμο και απροστάτευτο πεζό/ποδηλάτη (σε σχέση με το σιδερόφραχτο κλιματιζόμενο εποχούμενο). Θα ζητήσουμε από τους φορείς κοινωνικής στράτευσης π.χ. Amnesty International να εντάξουν στις διεκδικήσεις τους την προστασία του ανθρώπου της πόλης, που κομματιάζεται κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους εξαιτίας της ελληνικής κρατικής νομοθεσίας που έμμεσα συμμαχεί με τους δυνατούς των άλλων γνωστών πετρελαϊκών πολέμων. Θα δούμε το ποδήλατο σαν σύμβολο της κοινωνικής δικαιοσύνης, στην Πρέβεζα και στη χώρα μας, χώρους, αλοίμονο, βαθειάς κοινωνικής αδικίας.
Με εκτίμηση
Γιάννης Ρέντζος
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Prebeza_ekloges_2010_dx.doc | 310.5 KB |