Συνέντευξη Σταύρου Τζουλάκη σε ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ-ΝΟΤΙΑ
Podilates.notia@gmail.com
(Από το ερωτηματολόγιο που απευθύναμε σε όλες τις παρατάξεις)
Ερώτηση 1η Θεωρείτε ότι ο χώρος που έχει αποδοθεί στα ΙΧ είναι υπερβολικός σε σχέση με το χώρο που έχει αποδοθεί στους ανθρώπους; Ποια είναι η άποψή σας για τη βιώσιμη κινητικότητα ( ήπιες μορφές μετακίνησης : περπάτημα, ποδήλατο, μέσα μαζικής μεταφοράς );
Απάντηση : Είναι γεγονός ότι η χρήση του ΙΧ στη χώρα μας και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει επιβαρύνει το περιβάλλον. Το φαινόμενο, μια μέση οικογένεια να διαθέτει κατά μέσο όρο 2 ΙΧ είναι αρκετά συνηθισμένο. Το αυτοκίνητο θα έλεγα είναι ταυτισμένο με το «ελληνικό όνειρο» για πολλές δεκαετίες, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που η κουλτούρα της βιώσιμης κινητικότητας είναι σε μεγάλο βαθμό ανεπτυγμένη. Εδώ στη Νέα Σμύρνη στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή τη διέλευση του τράμ, όταν απέναντί μας είχαμε «μαύρες σημαίες», υστερίες και φοβικά σύνδρομα. Δεν λύθηκε όμως το πρόβλημα. Άλλωστε η στάθμευση και το κυκλοφοριακό αποτελούν δύο σημαντικά προβλήματα στην πόλη μας.
Ο σχεδιασμός μας για την επόμενη τετραετία είναι να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις μέσα από την ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη που έχουμε και η οποία έχει εκπονηθεί από ομάδα καθηγητών του Ε.Μ.Π. Ενδεικτικά σας αναφέρω την ανάπλαση στο σημείο Παλαιολόγου – Ομήρου και από τη στροφή της Νέας Σμύρνης μέχρι και την ΕΣΤΙΑ, το δεύτερο υπόγειο πάρκινγκ στην Άνω Νέα Σμύρνη ( Εθνικής Στέγης & Αρτάκης – έχουμε εξασφαλίσει ήδη τη χρηματοδότηση από τη Νομαρχία Αθήνας ) και σχεδιάζουμε δύο ακόμη περιφερειακά.
Ερώτηση 2η Θεωρείτε ότι στο δήμο σας η μετακίνηση των πεζών, των ΑμεΑ και των γονέων με καροτσάκι μπορεί να γίνει με επαρκή ασφάλεια, άνεση και αξιοπρέπεια; Αν όχι τότε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για αυτό το θέμα;
Απάντηση : Έχουμε δημιουργήσει στις κεντρικές αρτηρίες ράμπες για ΑμεΑ. Επιβάλουμε υψηλά πρόστιμα για όσους κλείνουν ( παρκάρουν ) τις ράμπες. Το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Καρύλλου διαθέτει ειδικό μηχανισμό για ΑμεΑ.
Ερώτηση 3η : Υπάρχει στο πρόγραμμά σας πολιτική προώθησης της χρήσης ποδηλάτου στο δήμο; Αν ναι με ποιους τρόπους; Θεωρείτε ότι οι υπάρχουσες υποδομές είναι επαρκείς για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλάτων; Αν όχι τότε ποιες υποδομές σκοπεύετε να υλοποιήσετε για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλάτων;
Απάντηση : Όπως σας προανέφερα έχουμε παραλάβει από το Ε.Μ.Π κυκλοφοριακή μελέτη, μέσα στην οποία εντάσσεται και η δημιουργία – χάραξη ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους περίπου 21 χιλιομέτρων. Ο άξονας της σκέψης μας είναι να ενώσουμε τις γειτονιές της Νέας Σμύρνης με κεντρικά σημεία της πόλης, όπως κεντρική πλατεία, άλσος, αθλητικά κέντρα, γυμναστήρια καθώς και με συγκοινωνιακούς κόμβους όπως τράμ και μετρό και με κατεύθυνση προς το παραλιακό μέτωπο. Το έργο θα γίνει τμηματικά και μέσα στο πλαίσιο της συνολικής κυκλοφοριακής ρύθμισης. Μελετάμε ακόμη το ενδεχόμενο να εφαρμόσουμε μια αντίστοιχη πολιτική, όπως στο Παρίσι, με δημοτικά ποδήλατα.
Ερώτηση 4η : Θεωρείτε ότι η μέση ταχύτητα των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς ( λεωφορείων και τρόλεϊ ) είναι ικανοποιητική; Αν όχι τότε τι σκοπεύετε να κάνετε προκειμένου να αυξηθεί;
Απάντηση : Με την έναρξη λειτουργίας του τράμ, το τρόλεϊ έφυγε από τη Ν. Σμύρνη. Η ταχύτητα των λεωφορείων δεν είναι ικανοποιητική κατά μήκος της Ελ. Βενιζέλου αλλά και στο κομμάτι Ομήρου – Παλαιολόγου. Αυτό οφείλεται κυρίως στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Στην Ελ. Βενιζέλου θα απομακρύνουμε τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα από το ύψος της Αγίας Φωτεινής – ΟΤΕ ( ήδη γίνεται μεγάλη προσπάθεια ) με στόχο να φτάσουμε στο ύψος της Αγίας Παρασκευής. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης σε συνδυασμό με τα δύο περιφερειακά γκαράζ που σχεδιάζουμε.
Σταύρος Τζουλάκης
Δήμαρχος Νέας Σμύρνης
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
NSmyrniPoiotitaZois.doc | 31 KB |