Site: www.koinoniadimoton.gr
Email: koinoniadimoton@gmail.com
Ερωτηματολόγιο ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ (podilates.gr)
1. Ποια είναι η άποψη του συνδυασμού σας για τις ήπιες μορφές μετακίνησης (περπάτημα, ποδήλατο, ΜΜΜ);
Στην «Κοινωνία Δημοτών Παπάγου-Χολαργού» ιεραρχούμε πολύ ψηλά ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο της Οικολογικής Δημοκρατίας. Σε αυτή τη συγκυρία, της καπιταλιστικής κρίσης που βιώνεται ως πολύπλευρη (οικονομική, πολιτική, οικολογική, πολιτιστική) απαιτούνται ριζοσπαστικές δράσεις. Το αναπτυξιακό μοντέλο είναι αποτέλεσμα της ηγεμονίας της οικονομίας της αγοράς, δηλαδή η επικράτηση της «αναπτυξιολαγνείας» εις βάρος της οικολογικής δημοκρατίας. Αυτό οδηγεί μοιραία στο βιασμό του περιβάλλοντος απο όχληση μεγάλης κλίμακας (βιομηχανίες) από τη μια και από τη άθροιση μικρών κόκκων ρύπανσης που εξαρτώνται άμεσα από τις καθημερινές δραστηριότητες και επιλογές των πολιτών. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη επικράτησης ενός νέου ηθικού κώδικα μετακινήσεων που θα διαπνέεται από τις αξίες του αντι-καταναλωτισμού, της αλληλέγγυας οικονομίας και της αειφόρου ανάπτυξης. Προφανώς λοιπόν οι ήπιες μορφές μετακίνησης αποτελούν σημαντική αιχμή του προγράμματός μας.
(Δείτε αναλυτικά: http://www.koinoniadimoton.gr/programma/ )
2. Θεωρείτε ότι οι δρόμοι του δήμου παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια προς τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς;
Παρ’ όλο που ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού αποτελεί κατά κοινή ομολογία προνομιούχο Δήμο, τόσο ως προς την ήπια οικιστική του ανάπτυξη όσο και ως προς το ότι κρατά επαφή με το Περιβάλλον (Υμηττός, πάρκο Γουδή), σε συγκρίση με άλλους Δήμους της Αττικής, κυρίως εξαιτίας της κοντόθωρης διοίκησης των προηγούμενων δημοτικών αρχών που ακολουθούσαν την πεπατημένη, ο συγκεκριμένος Δήμος δεν έχει κάνει κάποια σχετική πρόβλεψη και απαιτούνται δραστικές λύσεις για την επίλυση του προβλήματος αυτού.
3. Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στο δήμο και πως θα τον επιτύχετε;
Θα θέταμε ως βάση τουλάχιστον το 1/5 των συμπολιτών μας να χρησιμοποιούν ποδήλατο σε καθημερινή βάση. Το τρίπτυχο με το οποίο θα πρέπει να δράσουμε είναι «Σχεδιασμός – Καμπάνια – Δράση». Η επιτυχία του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί απόλυτα από το βαθμό εμπλοκής του ποδηλατικού κινήματος στο στόχο αυτό.
4. Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων και άλλων υποδομών για το ποδήλατο;
Η «ΚΔ» έχει υπόψη της τη μελέτη του ΕΜΠ και του καθηγητή κ. Βλαστού για τη δημιουργία ποδηλατοδρομικού δικτύου στην Αττική. Με οδηγό τη μελέτη αυτή μπορούμε να μεριμνήσουμε για την σμίκρυνση του πλάτους του αστικού οδικού δικτύου και την απελευθέρωση χώρου για τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων και κατασκευή ποδηλατόδρομων κατα περίπτωση.
5. Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο οδικό έργο θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα ποδηλάτου;
Με γνώμονα το μακροπρόθεσμο και όχι βραχυπρόθεσμο –δηλαδή με ορίζοντα 4ετίας– σχεδιασμό της πόλης οφείλουμε να προβλέπουμε για κάθε νέα οδική επέκταση και μια λωρίδα ποδηλατόδρομου.
6. Σε ποιες άλλες δράσεις θα προβείτε για την προώθηση του ποδηλάτου; (π.χ. προγράμματα στα σχολεία, διάθεση δημοτικών ποδηλάτων κλπ.)
Η «ΚΔ» δεσμεύεται ότι, είτε από τη θέση της δημοτικής αρχής, είτε από τη θέση της αντιπολίτευσης θα διεκδικήσει προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αλλά και σειρά δράσεων σε τακτά χρονικά διαστήματα με στόχο την εμπέδωση της χρήσης του ποδηλάτου. Παρ’ ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο του «Καλλικράτη» αφαιρεί πόρους ενώ προσθέτει αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα καταβάλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για διάθεση δημοτικών ποδηλάτων στους δημότες, και θα λάβει ειδική μέριμνα για διάθεση ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, λόγω της ανηφορικής κλίσης μεγάλου μέρους του πολεοδομικού μας ιστού. Πρέπει πάντως εδώ να αναφέρουμε ότι στην προεκλογική καμπάνια της «ΚΔ» εντάχθηκε μέρα δράσης και ποδηλατοδρομίας (30 Oκτώβρη) η οποία εκτός του ότι επιχειρούσε να επικοινωνήσει το πολιτικό μήνυμά της με έναν διαφορετικό τρόπο, έθετε και στην πράξη το ζήτημα της μετακίνησης εντός του αστικού ιστού.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
KononiaDimoton_Podilates.doc | 54 KB |