Κηφισιά - Ανεξάρτητοι Δημότες

Βασικό χαρακτηριστικό μιας ανθρώπινης πόλης είναι η εξασφάλιση προσβασιμότητας σε όλους, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Πρωταρχικό όμως είναι να ανακτήσουμε το βασικό δηλαδή να μπορούμε να κυκλοφορούμε σαν πεζοί. Ακολουθεί η δυνατότητα κυκλοφορίας με ποδήλατο.
Πρέπει όμως να αντιληφθούμε ότι επι δεκαετίες η προτεραιότητα δίνεται στο αυτοκίνητο και όχι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε αυτά είναι μέσα σταθερής τροχιάς είτε όχι. Αυτό έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα επειδή έχει γιγαντώσει ακραίες νοοτροπίες υπέρ του αυτοκινήτου, θεωρώντας αναφαίρετο ατομικό δικαίωμα την απρόσκοπτη κυκλοφορία του και στάθμευσή του παντού με κάθε τρόπο.
Θεωρούμε ότι η αλλαγές προς το καλύτερο πρέπει να διακρίνονται για την συνολικότητά τους.
Οι ποδηλατόδρομοι ήταν μεν μία αρχή, αλλά εφαρμόστηκαν ευκαιριακά και απρογραμμάτιστα, με κακό σχεδιασμό και τεχνική υλοποίηση, οδηγώντας, κακώς μεν αλλά πάντως οδηγώντας, μέρος της κοινωνίας σε διαμαρτυρίες.
Γύρω απο τα μέσα μαζικής μεταφοράς μπορεί και πρέπει να οικοδομηθεί μια φιλική προς τους πεζούς και τους ποδηλάτες δικτύωση.
Έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα που ξεκινάει απο τον υπερβολικό αριθμό αυτοκινήτων και το τεράστιο πρόβλημα στάθμευσης που δημιουργείται.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η ανύπαρκτη ασφάλεια και σεβασμός για όποιον τολμήσει να κυκλοφορήσει με ποδήλατο. Δυστυχώς η Κηφισιά και η Νέα Ερυθραία δεν αποτελούν εξαίρεση στον κακό κανόνα πολλών άλλων περιοχών της Αττικής. Ο ποδηλάτης αντιμετωπίζεται σαν ιδιόρυθμος και όχι σαν φυσιολογικός πολίτης.

Πρέπει να ενθαρρύνουμε την χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, του ποδηλάτου αλλά και τη βάδιση. Το θέμα της μετρησιμότητας της χρήσης του ποδηλάτου μπορεί να συσχετιστεί με την μη χρήση του αυτοκινήτου υπέρ της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και τα δύο μπορούν να μετρηθούν.

Επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά. Πρόθεσή μας είναι να αποθαρύνουμε την χρήση του αυτοκινήτου ενθαρύνοντας άλλες μορφές μετακίνησης. Προηγείται η βελτιστοποίηση των υφισταμένων ποδηλατοδρόμων και η δικτύωσή τους με κεντρικούς χώρους της πόλης. Χρειάζεται όμως διάλογος και εντοπισμός των προβλημάτων.
Η χάραξη νέων διαδρομών μπορεί να γίνει με ήπιες παρεμβάσεις. Φυσικά απαιτείται αστυνόμευση. Δεν είναι λογικό να χτίζουμε πλατφόρμες ποδηλάτου επειδή δεν μπορεί να γίνεται σεβαστή η απρόσκοπτη κυκλοφορία των ποδηλάτων. Σε άλλες χώρες αρκεί η χάραξη μιας γραμμής και ο ποδηλατόδρομος υφίσταται και γίνεται σεβαστός. Χωρίς επιτήρηση και αστυνόμευση δεν είναι δυνατή η επικράτηση νέων μορφών μετακίνησης.
Πρέπει να δόσουμε το κίνητρο στους γονείς με αφήσουν το παιδί τους να πάει στο σχολείο με ποδήλατο. Αυτό όμως σημαίνει χαραξη διαδρομών με ειδικό καθεστώς ασφάλειας και προστασίας για τον χρόνο που θα χρησιμοποιούν τα παιδιά το δίκτυο απο και πρός το σχολείο τους. Ταυτόχρονα πρέπει να εισαχθεί η χρήση του ποδηλάτου σαν αθλητικής δράσης στα σχολεία, αλλά και σαν πρακτικό μάθημα περιβαλλοντικής αγωγής.

Απο το συνδυασμό

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΡΣΟΣ

Categories: 
ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon -Βάρσος.doc55 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι